Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 28 lis 2021, 09:44


Napisz wątekOdpowiedz Strona 136 z 153   [ Posty: 1522 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 153  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 lut 2016, 13:02 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Cytuj:
dopiszę jeszcze listę modów w twoim LO, które można byłoby się pożegnać bez większej rozpoczy
...

Skyrim Bigger Trees jest znaczącym modem, po dość długiej grze z nim na pewno odczuję szok, jak odinstaluję.
Skyrim Scalling Stopper jest w moim secie głównym modem na trudność. Może... znasz jakąś zamianę dla niego?
Climates of Tamriel... w sumie, od początku modowania Skyrima go mam. Naprawdę wyrzucić? (dodam, że używam ENB Realvision, które ma go w zaleceniach.
Morrowloot i IP spokojnie mogą wylecieć.
Trade Routes to znowu główny mod na ekonomię, tzn. żeby przedmioty były jeszcze droższe. Też mam go długo. On naprawdę jest taki straszny? Bo chciałem po rozwiązaniu tego problemu zacząć nową grę handlarzem (a, i wyszedł nowy mod na kupowanie budynków i zatrudnianie pracowników).

Pewnie używałem disable, ale nie pamiętam. Poza tym save nie jest stary - mam na nim dopiero 5 poziom. Ostatni wygenerowany save, tzn. ten z problemem, na którym pracujemy, ma nieco ponad 10000 KB.

He he, wyobraź sobie, że układałem LO właśnie wg. tego wzoru, widać niezbyt dobrze.
I jakież to problemy miałeś z Wintermyst?
Aha, i źle robiłem do tej pory Bashed Patcha.

Jutro sprawdzę performance monitor i zrobię patch z TESVEdit (bo mam go zrobić, tak?), do tego czasu możesz wypisać jeszcze jakieś błędy w moich inisach/LO/czymkolwiek i napisać coś o tych modach, co mam odinstalować, i o problemach z Wintermystem, cobyś się nie nudził.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 16 lut 2016, 13:34 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Wierz mi nie nudzę się, ale pomyślałem, że jak ktoś normalny umysłowo czyta te posty, to musi nas brać za srogich nerdów, że bawimy się w takie rzeczy. Jak ja to widzę:

Obrazek

Jakąś późną nocą jak zwykle postaram się coś napisać o tych modach.

Edit//
Trade Routes instalowałem dwukrotnie i dwukrotnie wyleciał z hukiem po zepsuciu save. Jak zobaczyłem ilość skryptów jakie generuje ten mod to zbladłem, przebił nawet Frostfall :)
Nie byłem w stanie go wyskrobać z zapisu. Musiałem zaczynać grę od nowa (po 200 godzinach)
Najlepiej odpal Savegame script scalpel - Disassembler - Diagnostic Tool - Papyrus Data Transfer
i zobacz, które mody tworzą najwięcej skryptów. Ta informacja pojawia się po zakończeniu podstawowej diagnozy. Tak najlepiej podejmiesz decyzje co wyrzucić.

Co do modów graficznych to w mojej ocenie COT ma bardzo słabe efekty, do tego mocno obciąża Vram. Większość dobrych enb nie potrzebuje wsparcia dodatkowych modów graficznych, można więc poszukać takich presetów i pożegnać kobyły w rodzaju COT oraz RLO. Sam zdecyduj co u ciebie wygląda lepiej, kartę masz bardzo silną i raczej uciągnie wszystko.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 18 lut 2016, 10:54 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Uwaga, uwaga, Skyrpim Performance Monitor!

Wykorzystanie GPU max 99%, procesora max 94%. Z wartościami przeciętnymi kolejno 40 i 37%. Z wykresu wynika, że po ok. połowie testu zużycie GPU i CPU skakało mniej więcej od:
- cpu - 55% do 90 i więcej procent
- gpu - od 80% do 90 i więcej procent
Powstał taki zygzak.

Celem testu było doprowadzenie do crasha przez zwiedzanie, jednak koniec końców gra scrashowała po naciśnięciu przycisku <N> odpowiadającego za komunikaty modów iNeed i MoodMod.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 18 lut 2016, 12:57 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Jakbyś wrzucił screen, to by rozjaśniło nieco sytuacje. Ważny jest wykres threads (wątki), jeśli mocno skacze przy stałym obciążeniu cpu na 90%, to mamy odpowiedź.
Przeciążenie Cpu. Wiadomo, że Skyrim na modach katuje sprzęt, ale procesor powinien zwalniać co jakiś czas.

Inną możliwą przyczyną takich pułapów procesora, może być tweak ini.
Jeśli masz wbitą wielowątkowość w plikach ini (a widziałem, że masz), wtedy proc niezależnie od wątków wybija na 90%, bo pracuje na wymuszonym obciążeniu by utrzymać maksymalną wydajność.
Dlatego osobiście uważam i pisałem już o tym na forum, że tweak iNumHWThreads jest bez sensu dla procesorów
wielowątkowych. Nie ma potrzeby katować go przez systemowy sterownik skoro posiada akcelerację sprzętową.
Lepiej usunąć ten wpis, wejść do biosu i w zakładce opcji Cpu włączyć hyperthreading.
Są nawet tacy, którzy twierdzą, że to fantasy tweak, czyli, że iNumHWThreads nic nie robi ;)

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 18 lut 2016, 15:24 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=24wy70z&s=9#.VsXWdGjhCUk -> link do wykresów.
Threads stabilny.

E: Jak sprawdzić, który mod ma najwięcej skryptów? Po analizie pokazało się to:
Spoiler:

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 19 lut 2016, 09:52 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Sprawdź pod zakładką Statistics lub Analysis. Powinni się wyświetlić rekordziści po zrobieniu basic cleaning.
Możesz też użyć moda
Elephant's Script Latency Tester by Elephant42
to programik do testowania latencji skryptów, jeśli masz przeciążony save i skrypty ubijają grę to ten programik wyświetli odpowiedni monit plus info o bieżącym załadunku skryptów i jego czasie.

Wykres wygląda w porządku. Dziwne tylko, że masz na karcie 4 gb vram, a gra ciągnie tylko 3gb.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 19 lut 2016, 13:46 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Użyłem tego moda. Żaden monit się nie wyświetlił, jedynie w lewym rogu wyświetlały się wiadomości.
wartość <ms> wynosiła ok.80.
Sprawdzam jeszcze te najbardziej skryptujące mody, potem edytuję.

E: Nie no, jestem ślepy. Nie mogę znaleźć tych najcięższych modów. W Analysis jest:

Spoiler:

To wszystko ofc po wykonaniu Remove Unattached Instances i Terminate Active Threads.
W statistics jakieś wykresy.
Testowo kliknąłem lewym przyciskiem na to "mineorefurniturescript", potem prawym na filtrtree, potem na "Remove instances" -> ok. Nic to nie dało, znowu crash, ale odtworzyło ten mój wcześniejszy błąd z brakiem możliwości ruchu...

E2:
O BOŻE NOCNY CHYBA NAPRAWIŁEM. :) :) :)
Wczytałem poprzedniego save'a sprzed wystąpienia crasha. Robiłem już to, ale przy wychodzeniu z Sanktuarium na zewnątrz i tak były crashe.
Więc WRESZCIE zgodnie z sugestiami Scalpela usunąłem EIDEN MoodModa (tzn. dezaktywowałem go w MCM).
I NIE MA CRASHA!
A w każdym razie teraz, przy pierwszej próbie, ale mogłem chodzić wszędzie, naciskać na klawiaturze co chciałem...
DZIAAAAAAAAAAŁA!

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 19 lut 2016, 14:31 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Ok, sprawdzę to u siebie gdzie dokładnie jest ten opis. Mam teraz odinstalowaną grę więc nie obiecuje, że dzisiaj wyrobię się z odpisaniem.
Elephant's Script Latency Tester pokazuje całkiem przyzwoity czas. Dopiero powyżej sekundy zaczyna lagować, więc u ciebie jest ok. Monit pokazuje się dopiero, gdy czas ładowania jest nienaturalnie długi (podobnie jak to wyskakuje czasem przy Frostfall)
Ciekawe tylko dlaczego ten błąd ruchu wrócił po usunięciu pustych wpisów, to zupełnie nielogiczne.
Albo o czymś nie wiem, albo są jednak skrypty wpływające na ruch postaci, lub to czyszczenie powoduje usunięcie jakiegoś istotnego dla ruchu postaci wpisu w save. Trudno powiedzieć, rejony analizy skryptowej to już za duży hardcor dla mnie.
Co do CTD, wrzuć loga papyrus po takim crashu, na końcu loga powinna być informacja co spowodowało wyrzut. Może pójdziemy taką drogą zanim zaczniesz usuwać mody.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 19 lut 2016, 17:23 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
@nocny
Widziałeś E2 w moim poście?
Mówiąc "zgodnie z sugestią Scalpela" miałem na myśli wyświetlone w Analysis "the following classes were mentioned in Papyrus log just before the game crashed. ...". A że były tam wpisy jasno odnoszące się do Mood Moda, to zastopowałem go w MCM. I działa (na razie).

E: Ok, już nie działa. Znowu crashuje.
Ale przynajmniej naciśnięcie czegoś na klawiaturze nie powoduje crasha.
W analizie Papyrus Loga w Scalpelu przy "the following classes were mentioned..." Były wpisy z... Perkusa!

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problemy z modyfikacjami
PostNapisane: 19 lut 2016, 20:41 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Czyli perkus jest nadpisany innymi modami i crashuje, bo ładuje się jako ostatni. Przeinstaluj Perkus Maximus, zbuduj nowy patchus maximus i powinno być ok. Trzymaj się tej kolejności w LO jaką podrzuciłem parę postów wcześniej. Jest światełko w tunelu, będzie działać :)

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 136 z 153   [ Posty: 1522 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139 ... 153  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules