Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 29 paź 2020, 17:31


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 16:44 
Casual
Casual

Dołączył(a): 05 sie 2013, 16:35
Posty: 2
Wiem że pewnie poleci hejt w moim kierunku no ale z góry napisze że nie jestem piratem(sprawdzałem jak chodzi mi gra)...
a więc tak miałem ściągniętą piracką wersje i wszystko było OK dzisiaj kupiłem orginał odinstalowałem pirata wszystkie save itd.itp... zainstalowałem orginał, włączyłem i mam problem z cieniami w trakcie poruszania kamerą migają, a jeszcze jak chodze to na NPCach robi sie taka dziwna otoczka pomocy
Nie wiem na ile mam aktualna wersje gry ale STEAM cos tam aktualizował
prosze o szybka pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 16:58 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
ok temat rzeka:D jaki tam hejt hehe
powiedz jaką masz grafikę ile ramu i proca (Pewnie zastanawiasz się czemu o to pytam)
Mianowicie odpiszę ci jak na dany spec ustawić mniej więcej cienie by cię zadowalały bo to naprawdę temat bez końca a Skyrim nie słynie z cieni dobrej jakości w podstawowej wersji.
Więc jeszcze pomyśl czy chcesz mieć Piękne cienie kosztem wydajności czy grywalne nie migające chaotycznie ;)

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 17:17 
Casual
Casual

Dołączył(a): 05 sie 2013, 16:35
Posty: 2
a wiec tak
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2,71GHz
2 GB ram
GeForce 9500GT 1024MB
wiem ze super maszyna to nie jest ale na piratku na średnich wszystko było OK i wsumie żadnych ścin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 17:22 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
Bo pirat się nie patchuje :P

EDIT:
Wydaje mi się że powinieneś sprawdzić takie ustawienie bo u siebie tego nie sprawdzę dokładnie ze względu na hmmm troszkę inne parametry.
To wydaje mi się najsensowniejsze i ligiczne w miarę, ustaw sobie jedną opcję wejdź do gry zobacz jak wygląda ( najlepiej zrobić screena ) i wyjdź zmień wartość na alternatywną no i znów wejdź :P ( Tak wiem wiem... czasochłonne ale jak skończysz to zostanie to na stałe. ( Pamiętaj by potem te pliki .ini i pref.ini zapisać gdzieś (LUB USTAWIĆ TYLKO OD ODCZYTU) bo każde odpalenie lunchera resetuje ustawione cienie.

Pewnie parę osób coś doda od siebie to tak na szybko sprawdziłem ale jeszcze na 2gim kompie sprawdzę i w razie czego się poprawię.

plik w którym to zmieniasz znajdziesz w:
C:\Users\Mentor\Documents\my games\skyrim


iBlurDeferredShadowMask=3 lub 4
fInteriorShadowDistance=2500.0000
fShadowDistance=2500.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024 lub 2048
iShadowMapResolutionPrimary=1024 lub 2048

bTreesReceiveShadows=0 -> powinno być na 0 domyślnie ale nie pamiętam więc sprawdź bo czystego ini dawno nie miałem.

opcjonalnie:
fTreesMidLODSwitchDist=5000.0000 -> sprawdź też mniej na przykład 3500
fShadowLODStartFade=200.0000 albo na przykład 400.0000 co wygląda znacznie lepiej jak się przemieszczasz
iShadowFilter= tu masz filtrowanie i też przetestuj sobie od 1 do 4 gdzie 1=low a 4=High :)

Jak to potestujesz to potem jeszcze możesz zmienić cienie na teksturkach drzew i górek
bTreesReceiveShadows=1 włączone czyli (=1) może zabrać ci kilka klatek
bDrawLandShadows=1

Powodzenia i pozdr

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 21:18 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Posłuchaj się mnie a na tym skorzystasz:
Wejdź w moje dokumenty. W folder My Games. Wejdź w folder Skyrima. Usuń Skyrim.prefs.ini.
Spokojnie, nic się nie stanie. Wejdź w grę. Gra na etapie launchera utworzy na nowo ten plik. Będzie informacja o konfiguracji ustawień. Skonfiguruje, pograj, zobacz jak będzie.
Podejrzewam to. Czemu? Nasze komputery się różnią tylko procesorem ;)
Na vanilli bez modów konfigurator wrzucił mi na średnie a ja jeszcze parę rzeczy wziąłem w górę (antyaliasing na x8 i filtrowanie anizatoporowe też gdzieś x8 albo jeszcze wyżej) i gra chodziło- póki była vanillia - bez zarzutu na takich ustawieniach. Możliwe więc że problem tkwi w pliku konfiguracyjnym po piracie który się nie lubi z oryginałem.

Nie zadziała? Ale grasz cały czas? To na czas gry włącz menadżer zadań i wrzuć screen z poboru ramu i procesora.
A zresztą chyba sam zauważysz jak gra będzie zużywała 80-90% dostępnego ramu ;)
Jak zużycie będzie za duże to jak mój poprzednik radził z tym że z drobnymi zmianami:
On:
iBlurDeferredShadowMask=3 lub 4
fInteriorShadowDistance=2500.0000
fShadowDistance=2500.0000
iShadowMapResolutionSecondary=1024 lub 2048
iShadowMapResolutionPrimary=1024 lub 2048
Ja radzę natomiast by:
iShadowMapResolutionSecondary=512
iShadowMapResolutionPrimary=1024
fShadowDistance=2500.0000
fInteriorShadowDistance mam tak jak tamten radzi, iBlurDefferredShadowMask na 0.
Tak mam ustawione i jestem zadowolony :)
Przy ustawieniu na niskie domyślnie jest zdaje się
iShadowMapResolutionSecondary=1024
iShadowMapResolutionPrimary=2048
W efekcie "osłabiasz" cienie o 50%.

PS:
"iBlurDeferredShadowMask=3 lub 4"
CO TO JEST?! Domyślnie jest to na zero, więc raczej 3 lub 4 uaktywnia coś a nie wyłącza...

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 21:54 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
Wollannd napisał(a):
"iBlurDeferredShadowMask=3 lub 4"
CO TO JEST?! Domyślnie jest to na zero, więc raczej 3 lub 4 uaktywnia coś a nie wyłącza...


:) starałem się koledze jednocześnie zaniżyć troszkę efekty usuwając glitch cieni gdzie jednocześnie będą troszkę bardziej opływowe :aniol: w sumie sprawdził byś jeszcze =5
zniweluje to taką nienaturalną migającą siatkę obok cieni

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 05 sie 2013, 22:41 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Bez przesady. Po cieniach należy dać jak się tylko należy tak jak ja. Filtr na jeden się daje natomiast ;)
Ślady na obiektach wyłączasz. Bierzesz i ustawiasz Antyaliasing i filtrowanie anizatoporowe na x2 albo x4, FXAA obowiązkowo zostaje, bierze się tekstury na średnie. Potem są tekstury, cienie, ślady na obiektach i takie coś jeszcze. To to takie coś jeszcze bierze się na najniższe możliwe. Wyłącza się odbicia w wodzie.
Ustawiamy bFloatPointRenderTarget=1.
Ściągamy http://skyrim.nexusmods.com/mods/15425/?
Tak, wiem że autor także nakazuje żeby:
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bShadowsOnGrass=1
Ale po co? Gra działa bez deto. Tylko bFloatPointRenderTarget=1 ma dopisek " must be set in SkyrimPrefs.ini file to make this mod work. Start SkyrimLauncher.exe to configure your video options again."
O reszcie
bTreesReceiveShadows=1
bDrawLandShadows=1
bShadowsOnGrass=1
Autor pisze:
To work correctly, sky lighting require rendering objects to shadow, so edit manually following lines in file SkyrimPrefs.ini:
Czyli nie trzeba ;) Patrzyłem. Cienie są nienajgorsze i tak ;)

Taka konfiguracja daje nam granie do nawet półtorej godziny z wolnym ramem w zakresie 500-100mb (zależy od tego gdzie przebywamy i ile gramy, naturalnie w okolicach Pękniny gorzej jest że nawet ramu chwilami brakować może niż w Whiterun gdzie w najgorszym razie mamy 300mb ramu wolnego a średnio jakieś 400 ).
Grę wyłączamy prawie normalnie. Przy wychodzeniu na pulpit gra się zawiesi. ALT+CTRL+DELETE, uruchom menedżer zadań, anuluj, coś ok albo coś tam się klika i już po sprawie.

Jak taka gra wygląda?
http://i44.tinypic.com/14noe8i.jpg
http://i43.tinypic.com/5wgoi.jpg

Jak widać zbroje i postacie też są wykonane za pomocą modów ;)
(moja Dovahkiinka to ta ruda)

A właściwie. Czy można wziąć
iShadowMapResolutionSecondary=512
iShadowMapResolutionPrimary=512
?
Można tak?
Czy Primiary zawsze musi być dwa razy większy od Secondary?
Czy można wziąć primary i secondary na 256 i 256? Albo primary 512 a secondary 256?

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Migające cienie POMOCY
PostNapisane: 10 sie 2013, 21:36 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
A właściwie. Czy można wziąć
iShadowMapResolutionSecondary=512
iShadowMapResolutionPrimary=512

- Tak

Można tak?
Czy Primiary zawsze musi być dwa razy większy od Secondary?
Czy można wziąć primary i secondary na 256 i 256? Albo primary 512 a secondary 256?

- Nie powinno się

Ile ramu masz jeśli mogę spytać

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules