Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 14 maja 2021, 14:00


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 30 lip 2013, 11:56 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2011, 00:36
Posty: 62
Gra w: Skyrim, Wiedzmin 2, Dragon Age, BFME2, Dark Souls
Nie wiem czy był już taki wątek. Nie znalazłem. Jeśli się pojawił to połączyć ewentualnie skasować.

Jak w temacie. Magia jest wszechobecna w Tamriel jednak czy każdy może jej używać?
Nasza postać będąc wojownikiem czy łotrzykiem może rzucać zaklęcia prawie tak sprawnie jak mag. Czy więc każdy posiada jakieś podstawowe zdolności magiczne a potem może poświęcić się rozwijaniu tej sztuki ewentualnie ją odrzucić?
I drugie zagadnienie. Jak wygląda sytuacja z kontrolowaniem magii i jej użytkowników. Istnieją gildie magów, Synod i inne oficjalne stowarzyszenia. Ci którzy je odrzucają zostają najczęściej nekromantami, wyznawcami daedr lub wiedźmami. Zastanawia mnie jednak dlaczego nie istnieje jakaś organizacja kontrolująca lub kiedy trzeba zwalczająca różne przejawy używania magii. W Dragon Age taką rolę pełni zakon Templariuszy natomiast w TES o ile mi wiadomo istnieje tylko straż Stendarra. Oni jednak interweniują tylko w wyjątkowych sytuacjach.

_________________
"All we have to decide is what to do with the time that is given to us"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 30 lip 2013, 11:59 
Stand User
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 kwi 2013, 16:53
Posty: 4484
Lokalizacja: Sprawdź w szafie
Gra w: wojny psychologiczne
Straż to i tak była do walk z wyznawcami deadr i nekromantami, prawda? W Dawnguardzie została zniszczona przez wampiry, więc w sumie pozostali jedynie żyjący w rozproszeniu członkowie Straży... Nigdy za bardzo się magią nie interesowałem, jednak o ile dobrze pamiętam, to nie ma od momentu rozwiązania Gildii Magów jakiejś innej organizacji zarządzającej, prawda?

_________________
Remember to just have 1 waifu. Getting more waifu will destroy your laifu

Obrazek

Spoiler:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 31 lip 2013, 22:58 
Free Company of Alinor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2013, 22:38
Posty: 1608
Gra w: Dark Souls
Mihtein I napisał(a):
jednak o ile dobrze pamiętam, to nie ma od momentu rozwiązania Gildii Magów jakiejś innej organizacji zarządzającej, prawda?


A Synod? Mało mi o tym wiadomo, aczkolwiek było to mówione przez
Spoiler:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 01 sie 2013, 23:05 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Synod pojawia się owszem w dwemerskich ruinach w queście na Laskę Magnusa. Synod jest cyrodillską gildią magów- działa tylko w Cyrodill. Nie ma międzynarodowe zrzeszenia magów. Było- ale rozpadło.
W magii jest taka wada według mnie w Skyrimie. Tylko czary bojowe. Nie można jako mag się bawić.
Chodzi mi o czary jak na przykład ten co to zostawia świetlistą kulę, przywołanie wokół nas krążącej świetlistej kuli, przemienianie żelaza w srebro a srebra w złoto, i tym podobne. Ogólnie brak jakiejś głębi magii bym rzekł. Nie wiem jak to opisać. No ale na pewno wiecie co mam na myśli, no nie? Choć tak w sumie lodowe i ogniste zaklęcia w praktyce nie muszą być czarami do walki i mogą mieć wiele zastosowań, niestety sprowadzono 90% czarów tylko do walki.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 01 sie 2013, 23:21 
Free Company of Alinor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2013, 22:38
Posty: 1608
Gra w: Dark Souls
Wollannd napisał(a):
Nie wiem jak to opisać. No ale na pewno wiecie co mam na myśli, no nie


Może masz na myśli takie coś, jakby nasza postać miała szansę zmienić się chwilowo w jakiegoś dzikiego zwierzaka? Albo zapanować nad nim wstępując w jego ciało i duszę. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 02 sie 2013, 18:48 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2012, 02:23
Posty: 194
Granie magiem bardziej niż by się chciało przypomina granie łucznikiem.

"przemienianie żelaza w srebro a srebra w złoto, i tym podobne"

Akurat te zaklęcia są według mnie przegięte. Wydają mi się być bezsensowne i psuć lore.

"Ogólnie brak jakiejś głębi magii bym rzekł."

Nie ma chyba co liczyć na to że się kiedyś takowa w jakiejś grze pojawi, a już zwłaszcza TES-ach. Zawsze będzie szybkie odradzanie się many, nawalanie zaklęciami jakby to były strzały, durne bieganie w tą i nazad aby wróg nas nie dotknął, łykanie mikstur w środku walki, a ostatnio jeszcze doszła opcja stworzenia super magicznego pancerza dającego nam nieograniczone możliwości nawalania czarami.

Choć sam planują rozegrać jeszcze jedną grę lodowym magiem (szkoda że lodowy pocisk wydaje tak nieprzyjemny dźwięk) niekorzystającym z kuźni i zaklinania. W dodatku planują grać na poziomie średnim. Mam nadzieję że te założenia sprawią iż będę musiał uważać na zdrowie i manę ale równocześnie wróg nie będzie niedorzecznie wytrzymały.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 02 sie 2013, 19:17 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2011, 00:36
Posty: 62
Gra w: Skyrim, Wiedzmin 2, Dragon Age, BFME2, Dark Souls
Wollannd napisał(a):
Ogólnie brak jakiejś głębi magii bym rzekł.


O tym też pisałem. Magia jako zjawisko jest bardzo słabo zaimplementowana w realia świata przedstawionego. Jest bo jest. Magowie jej używają i tyle. Wcześniej odwoływałem się do DA bo tam magia i magowie to bardzo kontrowersyjny i co ważne pogłębiony temat.

_________________
"All we have to decide is what to do with the time that is given to us"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Magia w uniwersum TES.
PostNapisane: 02 sie 2013, 21:16 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, 16:20
Posty: 505
Lokalizacja: Jak słaba średnia na koniec to w garażu
Gra w: Paint moim życiem
Jak mi wiadomo Synod ma tyle wspólnego z magią co Tusk z prawidłowym zajmowaniem się krajem. Zajmuje się głównie polityką i zbiera magiczne artefakty (stąd też potrzebna mu Laska Magnusa i dlatego też bawili się w ruinach dwemerskich) żeby umocnić swoją pozycję.

W magii jedyne czym można się pobawić to czarami straszącymi i dodającymi odwagi (bandyta goniący drugiego bandytę). Tak poza tym... nie mam pomysłów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules