Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 17 wrz 2021, 01:27


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:16 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
A więc jak większość was wie, trenowanie kowalstwa jest o wiele wolniejsze po patchu 1.5.
Ale każdy się pyta " ALE DLACZEGO?".
Cóż, ilość expa by wbić nast. poziom w kowalstwie się nie zmienia, ale exp za każdy przedmiot jest proporcjonalny do jego ceny, dlatego tworzenie żelaznych sztyletów i rzemieniowych karwaszy nie jest już takie wspaniałe, dlatego ja dam tu kilka porad :

1.To chyba oczywiste że warto być wyspanym i mieć kamień wojownika, ale i tak powiem.

2.Nie opłaca się robić żelaznych sztyletów ani niczego innego żelaznego! Lepiej tworzyć biżuterię, a najlepsze że w Skyrim tanią i pospolitą rudę żelaza można zamienić w złoto. A więc tak : idź do Halted Stream Camp (Obóz przy wyschniętym potoku), znajduje się on na północ od Białej Grani (łatwo trafić) i tam znajduje się kopalnia, a w niej księga czarów o nazwie "Transmute" . Polega ona na tym że rudę żelaza zmieniasz w rudę srebra, a rudę srebra w rudę złota. W kopalni jest również mnóstwo rudy żelaza, więc mamy łatwy start. Jedyny problem jest taki, że rzucenie tego czaru kosztuje około 90 pkt. magii, więc wojownik może mieć problem.

3.Jeśli chcesz tworzyć coś ze skór to rób SKÓRZANE KARWASZE, a nie RZEMIENIOWE, ponieważ oba wymagają tyle samo elementów , z tym że skórzane są droższe.

4.Tworzenie Krasnoludzkiego Łuku jest również dobrym sposobem. W Dwemerowych Ruinach znajdziesz mnóstwo tego złomu, który da się przetopić (sporo waży, więc lepiej weź jakiegoś pomocnika i sprzedaj zbędne przedmioty). By stworzyć krasnoludzki łuk musisz mieć 30 w kowalstwie, to dość mało. Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego akurat łuk to odpowiem : każdy inny fragment krasnoludzkiego ekwipunku wymaga po sztabce żelaza i stali i do tego trochę dwemerowego metalu i nie są dość drogie, a łuk wymaga tylko 2 sztabki tego metalu oraz jedną sztabkę żelaza i jest on cenniejszy od większość broni.

5. Po wykonaniu zadania Unfathomable Depths dostajesz bonus który sprawia, że twoje kowalstwo rozwija się 15% szybciej. Te zadanie jest pewnie opisane w innym wątku więc nic o nim nie powiem.

6.Jeśli nie jesteś biedakiem, przy każdej wizycie kupuj skóry i RUDY żelaza.

7.Poza Krasnoludzkim Łukiem można oczywiście tworzyć inne łuki , jednak nie bardzo się to opłaca bo metale są dość rzadkie, ale podam nazwy kilku obfitych kopalni :
Steamscorh Mine (Malachit, 7 żył, 2 rudy i 3 sztabki) , znajduje się na północny wschód od Gaju Kyne (Kynesgrove), wioski obok Wichrowego Tronu.
Gloombound Mine (Ebon, 16 żył, 16 rud i 1 sztabka), tuż obok obozu orków Narzulbur, na południowy wschód od Wichrowego Tronu, mniej więcej na północno wschodniej części bagien.
Soljund's Sinkhole (Księżycowy Kamień, 5 żył, 3 rudy i 2 sztabki) , wschód od świątyni Ostrzy, jest związana z questem który polega na zabiciu Draugrów, więc dodatkowo zarobisz parę septimów.

8.Jeśli podobnie jak ja nie chcesz marnować perków na wszystkie cechy w Kowalstwie, wybierz te ciężkie (Krasnoludzkie,Orkowe,Ebonowe i Daedryczne), nawet jeśli używasz lekkiego pancerza, z dwóch powodów :

-tylko w ten sposób możesz wykuwać Daedryczne bronie, które są najlepsze w grze
-pozwoli Ci to o wiele szybciej ćwiczyć kowalstwo. Jak wiemy poza wyrobem biżuterii , najlepszy sposób na rozwijanie Kowalstwa to tworzenie łuków, a łuki z "ciężkich" setów są bardziej opłacalne, porównajmy sobie

30 pz. Kowalstwa -
Elfi łuk - wartość 470 sztuk złota.
Wymagane materiały : 2 księżycowe kamienie i 1 sztabka rtęci.
oba są rzadkie, są tylko dwie kopalnie ks. kamienia warte uwagi i tylko jedna dobra kopalnia rtęci.

Krasnoludzki łuk - wartość 270 sztuk złota
Wymagane materiały : 2 sztabki krasn. metali i 1 sztabka żelaza
Oba materiały są co najmniej 3x bardziej pospolite od kamienia i rtęci, żelazo można znaleźć praktycznie wszędzie a krasnoludzki metal w masywnych ilościach w dwemerowych ruinach

70-80 pz. kowalstwa
Szklany łuk (70 pz.) - wartość 820 sztuk złota
Wymagane materiały : 2 malachity i 1 księżycowy kamień
Malachit jest chyba najrzadszym minerałem jaki można znaleźć w grze, są tylko dwie kopalnie w całej grze,w tym jedna oferuje 7 żył, a druga tylko 2.

Ebonowy łuk (80pz.)- wartość 1440 sztuk złota
Wymagane materiały : 3 sztabki ebonu
Ebon, mimo iż najcenniejszym metalem w grze, jest on wyjątkowo pospolity, są aż 4 jego kopalnie w tym jedna ma 16 żył rudy (!), do tego Ebonowy łuk jest prawie 2x cenniejszy od szklanego łuku.

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Ostatnio edytowano 25 maja 2012, 07:56 przez Mooras, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:20 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2012, 21:10
Posty: 182
Lokalizacja: Katowice
Gra w: Skyrim, Oblivion, Wiedźmin 2, Starcraft 2, Seria Mass Effect,(niedługo) Risen2
Bardzo fajny poradnik ;) Przydatny dla graczy grający właśnie wojownikiem, który jest też kowalem.

_________________
,,Nikt nie lubi zdrajcy, nawet, jeśli ma się z niego pożytek"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:23 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
Dzięki :)
Fajnie że już po kilku minutach jest odpowiedź.

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:24 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 22 gru 2011, 15:22
Posty: 86
Mooras napisał(a):
2.Nie opłaca się robić żelaznych sztyletów ani niczego innego żelaznego! Lepiej tworzyć biżuterię, a najlepsze że w Skyrim tanią i pospolitą rudę żelaza można zamienić w złoto. A więc tak : idź do Halted Stream Camp (Obóz przy wyschniętym potoku), znajduje się on na północ od Białej Grani (łatwo trafić) i tam znajduje się kopalnia, a w niej księga czarów o nazwie "Transmute" . Polega ona na tym że rudę żelaza zmieniasz w rudę srebra, a rudę srebra w rudę złota. W kopalni jest również mnóstwo rudy żelaza, więc mamy łatwy start. Jedyny problem jest taki, że rzucenie tego czaru kosztuje około 90 pkt. magii, więc wojownik może mieć problem.


Jak się odczeka 1h to mana się cała zregeneruje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:27 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
SamWieszKto napisał(a):
Mooras napisał(a):
2.Nie opłaca się robić żelaznych sztyletów ani niczego innego żelaznego! Lepiej tworzyć biżuterię, a najlepsze że w Skyrim tanią i pospolitą rudę żelaza można zamienić w złoto. A więc tak : idź do Halted Stream Camp (Obóz przy wyschniętym potoku), znajduje się on na północ od Białej Grani (łatwo trafić) i tam znajduje się kopalnia, a w niej księga czarów o nazwie "Transmute" . Polega ona na tym że rudę żelaza zmieniasz w rudę srebra, a rudę srebra w rudę złota. W kopalni jest również mnóstwo rudy żelaza, więc mamy łatwy start. Jedyny problem jest taki, że rzucenie tego czaru kosztuje około 90 pkt. magii, więc wojownik może mieć problem.


Jak się odczeka 1h to mana się cała zregeneruje :)



Owszem, zregeneruje, ale w tej kopalni przy obozie jest około 45 rud żelaza, by to wszystko zamienić w złoto trza by ten czar rzucić 90 razy, a to oznacza 90 godzin czekać ;]

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:33 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
Doskonały początek. Bardzo cenne rady wynikające z wypracowanego doświadczenia! Duży plus, ale trochę krótkie i jakby bez zakończenia - a co z najlepszym kowalstwem smoczym daedrycznym szklanym? Chętnie poczytałbym więcej tak cennych rad i czuje niedosyt :) Spróbuj dokończyć te dzieło a będzie moim zdaniem najlepszym poradnikiem kowalstwa na tym forum. I spróbuj też rozdzielić i opisać czym się różni kowalstwo ciężkie od lekkiego i komu i dlaczego polecasz rozwijanie jakiejś gałęzi kowalstwa - bo przecież chyba nikt z graczy nie rozwija zarówno ciężkiego jak i lekkiego kowalstwa :)

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:39 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
@Polkot

Ależ kolego, to nie jest poradnik mówiący o tym czy lepiej wykuwać ciężki czy lekki pancerz tylko to jak najszybciej rozwijać kowalstwo. Bo jak napisałem na samej górze, po patchu 1.5 exp za każdy przedmiot zależy od ceny przedmiotu, więc podałem które przedmioty i jaki ich typ najlepiej tworzyć.

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 13:55 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
Mooras napisał(a):
@Polkot

Ależ kolego, to nie jest poradnik mówiący o tym czy lepiej wykuwać ciężki czy lekki pancerz tylko to jak najszybciej rozwijać kowalstwo. Bo jak napisałem na samej górze, po patchu 1.5 exp za każdy przedmiot zależy od ceny przedmiotu, więc podałem które przedmioty i jaki ich typ najlepiej tworzyć.


Nie zrozumiałeś mnie. Nie oczekuję takiego poradnika. Temat brzmi Kowalstwo po patchu 1.5. Natomiast faktycznie opis jaki podałeś zawiera temat: Jak szybko rozwinąć kowalstwo w nowej wersji gry 1.5
Nie upieram się przy swojej propozycji, ale to Ty sam nadałeś inny tytuł, a na czym innym się skupiłeś, dlatego proponowałem rozszerzenie tematu. Taki pełny opis kowalstwa byłby bardzo użyteczny i można by go "przypiąć' na stałe w forum żeby wszyscy mogli z niego łatwo korzystać.

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 14:00 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz

Dołączył(a): 12 lut 2012, 22:17
Posty: 37
Podoba mi się ten opis, a co do transmutacji wojownikiem, polecam mieć już krzyk eteryczny (nie jestem pewnie czy to ten, dawno nie zaglądałem do świata Skyrim :D), dalej nie poprawili tego i gdy się krzyczy, po chwili mamy pełny pasek many i kondycji :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kowalstwo po patchu 1.5 (mały poradnik)
PostNapisane: 24 maja 2012, 14:13 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 kwi 2012, 14:05
Posty: 5095
Lokalizacja: Zgubiłem się w lesie, posty piszę ze smartfona, którego nie mam
Gra w: Gry Fallout (te dobre), Dark Souls 2, Żywot Ludzki: The Game- serwer: Polska full PVP
@Polkot

Hmm...albo ja jestem przygłupi, albo po prostu ty myślisz zupełnie o czym innym niż ja.
Wspominałeś kowalstwo szklane, daedryczne i smocze.
Cóż, robienie szklanych łuków wspomniałem, robienie daedrycznych przedmiot trochę się nie opłaca ze wzgl. na serca daedry a smocze pancerze kompletnie nie nadają się do praktykowania kowalstwa gdyż....cóz, stworzenie smoczych przedmiotó wymaga 100 kowalstwa .
Chyba że miałeś na myśli która droga (lekka lub ciężka) lepiej nadaje się do levelowania? Np. jak weźmiesz elfie kowalstwo to musisz zdobywać księżycowy kamień by coś tworzyć a jak weźmiesz ciężkie to dwemerowy metal?

_________________
*Tu wklej swój podpis*


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules