Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 28 lis 2021, 09:37


Napisz wątekOdpowiedz Strona 129 z 153   [ Posty: 1522 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 153  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 06 paź 2015, 13:09 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Nicolas5, nadal nie o to chodzi. Pozwól, że opiszę to bardziej szczegółowo.

Wszystkie mody instalowane przez MO, mogą być umieszczane w dowolnym katalogu (oczywiście najwygodniejszy jest downloads, ale to tylko opcja), po zainstalowaniu lądują w katalogu mods. MO posiada taką samą funkcję jak NMM dodawania modów ręcznie z zewnętrznych folderów. Wskazujesz lokalizację moda i robisz install.

Wszystkie mody do Skyrim znajdują się finalnie w katalogu DATA gry, jednak niektóre mody jak zauważyłeś pakowane są w kilku poziomach (np w data jest kolejne data, dodatkowe foldery,itp) Taki układ robiony jest na potrzeby instalatora fomod dedykowanego dla NMM. Nowy MO radzi sobie od niedawna z rozpoznawaniem struktur fomod (w przeciwieństwie do WryeBash, w którym do tej pory udało się pokonać to tylko prowizorycznie)
Jeśli instalujesz taki właśnie mod, wybierasz w oknie instalacji /Manual/. Wyświetli się wtedy napis
Kod:
No game data on top level

to oznacza, że MO nie widzi katalogu z zasobami, a szuka konkretnie nazwy data. Jeśli są dwa lub więcej takich katalogów, należy przesunąć wszystkie pliki w oknie instalacyjnym do DOWOLNEGO KATALOGU (najczęściej jest to któryś z folderów data) i kliknąć na nim prawym klawiszem i wybrać opcję
Kod:
Set data directory

Pojawi się zielony napis potwierdzający poprawne określenie zasobów data- LOOKS GOOD. Klikamy ok, zaznaczamy aktywność moda w lewym panelu i gotowe.
Gdyby coś nie było jasne to pisz, opiszę to jeszcze bardziej szczegółowo, a na razie podsyłam przykład - tutorial Gophera gdzie sytuacja o której mowa jest w 19:04 minucie.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 06 paź 2015, 13:37 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 276
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
O RANY!!! Myślałem, że mnie głowa boli, a dopiero teraz zaczęła... Ludzie, napiszcie jakiś prosty poradnik dedykowany takim głąbom jak ja. Zasoby, poziomy, do tego MO po angielsku... chcecie mnie zniechęcić???

Ps.1. Proste słowa i na początek najprostsze czynności np. ściągasz moda ręcznie ze strony Nexus do katalogu, załóżmy Google Downloads (taki mam), odpalasz MO i "pokazujesz" mu ten katalog i jeśli nie widzi ściągniętego moda w tym katalogu, to robisz to i to. Coś w tym stylu, byłoby dla mnie bardziej przystępne... ;(

Ps.2. Mam problem. Zainstalowałem całą fizykę i animacje, i mod Lifelike Idle Animation http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59048/? nie obejmuje swoim działaniem Lidki i Delfin. Wszystkie kobiety (w ubraniu, lekkiej czy ciężkiej zbroi) zachowują się jak trzeba, a te dwie nadal w bezczynności stoją jak napakowane sterydami osiłki. Inne animacje typu Victorias czy FNIS lub Bounce objęły te postaci tylko Lifelike nie załapuje. Czy to jakiś bug???

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 07 paź 2015, 10:15 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Jak już pisałem kilkakrotnie przy okazji MO poradniki na jego temat na YT są bardziej niż łopatologiczne i przesadnie drobiazgowe. Poświęcając choćby kilka godzin na ich obejrzenie można swobodnie poznać program na poziomie zaawansowanym bez znajomości języka angielskiego.
Powyższy opis napisałem prostym językiem, używając pojęć, które występują w MO i zna je nawet początkujący użytkownik tego managera. Jeśli jakaś część mojego postu nie jest zrozumiała, to chętnie objaśnię, najlepiej w temacie o MO.

edit//
nie używałem Lifelike Idle Animation, a w sieci nie rzuca się w oczy problem o którym piszesz.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 07 paź 2015, 10:28 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 276
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
Eee, OK. Przyjąłem sir. Pragnąłbym przy tej okazji nieśmiało zwrócić uwagę na mój bieżący problem z NPC... Lidka i Delfin udają gender pomimo Lifelike Idle Animation.

E.1. Wydaje mi się, że nowy NMM ma problem z prawidłową instalacją modów. Wgrywałem te same mody w różnych kolejnościach i nie mogłem pozbyć się problemu z Lidką i Delfin. Poszedłem więc na chwilowy kompromis i wgrałem moją pierwotną kombinację (która miała ten sam problem z gender), i problem znikł. Za to pojawił się inny plus "bonusik", który mnie zaskoczył. Otóż teraz dziewczyny zachowują się jak dziewczyny (wszystkie), tylko że mają różne poziomy animacji w sensie siły. To tak, jakbym wgrał Bounce and Jiggles w trzech opcjach na raz (od najsłabszej do najmocniejszej). Zaś "bonusik" wygląda tak, że ten żebrak z Białej Grani rozmawiając z innymi NPC wtrąca czasem zdanie czystą angielszczyzną... Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem...
Oto moja kolejka modów, może ktoś doradzi, jak powinno się je prawidłowo ustawić:

1. HDT Physics Extensions http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/53996/?
2. Test HDT Earrings http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/63920/?
3. HDT Havok Collisions Object http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59416/? (optional files)
4. HDT Bounce and Jiggles 5.0 Exaggerated TBBP_Equip_Belly (j.w. zakładka manual old versions Bounce and Jiggles Complete v5.0)
5. Female Facial Animation http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/35303/?
6. FNIS Sexy Move http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/54521/?
7. Victorias High Heel... http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/13272/?
8. Lifelike Idle Animation http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/59048/?

... i tyle, raptem osiem modów, które bez problemu śmigały na starym NMM. Nowymi elementami na liście są mody nr. 2 i 3. Próbowałem listę instalować z pominięciem tychże modów ale nie widzę różnicy...
Jeśli ktoś widzi błędną kolejność, to niech śmiało pisze. Najbardziej zależy mi na ustaleniu właściwej kolejności wgrywania modów, bo z nową wersją NMM zapewne się pożegnam na rzecz starej lub MO (co wybiorę będzie zależało od tego jak szybko minie mi ból głowy po tej instalacji).
Pozdrawiam i piszcie, nawet jeśli tylko wydaje się wam, że wiecie jak należy ten bałagan ustawić.

E.2. No dobra, po wielogodzinnych testach stwierdzam, że błąd może nie leżeć w kolejności wgrywania. Postanowiłem zastosować inną metodę i poświęcić na każdego moda z tej listy tyle godzin ile będzie konieczne (na szczęście nie musiałem). W ten sposób wyłowiłem trzy mody sprawiające problemy. Nie próbowałem tym razem zestawiać ich w różnej kolejności instalowania ale wziąłem każdego z osobna na warsztat, bez dodawania pozostałych i co wyszło? Za każdym razem badany mod instalował się inaczej, pomimo tego samego środowiska i fundamentu, i za każdym razem nie pokrywał innej grupy NPC. Co ciekawe wszystkie trzy mody zachowywały się podobnie w testach. Te trzy mody to: FNIS Sexy Move, Victorias High Heel i Bounce and Jiggles (każdy z nich to animacja na ciało). Reszta modów z listy instaluje się za każdym razem prawidłowo. Jak pisałem wcześniej, na starej wersji NMM nigdy nie miałem z tą listą problemu, a wgrywane mody to dokładnie ta sama wersja co wcześniej, więc albo mam problem w swoim oprogramowaniu, albo nowy NMM zwyczajnie nie radzi sobie z instalacją tych modów. Fajnie by było gdyby ktoś pokusił się o przetestowanie tego u siebie, by zweryfikować czy nowa wersja Nexusa nadaje się na śmietnik... Pozdrawiam.

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 09:42 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 lut 2013, 08:28
Posty: 6
Witam .. mam problem z modem Alternate Actors, który pozwala przejąć kontrole na każdą npc w grze. Mod działa mi bez problemu na npc, ale wgrałem sobie mod follower Victorii Veliny i kiedy próbuje przejąć na nią kontrole i pojawia się ekran ładowania to po kilku sekundach cała gra się wyłącza i wracam do pulpitu. Chciałem przejąć nad nią kontrole, aby użyć komendy showracemenu i zobaczyć szczegóły na temat jej głowy, twarzy, kształtu nosa itd., zapisać te dane i na ich podstawie zmienić mojego character w Victorie Veline.

Ktoś wie może czemu mod z Actors nie zadziałał na follower i jak sprawić, aby otworzyć w końcu jej showracemenu? Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 10:47 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
jeśli chodzi o mod Victoria Velina - Custom Voiced Follower BETA, to jest tam spory katalog scripts i zapewne na tym poziomie jest blokada.
Jeśli potrzebujesz przejąć jej wygląd, to najprostszym sposobem można zrobić tak:
- otwierasz konsolę, klikasz na npc i wpisujesz
SPF /dowolna nazwa/
- wychodzisz z gry, otwierasz Creation Kit, przechodzisz do file/data i w oknie zaznaczasz tylko skyrim.esm. Klikasz OK.
- w oknie obiektowym wyszukujesz Actors>Actor>Preset i wybierasz preset odpowiedni dla twojej postaci, która występuje pod nazwą- /rasa/płeć/Preset01
- w nowo otwartym oknie postaci wchodzisz do Character Gen Parts i klikasz na Import button
- wskazujesz zapisany w data plik SPF /dowolna nazwa/
- po wczytaniu presetu klikasz ok, robisz zapis (file/save) pod postacią nowego pliku esp
- aktywujesz esp w load order managera
- w grze przez ShowRaceMenu możesz zmienić preset postaci na nowy
- profit

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 11:31 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 lut 2013, 08:28
Posty: 6
W tym problem, że jak wchodzę w Skyrim -> Data -> SKSE -> Plugins to dalej nie ma żadnego folderu CharGen czy Preset tylko są chargen.ini, chargen.dll, charactermarkingextender-plugin.dll, itd. Obecnie nie mam zainstalowanego chargen, ale jak miałem przed reinstalacją gry to też nie miałem tego folderu CharGen. Dokładniej pisząc już to robiłem z spf i CK i potem w grze jak wpisałem showracemenu i kliknąłem ikone na górze "wyślij" to chyba była, albo "wklej", potem "wczytaj" czyli f9 i nic .. nie miałem i nie mam tego folderu preset tam gdzie mam zainstalowany Skyrim, więc w grze w showracemenu też go nie ma.

Ten spf mi się zapisał po porstu w skyrim -> data tam gdzie też mam mody i follower.

Nie da się jakoś zobaczyć appearance follower lub wkleić jej twarz lub całe body do mojego character bez użycia CK? .. albo może jest jakiś sposób, aby ten folder CharGen się pojawił?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 11:47 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
CharGen Extension jest zaimplementowany w najnowszej wersji Race Menu, tak więc jeśli używasz wersji 3.4.4 nie należy go instalować osobno. Jeśli zrobisz dokładnie jak napisałem wyżej zadziała.
Poza tym po co ci folder CharGen? wszystkie pliki wyglądu masz w katalogu moda Victoria Velina.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 12:53 
Casual
Casual

Dołączył(a): 08 sty 2015, 16:01
Posty: 8
Mam pytanie, czy jak zainstaluje skyrim redone i immersive armor v7, później użyje ReProccer'a, a następnie wgram spolszczenie Redone i IA, to czy wszystko będzie poprawnie działać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 paź 2015, 13:40 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Nie będzie działać. Wartości zczytane przez ReProccer są w pliku reproccer.esp, który idzie jako ostatni w LO i wszystko napisze angielskimi nazwami. Tak, że jak widzisz spolszczenie SkyRedone na końcu nic nie da, bo reproccer zostanie po angielsku, podobnie jak IA7.
Dlaczego chcesz tak kombinować, skoro są dostępne spolszczenia do SkyRedone oraz IA7?

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 129 z 153   [ Posty: 1522 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 153  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules