Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 25 paź 2020, 22:29


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 4   [ Posty: 35 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 01 sie 2015, 12:43 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2012, 19:24
Posty: 262
Proszę wybaczyć że tak późno odpisuję. Po wielu reinstalach i mękach, skyrim działa. Nie ma freezów, nie ma crashy. Błyski dalej są, ale tylko w jednym miejscu. Nie wiem co te stajnie w białej grani w sobie mają. Tak czy inaczej dzięki za pomoc, i temat aktualnie uważam za zamknięty.
Edit
Temat uważam za otwarty, bo mam nowe problemy. Nie utrudniają bardzo gry, ale nie powinny występować.
a) latające talerze (fps limiter tego nie naprawia). Kiedyś po prostu latały, teraz wbijają się w ściany i wydają dźwięki uderzenia po wsze czasy.
b) czasami nie ma dźwięku lądowania po skoku, włącza się po kilku sekundach
c) kojarzycie dźwięk potwierdzania czynności? Takie "walnięcie". Czasami podczas craftingu lub kontakcie z wodą występuje ten dźwięk zapętlony 100 razy na sekundę (dosłownie). Zauważyłem że tylko w domu Rayek's End. Towarzyszy temu miganie wody i przełączanie dźwięku wodospadów. Nigdy wcześniej tego nie miałem, podejrzewam najnowszego USKP.
d) w coc qasmoke jest dźwięk nurkowania. Nie przejdzie dopóki nie zrestartuję gry.
Edit
Wkurzyłem się i wywaliłem całą grę razem z modami. Teraz instaluję tylko to, co jest mi do szczęścia potrzebne. 90% społeczeństwa Skyrima raczej nie ma 225 modów.
Edit
Reinstal powiódł się. Absolutnie wszystko działa. Teraz tylko quicksave trwa 3 sekundy (trwał około 1). Jak tego nie naprawię reisntall jeszcze raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 03 sie 2015, 09:43 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
jano900, jak już na pewno zdążyłeś zauważyć każda instalka Skyrim na modach niesie nowe, niespotykane problemy. Wiele modów nie działa stabilnie w 100%, dlatego taka sytuacja będzie zawsze przy instalacji więcej niż kilkudziesięciu modów.

Po raz kolejny okazuje się, że reinstal to najlepsze remedium, na nietypowe problemy ze zmodowaną grą.

Latające talerze do sprawka odświeżania pionowego. Spróbuj zmieniać ustawienie Vsync w panelu grafiki komputera, miedzy włączony/adaptacyjny/pod kontrolą aplikacji.
W pełni działającym fixem na to jest FPS Limiter i widocznie coś go blokowało skoro nie działał.

Opóźnienia w dźwięku to sprawka zbyt dużej liczby animacji lub dźwięków dla danej czynności. Skyrim ma dedykacje dla małej ilości ramu i zwyczajnie się dławi, niezależnie od tego ile ramu masz na pokładzie. Mam 24 gb szybkiego ramu i mam czasami podobne opóźnienia.
Upewnij się, że masz ustawiony dźwięk na 24 bit 48000 Hz, bo to główne źródło lagów dźwiękowych.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 03 sie 2015, 12:43 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2012, 19:24
Posty: 262
FPS Limiter nie działa dalej, talerze teraz czasem wylatują w kosmos, ale nie trzęsą się w nieskończoność. Mam ENB, ale zastosowałem proxy.
Opóźnienia dźwięków są dalej, ale nie przeszkadzają.
Woda już nie miga.
Quicksave dalej zawiesza grę na 3 sekundy. Zapis waży kilka/naście/set kilobajtów, więc nie wiem czemu tak długo się zapisuje. Z tego też powodu ZNOWU wywaliłem całą grę. Teraz zainstaluję wszystko powoli, po kolei, choćby miało to trwać wieki.
Tak czy inaczej crashów nie mam żadnych. Jak na złość teraz mam trudne do rozwiązania problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 03 sie 2015, 14:03 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
jano900 napisał(a):
FPS Limiter nie działa dalej, talerze teraz czasem wylatują w kosmos, ale nie trzęsą się w nieskończoność. Mam ENB, ale zastosowałem proxy.

To wiele wyjaśnia, FPS Limiter nie działa z enb.
ENB ma własny limiter, który można wyłączyć w enblocal i aktywować vsync w panelu sterowania grafiką komputera.
W skyrimprefs.ini wartość odpowiedzialna za vsync powinna być włączona
Kod:
iPresentInterval=1

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 03 sie 2015, 16:43 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2012, 19:24
Posty: 262
Z tego co wiem vsync raczej nie jest dobry, bo zmniejsza ilość klatek na sekundę. Czyli nie da się włączyć limitu fps bez vsync? I dlaczego na stronie limitera jest poradnik jak aktywować proxy, skoro to nie działa?
Edit
Limiter limiterem, jak ktoś mi naprawi prędkość zapisu do 1 sekundy to będę bardziej wdzięczny. Auto zapis też tyle trwa, więc raz na jakiś czas mam długą zwiechę, która wcale nie pomaga.
Edit
Głupi jestem, ale ekspert to osoba, która popełniła wszystkie możliwe błędy, więc "i'm not even mad". Migająca woda w rayeks end to źle skonfigurowane enb (w tej furii zrobiłem jakiś błąd), ogarnąłem limiter i talerze siedzą tam gdzie trzeba. Crashów nie ma.
Quicksave i auto zapis dalej trwa 3 sekundy (normalnie trwa 0,5-1,5s). Reinstalla się już nie tykam, ale jednak to irytuje. Medal z kartofla dla tego, kto to naprawi.
Edit
Dodam że w Samotni w połowie pomieszczeń nie ma części pomieszczenia. Nie ma modeli, wszystko przeźroczyste.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 04 sie 2015, 10:44 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Vsync jest niezbędny do poprawnego wyświetlania animacji, to jest oficjalne stanowisko suportu technicznego Bethesdy. Wyłączenie go to szybka droga do umieszczenia w save uszkodzonych pętli animacyjnych, które z czasem rozsadzą zapis.
To, że wyłaczenie vsync podnosi fps to nie jest żaden magiczny tweak, to czysta niewiedza w temacie :)

Szklane dziury w Samotni to kolizja tekstur. Przesledź swoje mody na zabudowę miast, miałem podobnie w Whiterun po wgraniu radiant shop.

w enblocal.ini masz błąd, jeśli wyniknął z kopiowania, to ok, jeśli nie to twoja gra na enb źle się renderuje

[GLOBAL]
UseDefferedRendering=tfalse

druga sprawa w enblocal.ini. Jeśli używasz zapisu
Kod:
[MEMORY]
ExpandSystemMemoryX64=true

to alokacja pamięci w skse.ini
Kod:
[MEMORY]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256

nie może działać poprawnie, ponieważ ten hack działa tylko w trybie 32 bitowym.
Jeśli chcesz używać z boosta ram z skse trzeba ustawić
Kod:
ExpandSystemMemoryX64=false

co do save, polecam wyczyszczenie go. Tony zbędnych zapisów mocno spowalniają zapis
masz w skse.ini zapis:
Kod:
[General]
ClearInvalidRegistrations=1

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 04 sie 2015, 10:50 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2012, 19:24
Posty: 262
Dziury w pomieszczeniach to wina skyrim radioactive + project optimization. Na razie jest to dla mnie sprawa drugorzędna. Prześledzę teraz to co napisałeś, i może zapis się naprawi.

Edit

I dodam, że bez enb zapis trwa tyle samo. Jak wywaliłem wszystkie mody to miałem crasha przy zapisywaniu, ale to raczej normalne.


Ostatnio edytowano 04 sie 2015, 10:57 przez jano900, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 04 sie 2015, 10:56 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Pisząc o radiant shop miałem na myśli właśnie radioactive mod. Ten mod ma mocne bugi póki co, musiałem go pożegnać w trybie przyspieszonym.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 04 sie 2015, 11:02 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2012, 19:24
Posty: 262
I już się zgubiłem w tym co napisałeś. Po prostu co mam dopisać i gdzie? Podam tutaj enblocal.ini (jak by co mam tam wgrany ENBoost).
Spoiler:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Losowe ctd
PostNapisane: 04 sie 2015, 11:35 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
zdaję sobie sprawę, że może to wyglądać skomplikowanie. Ok, postaram się to uprościć.

jeśli w skse.ini masz taki wpis:
Kod:
[MEMORY]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256


to enblocal.ini wpisz
Cytuj:
[MEMORY]
ExpandSystemMemoryX64=false

przetestuj, czy enb będzie na tym chodzić płynnie.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 4   [ Posty: 35 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules