Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 15 paź 2018, 18:01


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 6   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 11 kwi 2012, 23:14 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
Wstęp
Zdobywanie doświadczania a tym samym podnoszenie poziomu bohatera, osiągamy w grze poprzez podnoszenie swoich umiejętności. Wszystkich umiejętności jest 18 (znacznie mniej niż w poprzednich częściach TES). Poziom opanowania tych umiejętności jest określony liczbą. Odpowiada ona wartości procentowej poznania danej umiejętności, np. dla Łucznictwa liczba 27 oznacza, iż opanowaliśmy tę umiejętność w 27%. UWAGA, grając dowolną postacią, rasą i płcią, możemy doprowadzić wszystkie 18 umiejętności do poziomu 100, czyli osiągnąć mistrzostwo we wszystkich umiejętnościach. Drabinka rozwoju naszej postaci kończy się jak wszystkie 18 umiejętności osiągną maksymalny pułap 100, od tego momentu nasza postać przestaje się rozwijać i... możemy zacząć grę na nowo ;)

Sentencja dla wszystkich którzy są niecierpliwi i nie chcą czytać dalej
Jak widać z w/w stwierdzenia, poziom „startowy” postaci, wynikający z określonej rasy, nie ma niemal żadnego wpływu na tworzoną przez nas postać – każdą postacią (rasą) można zbudować dowolny docelowy typ naszego bohatera. To co poprzednie TES nazywały Konstelacją gwiezdną i konieczne było jej określenie na początku gry (było ich 13 i określały niejako charakter/typ bohatera), zostało zastąpione przez Kamienie Przeznaczenia, które możemy zmieniać w dowolnej chwili i ile razy tylko zechcemy. Zaś znane z poprzednich TES, KLASY opisujące szczegółowo cechy (archetypy) bohatera, a które również trzeba było zdefiniować na początku gry, nie istnieją!!! W to miejsce został wprowadzony przemyślny system CECH (zwane PERKI) które sami „aktywujemy” w trakcie gry wedle własnych potrzeb i chęci, kreując tym samym na bieżąco naszego bohatera. W efekcie nie ma żadnych ograniczeń w tworzeniu własnych KLAS. Nasza postać może być np. bitewnym-mago-skrytobójcą a przy tym zodziejo-kowalo-zaklinaczem. A więc do boju, popuśćmy wodzę fantazji i zbudujmy najlepszego Rycerzo-Kota albo Ogra Mistycznego Łucznika.

Dla Cierpliwych
Zaczynając grę z poziomem 1, mamy oczywiście w jakimś stopniu rozwinięte umiejętności. Nie są to zerowe wartości (nie rodzimy się dopiero), ale też nie są to rozwinięte wartości. Najprościej ujmując wszystkie 18 umiejętności mamy rozwinięte na starcie do poziomu 15, lub jak kto woli 15%. W zależności od pochodzenia (rasy) naszego bohatera, niektóre umiejętności są na nieco wyższym poziomie. Dokładny opis jest dostępny na STRONIE. Ale UWAGA! To jest tylko bonus na starcie, nie oznacza to że wymienione umiejętności rozwijają się szybciej u danej rasy. ;(
Ba, wręcz zaraz zmartwię wszystkich, którzy liczą na szybki rozwój swojej postaci w danej umiejętności. Otóż im wyższy mamy poziom danej umiejętności tym trudniej jest osiągnąć kolejny następny, w efekcie ktoś kto wybrał sobie Leśnego Elfa, celem stworzenia postaci łucznika, startuje z umiejętnością łucznictwa podniesioną do wartości 25. Fajnie! Jest na starcie lepszym łucznikiem niż inni, ale osiągnięcie następnego poziomu w łucznictwie (tzn. 26) przyjdzie mu znacznie trudniej i dłużej to będzie trwało niż „laikowi” startującemu z poziomu 15, osiągniecie poziomu 16! A zatem ów „laik” o ironio losu, jako łucznik szybciej „wbije” następny poziom postaci.

Pozostańmy jeszcze przy tym przykładzie. Decydując się na tworzenie postaci Łucznika, wybraliśmy sobie „najlepszego” łucznika w Tamriel czyli Leśnego Elfa. Bonus w postaci podniesionych umiejętności iluzorycznie skraca w naszym mniemaniu drogę do celu jakim jest mistrzostwo w łucznictwie. Dlaczego iluzorycznie? Bo gdybyśmy zaczęli jako laik z 15 punktami w łucznictwie – mielibyśmy jeszcze 85 punktów do rozwoju w tej umiejętności, a tak jako Leśny Elf mamy tylko 75 punktów do osiągnięcia maksymalnych 100. Jeśli nadal nie jest to jasne, to przypomnę że rozwój umiejętności jest tylko półśrodkiem dla rozwoju naszej postaci. Podstawowa wartość naszej postaci to jest tzw. LEVEL – ogólny poziom zaawansowania. Od tegoż levelu zależy MOC naszej postaci, gdyż z każdym kolejnym levelem podnosimy, zdrowie, kondycję i magię (wedle własnych potrzeb). Od levelu postaci zależy też czy dostępne będą nam określone zadania. A w końcu wraz z każdym kolejnym levelem dostajemy możliwość zaznaczenia jakiejś drobnej cechy w rozwoju naszego bohatera. Tą cechą jest tzw. PERK na gwiazdozbiorze cech naszego bohatera.

Osiągnięcie 100% (100 punktów) w danej umiejętności jest istotne, ale jeszcze ważniejszy jest rozwój postaci w celu zdobywania w/w cech wyjątkowych (perków). Gdyż dopiero te cechy tak naprawdę kształtuje naszą postać. Chcąc być prawdziwym mistrzem łucznictwa nie wystarczy osiągnąć 100 punktów umiejętności, ale przede wszystkim musimy „zdobyć” wszystkie istotne dla nas cechy (perki) w łucznictwie – a jest ich aż 16. Zdobycie 16 perków oznacza ni mniej ni więcej, tylko tyle, że musimy zdobyć 16 poziomów naszej postaci, a to wiąże się z koniecznością zdobycia około 200 - 300 punktów umiejętności. Jak łatwo się zorientować samo rozwijanie tylko umiejętności łucznictwa nie pozwoli na osiągnięcie, tylu poziomów postaci, żeby zaznaczyć wszystkie upragnione cechy (perki) w tymże łucznictwie. Wybrany prze nas przykładowy Leśny Elf, zbierze w Łucznictwie MNIEJ punktów umiejętności (100-25=75) niż inna postać (100-15=85), a więc tym samym chcąc zdobyć wszystkie pożądane cechy (perki) w Łucznictwie będzie musiał zdobyć WIĘCEJ punktów w innych umiejętnościach. To co na początku wydawało się nam słuszne i wspaniałe po godzinie gry staje bardziej odległe, gdyż uświadamiamy sobie że nasz Bosmer zamiast mozolnie ćwiczyć łucznictwo, będzie nabijał umiejętności w Iluzji, bo tam najszybciej zdobędzie punkty umiejętności potrzebne do zdobycia nowych poziomów - czytaj perków :)

A teraz trochę matematyki o poziomach. Zaczynamy od 1, a kończymy na 81, to znaczy że mamy do zdobycia 80 poziomów w grze. To również znaczy, że możemy zdobyć tylko 80 perków z 251 dostępnych. Te 80 perków tj. cech naszej postaci, które mozolnie zdobywamy, określa ostateczny charakter i klasę naszej postaci, ale idźmy dalej. Poziom 2, czyli nasz pierwszy zdobyty, osiągamy już po wypracowaniu 5 punktów umiejętności (nie ma najmniejszego znaczenia jakich). Natomiast ostatni 81 level osiągamy po zdobyciu 21 punktów umiejętności. Nie znam dokładnej formuły, ale nie trzeba być Einstein’em żeby stwierdzić że ilość wymagana punktów umiejętności, wzrasta z każdym poziomem naszej postaci. Na początku gry każda postać (rasa) otrzymuje 305 punktów umiejętności. Składa się na to 18*15 + 35 punktów „rasowych”. Każda rasa dostaje po 5 punktów w 5 szczególnych umiejętnościach oraz 10 pkt. w jednej wyjątkowej umiejętności (jak nasz przykładowy Leśny Elf w Łucznictwie). Jeśli od ogólnej puli punków umiejętności 18*100=1800, odejmiemy punkty startowe 305, okaże się że przez całą grę zdobywając 80 poziomów naszej postaci, musimy zaliczyć 1495 punktów umiejętności. Dlatego nie cieszmy się zawczasu po zdobyciu 2 levelu, z pomocą 5 punktów umiejętności, bo zostanie nam jeszcze 1490 punktów do zdobycia. A trzeba jeszcze pamiętać iż zdobywanie punktów umiejętności podlega tej samej regule jak zdobywanie poziomów postaci, tzn. Każdy następny punkt umiejętności wymaga więcej „punktów doświadczenia”. Punkty te nazywane XP (od słowa experience - doświadczenie) nigdzie nie są pokazane w grze, ale stanowią wewnętrzny mechanizm obliczeniowy określający ile trzeba zdobyć punktów XP żeby uzyskać następny poziom umiejętności. Z grubsza rzecz biorąc jest to funkcja kwadratowa tzn. że trzeba bez mała zdobyć dwa razy więcej punktów XP w każdym kolejnym poziomie doświadczenia, choć nie jest to jednakowe dla wszystkich umiejętności. Dlatego choć początek gry wydaje się "taki łatwy" nie rozdawajmy pochopnie naszych perków, gdyż po paru godzinach, apotem po paru dniach, tygodniach, okazuje się że zdobycie następnego upragnionego perka - staje się gehenną.

Podsumowanie
Cóż. Rozwodziłem się długo o wartościach, punktach i drabinie rozwoju postaci, a przecież temat miał być Jak Tworzyć Postać. We wstępie napisałem że gra pozostawia na samym początku dużą swobodę modelowania swej postaci, przez co mało istotne staje określenie rasy zaś predefiniowanych klas postaci, po prostu nie ma. To czym się powinniśmy kierować na początku gry kreując naszą postać i wybierając rasę, to co najwyżej „zdolności”. Każda rasa poza Orkami (nie wiadomo czemu zostali tak pokarani przez los) ma jakąś wrodzoną zdolność, która jest stale aktywna. Jeśli nasz bohater jest Nordem, to jak otworzymy „magiczne” menu, ujrzymy w zakładce Aktywne Efekty, hasło Odporność na mróz – objawiającą się 50% odpornością na zimno, dzięki Norskiej Krwi. Poniżej zamieszam listę tych zdolności:

Altmerowie (Wysokie Elfy) – 50 pkt many więcej na starcie
Argonianie – 50% odporność na choroby, oraz oddychanie w wodzie
Bosmerowie (Leśne Elfy) – 50% odporność na trucizny i choroby.
Bretoni – 25% odporność na magię, z wyjątkiem magii żywiołów
Dunmerowie (Mroczne Elfy) – 50% odporność na ogień
Imperialni (Cesarscy) – Imperialne szczęście, znajdują więcej złota niż inni
Khajiit’ci – 12 punktów dodatkowych obrażenia w walce bez broni
Nordowie – 50% odporność na zimno
Orkowie – brak zdolności rasowych
Redgardzi – 50% odporność na trucizny

Wszystkie w/w zdolności rasowe są stale aktywne, dając naszej postaci szczególny profit w stosunku do innych ras, ale są to jedynie ułatwienia na początku gry. Bardzo szybko okazuje się, że wszystkie te cechy możemy mieć na znacznie wyższym poziomie poprzez odpowiednio zaklęte przedmioty, więc jeśli ktoś chce grać Kotem, niech gra i nie ogląda się na preferencje rasowe. Najbardziej przydatne w grze okazują się zdolności typu: 50% odporność na ogień lub 50% odporność na zimno, gdyż te żywioły są podstawową bronią Smoków, a z tymi przyjdzie nam najtrudniej walczyć na początku naszej kariery Dovahkiina.
Każda z ras posiada też pewne specyficzne moce, jakkolwiek są one drugorzędne i mało przydatne, gdyż wszelkie moce możemy aktywować na 60 sekund i tylko raz na dzień (dzień w grze), a więc ich częstotliwość użycia jest tak znikoma że po pewnym czasie „zapominamy” że nasza postać ma jakieś rasowe moce.

Tak więc kreując na początku gry naszą postać, śmiało możemy powiedzieć że wybieramy taką, jaka się nam najbardziej podoba. Wszystkie pozostałe cechy (archetypy) postaci, wykreujemy sobie w trakcie gry przydzielając naszej postaci odpowiednie perki. O tym jak przydzielać perki dla poszczególnych „klas” (np. maga, skrytobójcy) jest tyleż możliwych porad co użytkowników, dlatego nawet nie pokuszę się omawiać tego tematu tutaj. Każdy może indywidualnie uzyskać taką konsultację na forum inSkyrim.pl. Szczegółowy opis wszystkich 251 perków jest na STRONIE
Pozdrawiam Wszystkich Dovhakiinów

Ps. Komentarze mile widziane. Edycja tekstu możliwa! <3

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Ostatnio edytowano 13 kwi 2012, 01:50 przez Polkot, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 12:41 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 30 sty 2012, 19:22
Posty: 89
Łosz kur**
Ziom żeś się rozpisał haha
Wielkie GieZety
Można twoje gg na pw?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 15:40 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2012, 11:09
Posty: 271
Lokalizacja: Warszawa
Gra w: Skyrim,Mass Effect
Kolor którym zaznaczyłeś podtytuły jest lekko żarówiasty,zmień go na troszkę spokojniejszy i mniej bijący po oczach.
Poza tą mała kosmetyczną zmianą,wszystko jest w porządku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 16:09 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
@doxxx - muszę Cię zmartwić, nie mam GG, Facebook'a, Tweetera, NK, ICQ,, Tlenu, Messengera... ani żadnego innego komunikatora. Pisz na priw to prześlę Tobie mój adres mailowy.

@Fabio_24 - zmieniłem na czerwień która już występuje na forumie (żeby się nie gryzło) ale mogę jeszcze zmienić, nic nie stoi na przeszkodzie :)

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 16:23 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lut 2012, 11:09
Posty: 271
Lokalizacja: Warszawa
Gra w: Skyrim,Mass Effect
Teraz jest już lepiej.
A i ja czepliwy zauważyłem literówkę "Posumowanie" :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 16:51 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 30 sty 2012, 19:22
Posty: 89
ehh szkoda ;<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 18:35 
Casual
Casual

Dołączył(a): 27 lut 2012, 21:35
Posty: 10
Gra w: Skyrim, Saints Row: The Third, Battlefield 3
Mimo wszystko bonusy Altmera są bardzo ciekawe :) Po twoim poradniku muszę lepiej przemyśleć wybór rasy dla mojego przyszłego maga, bo Dunmer też jest ciekawy.
Dziękuję, poradnik bardzo dobry i przydatny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 12 kwi 2012, 20:16 
Mistrz pada
Mistrz pada
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2011, 18:03
Posty: 900
Lokalizacja: Zabrze
Gra w: DA, Mass Effect, Wiedźmin 2, Skyrim
Przydatny poradnik, teraz przynajmniej wiem, że paradoksalnie nie opłaca się tworzyć postaci, która pozornie wydaje się najlepsza dla klasy jaką chcemy stworzyć (przykład z łucznikiem). Tekst pozwolił mi zdecydować, że następną moją postacią będzie Nord.
Mam tylko pytanie odnośnie rozwijania danej umiejętności. Jeśli mam powiedzmy magię zniszczenia na 30 poziomie, to czy moc czarów będzie słabsza niż wtedy, gdy mam 100 poziom? Poza oczywiście tym, że dopiero od danego poziomu możemy sobie wykupić silniejsze czary. Ale choćby takie Płomienie... wydaje mi się, że zadają tyle samo obrażeń niezależnie od poziomu. Tak samo np. z bronią dwuręczną. Czy ilość obrażeń determinuje rodzaj posiadanej broni, czy nasz poziom też na to wpływa? Czy tak samo uszkodzimy smoka (tą samą bronią) na 30 i 99 poziomie?

I teraz jeszcze troszkę czepialstwa :P

"którzy liczą na szyki rozwój swojej postaci"
"Nie ma" piszemy osobno, nie razem :P

Ale generalnie przeczytałam z przyjemnością, nawet "Dla cierpliwych" choć z natury jestem niecierpliwa :D

_________________
"My decydujemy tylko o tym jak wykorzystać czas, który nam dano." - J.R.R. Tolkien, "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 13 kwi 2012, 00:32 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
@Nana
Dzięki za ortografię :) już poprawione.
Z czarami to inna historia ale rozumiem że nawiązujesz do rozwoju postaci. Siła czaru pozostaje stale taka sama! Wraz ze wzrostem opanowania danej umiejętności (w tym wypadku Szkoły Magii) maleje jedynie zapotrzebowanie many na użycie czaru PATRZ RYSUNEK. To samo się dotyczy czarów ofensywnych, np Kula Ognia ma 25 dmg niezależnie od poziomu postaci ale na początku kosztuje 41 pkt many - a po osiągnięciu Zniszczenia na 100, będzie nas kosztowała 25 pkt. many.
Przyrost doświadczenia wszystkich czarów liczony jest według opisanych przeze mnie punktów doświadczenia XP. Czary zniszczenia są akurat prosto liczone gdyż 1 punkt uszkodzeń przeciwnika, równa się 1 punktowi XP - czyli czar zniszczenia zawsze będzie tak samo procentował doświadczeniem (o ile trafimy przeciwnika). Znacznie gorzej jest w wypadku czarów: Przemiany, Przywoływania, Iluzji oraz leczniczych czarów ze szkoły Przywracania! Wszystkie te czary mają liczone punkty XP w odniesieniu do zużytych punków many potrzebnych na wygenerowanie tych czarów. A zatem wpływ tych czarów na rozwój umiejętności będzie stale malał i aby przyśpieszyć rozwój postaci zmuszeni jesteśmy używać coraz silniejszych czarów.

Pytałaś Nana o zwykłe bronie. otóż bronie podobnie jak czary ofensywne, dają nam punkty doświadczenia XP liczone od obrażeń ... bazowych ;( Tak tak, niestety żadne perki żadne MODy żadne zaklęcia czy inne cuda... nic nam nie pomogą. Udziwnione i super zaklęte bronie które zabijają jednym uderzeniem jest "strzałem w kolano" - bo cóż z tego że zadaliśmy 1500 punktów obrażeń, skoro policzyło nam tylko 30 punktów XP. Najlepsze bronie do nabijania Experience tj. punktów XP doświadczenia w danej umiejętności to NIEZAKLĘTE bronie o jak najwyższym bazowym DPS (damage per second) np Smagający Wicher (bo ma stosunkowo wysokie dmg bazowe i jest szybki, a do tego odpycha nam przeciwnika) albo Ostrze Cierpienia albo Sztylet Borvir'a, itp. Jedyne co można zrobić w kwestii zwiększenia XP to ulepszyć w kuźni daną broń. Przy czym, od razu mówię, że nie jest to tak, jak to widać na ekranie - Mój Szczęśliwy Sztylet Valdra który "awansował" z 5 bazowych dmg na 110 dmg (dzięki temu że mam 5/5 perków oraz doświadczenie na "100" w walce jedną bronią, a także temu że wykułem go na 200%) tak naprawdę zadaje najwyżej pięciokrotną wartość punktów bazowych czyli 25 XP - jedyna jego zaleta to taka że jest szybki. W tych samych warunkach posługując się mieczem daedrycznym mającym bazowe dmg 14 punktów, będę otrzymywał około 120 punktów XP od uderzenia.
BTW Wszystkich skrytobójców zmartwię jeszcze bardziej - zabijając jednym uderzeniem sztyletu dostajecie 20-30 punktów XP od jednego zabitego Klienta. To jest najgorsza droga aby wbić wysoki poziom w umiejętności walki bronią jednoręczną :(

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 14 kwi 2012, 18:08 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2012, 20:27
Posty: 25
Gra w: Skyrim , ME 3
No przydatny poradnik . Widać , że się postarałaś / eś . Przyda się tym , którzy dopiero zaczynają przygodę ze Skyrim'em oraz tym którzy już ją zaczeli : ) .
Nic tylko pogratulować .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 6   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules