 |
Autor |
Wiadomość |
K'han
|
Tytuł: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 29 sie 2013, 11:55 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Witam, Mój pierwszy kontakt z TES miał miejsce jakiś rok temu, gdy trafiłem na Skyrim. Nie przesadzę, gdy napiszę, że się w grze rozkochałem  Przeszedłem ją już kilka razy i zachęcony opiniami ludzi, zakupiłem sobie TES IV Oblivion. Muszę przyznać, że gra zaskoczyła mnie grafiką - spodziewałem się, że będzie dużo gorzej (mam ustawioną najwyższą, możliwą jakość grafiki w grze). Zacząłem grać dosłownie tydzień temu magiem i czuje się trochę nieswojo. W przeciwieństwie do Skyrim, tutaj zaklęcia są jakby "dodatkiem" do broni/tarcz trzymanych w rękach. Wstąpiłem do gildii magów i zbieram obecnie rekomendacje, by mieć dostęp do Arcanum. By nie zanudzać szczegółami, od razu przejdę do mojego pytania: Czy ktoś z Was grał w Obliviona "czystym" magiem? Jeżeli tak, jak wyglądał wasz ekwipunek? Z tego co wyczytałem, ciężka zbroja osłabia zaklęcia, więc aktualnie noszę zbroję skórzaną. Dodatkowo w rękach trzymam sztylet (P) oraz skórzaną tarczę (L) - przy czym, w ogóle ich nie używam. W Skyrim zaklęcie "zajmuje" dłonie i nie miałem nigdy dylematów co do łapki mojej postaci włożyć. Teraz bez niczego czuję się trochę "łyso" i nie wiem za bardzo jaki dobrać ekwipunek dla maga. Będę wdzięczny za sugestie konfiguracji artefaktów (zbroja lub inne ciuchy, broń biała bądź jej brak, etc.) Również informacja o możliwości "tworzenia własnych zaklęć" trochę mnie podekscytowała i choć jeszcze dużo czasu upłynie nim odstanę się do Arcanum, to już jestem ciekaw jak to "tworzenie" wygląda. Jeżeli chciałoby się komuś napisać o tym parę słów, będę wdzięczny. Grafika gry przypadła mi do gustu - wiele osób określa ją mianem "cukierkowej" a dla mnie jest ona po prostu "bajkowa"  Przyjemna dla oka i pozostaje w dużym kontraście do wystroju jaskiń i podziemi (duży plus za to ostatnie!). Gra niewątpliwie ma swój klimat. Zaskoczyły mnie też postacie w grze - a szczególnie ich oczy  Poza tym większość postaci wydaje się być ... niemłoda (twarze postaci). Jestem jeszcze na etapie oswajania się z grą i na chwilę obecną próbuję stworzyć sensowną postać "czystego maga". Także tak jak napisałem powyżej, będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
|
K'han
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 30 sie 2013, 23:11 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Hmm, tyle osób zachwala Oblivion a nikt nie napisał nawet kilku słów :/ Jest tutaj na tym forum wiele tematów, gdzie padło pytanie pozostawione bez odpowiedzi. Ponieważ nie chciałbym, by miało to miejsce w przypadku mojego pytania, dopiszę do czego doszedłem - może przyda się to osobom, które dopiero - tak jak ja - zaczynają randkować z Oblivion'em  Nawet lekka zbroja obniża skuteczność zaklęć - przy pełnej, lekkiej zbroi skuteczność moich zaklęć wynosiła 81%. Na początku używałem odzież znalezioną w gildzie magów - teraz noszę "odzież maga", którą zabrałem magowi z jednej z gild (quest odzyskania amuletu na potrzeby rekomendacji) + dokupiony kaptur maga. Przy tej okazji chciałbym spytać - czy w Oblivionie występuje odzież maga z jakimikolwiek bonusami, jak w Skyrim?Jeżeli chodzi o broń, to używam sztyletów - grając w Oblivion dopiero doceniłem sztylet, jako broń - w Skyrim nie brałem ich nawet pod uwagę jako materiał na sprzedaż  Lewą dłoń mam pustą - blokuję w razie potrzeby sztyletem. Nie jest to efektywne, jednak dość szybko rozwinąłem szkołę przywoływania i obecnie mogę przywołać 9 różnych postaci (wow!) a z tego co się orientuję, to jeszcze nie koniec - to BARDZO mi się w tej części TES podoba Chciałbym zadać drugie pytanie, odnośnie awansowania lvl postaci i związanych z tym zmian. Gdy awansuję (obecnie 10 lvl postaci), moja mana wzrasta o - dosłownie - symboliczne wartości (8 punktów). Mam wrażenie jednak, że równocześnie obniża się koszt zaklęć. Czy jest to związane z awansem lvl postaci, czy poszczególnych szkół magii? Kończąc - po miesiącach zabawy w Skyrim, znam tą grę na wylot. W Oblivionie podoba mi się to, że nie mam pojęcia co jest za przysłowiowym zakrętem  Czuję się dokładnie tak samo, jak przy pierwszym spotkaniu ze Skyrim - "Oczarowany"  Optymistycznie, z góry dziękuję za odpowiedź(i). Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
Mihtein I
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 31 sie 2013, 07:45 |
|
Stand User |
 |
Dołączył(a): 08 kwi 2013, 16:53 Posty: 4482 Lokalizacja: Sprawdź w szafie
Gra w: wojny psychologiczne
|
Sugeruję nie dublować - jest opcja "Edytuj" 
_________________ Remember to just have 1 waifu. Getting more waifu will destroy your laifu

|
|
Góra |
|
 |
K'han
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 31 sie 2013, 09:15 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Mihtein I napisał(a): Sugeruję nie dublować - jest opcja "Edytuj"  lol, a już myślałem, że ktoś chociaż słowo odpisał w temacie komentarza, lol !!! Co do "dublowania" - OK, ale wówczas moje komentarze będą jak rozwijane scroll'e. Wiem, że większość zadowala się jedną czy dwoma linijkami, ale gdy ja już coś piszę, ma to przeważnie rozmiary małego opracowania, hehe - "choroba zawodowa"  Co do mojego pytania o bonusy odzieży - wczoraj otrzymałem szatę ucznie i mam tam bonus +6 siły woli (bodajże). Pozostaje jedynie pytanie o wzrost many / kosztu zaklęć przy awansie lvl postaci / szkoły magii... EDIT: 02.09.2013Wiem, że dla większości z Was Oblivion to "odgrzewane kotlety" i interesujecie się teraz TES V Online albo zapowiedziami TES VI. Ja jednak dopiero odkrywam Oblivion i muszę przyznać, że z każdym dniem podoba mi się ta gra coraz bardziej. Dla aktualizacji moich powyższych "odpowiedzi na moje własne pytania" - co logiczne - koszt zaklęć obniża się wraz z awansem poszczególnych poziomów szkół magii. Sztylet używałem przez chwilę - teraz mam dużo potężniejsze wyposażenie. Odzież: Robe of ConjurerFortify: +6 Intelligence +6 Will-power +8 Conjuration +8 Destruction Spelldrinker Amulet - Spell Absorption 20 pts Ring of Light - Light in 30 ft radius Deatherward CircletResist: Fire 30% Frost 30% Nie bonusowa odzież: Green Robe Hood Gold Trimmed Shoes W ręce: Mage's Staff of Shock - Shock Damage 80 pts (uses 40) Poza tym zawsze przy sobie mam: Staff of Frost - Frost Damage 40 pts (uses 25) Greater Staff of Fireball - Fire Damage 50 pts in 15 ft radius (uses 16) Tworzenie zaklęć jest fenomenalnym rozwiązaniem w Oblivion'ie. Stworzyłem sobie 3 zaklęcia Atronachów - Fire (120 sec) i Frost (120 sec) + Spider Deadra (60 sec) Nie osiągnąłem jeszcze poziomu mistrzowskiego w Destrukcji, także zabawa z tworzeniem zaklęć z tej szkoły przede mną. Jedyne "ale" mam do maksymalnej ilości many. Gram Bretonem i mój max wynosi 300 - mogę go zwiększać tylko odzieżą z bonusami  Pomijając powyższe, gra magiem w Oblivion'ie jest fantastyczna. Dopiero gdy zacząłem grać w IV część zdałem sobie sprawę, że w Skyrim magia jest BARDZO okrojona i uboga. W Oblivionie naprawdę muszę się starać a dostęp do Arcanum zajmuje sporo czasu - nie tak jak w Skyrim, gdzie dostępne jest ono od ręki. W Oblivion autentycznie czuję, że jestem magiem. Aktualnie stworzyłem sobie zaklęcie chodzenia po wodzie (120 sec) i zwiedzam wszystkie akweny wodne i rzeki dostępne w grze  Wyczytałem na tym forum, że magia w Oblivionie została znacząco okrojona w stosunku do TES III Morrowind - czy to prawda? Jeżeli tak, to poważnie rozważę zakup również III części TES (!) Na razie jednak Delektuję się Oblivionem  Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
nograv
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 08 wrz 2013, 09:50 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
Dołączył(a): 07 kwi 2013, 20:34 Posty: 112
|
Nie gram magiem, wrecz sie brzydze ta klasa, ale rozumiem Twoj bol wynikajacy z prowadzenia monologow na forum i fascynacji gra. Jak chcesz, to mozesz cos teraz napisac. (:)).
|
|
Góra |
|
 |
K'han
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 12 wrz 2013, 20:26 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Hehe, coś mogę  Nie rozumiem jak można się brzydzić gry magiem. To najgenialniejsza opcja w każdym niemal RPG  Teraz dla przykładu jestem baaaardzo zaawansowany. Pod skrótami klawiszowymi mam najczęściej używane zaklęcia - oto one: 1 - Leczenie 10 pts przez 5 sekund 2 - Legendarna detekcja życia - 120 stóp przez 120 sekund 3 - Obciążenie + 230 - 250 (nie pamiętam dokładnie) przez 360 sekund 4 - Światło 100 stóp przez 120 sekund* 5 - Niewidzialność przez 120 sekund 6 - Obrażenia ogniem (dotyk) - 18 pkt na sekundę przez 50 sekund (900) 7 - Obrażenia mrozem (dotyk) - 18 pkt na sekundę przez 50 sekund (900) 8 - Wizard Fury (Furia Czarnoksiężnika - prezent w ramach awansu w hierarchii Arcanum) - 20 pkt obrażenia Shock, 20 pkt obrażenia Frost oraz Fire - 6 pkt przez 10 sekund = w sumie 100 pkt a kosztuje jedynie 20 magiki/many *Klawisz "4" - wymiennie z 120 sekund chodzenia po wodzie Nosze ze sobą dwa Staff'y Wykonany dla mnie w Arcanum - Shock 80 pkt, 40 użyć - oraz kupioną - Apotheosis - 33 pkt zniszczenia z każdego z żywiołów - razem 99 na pacnięcie  Słaby punkt to ilość użyć - jedynie 12. Staff'ów jednak prawie w ogóle nie używam - trzymam je na czarną godzinę. Dzięki dwóm genialnym pierścieniom i odzieży 'conjurer'a' mana wzrosła mi z 300 do 391 i mam wystarczająco magiki/many na zabawę z 6 i 7  W grze magiem odnajduję dalece więcej możliwości niż w grze wojownikiem, bądź inną ścieżką pozbawioną magii.
|
|
Góra |
|
 |
nograv
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 12 wrz 2013, 22:27 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
Dołączył(a): 07 kwi 2013, 20:34 Posty: 112
|
Jakie mody masz zainstalowane? Pewnie go masz, ale jesli nie, to polecam "Midas Magic". Sam nie przepadam za postaciami magicznymi, ale w serii TES chyba nie da sie grac bez magii, a ten mod jest naprawde swietnie zrobiony i dodaje recall z Morrowinda w bardziej rozbudowanej formie nawet.
Kolejna sprawa. Jest jakis spoosb zeby miec wiecej skrotow do czarow/przedmiotow?
Tak gram w Obka juz z miesiac i mam wrazenie, ze dopiero zaczalem patrzac na progress. To jest gra na lata. :) Ktos moze powiedziec, czy ze Skyrim jest podobnie?
|
|
Góra |
|
 |
Assaf
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 13 wrz 2013, 00:36 |
|
Adept analogów |
 |
Dołączył(a): 09 gru 2011, 10:27 Posty: 170
Gra w: Skyrim
|
W Oblivionie można wykorzystać pewien trik. Tworzysz potężny czar zniszczenia nawet za 1500 many. Tworzysz x czarów z efektem powiedzmy 50 pkt. premii do many. Pierwszy np. z czasem działania 15 s, następny 13 s, kolejny 11 s, itd. Gdy użyjesz tych czarów po kolei efekt się kumuluje i przez kilka sekund masz wystarczająco dużo many, by rzucisz superpotężny czar zniszczenia, który może zabić pół miasta:)
|
|
Góra |
|
 |
K'han
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 13 wrz 2013, 07:58 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Assaf napisał(a): W Oblivionie można wykorzystać pewien trik. Tworzysz potężny czar zniszczenia nawet za 1500 many. Tworzysz x czarów z efektem powiedzmy 50 pkt. premii do many. Pierwszy np. z czasem działania 15 s, następny 13 s, kolejny 11 s, itd. Gdy użyjesz tych czarów po kolei efekt się kumuluje i przez kilka sekund masz wystarczająco dużo many, by rzucisz superpotężny czar zniszczenia, który może zabić pół miasta:) To jest bardzo ciekawe, co napisałeś - muszę to przetestować. Szukałem niedawno w sieci różnych porad a'propos takich "sztuczek" właśnie i znalazłem poradę dotyczącą zwiększania ilości many, której nie rozumiem. Oto ona: ** - Jeżeli nasz Oblivion jest spatchowany, będziemy musieli uciec się do innej sztuczki, by wzmocnić naszą postać, bowiem rzucanie na siebie w tej wersji gry Podatności na magię już nie przynosi efektów (nie współpracuje z innymi czarami rzucanymi na siebie). Oto, z jakich czarów skorzystamy (na przykładzie premii do many): 1. Przywołanie (Przywołanie dowolnej istoty, najlepiej jak najsłabszej, 60 s.). 2. Odbicie (Odbicie czaru, 100%, dotyk, 3 s.). 3. Podatność 1 (Podatność na magię, 100%, dotyk, 10 s.). 4. Podatność 2 (Podatność na magię, 100%, dotyk, 10 s.). 5. Pożądany efekt (Podatność na dowolne obrażenia, 3%, dotyk, 1 s. + Premia do many, 100, dotyk, 25 s.). Postępujemy w następujący sposób - rzucamy czar 1, przywołaną istotę traktujemy zaklęciami 2 i 3 (teraz nasza podatność na magię powinna wynosić 100%), regenerujemy manę, jeśli jest taka konieczność, ponownie rzucamy numer 2, a następnie 4 (ważne, żeby Podatności rzucać, gdy Odbicie jeszcze działa). Teraz finisz - po raz ostatni korzystamy z zaklęcia 2, by ostatecznie posłużyć się 5. Dzięki tej kombinacji ilość punktów many mojego wysokiego elfa wzrosła z 478 do 1278. Jeżeli zależy nam na jeszcze wyższych wartościach, możemy dorzucić kolejnych kilka podatności. ** Źrodło: http://crpg.insi.pl/oblivion/tworzenie-zaklec/2390aTen opis znajduje się na na dole strony, pod koniec wpisu. Czy ktoś próbował czegoś podobnego ??
|
|
Góra |
|
 |
nograv
|
Tytuł: Re: Gra "czystym" magiem w TES IV Oblivion Napisane: 13 wrz 2013, 15:51 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
Dołączył(a): 07 kwi 2013, 20:34 Posty: 112
|
Troche offtopowo, al;e tylko tu widze czynnych graczy. :) Na jaki poziomie trudnosci gracie? Procentowo. Ja sobie tak zmodowalem gre, ze majac 17lvl i calkiem dobry eq na co trudniejszych przeciwnikach musze ustawiac na 20-30%, bo inaczej jestem masakrowany. Normalnie gram w granicach 50% i tez jest hardcore. Chyba musze blizej sie magia zainteresowac.
|
|
Góra |
|
 |
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
 |