Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 16 gru 2018, 02:55


Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 6   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 04 sty 2014, 15:56 
InSkyrim
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 gru 2013, 21:02
Posty: 3416
Lokalizacja: Warszawa
W takim razie czym jest Twoja wypowiedź, jeśli nie krytyką? :) Bo raczej nie ocena, ocena opiera się na argumentach :)

_________________
„It dawned on him that he'd much rather face a fighting-mad Brocando, or Jornarileesh in a fury, than Bane.”

— Terry Pratchett, The Carpet People


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 04 sty 2014, 18:50 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2012, 19:52
Posty: 1984
Lokalizacja: Somewhere Beyond The Sea
@up nie karmimy trolli

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 14 maja 2014, 19:50 
Casual
Casual

Dołączył(a): 14 maja 2014, 16:29
Posty: 1
Gram elfem - skrytobójcą. Dołączyłem do mrocznego bractwa dzięki któremu dostałem ciuszki. Razem ze skillami mam atak zwiększony o 30 razy z zaskoczenia - dodatkowo zamirzema iść w iluzję - póki co pozwala mi się ciszej poruszać. Skradanie mam już na takim poziomie, że w nocy mogę chodzić przed strażnikiem i mnie nie widzi :D

________________
http://warthunder.graj.tv/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 16 maja 2014, 07:53 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 24 paź 2013, 13:10
Posty: 89
Lokalizacja: Zabierzów
Gra w: TES, Civilization, HOMM, Gothic
Poradnik jest niezły, ale przynajmniej jedną rzecz trzeba sprostować (poradnik jest dość stary - być może system został zmieniony w którymś patchu). Postęp w awansowaniu liczy się nie tylko w zależności od liczby zdobytych punktów umiejętności (tak było w Morrowindzie i Oblivionie), ale też od ich wysokości. Przy kolejnym awansie trzeba zdobyć określoną liczbę swego rodzaju punktów doświadczenia (nazwijmy to XP) i zyskujemy ich dużo więcej przy zwiększeniu umiejętności z 99 do 100 niż z 15 do 16. Dlatego wspomniany Bosmer strzelający z łuku musi się więcej natrudzić, żeby podnieść umiejętność o 1, ale prawdopodobnie awansuje na kolejny poziom w mniej-więcej tym samym czasie.

Mechanika gry jest taka, że zdobywana liczba XP dla danej umiejętności jest proporcjonalna do efektu (w przypadku magii zależy również od zaklęcia). Np. awans w łucznictwie zależy od bazowej ilości zadanych obrażeń. Bazowej, czyli bez uwzględnienia modyfikatorów z umiejętności, kowalstwa, pancerza przeciwnika i innych premii (np. za atak z ukrycia). Dlatego aby jak najszybciej rozwijać daną umiejętność bojową (1h/2h/strzelectwo), najlepiej używać nieulepszonej i niezaklętej broni o możliwie najszybszym DPS (Damage per Second - obrażenia na sekundę). W wersji podstawowej były to bodajże daedryczne miecze, wielkie miecze i łuki, z odpowiednim dodatkiem są to zapewne odpowiednie bronie ze smoczych kości. Podobnie jest z umiejętnościami ochronnymi. Zdobyte XP w pancerzach są proporcjonalne do bazowej ilości odniesionych obrażeń a w bloku - do ilości zablokowanych obrażeń.

Kowalstwo: dawniej liczyła się ilość stworzonych przedmiotów (czyli bardzo efektywne było masowe robienie Skórzanych Karwaszy), obecnie liczy się ich wartość (włącznie z ulepszaniem). Z początku warto robić biżuterię (dodając możliwie najdroższe szlachetne kamienie), później np. Krasnoludzkie Łuki i je ulepszać. Przy ulepszaniu warto mieć strój i mikstury z premią do Kowalstwa.

Jeśli chodzi o magię, to sprawa zależy od zaklęcia i efektu. Zniszczenie - liczy się głównie ilość zadanych obrażeń (czyli na ciasno stłoczonych wrogów lepsza będzie Kula Ognia niż Spalenie). Przywracanie - liczy się np. ilość uleczonych punktów zdrowia (dużo mocniej podczas walki niż po walce), unikniętych obrażeń itp. Przywołanie - efekt jest chyba proporcjonalny do liczby wrogów: wzrasta mocniej jeśli przywołamy stwora lub broń w jaskini pełnej wrogów niż w przypadku pojedynku. Przemiana: czary ochronne tylko w obecności wrogów, efektywne są również Telekineza oraz Wykrywanie Życia/Śmierci (zależy od ilości wykrytych celów), podobno również Oddychanie Pod Wodą (ale wyłącznie w pobliżu np. rzeki/jeziora); nie polecam Transmutacji - można nieźle zarobić, ale umiejętność rośnie bardzo powoli. Iluzja: słabo przetestowałem, ale niezawodne jest Wyciszenie (nawet w pustej okolicy), a po uzyskaniu czarów mistrzowskich i daniu Legendarnej Harmonia (liczy się ilość odpowiednio niskopoziomowych celów, moim ulubionym miejscem jest Farma Sarethi w okolicy Pękniny). Oczywiście, do rozwijania magii przydaje się sprzęt zaklęty na redukcję kosztu czarów w danej szkole.

Zaklinanie: można rozwijać przez zdejmowanie zaklęć (XP zależą od typu zaklęcia i jego mocy, nie zależą od materiału, z którego wykonano przedmiot), zaklinanie przedmiotów (chyba niezależnie od typu efektu i jego mocy) oraz doładowanie broni. Najbardziej wartościowe są zaklęcia typu Paraliż i Wygnanie Daedry (broń) oraz Premia do Udźwigu (strój); jeśli chodzi o stałe efekty to przynajmniej kiedyś najmocniejsze było Wyciszenie (ale dawno nie natknąłem się na odpowiedni przedmiot, z którego można zdjąć zaklęcie) ale niezłe jest również Oddychanie Pod Wodą. Moja rada: kupować mnóstwo pustych klejnotów dusz, łapać wszelkie możliwe dusze (nawet wilków, krabów itd.) i doładowywać/zaklinać. Oczywiście, przydaje się broń z chwytaniem dusz - można ją zdobyć, kupić, lub używać spętanej (trzeba zainwestować w 3 perki z Przywołania).

Alchemia: trzeba robić mikstury, XP zależą od ich wartości. Dlatego najlepiej robić mikstury z wartościowymi efektami typu Paraliż, Niewidzialność, Spowolnienie, Osłabienie Regeneracji Magii/Zdrowia/Kondycji. Niektóre składniki dają mocniejsze efekty (np. Kły Dzika), niektóre słabsze. Niestety, bardzo niską wartość mają mikstury z Przywróceniem lub Obniżeniem, zwłaszcza Zdrowia.

Retoryka: niezłe efekty daje przekonywanie/przekupywanie/zastraszanie, ale są to czynności jednorazowe. Rada: dużo sprzedawać i kupować, liczy się wartość sprzedanych (nawet oddanych za darmo!) lub kupionych przedmiotów.

Skradanie: trzeba się skradać w pobliżu wroga, niezłe efekty daje atakowanie z ukrycia. Ataki wręcz rozwijają umiejętność dużo szybciej niż z dystansu.

Otwieranie Zamków: otwierać zamki, łamać wytrychy. Efekt zależy od jakości zamka.

Kradzież: tu mam najmniej doświadczenia. Do 75 szkolę u Sildy Niewidocznej (żebraczki z Wichrowego Tronu), później okradam bandytów i innych banitów, zanim ich załatwię (za co czasem nasyłają na mnie rabusiów!).

S.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 23 maja 2014, 14:24 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 maja 2014, 18:14
Posty: 84
Gra w: Skyrim,Wiedźmin,Wiedźmin 2,Wiedźmin 3,Mount and Blade Warband
Fajny Poradnik :P

Dlaczego jest taki fajny? Przestań spamować i pisz więcej niż jedno zdanie na post.
Rosomaq


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 26 maja 2014, 15:37 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz

Dołączył(a): 26 maja 2014, 14:40
Posty: 44
Lokalizacja: Przed komputerem
Gra w: Skyrim z dodatkiem Dragonborn, niedługo Dawnguard
@stachnie
Nieźle się rozpisałeś na temat rozwijania umiejętności postaci.Ja też mam kilka porad na ten temat:

Retoryka:Pewnie to już wszyscy wiedzą, ale przez pewnego buga możemy bardzo szybko dobić tą umiejętność do 100. Wystarczy pójść do Miodosytni Czarnych-Róż w Pękninie i stojącego tam za ladą leśnego elfa ciągle pytać się o Maven Czarną-Różę.

Skradanie:Tutaj mogę tylko zaapelować do wszystkich: nie popełniajcie tego samego błędu co ja na swojej pierwszej postaci! Żeby rozwinąć skradanie, musimy skradać się tylko w pobliżu wrogów, np. w jakimś forcie bandytów. NIE rozwijamy skradania, robiąc to na pustej powierzchni.

Kradzież:Metodą prób i błędów, robiąc szybki save przed każdą próbą. Warto założyć przedmioty z premią do kradzieży kieszonkowej, co sprawi że będziemy mieć większe szanse procentowe na kradzież danej rzeczy.

Otwieranie zamków:Trzeba po prostu otwierać dużo zamków :D Dużo zamków na różnych poziomach jest w Muzeum Dwemerów w Markarcie.

Przywołanie:Moją metodą jest zaopatrzenie się w czary Przywołania Chowańca i Wypędzenia. Rzucamy je naprzemiennie w spokojnym miejscu, dowolnym mieście.

A co do tematu tego wątku, czyli zaklinania. Zaplanowałam sobie nową postać, Dunmerkę maga. Zaklinianie przydałoby się do własnoręcznego robienia szat magicznych. I tu pytanie:
Jaki efekt bardziej się opłaca: zmniejszenie kosztu zaklęć, czy regen magii?

To mój pierwszy post, witam wszysrkich Dovahkiinów i Dovahkiinki na forum :)

_________________
You N'wah.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 26 maja 2014, 19:48 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07
Posty: 974
Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
Odnośnie przywołania, ja preferuję przywołany miecz - podchodzisz do wrogów, przywołujesz miecz i nabijasz zarówno przywoływanie, jak i broń jednoręczną. Ponadto dzięki temu taszczysz ze sobą mniej żelastwa.

Ponadto, jeśli połączysz to z perkami wzmacniającymi przywołaną bron i wchłaniającymi duszę, to możesz też stosunkowo łatwo napełniać klejnoty dusz.

_________________
Mati :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 27 maja 2014, 10:35 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 24 paź 2013, 13:10
Posty: 89
Lokalizacja: Zabierzów
Gra w: TES, Civilization, HOMM, Gothic
MatiLublin napisał(a):
Odnośnie przywołania, ja preferuję przywołany miecz - podchodzisz do wrogów, przywołujesz miecz i nabijasz zarówno przywoływanie, jak i broń jednoręczną. [...] możesz też stosunkowo łatwo napełniać klejnoty dusz.


Właśnie tak robię (już którąś z kolei postacią) - dzięki temu szybko rośnie broń jednoręczna (później można również dwuręczną i łuk), przywołanie i zaklinanie. Na dodatek, przywołana broń ze wspomnianym perkiem ma parametry zbliżone do nieulepszonej daedrycznej, czyli pozwala najszybciej rozwijać odpowiednią umiejętność bojową.

S.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim
PostNapisane: 22 wrz 2014, 17:26 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
Dzięki za porady Polkot ;)

Możliwość wielokrotnego ustanowienia jednego drzewka umiejętności jako "Legendary" prowadzi do nadużyć :P


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 6   [ Posty: 59 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules