Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 09 maja 2021, 23:35


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 34 z 41   [ Posty: 406 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 41  Następna strona

Jaki był główny motyw Ulfrika Gromowładnego przy wywołaniu wojny domowej??
Władza 62%  62%  [ 24 ]
Zemsta 10%  10%  [ 4 ]
Przywrócenie kultu Talosa 8%  8%  [ 3 ]
Dobro Nordów 5%  5%  [ 2 ]
Patriotyzm (zachowanie kultury Skyrim) 15%  15%  [ 6 ]
Liczba głosów : 39
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 29 wrz 2012, 23:00 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 19 gru 2011, 23:26
Posty: 114
Gra w: TESV:Skyrim, Europa Universalis III, Victoria 2 AHD, Wolrd of Tanks, Lineage 2,
Mikkel napisał(a):
A dynastia Mede to niby w jaki sposób usadowiła się na tronie? Jej założyciel był koloviańskim przywódcą wojskowym, który z tysiącem mieczy podbił Cesarskie Miasto i w ten sposób zdobył władzę.

No i w ten sposób dopiero za Titusa Mede II Cesarstwo przestało zjeżdzać po równi pochyłej. Chcemy powtórki tego, gdy Dominium czai się u bram?;)

Wojtascyther napisał(a):
A tak na poważnie masz rację, naprawdę dużo może w tym planie pójść źle. Jednak dla świetnego stratega, jakim jest generał Tulius, jest to w zasięgu ręki. Dobry dowódca może zmienić przebieg kampanii, nawet w najmniej pomyślnej sytuacji.

Chyba, że napotka równie zdolnych dowódców już przy próbie zdobycia władzy.

Wojtascyther napisał(a):
Nie wiem jednak jak to wygląda z tymi flotami. Jeszcze jest kwestia kluczowych prowincji w tej wojnie: Hammerfell, Elwear i Valenwood. Z tego co słyszałem Thalmor jest tam bardzo nie lubiany (lekko mówiąc).

Czemu w Elsweyr mieliby nie lubić Dominium?;) w końcu dla futrzaków to Altmerzy przywrócili księżyce na niebie ;) W Valenwood też były frakcje popierające Altmerów.

_________________
Kłótnie w internecie są jak wojny w Afryce - nawet jeśli w końcu wygrasz, i tak jesteś tylko biednym murzynem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 30 wrz 2012, 08:12 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2011, 13:22
Posty: 32
Starć z Cesarskimi należałoby uniknąć. Wejść do Cyrodil pokojowo, triumfując pokój z Nordami, stąd potrzebny jest Ulfrik. Powinni również eskortować ciało zmarłego Cesarza. By przejąć kontrole nad radą, trzeba by było rozesłać wieści, które powinny trafić prosto do stolicy, że wśród rady są zdrajcy. Póki wojska nie dotrą do miasta, osoby które zdradziły pewnie już je opuszczą. Akcje trzeba by było przeprowadzić szybko, bo póki nie będzie nowego Cesarza, podzielona rada nie wyda rozkazu zatrzymania Tuliusa. Wojska Cesarstwa zaprzysiężone były Cesarzowi, wątpię żeby próbowały za nakazem kilku osób z rady przeszkodzić Tuliusowi i Ulrikowi w ,,pokojowym marszu na stolice" by złożyć ciało Cesarza na ołtarzu w stolicy, aby odprawić nabożeństwa pogrzebowe i uczcić jego imię.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 30 wrz 2012, 11:52 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 27 gru 2011, 11:46
Posty: 371
Cytuj:
Dobry dowódca może zmienić przebieg kampanii, nawet w najmniej pomyślnej sytuacji.

Ale są tego pewne granice. Inaczej Titus Mede II odbiciem Cesarskiego Miasta dopiero rozpocząłby całą kampanię spychania Thalmoru do morza, a nie wysyłał negocjatorów aby zawrzeć pokój.

@Sayee
Zapoznaj się z Grą o Tron. Zobaczysz wtedy do czego są zdolne osoby, które pożądają władzy (jak pewien nadzbyt ambitny Breton i popierająca go frakcja w Radzie). Domyślam się, że nie będą zamierzali oddać swojej pozycji bez walki. Co z tego, że wyślesz gońców z wiadomością o zdradzie? A dlaczego ktoś miałby w to wierzyć? Rada z miejsca oskarży takie działanie o "szarzenie niepokojów" czy wręcz "podżeganie do zdrady". I na wszelki wypadek wzmocnią obronę stolicy, wyślą rozkazy mobilizacyjne do pozostałych sił.
To, że Ulfrik byłby z Tuliusem też nie pomagałoby sprawie - jak wiemy jest on oficjalnie renegatem, zdrajcą, wrogiem publicznym Cesarstwa. Więc to by pomogło zasiać niepewność co do Tuliusa, który nie prowadziłby go przecież w kajdanach.
Poza tym, nawet optymiastyczna wersja chaosu w Radzie wcale nie musi prowadzić do jej paraliżu, ale właśnie rozognienia walk frakcji, każda zapewne zacznie mobiliozwać swoje armie, ale nie sądzę, aby większość z nich chciała oddać władzę "desantowi ze Skyrim".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 30 wrz 2012, 12:00 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 27 wrz 2012, 15:59
Posty: 337
Gra w: TES 3,4,5, Trylogia Mass Effect, Total War Empire, Total War Shogun 2
Serio? Jeden z najwybitniejszych generałów ze swoim legionem i dowódca rebelii z nordami wmaszeruje do stolicy z armią na pogrzeb? Nie zrozum mnie źle, Sayeer, ale czy aby na pewno coś takiego by przeszło? Ciągle też nie jestem przekonany do sojuszu Tulius-Ulfrik. Ta dwójka za bardzo nie przepada za sobą... Może lepiej byłoby wyłonić kogoś trzeciego (np. Dovahkina :D ) aby ten dowodził wojskami sprzymierzonymi. Może to naciągane, ale kompromis pomiędzy tamtą dwójką jest jak bomba zegarowa z niesynchronizowanym czasomierzem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 30 wrz 2012, 12:38 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 19 gru 2011, 23:26
Posty: 114
Gra w: TESV:Skyrim, Europa Universalis III, Victoria 2 AHD, Wolrd of Tanks, Lineage 2,
Jak już Mikkel wspomniał Ulfrik jest zdrajcą Cesarstwa. Jak by patrzonoby na Tuliusa , czy tez nasze Smoczę Dziecię, gdyby go prowadzili jak sojusznika, a nie zdrajcę? Czy oboje tez by za takowych nie zostali uznani? Ulfrik się nie zgodzi na pokój jeśli jego wszystkie warunki nie zostaną spełnione. Nawet na konferencji pokojowej w sprawie smoków nie był w stanie powstrzymać się od stawiania warunków. Chaos jaki by wzbudziło wkroczenie Ulfrika z innymi zbuntowanymi wojskami do Cyrodill tylko by było na korzyść Dominium. Nawet jeśli nie ma siły by pokonać zjednoczone Cesarstwo, to walki wewnętrzne były dla niego doskonalą okazją do ataku. Zwłaszcza, gdyby ambicja różnych środowisk doprowadziła by do normalnej wojny domowej w imperium.

_________________
Kłótnie w internecie są jak wojny w Afryce - nawet jeśli w końcu wygrasz, i tak jesteś tylko biednym murzynem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 01 paź 2012, 14:23 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 gru 2011, 13:22
Posty: 32
Bardziej mi zależy, żeby te wojska wprowadzić do stolicy nie po to by obalić radę, ale żeby w przyszłej wojnie z Dominium, jeśli by nastąpiła co jest całkiem możliwe, w następstwie odrzucenia Konkordatu i tym samym zerwaniu paktu o nieagresje ze strony Cesarstwa, bronić się za murami miasta. Zwiększy to znacznie szanse odparcia wroga, jeśli większość sił skumulujemy w Stolicy i dobrze obsadzimy fortyfikacje, a niżeli mielibyśmy w chwili ataku wroga dopiero rozpoczynać marsz, by połączyć siły, dla stolicy może być już za późno, jak to miało miejsce podczas ostatniej wojny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 01 paź 2012, 16:08 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 19 gru 2011, 23:26
Posty: 114
Gra w: TESV:Skyrim, Europa Universalis III, Victoria 2 AHD, Wolrd of Tanks, Lineage 2,
Podczas ostatniej wojny Dominium zaatakowało z zaskoczenia na nie do końca przygotowane wojska Cesarstwa. Wątpię, by tym razem to uderzenie również byłoby na tyle silne, by było trzeba się od razu pod stolice cofać.

_________________
Kłótnie w internecie są jak wojny w Afryce - nawet jeśli w końcu wygrasz, i tak jesteś tylko biednym murzynem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 01 paź 2012, 17:09 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 27 wrz 2012, 15:59
Posty: 337
Gra w: TES 3,4,5, Trylogia Mass Effect, Total War Empire, Total War Shogun 2
Jeśli Cesarstwo chce zerwać Konkordat, to chyba lepiej byłoby gdyby "grało" przeciwko Dominium o wiele bardziej ofensywnie niż podczas ostatniej wojny. Weźmy pod uwagę, że najprawdopodobniej Imperium będzie miało przewagę liczebną, dlatego powinno to wykorzystać i zaatakować jak najwięcej frontów. Skupianie dużej liczby wojsk w jednym (nawet kluczowym) miejscu, może być błędem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 02 paź 2012, 11:10 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 10 wrz 2012, 07:36
Posty: 1522
Gra w: Skyrim, Wiedżmin 2, Rome II
Ależ, nie powinniśmy zapominać o Dovahkiinie i związnym z tym naszym największym atucie, czyli nie powinniśmy zapominać o smokach. Cesarz nie żyję, więc można przygotować zamach na radę stanu. Fakt, ale generał Tullius w zyciu, by się do tego nie posunął. Dlatego Tulliusa trzeba zabić. Ulfrik to bardzo dobry sojusznik, ale tylko do pewnego momentu. Dalej wszystko zależy od poziomu jego ambicji. Po pierwsze byłoby dobrze, gdyby zależało mu na zdobyciu wpływów w całym Cesarstwie, ale po drugie istotne jest to, by zgodził się podzielić władzą z Dovahkinnem. Trzeba byłoby szerzyć propagandę smoczej krwi. Przecież podczas świetności Cesarstwa, Cesarzami były Smocze Dzieci, więc kto powinien teraz władać Cesarstwem, jeśli nie ostatni Dovahkiin, który pokonał samego Alduina. Najważniejsze było by zawieranie cichych sojuszy, gdzie tylko się da. Wiele osób nienawidzi Thalmoru i trzeba tą nienawiść wykorzystać. Pozostaje kwestia siły Aldmerskiego Dominium i właśnie tu wykorzystałabym smoki. Mamy smoka, który służy Dovqahkiinowi. Smocze Dziecię nakazuje mu wcisnąć innym smokom kit, że niby ma dosyć zabójcy Alduina i trzeba się zemścić, czyli zabić Dovahkiina (wiekszość smoków z pewnością o tym marzy). Dalej nasz tajny, smoczy agent, przekonuje swych braci, że Dovahkiin ukrywa się na wyspie Summerset, akurat przypadkiem w głównej siedzibie Thalmoru, albo w głównych magazynach. Smoki szukają zabójcy Aldiuna i przy okazji, jak to smoki, niszczą wszystko, co napotkają na swej drodze. ;)

_________________
http://astarte21.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Motywy Ulfrika Gromowładnego.
PostNapisane: 02 paź 2012, 11:52 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 19 gru 2011, 23:26
Posty: 114
Gra w: TESV:Skyrim, Europa Universalis III, Victoria 2 AHD, Wolrd of Tanks, Lineage 2,
Jest jeden mały haczyk. Alduin okazał się słaby , znalazł się ktoś z silniejszym Thu'um. dlaczego więc mieliby go mścić? Odahviing już przy schwytaniu mówił, że po pierwszej porażce Alduina wiele smoków zaczeło kwestionować jego przywództwo, chociaż jeszcze za jego plecami. Tak więc druga połowa planu idzie do skreślenia.
I po pierwsze Cesarz równie dobrze może żyć sobie długo i szczęśliwie. Gracz nie ma obowiązku go zabijać. A wy już płaczecie nad jego grobem ;< Zabić Tuliusa i co to da? Przybędzie kolejny zarządca wojskowy. Tulius to nie Ulfrik, zabicie go nie skończy wojny. Chyba, ze zakładasz tą pesymistyczna wersję, ze Gromowładni wygrali... Wtedy Dovahkiin będzie takim samym zdrajca jak Ulfrik. Nawet połowa Nordów popiera dalej Cesartwo, chociaż niby nie popierają Thalmoru. Więc dlaczego mają popierać zdrajcę ludzie, których Konkordat bezpośrednio nie dotyczy? Thalmor się cieszy, bo Cesarstwo będzie musiało przenieść część sił z granicy z Dominium na granice ze Skyrim.

_________________
Kłótnie w internecie są jak wojny w Afryce - nawet jeśli w końcu wygrasz, i tak jesteś tylko biednym murzynem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 34 z 41   [ Posty: 406 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 41  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules