Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 25 wrz 2020, 02:39


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 19 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 16:00 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
Witam,

Chciałbym zamieścić poniżej moje modyfikacje plików .ini, którą stworzyłem po długich poszukiwaniach na anglojęzycznych forach.

Modyfikacja pozwala na - ogólnie - kontakt z aktorami na ogromne odległości. Tzw. zarówno możliwość strzelania z łuku jak i rzucania zaklęć we wrogów ledwo widocznych na ekranie. Ta modyfikacja sprawia również, że aktorów (m.in. przeciwników) w ogóle widać z tak dużych odległości.
Jedyny "minus" tej zmiany jest taki, że aktorzy zauważają naszą postać z nieco większej odległości - a konkretnie czytałem, że jest taki minus - w swojej własnej grze nie zauważyłem żadnej różnicy.


Poniżej podaję moje ustawienie w plikach .ini, które pozwalają na taką "zabawę".

Moje pliki .ini :

Na tym samym dysku, na którym mam zainstalowany Windows (u mnie C):

Moje Dokumenty/Moje Gry/Skyrim:

Skyrim.ini

To już było:
[Combat]
fMagnetismStrafeHeadingMult=0.0
fMagnetismLookingMult=0.0

Dodałem:
[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=24000.0000


SkyrimPrefs.ini

To już było – zmieniłem tylko wartości:

[Display]
fMeshLODLevel2FadeDist=5072.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=6096.0000
fSpecularLODStartFade=1700.0000
fLightLODStartFade=1700.0000

[LOD]
fLODFadeOutMultActors=20.0000


Dodałem (kategoria [General] już istniała):

[General]
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
iPreloadSizeLimit=26214400

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=24000.0000


W katalogu, w którym znajduje się gra – u mnie D:\Gry\The Elder Scrolls V Skyrim:

Skyrim_default.ini

Dodałem:

[General]
uExterior Cell Buffer=64
uGridsToLoad=7
iPreloadSizeLimit=26214400

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=24000.0000

Plik w katalogu D:\Gry\The Elder Scrolls V Skyrim/Skyrim:

SkyrimPrefs.ini

Dodałem:

[General]
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
iPreloadSizeLimit=26214400

[Actor]
fVisibleNavmeshMoveDist=24000.0000

Zmieniłem wartości:
[LOD]
fLODFadeOutMultActors=20.0000

[Display]
fMeshLODLevel2FadeDist=5072.0000
fMeshLODLevel1FadeDist=6096.0000

Dla mnie powyższe działa Wybornie. Mam nadzieję, że i dla Was tak samo będzie się sprawować :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 17:20 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
uGridsToLoad=7 - ryzykowne posunięcie trzeba o tym wspomnieć bo ludzie sobie save-y porozwalają :)

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 17:26 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
tvtrig napisał(a):
uGridsToLoad=7 - ryzykowne posunięcie trzeba o tym wspomnieć bo ludzie sobie save-y porozwalają :)


Mhm, ja po takiej modyfikacji wgrałem mojego save'a i wszystko działało normalnie. Przyznam jednak, że nie próbowałem "przywrócić do oryginału" plików .ini i wczytać save'a zapisanego jeszcze przy obowiązującej modyfikacji. Także dobrze zrobić sobie osobny save game przed zabawą z plikami .ini

Dodam, że po dokonaniu tej zmiany nie chcę wracać do poprzednich ustawień. Wcześniej moja magia po prostu przelatywała przez postacie - np. mamuty - w żaden sposób ich nie raniąc. Teraz gra wydaje się być trochę bardziej "realistyczna" - jeżeli można tak napisać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 17:29 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
Tak ale Ugrid jak sobie zmniejszysz znów na =5 to "MOŻE" nasilić się masakrycznie Crash to desktop.
Skyrim po porstu wariuje bo save chce ładować 2 więcej lokacji a Gra nie pozwala.

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 17:49 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
tvtrig napisał(a):
Tak ale Ugrid jak sobie zmniejszysz znów na =5 to "MOŻE" nasilić się masakrycznie Crash to desktop.
Skyrim po porstu wariuje bo save chce ładować 2 więcej lokacji a Gra nie pozwala.



Ok, dzięki, będę miał to w pamięci.
Jednak tak jak napisałem - nie chcę wracać do pierwotnej wersji plików .ini
Gdy dwa miesiące temu przeinstalowałem sobie cały system operacyjny, i zainstalowałem Skyrim, pierwsze co zrobiłem to dokonałem modyfikacji tych plików ;)

Dodam, że na forum, na którym znalazłem taką propozycję modyfikacji, poniższe:
[General]
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
iPreloadSizeLimit=26214400
- podawane było jako "całość" i zaznaczano, iż liczby "7" oraz "64" korespondują ze sobą w jakiś sposób - nie należy zmieniać jednego bez drugiego (!)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 17:54 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
Spoko spoko :) ustawienie ok jest ale tylko uprzedziłem innych by nie ryzykowali takimi ustawieniami bez
Backupu Save-ów

Dodam że Ugrid może poprawić performance :) i to zacnie ale grozi tym co pisałem wyżej :)

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 26 sie 2013, 19:17 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
Actor = rpc =/= npc. To tak odność tytułu, który jest moim zdaniem średnio czytelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 17 paź 2013, 08:56 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
Chciałem tylko potwierdzić, że podane przeze mnie modyfikacje są akceptowane przez Steam. Dopiero ostatnio podłączyłem się do Steam'u i od nowa zainstalowałem TES Skyrim. Modyfikacji dokonałem zarówno w pliku Skyrim_default.ini w folderze Steam'u jak i w Moich Dokumentach (dwa pozostałem Skyrim.ini oraz SkyrimPrefs.ini).
Dopisuję tą informację, ponieważ sam miałem wątpliwości i nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie o ewentualny konflikt tej modyfikacji z kontem Steam i jego statystykami.
Zacząłem grać łucznikiem, stąd powyższe modyfikacje są BEZWZGLĘDNIE KONIECZNE. W przeciwnym razie moje strzały po prostu przelatują przez nieco bardziej oddalonych przeciwników. Dlatego nie podjąłbym się gry łucznikiem, bez tej modyfikacji - to po prostu nie miałoby sensu i byłoby jedynie źródłem mojej frustracji.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 17 paź 2013, 13:37 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
za wyjątkiem (powtórzę opinię kogoś innego, ponieważ to arcy-ważne) kolumny:
Cytuj:
[General]
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
iPreloadSizeLimit=26214400

uExterior Cell Buffer=64 i iPreloadSizeLimit=26214400 zmienia się zazwyczaj tylko po modyfikacji wartości uGridsToLoad, a ta powinna wynosić domyślne 5. Jeśli zmieni się tę cyfrę na większą, wtedy nie będziemy ryzykować niestabilnością, tylko narazimy się na pewną niestabilność programu. Silnik nie radzi sobie ze zmianami w tym sektorze - obojętnie od posiadanego sprzętu.
Jeżeli zainteresowane osoby przeszukają sieć w poszukiwaniu osób, które uGridsToLoad naruszyły, wtedy zapewne trafią na dwojakie wyniki:
    ~5% osób zmieniło uGridsToLoad i uznało, że im to wyszło na dobre.
    ~95% osób zmieniło uGridsToLoad i uznało, że płynna rozgrywka przestała istnieć. Już przy wartości 7 gra samoistnie zamykała się po kilkunastu minutach rozgrywki, obojętnie od odwiedzanego obszaru.

W przypadku zmiany wartości uGridsToLoad na wyższą, zapisu stanu gry po tych zmianach, a następnie powrotu do starych ustawień, narażamy się na pewną niestabilność programu. Problem ten jednak da się bardzo łatwo obejść, a nawet zignorować. Jednakże, lepiej uGridsToLoad nie ruszać, zostawić to i dać sobie spokój z próbą poprawiania wyglądu otoczenia wokół gracza. Raz, że wynikają z tego tytułu bardzo irytujące błędy, a dwa, że wygląd mami.
Fałsz polega na tym, że prócz widoczków, wczytywane są wszystkie elementy - w tym postacie.
Co zatem stanie się, jeśli jacyś bohaterowie pojawią się na odległej od gracza ścieżce i nie spotkają się z nim? Logika niektórych zadań może się rozsypać.

Gra została przygotowana pod uGridsToLoad 5 - to ostateczny wniosek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kontakt z aktorami na ogromne odległości
PostNapisane: 17 paź 2013, 14:34 
Casual
Casual

Dołączył(a): 26 sie 2013, 09:28
Posty: 23
loneirus napisał(a):
Gra została przygotowana pod uGridsToLoad 5 - to ostateczny wniosek.


Z całym szacunkiem dla Ciebie, ale to jest Twój wniosek. Z Twojego komentarza wynika, że nigdy nie wypróbowałeś tej modyfikacji, dlatego Twoje wnioski są fantazjami a nie stwierdzeniem faktu. Ja z tymi modyfikacjami gram w Skyrim od przeszło roku i nic z tego co napisałeś nie miało miejsca. Co robią postacie wgrane w większej odległości? CZEKAJĄ. Scenariusz questów rusza dopiero, gdy nasza postać znajdzie się w odpowiedniej odległości. Tylko i wyłącznie nasza postać aktywuje wszelkie scenariusze. Z tą modyfikacją ukończyłem wątek główny i przeszło 80% wątków pobocznych.

Tak jak napisałem wcześniej - te dwie wartości:
uGridsToLoad=7
uExterior Cell Buffer=64
Należy zmieniać jednocześnie albo wcale. Są uzależnione proporcją i nie można sobie tu wpisać czegokolwiek.
Nie wiem skąd wziąłeś te dane procentowe - mogą one wynikać z ignorowania występującej proporcji pomiędzy wyżej wymienionymi wartościami. Ja podałem SPRAWDZONY sposób modyfikacji własnym doświadczeniem.

Dlatego proszę opierać się na własnej praktyce / doświadczeniach a nie dyskredytować modyfikacje na podstawie "wydaje mi się" czy "jestem pewien, że".

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 17 paź 2013, 14:44 przez K'han, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 19 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules