Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 21 paź 2020, 12:56


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 14:55 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Dzień dobry, cześć i czołem!

Zbliżają się święta a to oznacza że wreszcie będę miał Dawnguard, Dragonpborn i możliwe że Heartfire (ale do niego mam wątpliwości).

A więc do czego zmierzam:
1.Mam ponad setkę modów. Czy wgranie DLC może wywołać konflikt z jakimś modem?
Jakby co dam screena z modami jeśli to istotne.
2.Mam zapis numer 2200 ważący 9mb i 50lvl. Czy tak późne wgranie DLC nie zaszkodzi zapisom?
Tak czy siak warto bo jakby co dla odtworzę wygląd postaci i będę dalej kontynuował własną wizję faburalną i role-playing świata ale chodzi mi o to czy duże ryzyko pożegnania się bądź przyśpieszenia pożegnania się z zapisami czy nie?
3.Czy DLC zwiększa zużycie procesora i ramu? Procesor pracuje mi na 90-95% a wolnego ramu w czasie gry mam jakieś 500-200mb zapasu
4. Plik textures.bsa zoptymalizowałem tym programem http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/? z 1.4GB vaniliowego do 400mb żeby to w ogóle mi działało. Optymalizowałem z Resize: all
Czy dla DLC też mogę zrobić optymalizację i Resize-all i zmniejszyć wagę o jakieś 60% czy to może coś zaszkodzić?
5. Czy jest jakiś moment/jakaś lokacja w DLC która obciąża komputer bardziej niż inne? Wiecie, coś obciążającego jak lasy Riften czy Morthal? Czy generalnie zużycie na poziomie Morthal i Riften czy Białej Grani lub Wichrowego Tronu?

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 15:59 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 19 lip 2012, 23:08
Posty: 169
Lokalizacja: Rzeszów
Witaj.

Mam troche ponad 150 modów, i przy DLC nic mi nie sprawia problemów, wiec sądze że nic nie powinno robić problemów. Tak późna gra nie powinna mieć wpływu, lecz pamietaj iż iż więcej grasz na zapisie, tym wiecej skryptów, więc może przez to gra tak się czasami zacina? A co do pytania 3, to prawdopodobnie nie. Do procesów wliczają się jedynie rzeczy które bierząco robisz, w ktorej lokacji jesteś, przykładowo kiedy jesteś w Samotni to nie wczytuje ci się Biała Grań. Pytanie czwarte omine, gdyż nie znam się na tym programie, lecz jeśli chodzi o piąte, to także nie powinno być jakiejś specjalnej zmiany w FPS'ach, lecz wszystko możliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 16:05 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Nie chodzi o fps a o ram i procesor a winny jest procesor dwurdzeniowy 2.8GHz i 2GB ramu.
NIE!
Żadnego wymieniania. Nic nie wymieniam bo trzeba by było cały komputer.
Co do zapisu nie wiem czy to ma znaczenie ale ja robię ciągle coraz to kolejne zamiast nadpisywać.
Poza tym to nie ma i nigdy nie miało nic do rzeczy, ma może póki save ma 2 a 3-4 mb ale już od 5 mb w żwyż to nie widać różnicy czy 5mb czy 12mb.
Interesuje mnie chwilowo tylko to o co pytałem.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 16:28 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 19 lip 2012, 23:08
Posty: 169
Lokalizacja: Rzeszów
Przed chwilą sprawdzałem, po odinstalowaniu wszystkich modów i dodatków pobieranie ramu zmniejszyło się jedynie o około 2-3%, więc podobnie powinno być z procesorem. A jeśli biorąc pod uwage ilość plików zapisu, to jedynie lista zapisów bedzie ci się wolniej ladowała, lecz proponuje mimo wszystko zbędne zapisy usunąć. Wszelkie zapisy gry znajdują się w lokalizacji Documents\my games\skyrim\saves, wystarczy wejść w folder, zrobić kopie potrzebnych rzeczy, usunąc wszelkie pliczki, i znowu wrzucić swoją kopie zapisu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 16:41 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
2-3% ram? A ile masz pamięci ram w komputerze?
I powiadasz: I DLC i mody, tak? A więc część tego ramu to nie samo DLC a i różne twoje mody mogły być?

Ja zapisy przenoszę do specjalnego folderu osobnego w którym trzymam je na pamiętkę.

Prosiłbym o naprawdę konkretne odpowiedzi a nie gdybanie gdyż to jest kwestia 120 złotych aż!

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 18:25 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 19 lip 2012, 23:08
Posty: 169
Lokalizacja: Rzeszów
Tak jak mówiłem, to że są mody oraz dodatki, to nie oznacza że ciągną dużo ramu, ponieważ te wszystkie lokacje oraz mody nie są zazwyczaj cały czas wykorzystywane przez gre, czyli nie ciągną cały czas ramu. Jeśli chodzi o ram, to posiadam 2gb ramu, czyli tak jak u ciebie, lecz ja nie korzystam z programów optymalizujących gre, wiec jeśli aż tak ci zależy, to poczekałbym na opinie kogoś innego. Opcjonalnie, zapytanie na innym forum niż to, bo najwyraźniej mało kto tutaj już wchodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 18:29 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
A może inaczej... czy jakość tekstur DLC jest na takim samym poziomem co lokacji z vanilli czy wyższa?
I jak wygląda zawartość plików DLC (gdzie, co, jak się nazywa i ile waży)?
A z którego roku masz komputer? 2009? 2008? 2010?

Poza tym kumam że nie ważne ile Sosltheim ramu wymaga w Białej Grani będzie bez zmian ale wiesz, chciałbym po tym Solstheim czy po dodatkach z Dawnguardu sobie pochodzić a nie wylatywać z braku ramu.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 19:02 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 19 lip 2012, 23:08
Posty: 169
Lokalizacja: Rzeszów
Jakość tekstur jest taka sama. Pliki Dawnguard/Dragonborn o koncowke esm oraz bsa łącznie mają coś okolo 3gb, oraz znajdują się w katalogu \Steam\SteamApps\common\skyrim\Data, lecz zapewne są do tego jeszcze mniejsze pliki z nowymi teksturami, ale za dużo byłoby roboty szukając tych plików. Jeśli nie masz problemu z podróżowaniem w Skyrim, to patrząc na to że Solstheim jest mniejszy, oraz nie zawiera jakichś niesamowitych wysokiego terenu, to bez problemu. Mój komputer jest z roku 2010.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 19:23 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
A Solstheim czy lokacje z Dawnguarda przywodzą na myśl bardziej Białą Grań, Zimową Twierdzę, Wichrowy Tron, Gwiazdę Zaranną czy Morthal lub Riften?

Chodzi mi o to czy są to proste w budowie czy złożone?

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wymagania DLC etc.
PostNapisane: 11 gru 2013, 20:35 
InSkyrim
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2011, 21:12
Posty: 573
Lokalizacja: Śląsk
Wollannd napisał(a):
1.Mam ponad setkę modów. Czy wgranie DLC może wywołać konflikt z jakimś modem?
Jakby co dam screena z modami jeśli to istotne.

Najpewniej któryś tak, cała sprawa ogranicza się do tego że twórcy modów po wyjściu DLC jeśli trzeba robią patche do swoich prac, najczęściej jest to osobny plik który wymaga podstawki. Musisz jechać po liście swoich modów i sprawdzać na stronie nexusa co autor piszę na temat DLC, jeśli wymaga patchy to pobieraj i instaluj. Konkretniej ci nie napiszę bo nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, mody robią różni ludzie i niektóre z nich mogły być nierobione z myślą o DLC. Żeby ci to zobrazować jeśli mod zmienia coś co zmienia sam DLC będzie problem.

Wollannd napisał(a):
2.Mam zapis numer 2200 ważący 9mb i 50lvl. Czy tak późne wgranie DLC nie zaszkodzi zapisom?
Tak czy siak warto bo jakby co dla odtworzę wygląd postaci i będę dalej kontynuował własną wizję faburalną i role-playing świata ale chodzi mi o to czy duże ryzyko pożegnania się bądź przyśpieszenia pożegnania się z zapisami czy nie?

Dodawanie modów nic nie psuje (oczywiście teoretycznie) ale robi to ich usuwanie bo gra pamięta dane skrypty i rzeczy z moda i gdy ich się pozbędziesz będzie problem. Przy tym pytaniu trzeba wrócić do pierwszego, jeśli dodane DLC nie będą konfliktować się z innymi modami i nie będziesz zmuszony grzebać się w plikach to szanse na zepsucie zapisów gry są zerowe. Same DLC nie psują gry bo są tworzone z myślą o kontynuowaniu gry a nie rozpoczynaniu od nowa co nowy dodatek. Bethesda nie wie jakie będziesz instalować mody wiec ty musisz pilnować, ja instalowałem w istniejącej grze tylko hearthfires bo głównie zaczynałem od nowa bo większa frajda. Co do wielkości zapisu gry to polecam ci SKYRIM Save Cleaner czyli programik czyszczący zapis gry zmniejszając tym samym rozmiar, musisz pamiętać że wszystkie rosliny itd. zostaną zresetowane więcej poczytaj na stronie nexusa.

Wollannd napisał(a):
3.Czy DLC zwiększa zużycie procesora i ramu? Procesor pracuje mi na 90-95% a wolnego ramu w czasie gry mam jakieś 500-200mb zapasu

Na zdrowy rozsądek nie zużywają więcej zasobów niż normalny Skyrim bo DLC to po prostu rozszerzenia dodające questy, npc i lokacje. Teoretycznie więcej NPC spowalnia grę, ale dotyczy to tylko przypadku gdybyś miał nagle w jednym miejscu z 20 NPC - nowe NPC są głównie w nowych lokacjach więc temat zakończony.

Wollannd napisał(a):
4. Plik textures.bsa zoptymalizowałem tym programem http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12801/? z 1.4GB vaniliowego do 400mb żeby to w ogóle mi działało. Optymalizowałem z Resize: all
Czy dla DLC też mogę zrobić optymalizację i Resize-all i zmniejszyć wagę o jakieś 60% czy to może coś zaszkodzić?

To pytanie do kogoś kto zna ten mod/program, jeśli autor nie pisze że nie działa na DLC to powinno działać. DLC działa jak normalna gra czy mody, różni się tylko rzeczami które daje a sam schemat pozostaje niezmienny więc to co działa dla podstawki powinno działać na dodatku (w tym przypadku) ale o szczegóły przeglądaj komentarze pod tym programem czy ludzie coś na ten temat pisali.

Wollannd napisał(a):
5. Czy jest jakiś moment/jakaś lokacja w DLC która obciąża komputer bardziej niż inne? Wiecie, coś obciążającego jak lasy Riften czy Morthal? Czy generalnie zużycie na poziomie Morthal i Riften czy Białej Grani lub Wichrowego Tronu?

Pytanie takie jak 3, to czy lokacja wcina więcej ramu zależy od tego co w niej, a tak jak pisałem wszystko działa tak jak podstawka i nie spotkasz się z czymś wybiegającym poza schemat. Nie wiem czy to zależy od procka/grafiki lub zawsze tak jest ale mi najbardziej zacina przy akwenach, wodospadach i tym podobnych. Jesli masz tak samo to może ci przycinać jeśli DLC dodaje lokacje z takimi elementami, ale nie bardziej niz podstawka w której co 2 ma jakąś wodę.

Składnia kuleje, ale piszę w autobusie na telefonie a nie jestem w tym dobry bo rzadko używam mobilnie internetu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules