Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 23 paź 2020, 23:58


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 9 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 13 sie 2014, 23:55 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2014, 22:07
Posty: 32
Witam. Mam pewien problem z podanym wyżej modem (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/47000 ). Kiedyś, dawno temu, pamiętam że nie miałem z nim żadnych tego typu kłopotów. Niedawno postanowiłem z powrotem go zainstalować. Wszystko wydawało się być dobrze, jednak do czasu. Przy gwałtownym poruszaniu się zauważyłem że kawałek głowy mojej postaci przenika przez tylną część włosów. Wygląda to niezbyt ładnie, jakby miał ,,łysinę" w miejscu potylicy. Używam aktualnego pluginu hdt, XP32 Maximum Skeleton i dodatkowo FNISA. Czy przyczyną tego błędu może być najnowszy plik hdt? Modyfikacja jest stworzona na jego starszej wersji. Dawniej właśnie jej używałem i wszystko było ok. Wydaje mi się jednak że problem leży nie tutaj, ponieważ podobną rzecz zaobserwowałem przy użyciu Merida Hair with physics (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/52516), tym razem ,,łysina" delikatnie prześwituje jak gdyby na czubku głowy. Będę bardzo wdzięczny za każdą próbę pomocy. Pzdr.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 23 sie 2014, 17:39 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2014, 22:07
Posty: 32
Ahh... Czekam cierpliwie, ale naprawdę nikt nie ma pojęcia co może powodować problem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 12 wrz 2014, 21:51 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 13 wrz 2013, 10:39
Posty: 74
Normalnie, to wina ustawień twojej postaci, podczas tworzenia, musiałeś powiększyć pewne części twarzy, zmieniłeś kształ głowy, przesunąłeś czoło/kości jakieś, cokolwiek zrobiłeś z twarzą/głową ma to własnie wpływ, mam to samo z obecną postacią, bo z tego co pamiętam dodałem wage do twarzy, co powiększyło odrobinę większość częsci twarzy i głowy i nagle okazało się, że niektóre fruzury zwyczajnie nie pasują, prześwituje przez nie skóra, nakłada się coś na siebie, albo jest za daleko itd.

Tworząc postać trzeba być bardzo ostrożnym, bo fryzury nie są tworzone pod wszystkie zmiany, które wprowadziły mody do tworzenia postaci.

PS: DZIWISZ SIĘ, ŻE NIKT NIE CHCE ODPOWIADAĆ??! BRZYDKO TO POWIEM, ALE WYPCHAJ SIĘ Z TAKIMI GÓWNO WARTYMI SCREENSHOTAMI!!!!!! WZROK PRAWIE STRACIŁEM!

Kultury trochę! i nie krzycz! Można zwrócić uwagę w sposób kulturalny, a do innych userów powinno się zwracać z należytym szacunkiem.
WSW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 13 wrz 2014, 00:34 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
@michal9o90
to nie jest tak, że nikt nie che odpowiadać. Problem jest unikalny i widocznie powstał na skutek błędów dopasowania modów, jas0123 opisał problem bardzo rzetelnie. Ty nie dość, że pleciesz 3po3 na ten temat nie pomagając to jeszcze wulgarnie krzyczysz CapsLockiem. LOL.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 13 wrz 2014, 20:05 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2014, 23:09
Posty: 78
Lokalizacja: UK
Gra w: Skyrim,SA-MP,The Forest,Wiedźmin
Kiedyś gdy miałem mody na zmianę fizyki ciała , że można było zrobić solidny kawał mięcha z chłopa i jak za mocno powiększyłem mu łeb to było to samo,
Rozwiązałem problem następująco:
-showracemenu
-Kombinowanie z zmiejszaniem głowy , ciała itp o tyle aby wszystko grało.
Powinno pomóc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 19 wrz 2014, 22:42 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2014, 22:07
Posty: 32
Dziękuję za odpowiedzi. Rozumiem że mój problem jest dość trudny do naprawienia i nikomu nie zarzucam braku chęci pomocy. ;)

Myślę że na zdjęciach które dołączyłem widać dobrze problem jaki opisuję. @michal9o90 doceniam twoją próbę pomocy, ale nie wiń mnie za swój kiepski wzrok...
Założyłem też później temat na innej stronie. Dołączone są do niego zdjęcia lepszej jakości. Link tutaj. Błagam o nie śmianie się z mojego języka angielskiego. Zdaję sobie sprawę że jest kiepski. Nie potrafiłem sam znaleźć odpowiednich słów na mój problem i musiałem korzystać z google translate (czego rezultaty pewnie są dość komiczne...)
Oczywiście zapomniałem dopisać że próbowałem już wcześniej rozwiązać ten problem metodami jakie zaproponowaliście. Nie używam żadnej modyfikacji zmieniającej siatki głowy (jedynie ,,Ethereal Elven Overhaul", ale edytuję on jedynie wygląd elfów.)
Można wykluczyć moje błędne ustawienia w kreatorze postaci. Nie zmieniałem w nim proporcji/ rozmiaru głowy, a tylko samej twarzy. Dla pewności kilkukrotnie tworzyłem nową postać, czy też próbowałem użyć standardowych wyglądów i błąd nadal występował. Tworzyłem postaci z domyślnymi twarzami, (wszystkimi po kolei) każdej z dostępnych ras i problem wciąż występował. Moja głowa przenika przez włosy, tylko w tej konkretnej fryzurze, w trakcie kiedy postać się porusza. Wychodzi więc na to że modyfikacja koliduje z inną, jednak naprawdę nie mam pojęcia z jaką. Znam swoją listę modów na pamięć i nie ma tam niczego co mogłoby sprawiać problemy.

Jest jednak coś jeszcze. Postaram się to dobrze opowiedzieć....Jak już napisałem w pierwszym poście, miałem zainstalowane ,,Skyrim Hair Physics Project" dosyć dawno temu i wtedy nie sprawiał takich kłopotów. Jako że wówczas fizyka HDT miała wiele błędów i zwyczajnie nie dało się przez nie grać, zrezygnowałem z włosów wykonanych przez xp32. Odinstalowałem wtedy sam plugin i wszystkie jego pliki. Włosy były znów statyczne. Nie używałem żadnej podobnej modyfikacji, aż do ukazania się na światło dzienne ,,Merida Hair with physics". Są to włosy dostępne tylko dla żeńskich charakterów. Ja gram mężczyzną, więc aby móc z nich korzystać musiałem (za radą autora) zmienić oznaczenia tejże fryzury w Creation Kit na dostępne dla obu płci. Zadziałało. Włosy te były jednak nieco zbyt... włochate. Przypomniałem sobie wtedy o starej modyfikacji, wydanej przez xp32. Zainstalowałem na nowo ,,Skyrim Hair Physics Project". Jednak jako że plugin do niego należący był 256-sty na liście modyfikacji moja gra się sypnęła i nie chciała działać. (wtedy nie wiedziałem o limicie 255 pluginów i myślałem że mod ten jest zwyczajnie nie kompatybilny z jakimś innym, przeze mnie już używanym). Zbyt dużo niekompatybilnych ze sobą modyfikacji zrujnowało mi wtedy grę (co chwila wyrzucało mnie na pulpit). Były to wakacje więc miałem dużo czasu. Usunąłem wszystkie esp i stare modyfikacje i przez następne niecałe dwa tygodnie, instalowałem na nowo i sprawdzałem każdy z 255 (ok 260 razem z tymi zawartymi w łatce Wrye Bash'a) z po kolei, starając się osiągnąć jak najlepszą kompatybilność i usuwając wadliwe pliki. Po wszystkim zacząłem nową grę. (Teraz przechodzę do sedna sprawy) Przy tworzeniu nowej postaci przypadkowo natrafiłem na stary model fryzury z wiedźmina, który xp32 uczynił fizycznym(są częścią ApachiiSkyHair.) O dziwo mimo że nie miałem pliku esp z modyfkiacji ,,Skyrim Hair Physics Project" włosy były w pełni fizyczne, na dodatek poruszały się dużo realistycznej niż kiedyś. (wcześniej podskakiwały, plątały się i skręcały, a podczas sprintu dostawały szału...) Już wtedy głowa przenikała przez ich tył, wiec na nowo wgrałem plugin należący do tej modyfikacji z nadzieją że coś to zmieni... nie pomogło. Nie znam się na zadaniu pluginów dołączonych do modyfikacji dodających fizykę hdt do włosów, ale czy bez pliku esp, włosy nie powinny być statyczne? Może w jakiś sposób plugin z ,,Merida Hair" działał na moje wiedźmińskie włosy, może to on jest tutaj problemem? Pewnie moje gdybanie jest błędne....

W najbliższym czasie odinstaluję kilka modyfikacji które podejrzewam o po części przyczynianie się do mojego błędu (z racji ich zadania i niestety przestarzałości) i dam znać czy coś to zmieniło w owej sprawie. Później odinstaluję na próbę ,,Merida Hair" i także opiszę rezultaty.

Istnieje jeszcze pewna metoda, mogąca rozwiązać mój problem. ECE ma ciekawą funkcję, która może mi się przydać. Pozwala ono na dowolną, zaawansowaną edycję siatki głowy postaci. Nie wiem jednak czy obszar który przenika przez moje włosy (potylica) jest również dostępny do edycji w tejże modyfikacji. Żeby użyć ECE będę musiał niestety pożegnać się z Ethereal Elven Overhaul i wrócić do (moim zdaniem) ohydnego wyglądu elfów z podstawowej wersji gry... Używam też kilku łatek dla Ethereal Elven Overhaul, które zastępują oryginalne pliki siatek należące do licznych, używanych przeze mnie modyfikacji dodających nowych npc i boję się rezultatu usunięcia samego pluginu, a pozostawienia samych nadpisanych pików siatek (nie mogę wrócić do starych). Jeżeli może stać się przez takie działanie coś złego z moją grą, a o tym wiecie, proszę o ostrzeżenie! W najnowszej wersji modyfikacji RaceMenu istnieje także podobna funkcja (tutaj widać jej obecność). Nazywa się chyba ,,rzeźbienie" (z ang. sculpt). Jednak dla mnie w ogóle nie działa. Na żadnej z ras. Po jej aktywowaniu wyświetla mi się siatka całej głowy mojej postaci (wraz z włosami), ale nic nie da się z nią zrobić. Kiedy klikam na jakąkolwiek część głowy, jedynie zmienia się wyświetlany kolor obszaru na który kliknąłem. Nie wiem do czego służy ta funkcja, może do niczego...Jeśli ktoś ma z nią większe doświadczenie, to proszę o radę. ;)
Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 20 wrz 2014, 02:41 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Skyrim Hair Physics Project pozornie jest modem, ale technicznie jest implementacją osobnego silnika, a więc orbitującą aplikacją. Rodzi to kilka problemów dla samego Skyrim, głównie przez kotwiczenie skryptów w różnych miejscach. Wycięcie tego moda jest pracochłonne, jeśli masz bugi na tym poziomie najlepiej pisz do autora, pomoże Ci w pełni dogadać się z tym modem. Jego szczątki znalazłem nawet w katalogu saves :)

Co do ECE. Mod pracuje z Ethereal Elven Overhaul, więc nie musisz go usuwać. Nie wiem co na to autor ECE, ale u mnie działał bez konfliktu. Swoją drogą ECE odchodzi powoli w zapomnienie przegrywając wyścig o prymat z RaceMenu, więc nie ma sensu injektować tego problematycznego fitchera, jeśli myślisz o dłuższej rozgrywce.

Co do RaceMenu. By funkcja rzeźbienia poprawnie działała ( a działa poprawnie) trzeba zainstalować RaceMenu ściśle według wskazań autora. Masz pewnie coś co konfliktuje się z RM, ale tylko zgaduje. Przeinstaluj RM bez używania precashkillerów itp, będzie działać.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 23 wrz 2014, 22:16 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 sty 2014, 22:07
Posty: 32
Okej, dzięki. Popróbuje reinstalacji RaceMenu. Byłem pewny że zainstalowałem je dobrze, ale skoro funkcja nie działa, to coś musi musi być źle. Posprawdzam czy nie mam jakiś starych i niewłaściwych skryptów do tego moda i spróbuję załatwić mój problem tą opcją rzeźbienia. Mam jeszcze wgranego moda zmieniającego wysokość npc wszystkich ras, w tym gracza i może właśnie tu jest problem. Za jakiś czas to zrobię.
Aktualnie czekam też na nową fizyczną fryzurę z wiedźmina, robioną na moją prośbę. ;)
Jeśli i z nią będzie podobny problem to nie spocznę dopóty tego nie naprawię. A i prawda jeżeli chodzi o osadzanie się fizyki z hdt w zapisanych grach. Dawniej kilkukrotnie modyfikacja hdt zepsuła mi zapis i nijak nie dało się go wczytać (za czasów jej starszych wersji działo się tak często raczej wielu osobą), poza tym jakieś wpisy z fizyki także są na stałe wpisywane do save'a. Można je zresetować przy okazji czyszczenia zapisu pewnym programikiem z nexusa.
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Skyrim Hair Physics Project
PostNapisane: 24 wrz 2014, 13:19 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
na przyszłość, hdt w katalogu saves zapisuje swój cash. Jeśli go nie widzisz włącz pliki ukryte, wystarczy go wywalić by pozbyć się go z saves, ponieważ to przez niego płynie adresowanie do zapisów.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 9 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules