Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 08 maja 2021, 22:37


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 6 z 23   [ Posty: 223 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 12:23 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
Nie tylko dla oczu, dla mózgu również, przypomnij sobie te kraty z zamku w Sentinel (o ile dobrze pamiętam , chodzi o ten zamek, to ten w którym był Lich, którego kazał ci uwięzić Mannimarco), za pierwszym razem stwierdzenie, co robi każda dźwignia zajęło mi z 20 minut, a potem trzeba było kombinować.

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 12:26 
Mistrz pada
Mistrz pada
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, 15:16
Posty: 965
Gra w: Seria TES, HoMM 3, strategie Paradoxu, seria ME, seria DA, seria AC, P:T
Wiem, że Daggerfall miewał różne łamigłówki, ale to nie zmienia faktu, że był wypełniony szwendaniem się po losowych lochach w poszukiwaniu artefaktów, który znalezienie było trudniejsze od tej cholernej Łamigłówki w Morku. To, że co jakiś czas musiałeś wysilić umysł nie zmienia tych godzin spędzonych na wyrzynaniu przeciwników i wpatrywaniu się jak głupi we wszystkie kąty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 12:32 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
Jakoś mi to zazwyczaj nie przeszkadzało, fajnie było zwiedzać te groteskowe lochy, pełne różnych ukrytych drzwi, wind, wrogów. Trochę mnie to irytowało gdy trzeba było gdzieś popłynąć, a ja nie miałem magii by rzucić czar chodzenia po wodzie, a odpoczywać nie mogłem bo "w pobliżu byli wrogowie".

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 14:28 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 27 gru 2011, 11:46
Posty: 371
Wydaje mi się, że najlepsze połączenie realizmu z wartością skilla w danej broni dali w pierwszym Mass Effect.
Tam mieliśmy jednocześnie pewien realizm posługiwania się bronią, objawiający się tym, że z bliska to z prawie każdego egzemplarza jesteś w stanie trafić wroga (jak mu przytkniesz lufę do brzucha), jak i olbrzymi wpływ skilla na walkę - wiadomo, że ktoś, kto pierwszy raz widzi broń na oczy nie będzie z niej celnie strzelał, więc mamy w tym wypadku spory "rozrzut" strzałów, zaś wyrobiony strzelec trafia niemal punktowo, ponadto doświadczony użytkownik wie jak strzelać (i gdzie) aby najbardziej zabolało, stąd wpływ też na zadawane obrażenia, podczas gdy rekrut martwi się aby wogóle trafić wroga (nawet jeśli są to miejsca chronione pancerzem). Tak wg. mnie powinna działać walka w nowych TESach - dobrze byłoby też, gdyby po osiągnięciu określonej wartości skilla można było zdobyć dodatkowe ciosy (włąsnie jakiś dobry z boku, zastępujący to niewprawne cięcie nowicjusza itd.). Takie całkowite pójście w system losowy też mnie czasami drażniło w Morku, gdy strzelałem z łuku do szczura, którego miałem przed nosem i nie mogłem go trafić...
Tak generalnie, to co do systemu nauki to dodałbym tu też szczyptę Gothica tj. zdobywamy punkty jak w Skyrimie, ale wydać na konkretny perk możemy dopiero za pośrednictwem nauczyciela (i przy posiadaniu określonego poziomu skilla).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 15:30 
Mistrz pada
Mistrz pada
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, 15:16
Posty: 965
Gra w: Seria TES, HoMM 3, strategie Paradoxu, seria ME, seria DA, seria AC, P:T
Tak, w ME był dobry system, ale niezbyt się on jak dla mnie nadaje dla mieczy i toporów. Nie ważne jak bardzo jesteś wyszkolony nie zaczniesz trafiać toporem wrogów stojących 3 metry przed tobą ;) Jeśli już to raczej w miarę rozwijania skilla zwiększałbym obrażenia, płynność ruchów (bohater szybciej przechodzi od ataku do ataku) i możliwość wykupywania skilli, nie takich Skyrimowych, typu +25 do obrażeń, tylko po prostu nowe ataki. Nie widzi mi się zbytnio ten pomysł z nauczaniem skilli przez nauczycieli. Bohater sam nie jest w stanie nauczyć się nowego ciosu? Jak dla mnie to takie komplikowania systemu na siłę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 20:31 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
Hmm...jak dla mnie na obrażenia broni białej powinan wpływać tylko siła, a um. broni wpływać na szybkość ataku, płynność blokowania bez tarczy i specjalne dla typu oręża [dla mieczy % ciosu krytycznego, % crit. = 1/5 umiejętności, dla topora dodatkowe obrażenia i większe obrażenia dla tarczy, % bonusowych obrażeń wobec tarczy = um. % dodatkowych obrażenia = 1/2 um. i dla buław/ młotów ignorancja pancerza (zakładając, że Bethesda pójdzie chociaż trochę w realizm i walka bez pancerza to samobójstwo, więc ten efekt nie będzie tak bezużyteczny jak w Skyrim), zignorowany % pancerza = 1/2 umiejętności), dla łuków i kuszy na obrażenia wpływać będzie tylko zręczność, umiejętność wpływać będzie na celność i szybkość strzałów (załóżmy że standardowa precyzja strzału to dla łuku 45%, a dla kuszy 55%, wiec dla łuku % celności = um. strzelectwa, więc na 100 um. precyzja strzału = 90% bonusowy % szybkość = 1/3 um. dla kuszy % celności = um. strzelectwa, czyli gdzieś przy 90 um. strzały będą 100% precyzyjne, bonusowy % szybkości = 1/3 um., do tego kusza ma % ignorancji pancerza = 1/2 um.)

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 21:11 
Mistrz pada
Mistrz pada
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, 15:16
Posty: 965
Gra w: Seria TES, HoMM 3, strategie Paradoxu, seria ME, seria DA, seria AC, P:T
Cytuj:
Hmm...jak dla mnie na obrażenia broni białej powinan wpływać tylko siła, a um. broni wpływać na szybkość ataku

Kto jest w stanie szybciej zabić, dajmy na to, zapuszkowanego w stalowy pancerz orka - ktoś kto bez patrzenia będzie nawalał toporem ile wlezie, czy ktoś kto będzie wiedział, gdzie i jak uderzyć, żeby zabolało?

Z resztą pomysłów się zgadzam, ten z łukiem i kuszą wymagałby chyba dodania dodatkowego celownika, oprócz tego na środku ekranu. Coś ala ME właśnie, czyli pokazywałby obszar w który trafi strzała. Im wyższy poziom umiejętności tym ten obszar się zmniejsza, czyli strzałybełty stają się bardziej celne. W sporym stopniu takie rozwiązanie wyeliminowałoby czynnik ludzki, ale za to celność byłaby wreszcie uzależniona od umiejki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 23 sie 2012, 22:06 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
@up
Co do broni, powiedziałem, że tylko współczynnik działa na obrażenia, ale to co powiedziałeś, zupełnie nie zgadza się z tym co wyjaśniłem. Jak mówiłem, miecze zadają obrażenia krytyczne, topory zadają ogółem większe obrażenia i mają bonus przeciw tarczom, a buława ignoruje pancerz, są to ważne bonusy i bardzo by pomogły, do tego szybkość ciosów.
Co do łuków i kuszy, uważam że to najbardziej realistyczny, klimatyczny i satysfakconujący styl. Oczywiście kochany Todd Howard uzna, że lepiej będzie, jak Ork, który nigdy w rękach nie miał łuku, będzie naparzać niczym sniper, bo wtedy gameplay będzie lepszy (lepszy według nowoczesnej Bethesdy = łatwiejszy, dlaczego postać które chce być łucznikiem, musi brać Bosmera, który jako jedyny naprawdę się do tego nadaje i do tego podchodzić dość blisko wroga, by trafić, skoro można mieć 100% precyzyjne strzały nawet z 5 pkt. umiejętności i nawalać z wroga ze 100 metrów, który nie dość że z takiej odległości nie trafi, to jeszcze lepiej, nie widzi gracza, nawet gdyby ten byl na podświetlonej i wystawionej pozycji, to wszystko dla gameplayu), wyjaśni to : "by gra nie była za trudna", bo casuale chcą grać, a jeśli ci hardkorowi gracze chcą wyzwania, to niech dadzą max. poziom trudności i bawią się w prince of persia, bo gracz zabiera wrogowi 10% hp, a wróg graczowi 40%.

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 24 sie 2012, 07:54 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2011, 21:42
Posty: 286
Szkoda że w Skyrim zrezygnowano z postępującego zużywania się broni i pancerzy. Było to co prawda wkurzające, ale za to nie dało się zaklikać dobrze opancerzonego przeciwnika, a i samemu można było stracić większość opancerzenia.

Następna sprawa, zamknięte od setek lat lochy i podziemia po których spacerują zgniłe trupy, pajęczyny, po kątach rozpadające się szmaty, ale w skrzyniach świeżutka żywność, jabłka, pomidory, kapusta, no sorry ale sąd ona się tam bierze?

Jeśli chodzi o realizm walki, to o czym piszą poprzednicy, uważam że przy widoku fpp i walce w czasie rzeczywistym (czyli tak jak w całej serii TES) nie ma dobrej recepty na pokazanie wpływu umiejętności na skuteczność gdyż zawsze w bardzo dużym stopniu i tak będzie decydować zręczność gracza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co was irytowało, bądź czego wam brakowało w serii TES?
PostNapisane: 27 sie 2012, 15:27 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
A mnie zaczął ostro irytować system dialogów tej gry. Wam też się zdarza że zaznaczacie jedno, a gra zaznacza wam co innego? Z 10 razy zaznaczałem "Niech szlag trafi Nocnicę. Przychodzę po oczy."
a gra za każdym razem mi teraz zaznacza "Nie wierzę tobie. Prowadzi mnie Nocnica".

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 6 z 23   [ Posty: 223 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules