 |
Autor |
Wiadomość |
icyvel
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 04 sty 2014, 15:56 |
|
InSkyrim |
 |
Dołączył(a): 18 gru 2013, 21:02 Posty: 3416 Lokalizacja: Warszawa
|
W takim razie czym jest Twoja wypowiedź, jeśli nie krytyką?  Bo raczej nie ocena, ocena opiera się na argumentach 
_________________ „It dawned on him that he'd much rather face a fighting-mad Brocando, or Jornarileesh in a fury, than Bane.”
— Terry Pratchett, The Carpet People
|
|
Góra |
|
 |
|
hosza
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 04 sty 2014, 18:50 |
|
Nałogowiec |
 |
 |
Dołączył(a): 31 paź 2012, 19:52 Posty: 1984 Lokalizacja: Somewhere Beyond The Sea
|
@up nie karmimy trolli
_________________

|
|
Góra |
|
 |
layla
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 14 maja 2014, 19:50 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 14 maja 2014, 16:29 Posty: 1
|
Gram elfem - skrytobójcą. Dołączyłem do mrocznego bractwa dzięki któremu dostałem ciuszki. Razem ze skillami mam atak zwiększony o 30 razy z zaskoczenia - dodatkowo zamirzema iść w iluzję - póki co pozwala mi się ciszej poruszać. Skradanie mam już na takim poziomie, że w nocy mogę chodzić przed strażnikiem i mnie nie widzi  ________________ http://warthunder.graj.tv/
|
|
Góra |
|
 |
stachnie
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 16 maja 2014, 07:53 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
Dołączył(a): 24 paź 2013, 13:10 Posty: 89 Lokalizacja: Zabierzów
Gra w: TES, Civilization, HOMM, Gothic
|
Poradnik jest niezły, ale przynajmniej jedną rzecz trzeba sprostować (poradnik jest dość stary - być może system został zmieniony w którymś patchu). Postęp w awansowaniu liczy się nie tylko w zależności od liczby zdobytych punktów umiejętności (tak było w Morrowindzie i Oblivionie), ale też od ich wysokości. Przy kolejnym awansie trzeba zdobyć określoną liczbę swego rodzaju punktów doświadczenia (nazwijmy to XP) i zyskujemy ich dużo więcej przy zwiększeniu umiejętności z 99 do 100 niż z 15 do 16. Dlatego wspomniany Bosmer strzelający z łuku musi się więcej natrudzić, żeby podnieść umiejętność o 1, ale prawdopodobnie awansuje na kolejny poziom w mniej-więcej tym samym czasie.
Mechanika gry jest taka, że zdobywana liczba XP dla danej umiejętności jest proporcjonalna do efektu (w przypadku magii zależy również od zaklęcia). Np. awans w łucznictwie zależy od bazowej ilości zadanych obrażeń. Bazowej, czyli bez uwzględnienia modyfikatorów z umiejętności, kowalstwa, pancerza przeciwnika i innych premii (np. za atak z ukrycia). Dlatego aby jak najszybciej rozwijać daną umiejętność bojową (1h/2h/strzelectwo), najlepiej używać nieulepszonej i niezaklętej broni o możliwie najszybszym DPS (Damage per Second - obrażenia na sekundę). W wersji podstawowej były to bodajże daedryczne miecze, wielkie miecze i łuki, z odpowiednim dodatkiem są to zapewne odpowiednie bronie ze smoczych kości. Podobnie jest z umiejętnościami ochronnymi. Zdobyte XP w pancerzach są proporcjonalne do bazowej ilości odniesionych obrażeń a w bloku - do ilości zablokowanych obrażeń.
Kowalstwo: dawniej liczyła się ilość stworzonych przedmiotów (czyli bardzo efektywne było masowe robienie Skórzanych Karwaszy), obecnie liczy się ich wartość (włącznie z ulepszaniem). Z początku warto robić biżuterię (dodając możliwie najdroższe szlachetne kamienie), później np. Krasnoludzkie Łuki i je ulepszać. Przy ulepszaniu warto mieć strój i mikstury z premią do Kowalstwa.
Jeśli chodzi o magię, to sprawa zależy od zaklęcia i efektu. Zniszczenie - liczy się głównie ilość zadanych obrażeń (czyli na ciasno stłoczonych wrogów lepsza będzie Kula Ognia niż Spalenie). Przywracanie - liczy się np. ilość uleczonych punktów zdrowia (dużo mocniej podczas walki niż po walce), unikniętych obrażeń itp. Przywołanie - efekt jest chyba proporcjonalny do liczby wrogów: wzrasta mocniej jeśli przywołamy stwora lub broń w jaskini pełnej wrogów niż w przypadku pojedynku. Przemiana: czary ochronne tylko w obecności wrogów, efektywne są również Telekineza oraz Wykrywanie Życia/Śmierci (zależy od ilości wykrytych celów), podobno również Oddychanie Pod Wodą (ale wyłącznie w pobliżu np. rzeki/jeziora); nie polecam Transmutacji - można nieźle zarobić, ale umiejętność rośnie bardzo powoli. Iluzja: słabo przetestowałem, ale niezawodne jest Wyciszenie (nawet w pustej okolicy), a po uzyskaniu czarów mistrzowskich i daniu Legendarnej Harmonia (liczy się ilość odpowiednio niskopoziomowych celów, moim ulubionym miejscem jest Farma Sarethi w okolicy Pękniny). Oczywiście, do rozwijania magii przydaje się sprzęt zaklęty na redukcję kosztu czarów w danej szkole.
Zaklinanie: można rozwijać przez zdejmowanie zaklęć (XP zależą od typu zaklęcia i jego mocy, nie zależą od materiału, z którego wykonano przedmiot), zaklinanie przedmiotów (chyba niezależnie od typu efektu i jego mocy) oraz doładowanie broni. Najbardziej wartościowe są zaklęcia typu Paraliż i Wygnanie Daedry (broń) oraz Premia do Udźwigu (strój); jeśli chodzi o stałe efekty to przynajmniej kiedyś najmocniejsze było Wyciszenie (ale dawno nie natknąłem się na odpowiedni przedmiot, z którego można zdjąć zaklęcie) ale niezłe jest również Oddychanie Pod Wodą. Moja rada: kupować mnóstwo pustych klejnotów dusz, łapać wszelkie możliwe dusze (nawet wilków, krabów itd.) i doładowywać/zaklinać. Oczywiście, przydaje się broń z chwytaniem dusz - można ją zdobyć, kupić, lub używać spętanej (trzeba zainwestować w 3 perki z Przywołania).
Alchemia: trzeba robić mikstury, XP zależą od ich wartości. Dlatego najlepiej robić mikstury z wartościowymi efektami typu Paraliż, Niewidzialność, Spowolnienie, Osłabienie Regeneracji Magii/Zdrowia/Kondycji. Niektóre składniki dają mocniejsze efekty (np. Kły Dzika), niektóre słabsze. Niestety, bardzo niską wartość mają mikstury z Przywróceniem lub Obniżeniem, zwłaszcza Zdrowia.
Retoryka: niezłe efekty daje przekonywanie/przekupywanie/zastraszanie, ale są to czynności jednorazowe. Rada: dużo sprzedawać i kupować, liczy się wartość sprzedanych (nawet oddanych za darmo!) lub kupionych przedmiotów.
Skradanie: trzeba się skradać w pobliżu wroga, niezłe efekty daje atakowanie z ukrycia. Ataki wręcz rozwijają umiejętność dużo szybciej niż z dystansu.
Otwieranie Zamków: otwierać zamki, łamać wytrychy. Efekt zależy od jakości zamka.
Kradzież: tu mam najmniej doświadczenia. Do 75 szkolę u Sildy Niewidocznej (żebraczki z Wichrowego Tronu), później okradam bandytów i innych banitów, zanim ich załatwię (za co czasem nasyłają na mnie rabusiów!).
S.
|
|
Góra |
|
 |
skubidu100
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 23 maja 2014, 14:24 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
 |
Dołączył(a): 17 maja 2014, 18:14 Posty: 84
Gra w: Skyrim,Wiedźmin,Wiedźmin 2,Wiedźmin 3,Mount and Blade Warband
|
Fajny Poradnik Dlaczego jest taki fajny? Przestań spamować i pisz więcej niż jedno zdanie na post. Rosomaq
|
|
Góra |
|
 |
Agastymil
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 26 maja 2014, 15:37 |
|
Niedzielny gracz |
 |
Dołączył(a): 26 maja 2014, 14:40 Posty: 44 Lokalizacja: Przed komputerem
Gra w: Skyrim z dodatkiem Dragonborn, niedługo Dawnguard
|
@stachnie Nieźle się rozpisałeś na temat rozwijania umiejętności postaci.Ja też mam kilka porad na ten temat: Retoryka:Pewnie to już wszyscy wiedzą, ale przez pewnego buga możemy bardzo szybko dobić tą umiejętność do 100. Wystarczy pójść do Miodosytni Czarnych-Róż w Pękninie i stojącego tam za ladą leśnego elfa ciągle pytać się o Maven Czarną-Różę. Skradanie:Tutaj mogę tylko zaapelować do wszystkich: nie popełniajcie tego samego błędu co ja na swojej pierwszej postaci! Żeby rozwinąć skradanie, musimy skradać się tylko w pobliżu wrogów, np. w jakimś forcie bandytów. NIE rozwijamy skradania, robiąc to na pustej powierzchni. Kradzież:Metodą prób i błędów, robiąc szybki save przed każdą próbą. Warto założyć przedmioty z premią do kradzieży kieszonkowej, co sprawi że będziemy mieć większe szanse procentowe na kradzież danej rzeczy. Otwieranie zamków:Trzeba po prostu otwierać dużo zamków  Dużo zamków na różnych poziomach jest w Muzeum Dwemerów w Markarcie. Przywołanie:Moją metodą jest zaopatrzenie się w czary Przywołania Chowańca i Wypędzenia. Rzucamy je naprzemiennie w spokojnym miejscu, dowolnym mieście. A co do tematu tego wątku, czyli zaklinania. Zaplanowałam sobie nową postać, Dunmerkę maga. Zaklinianie przydałoby się do własnoręcznego robienia szat magicznych. I tu pytanie: Jaki efekt bardziej się opłaca: zmniejszenie kosztu zaklęć, czy regen magii? To mój pierwszy post, witam wszysrkich Dovahkiinów i Dovahkiinki na forum 
_________________ You N'wah.
|
|
Góra |
|
 |
MatiLublin
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 26 maja 2014, 19:48 |
|
Mistrz pada |
 |
Dołączył(a): 24 kwi 2014, 18:07 Posty: 974 Lokalizacja: Lublin
Gra w: różne gry, w zależnosci od ochoty
|
Odnośnie przywołania, ja preferuję przywołany miecz - podchodzisz do wrogów, przywołujesz miecz i nabijasz zarówno przywoływanie, jak i broń jednoręczną. Ponadto dzięki temu taszczysz ze sobą mniej żelastwa.
Ponadto, jeśli połączysz to z perkami wzmacniającymi przywołaną bron i wchłaniającymi duszę, to możesz też stosunkowo łatwo napełniać klejnoty dusz.
_________________ Mati
|
|
Góra |
|
 |
stachnie
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 27 maja 2014, 10:35 |
|
Pierwszy gamepad |
 |
Dołączył(a): 24 paź 2013, 13:10 Posty: 89 Lokalizacja: Zabierzów
Gra w: TES, Civilization, HOMM, Gothic
|
MatiLublin napisał(a): Odnośnie przywołania, ja preferuję przywołany miecz - podchodzisz do wrogów, przywołujesz miecz i nabijasz zarówno przywoływanie, jak i broń jednoręczną. [...] możesz też stosunkowo łatwo napełniać klejnoty dusz. Właśnie tak robię (już którąś z kolei postacią) - dzięki temu szybko rośnie broń jednoręczna (później można również dwuręczną i łuk), przywołanie i zaklinanie. Na dodatek, przywołana broń ze wspomnianym perkiem ma parametry zbliżone do nieulepszonej daedrycznej, czyli pozwala najszybciej rozwijać odpowiednią umiejętność bojową. S.
|
|
Góra |
|
 |
K'han
|
Tytuł: Re: Poradnik Tworzenia Postaci w Skyrim Napisane: 22 wrz 2014, 17:26 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28 Posty: 23
|
Dzięki za porady Polkot  Możliwość wielokrotnego ustanowienia jednego drzewka umiejętności jako "Legendary" prowadzi do nadużyć 
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
|
Góra |
|
 |
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
 |