Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 29 paź 2020, 16:57


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 9   [ Posty: 84 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 04 sie 2013, 23:06 
Casual
Casual

Dołączył(a): 30 lip 2013, 18:00
Posty: 5
Też lubię rozwiązywać problemy, błędy itd. Ale wiem z doświadczenia, które nabywałem już przy modowaniu Morrowinda, że jeżeli nie mam pojęcia o co chodzi to lepiej tego nie ruszać, żeby bardziej sobie czegoś nie popsuć. ;) Co innego jak wiem jak się za coś zabierać, a co innego jak nie mam pojęcia.

Pewnie znalazłbym więcej porad na temat różnych błędów pojawiających się w tym programie, ale brak czasu skutecznie odciąga mnie od głębszego analizowania takich błędów. :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 04 sie 2013, 23:28 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
A ja lubię to i ciesze się jeśli uda mi się komuś pomóc :)
pracuję w domu i w zasadzie cały czas się zerka to tu to tam i przez kilka lat nabywania wiedzy chętnie się nią dzielę :]

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 07 sie 2013, 16:04 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
1. Czy jak gra chodzi dobrze- też czyścić? Nie mam żadnych problemów z grą.
2. Najnowsza wersja programu to gdzie? Pamiętam że na stronie było kilka linków do wyboru...
3. Czy coś może się uszkodzić?

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 07 sie 2013, 17:18 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
1. Jeśli chodzi dobrze i nie wyrzuca do pulpitu czy też nie przycina się minimalnie to nie ma sensu w takim razie. Jak wspominałem dotyczy Skyrim-a Modowanego dość poważnie.
2. Najnowsza wersja jest napisana zawsze w Faq i na głównej stronie narzędzia.
3.Nic się nie uszkodzi bo po przeprowadzeniu czyszczenia zawsze można wrócić do stanu pierwotnego sprawdzając spójność plików steam ( ja nie sprawdzam ) bo to się robi tylko raz zaraz po wyjściu jakiegoś nowego patcha.

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 01 sty 2014, 13:18 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Próbowałem robić według artykułu ale artykuł oceniam jako bełkotliwy i niezrozumiały dla osoby nie znającej tego programu. Co, gdzie, jak? Gdzie mam co klikać. Jak zaznaczyć błąd? Dużo screenów rzeczy oczywistych a mniej oczywistych zescreenowanych nie ma :/
Zrobiłem skanowanie Skyrim.esm i update.esm i co dalej? Dalej nie ogarniam.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 03 sty 2014, 00:55 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
hmmm zaskoczyło mnie to stwierdzenie ale oczywiście każdy ma prawo do opinii
aczkolwiek program jest na tyle ( Ryzykowny ) że nie polecam dłubania w nim ale postępowania dokładnie wg poradnika.

Do czego jest program?
Moder: Merge modów / tworzenie patchy kompatybilnosci / kontrola masterfile / itp
Użutkownik: Czyszczenie modów noncleaned ( warto pytać o to autora moda ) bo Spotkałem się z jednostkami czyszczącymi Flore Overhaul - Czego nie powinno się robić mimo że Boss zaleca.

Czyszczenie i Tutorial odnosi się głwnie do DLC które Bethesda zaniedbała - Co śmieszniesze OBSIDIAN to dokończył w FNV ;) czyścimy i tu się kończy zadanie, ma on potem jedynie skontrolować czy boss posortował nam Load Order jak należy.

Ale szczerze im więcej krytyki tym więcej wyjaśnień, szkoda tylko że czas mi na to nie pozwala jak kiedys :(

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 19 sie 2014, 00:12 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2014, 11:37
Posty: 369
Lokalizacja: Empok Nor
Gra w: Wei-ch'i
@tvtrig,
na wstępie chciałbym podziękować za niniejszy poradnik, który dla osób mających dużą ilość modów winien stanowić pozycję obowiązkową, swoisty wstęp do poprawy stabilności. Jednakże - jest to li tylko wstęp...bowiem do listy trzeba dołożyć programy BOSS/LOOT oraz Wrye Bash.
W związku z tematyką tu poruszaną, chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie:
czy mając dużą ilość modyfikacji powinienem - prócz ich sortowania użyć TES5Edit do utworzenia Merged Patch'a oraz dodatkowo Wrye Bash'a - by poprawić stabilność zainstalowanych modyfikacji o wspólnych składnikach? Czy może powinienem używać tylko Wrye Basha?
W wątku, który prześledziłem - link, pada odpowiedź, którą pozwolę sobie zacytować:
Cytuj:
Not to mention, that TES5Edit can create Merged Patches too. Like FONVEdit and so on.
Benefits? if, for example, 2 or more mods add to a specific leveled list, the last mod will win, discarding the changes from the other mods.
Merging those mods allows all of them to add their stuff. in case of TES5Edit, even specific entries from items are merged. Good for old mods, that may override changes from the Unofficial Skyrim Patch. Still needs some manual editing, but TES5Edit gathers all informations you need in one go.
Wrye for Skyrim does not cover all possibilities with it's Bashed Patch and so doesn't TES5Edit with it's merged patch function.
Unlike TES4 or FONV, Bashed Patch and Merged Patch can be use together. Just create the Bashed Patch after the Merged Patch. Just in case.


oraz inna odpowiedź z tego samego forum: link
Cytuj:
TES5Edits merged patch merges almost everything, while bashed patch merges only level lists and such.TES5Edit can merge factionlists, crafting lists, item stats, NPC stats and other stuff too. Wrye on the other hand can completly include some mods by merging them into the bashed patch, which frees the load order of some plugins.
So the recommendation is to first create the merged patch and then (with the merged patch active) the bashed patch.
Load order is merged, then bashed.


Z w/w cytatu wynika następująca kolejność:
1. Merged Patch
2. Bashed Patch
sugerująca możliwość używania obydwu patch'y. Sprawa robi się ciekawsza, jeśli dodamy np. odrębny patch dla moda Dual Sheath Redux tj. SkyProc patchers, tworzący dodatkowy plik.
Kolejny wątek - link, który prześledziłem zaleca następującą kolejność:
Cytuj:
From what I've read, it's merge patch, then bash patch, and then SkyProc patchers. Can anyone confirm this?

Rozumiem, iż Dual Seth Redux Patch to odrębny składnik, którego nie powinno się uwzględniać w pracy z Wrye Bash'em, przejdźmy jednak do właściwej kolejności ładowania pluginów.
1. Merged Patch
2. Bashed Patch
3. Dual Seth Redux Patch
Na postawione pytanie pada odpowiedź twierdząca, ale mam powody by przypuszczać, iż tworzenie Merged Patch'a nie jest już wspierane, otóż w komentarzach pod poniższym filmem:

Cytuj:
SolusAgomor:
Merged patches aren't supported anymore by TES5Edit.

mało tego - tutaj powstał temat o dość wymownej nazwie:
"Merge Patches not Supported (and question on Bash Patch)"

W kontekście w/w informacji:
1. czy zasadne jest tworzenie Merge Patch'a?
_______
Jeśli tak, to:
2. Czy Bashed Patch - (utworzony po Merge Patch'u) powinien zawierać składniki Merge Patch'a, innymi słowy - czy powinien być zaznaczony w opcjach Build Patch'a podczas pracy z WB?
Są różne tutoriale, które w tym miejscu są sprzeczne, przykładowo poniższy - 2 częściowy filmik pokazuje pracę bez konieczności tworzenia merge patch'a, skupiając się na utworzeniu Bashed Patcha.
Spoiler:

Jak wygląda to od strony technicznej?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 20 sie 2014, 19:04 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Keldorn napisał(a):
W kontekście w/w informacji:
1. czy zasadne jest tworzenie Merge Patch'a?

Jak najbardziej zasadne, jeśli wiemy do czego będą nam służyć obydwa patche.
Oczywiste oczywistości teraz napiszę, ale kilka słów wyjaśnienia nie zawadzi. Bashed patch to twór WryeBasha, opiera się na podobnej zasadzie co merge patch Tes5Edit'a z tą różnicą, że WB tworzy merge z wybranych przez siebie modów nadających się do sklejenia. Opcja merged informuje tylko WB, które mody życzymy sobie skleić, finalnie dostajemy info o tym, że np. na 100 modów skleić może tylko kilkanaście lub czasem kilka. Nie próbowałem tego forsować, uznając że WB wie co robi :) Dodatkowo bashed patch tworzy masterlist dla każdego moda w kolejce ładowania co daje pewność ich poprawnego załadowania lub modyfikowania pozycji poszczególnych masterów względem siebie.
Merged patch Tes5Edit służy lepiej do kompresji modów w jeden plik esp. Tutaj musimy dowiedzieć się, które mody będą działać skompresowane, a które będą kolizyjne, np mody zawierające bsa są zazwyczaj kłopotliwe i należy zachować ostrożność, a na pewno backup.

Keldorn napisał(a):
Jeśli tak, to:
2. Czy Bashed Patch - (utworzony po Merge Patch'u) powinien zawierać składniki Merge Patch'a, innymi słowy - czy powinien być zaznaczony w opcjach Build Patch'a podczas pracy z WB?

Bashed patch musi być zawsze po merged patchu ponieważ zawiera układ masterlisty dla całej kolejki. Podczas rebuild patch musi być zaznaczony merged patch Tes5Edit, oczywiście składowe merged patcha muszą być odznaczone w load order podobnie jak robi to bashed patch opatrzając swoje skompresowane esp plusem. Nawet jeśli bashed patch stworzony został jako drugi zalecam przesunąć go pod merged patcha. Widziałem tutki o robieniu całościowego merged patcha (ze wszystkich modów) w Tes5Edit, ale testy wyszły u mnie mocno kolizyjnie więc osobiście nie głosuję za takim pomysłem (co nie znaczy że u kogoś działa to dobrze)

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 21 sie 2014, 18:45 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2014, 11:37
Posty: 369
Lokalizacja: Empok Nor
Gra w: Wei-ch'i
@nocny,
dzięki za info. Korzystając z okazji - chciałbym upewnić się do do jednej opcji w przypadku pracy z Wrye Bash'em. Ponieważ aktualnie używam niewielu modyfikacji, których wykaz na liście WB jest prawidłowy w tym znaczeniu, iż nie pojawiają się dodatkowe opcje w przypadku "Build Patch'a" - brakuje mi rozeznania. Spotkałem się jednak ze sprzecznymi wersjami poradników, w których w przypadku zielonego koloru tekstu pluginów - pojawia się opcja:
Deactivate these mods prior to patching
Spoiler:

Czy plugin(y) w oknie j/w powinny być zaznaczone i zatwierdzone OK? czy może powinno się je odznaczyć przy "budowaniu patcha"? Widziałem różne wersje - stąd brak pewności jak powinna wyglądać opcja przedstawiona na screen'ie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial - Niestabilność / Crash-e / Czyszczenie
PostNapisane: 22 sie 2014, 11:00 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
gdy WryeBash utworzy bashed patcha zmergowane pluginy oznaczone są plusem,czyli są odznaczone w load order. Gdy ręcznie je zaznaczysz pojawia się to okno Deactivate these mods prior to patching więc:
-gdy chcesz by bashed patch zmergował dany esp klikasz OK
-gdy chcesz pozostawić plugin aktywny w load order odznaczasz ptaszek pod mergeable i dajesz OK
-gdy chcesz by bashed patch nic nie robił w stosunku do tego esp dajesz SKIP

jest to szczególnie przydatne przy reproccer, gdzie bashed patch wciąga zazwyczaj jakiś jego komponent i zakłóca działanie reproccera gdy bashed patch jest powyżej w load order.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 9   [ Posty: 84 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules