Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 19 gru 2018, 12:58


Napisz wątekOdpowiedz Strona 23 z 25   [ Posty: 241 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 15 sie 2016, 21:01 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Zaklinają mapy żeby grać historycznymi władcami.
Biorąc pod uwagę, że Boethiah jest bezpłciowym obojniakiem, Tiber Septim to trzy osoby, a Talos usunął dżunglę z Tamriel, to naprawdę mało wymyślna opcja, za to bardzo możliwa.
Cóż... Dikajos, Astarte i ja pisaliśmy u siebie o szachach, napisz o szachach i u siebie.
Ale, ale...! Jedna z wyciętych kwestii khajiickiego followera w Skyrim to "Do not mix gambling and drinking (...)". Czyli nampewno jest jakiś hazard.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 03 sty 2017, 18:00 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 17 lip 2015, 23:18
Posty: 81
Może troszkę rozruszajmy wątek. Natchniony z Dunlain. Każdy zapewne widział. Czym on właściwie jest ? Cóż takiego się stało, że przybrał postać wielkiej świecącej kuli? (dużo tych wielkich kul. Natchniony, Oko Magnusa ) Jak wielka jest jego moc, skoro bawi się w przepowiadanie przyszłości ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 17 sty 2017, 16:12 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07
Posty: 974
Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
Wiadomo, co się dzieje z duszą uwięzioną w kamieniu (czy tam krysztale...) duszy? Koniec końców zapewne trafia do Kopca, ale przedtem? Przecież Falion do swoich rytuałów potrzebuje pełnego czarnego kamienia...

_________________
Mati :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 17 sty 2017, 19:05 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Nigdy nie spotkałem się z jakimś dokładnym opisem, ale prawdopodobnie kamień jest miejscem spoczynku duszy. Tylko, że prawdopodobnie odbiera jakąś część zdrowia psychicznego takiej duszy (stąd potem mamy mężczyznę, który szuka w Kopcu Arvaka czy handlarza, który jest tak zrezygnowany, że sprzedaje randomowe eq za strąki dusz). Wiemy, że w Gwieździe Azury można żyć w miarę normalnie, ale ona jest potężnym kamieniem, trzeba tylko ją ciągle zasilać innymi duszami (quest z Azurą).
----
Augur z Dulain to w ogóle jakaś zagadka z lore'owego punktu widzenia. Można przyjąć teorię, że jeśli dusza w TES jest tą myślącą częścią istoty, to on ją zachował, ale w jakiejś rozmytej postaci... Ma zdolność widzenia przyszłości, nie potrzebuje fizycznej formy... jak Idealni Mistrzowie, nie?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 17 sty 2017, 19:45 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07
Posty: 974
Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
No właśnie pozostaje pytanie, czy jedyną drogą ucieczki duszy z kamienia jest Kopiec? Z kim w takim razie kontaktuje się Falion "przehandlowując" duszę z czarnego "dusznego dżemu" w zamian za naszą?

_________________
Mati :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 18 sty 2017, 09:59 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Z Idealnymi Mistrzami, na to wygląda ;)

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 18 sty 2017, 11:40 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07
Posty: 974
Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
Trochę bez sensu... Dusza w kamieniu tak czy siak prędzej czy później trafi do Kopca, poza tym nie wiadomo, kto "dzierżawi" duszę wampira (chyba, że Idealni Mistrzowie są w stanie zabrać dajmy na to Molag Balowi jego łup, wtedy to nie ma wielkiego znaczenia). Tym niemniej cały układ wyglądałby tak:
- IM przejmują duszę wampira od Molag Bala (czy gdzie ona tam sobie przebywa na czas trwania wampiryzmu), po czym:
- oddają ją prawowitemu właścicielowi w zamian za:
- szybsze niż zwykle uzyskanie zawartości czarnego kamienia duszy
- a sam Falion uzyskuje dzięki temu pusty kamień duszy (plus ew. kasa za uprzedni zakup takowego) :mysli:

_________________
Mati :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 19 sty 2017, 10:58 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Dusza do Kopca trafia tylko po zaklinaniu ("zużyciu kamienia"), nie wiemy przecież, jak Falion dokładnie to robi, może jakoś zwyczajnie... Kontaktuje się z Molagiem bez pośredników? W końcu to mistrz przywoływania.
W sumie, to bardziej logiczne. Skoro ustaliliśmy, że dusze po Kopcu wariują, a dusza, którą dostajemy (oczyszczona z wampiryzmu), nie jest szalona, to pewnienaszą duszę trzyma bezpośrednio Molag, czyli falion rozmawia z Molagiem lub z pośrednikiem Molaga.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 19 sty 2017, 11:58 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07
Posty: 974
Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
Tylko, że w dalszym ciągu nie wiemy:
- gdzie przebywa dusza "żywego" wampira (jeśli u Molag Bala, to teoretycznie mógłby się wymienić w zamian za tą z klejnotu, tylko jak miałby ją odebrać Idealnym Mistrzom?)
- co mają do wampirów Idealni Mistrzowie?
Wiadomo, że żywi do Kopca wstępu nie mają, a co ma Molag do klejnotów i ich zawartości, to nie wiadomo.

Całość wygląda na jakąś pokrętną umowę - ktoś (IM? MB?) dostaje uwięzioną w klejnocie duszę (co się dzieje potem z klejnotem? Zdatny do ponownego użycia?), a wampir odzyskuje (u kogo była w zastawie i czemu tak łatwo się zgodził?) swoją.

EDIT: Chyba, że przyjmiemy, że dusza wampira tak czy siak na czas trwania wampiryzmu siedzi u MB. Inna sprawa, ze nie rozwiązuje to problemu relokacji duszy z klejnotu do Mroźnego Azylu (a nie domyślnie do Kopca).

_________________
Mati :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skyrim Lore
PostNapisane: 19 sty 2017, 22:25 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 25 mar 2015, 19:56
Posty: 230
Gra w: Cała seria TES, Dragon Age:Początek, Mass Effect 1, Mass Efffect 2, Europa Universalis IV
Taka ciekawostka, jeśli w Morrowind chcemy wyleczyć swój wampiryzm, t9o Molag Bal nie może nam po prostu zwrócić duszy, musi się udać do Vaerminy i coś z nią ustalić. Ale aby mu się chciało pójść, najpierw musisz zabić jego córeczkę i jej kochanka, aby wrócili do jego domeny. Ci tatusiowie-daedry....

Właściwie, czy w Oblivionie czarne klejnoty nie powstawały przypadkiem dzięki Mannimarco? Kto w ogóle jako pierwszy stworzył czarny klejnot? Czy to nie była jakaś daedra? Czy przypadkiem dusza nie trafia do Idealnych Mistrzów dopiero gdy zostanie wykorzystana? W TES Redguards jakiś mag złapał w czarny klejnot duszę księcia, zaczarował nią miecz i mógł z nim rozmawiać. A może to zależy od źródła klejnotu duszy? Idealni mistrzowie byli kiedyś nekromantami, a potem sami stali się wielkimi klejnotami. W pewnym sensie jak Natchniony z Dunlain? Za pomocą innego rodzaju magii i zasad, ale wciąż. Wiadomo kiedy to mu się stało?

_________________
Luhn-silvar, hortator, Azura'm gah'amer,
Panthi-seht, sharmat-dra, gahjuli Nerevar,
Osuhn almese sut ohm yalif sul devahr,
Nerevar.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 23 z 25   [ Posty: 241 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules