Autor |
Wiadomość |
demon500
|
Tytuł: Nexus Mod Manager Napisane: 12 paź 2014, 11:28 |
|
Niedzielny gracz |
 |
Dołączył(a): 25 lut 2012, 15:01 Posty: 43
|
Witam chciałbym się poradzić kogoś bardziej obeznanego w Mod Organizer- nie nexus mod manager; ) o jakieś porady, na YT jest trochę po angielsku myślę że większość zrozumiałem ale możecie napisać na co szczegolnie zwrocic uwagę z tym całym sortowaniem kolejności i co zrobic gdy 2 mody się gryzą- z góry wielkie dzięki 
Ostatnio edytowano 12 paź 2014, 12:15 przez demon500, łącznie edytowano 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
nocny
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 12 paź 2014, 12:02 |
|
ShadowCaster |
 |
Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59 Posty: 2004 Lokalizacja: Poznań
|
poczytaj na forum dział problemy z modyfikacjami, jest mnóstwo materiałów jeśli wyszukasz info o NMM
_________________ Galeria Skyrim
|
|
Góra |
|
 |
kapand
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 12 paź 2014, 13:10 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 27 wrz 2014, 17:52 Posty: 6
|
pytanie czy chodzi ci o Nexus Mod Menager czy Mod Organizer
|
|
Góra |
|
 |
nocny
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 12 paź 2014, 16:09 |
|
ShadowCaster |
 |
Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59 Posty: 2004 Lokalizacja: Poznań
|
mea culpa demon500, z rozpędu przeczytałem NMM. MO przy dużej ilości modów powoduje sporo konfliktów przez to, że mody trzymane są w zewnętrznym buforze działającym na podobnej zasadzie jak instalki WryeBash. To rodzaj strumieniowego przesyłania content. Są tego plusy i minusy. Plus jest taki, że mody się nie nadpisują sztywno i nie trzeba robić backup'ów. Przestawienie moda wyżej w kolejce nadpisuje dane bez utraty oryginalnych plików. Minus jest taki, że bsa nie mogą działać w trybie wyłączności i trzeba korzystać z bsa unpacker lub modów w wersji loos files, co często jest niemożliwe jeśli autor moda nie przewidzi takiej opcji. Pozwolę sobie wyrazić swoją opinię po kilku tygodniowym używaniu Mo. Mo najlepiej się sprawdza przy testach tekstur. Nic nie tracimy na stałe i można szybko dojść w przypadku gdy jest np problem: czy SFO instalować po Skyrim HD - 2K Textures - SHD FULL - Landscape Models plus Realistic Aspen Trees czy przed? itp Przy NMM jest ogromna strata czasu na testy i backupy. Robię teraz reinstal textur i zrobienie samego lanscape trwa już 4 dni a jestem na kamieniach, drodze i krzakach  Jeśli potrzebny jest organizer dla sprawdzonej instalki i długotrwałej gry zalecam NMM. Co do konfliktu modów należy zobaczyć czy mod korzysta z bsa czy nie. Jeśli tak to niezależnie od tego gdzie ustawisz esp, zawartość bsa będzie nadpisywać wszystko. Generalnie jeśli mody mają konflikt to najlepiej zdecydować się na jeden z nich i odinstalować konfliktujący, drugi mod. Można również wypakować bsa i zrobić merge w Tes5Edit usuwając kolidujący zapis adresowania komórki, następnie zzipować obydwa i załadować do MO jako jeden, wyczyszczony mod. Problem pojawia się przy dużej ilości modów, ponieważ opcja z zipowaniem daje tylko jeden wynikowy esp i np LOOT nie widzi ich jako osobne w sortowaniu. Jakie konkretnie mody masz konfliktowe?
_________________ Galeria Skyrim
|
|
Góra |
|
 |
demon500
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 12 paź 2014, 23:44 |
|
Niedzielny gracz |
 |
Dołączył(a): 25 lut 2012, 15:01 Posty: 43
|
dość rozbudowana odpowiedź za co wielkie dzięki, odinstalowałem wszystko co było związane ze skyrimem i zamierzam stworzyć całkowicie nowy i kompletnie zmodowany swiat i dopiero zaczac rozgrywkę. Przewiduje tutaj modów koło 200 tak mi się wydaję i problem największy w tym aby np po wgrywaniu 160 moda nie scrashowala mi sie cala gra więc jaki program poradzi sobie lepiej z wczytywaniem modyfikacji, NMM czy MO ; )
Poboczne pytanie odnosi się do Mod Organizera a konkretnie o problemy z nadpisanymi plikami, w jaki sposob to zrobic aby wszystko dzialalo, czy wystarczy dac sortowanie automatyczne czy recznie ustawiac priorytet plikow
|
|
Góra |
|
 |
kapand
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 13 paź 2014, 07:04 |
|
Casual |
 |
Dołączył(a): 27 wrz 2014, 17:52 Posty: 6
|
w Mod Organizer aktywujesz pierwszy mod po angielsku, drugi po polsku, pojawia się opcja nadpisywania, wybierasz nadpisywanie plików moda.
|
|
Góra |
|
 |
tvtrig
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 13 paź 2014, 07:25 |
|
Nałogowiec |
 |
 |
Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35 Posty: 1097 Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
|
myślę że dla ciebie najlepszym będzie NMM a z tymi 200 modami bym nie szalał  i nie dla tego że nie udźwigniesz ale że owe Crashe nie będą zapewne przez program ale nieodpowiedni ich dobór. To całkiem normalne podczas rozpoczynania zabawy z nimi ale jak widzę nikt nie przestrzega już zasad 1-2 mody Test parę godzin i kolejne... co do sortowania to ja osobiście zawsze sortowałem ręcznie lekko wspierając się automatycznym
_________________ Kanał YT Moja Galeria Skyrim Przejściowa Stronka
|
|
Góra |
|
 |
Nicolas5
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 13 paź 2014, 07:54 |
|
Fechmistrz krzyżaka |
 |
 |
Dołączył(a): 28 wrz 2013, 14:21 Posty: 445 Lokalizacja: Wichrowy Tron
Gra w: Skyrim
|
tvtrig napisał(a): co do sortowania to ja osobiście zawsze sortowałem ręcznie lekko wspierając się automatycznym tvtrig może wszystkie swoje mody jakie masz ręcznie posortowane, sprawdzone i które działają Ci bezbłędnie. Nie powodują crashy. Podał tu w liście na forum? Na pewno wiele z takiej listy osób tutaj skorzysta i zastosuje u siebie jak coś będzie miało mimo BOSS'a czy LOOT'a posortowane inaczej.
_________________ SKYRIM REMIX and The Best Music for Skyrim
|
|
Góra |
|
 |
nocny
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 13 paź 2014, 09:20 |
|
ShadowCaster |
 |
Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59 Posty: 2004 Lokalizacja: Poznań
|
demon500 napisał(a): pytanie odnosi się do Mod Organizera a konkretnie o problemy z nadpisanymi plikami, w jaki sposob to zrobic aby wszystko dzialalo, czy wystarczy dac sortowanie automatyczne czy ręcznie ustawiac priorytet plikow również polecę Ci Nexus Mod Manager, a do sortowania LOOT. Najlepsze wyniki dla stabilności daje sortowanie ręczne jak pisał wyżej Tvtrig i takie rozwiązanie zdecydowanie polecam przy planie 200 modów. Większość autorów modów opisuje gdzie w kolejce powinien się znaleźć ich mod, z czym jest kompatybilny, a z czym nie. Zabiera to nieco czasu, ale przecież dla wspaniale zmodyfikowanego świata Skyrim warto poświęcić każdy czas, prawda?  Również głosuję za metodą instalacji Tvtriga. Złota zasada to: jeden mod, wchodzisz do gry i oglądasz lokację którą mod modyfikuje, oglądasz czy wszystko działa jak należy, patrzysz na wysokość fps, czy zbyt duży spadek opłaca się i czy nie warto poszukać lżejszej modyfikacji dającej to samo. Być może jest modyfikacja dająca więcej możliwości. Nie zawsze należy kierować się ilością endors na Nexus, często mało znane mody, będące gdzieś na szarym końcu popularnością okazują się być o niebo lepsze od tych z hot top. Czytaj sugestie doświadczonych moderów, zawsze na końcu opisu moda piszą o polecanych modach, warto poczytać co tam jest, bo w większości sami ich używają. Warto pograć trochę by upewnić się, że nie ma crashy, czy mod nie psuje innych elementów. W ten sposób będziesz na bieżąco wiedział co powoduje konflikt. Potem następny mod i tak dojdziesz do 200 bez crashy, mając stabilną grę i nie będziesz częstym gościem działu "problemy z modyfikacjami" w innej roli niż doradca 
_________________ Galeria Skyrim
|
|
Góra |
|
 |
Nicolas5
|
Tytuł: Re: Nexus Mod Manager Napisane: 13 paź 2014, 10:36 |
|
Fechmistrz krzyżaka |
 |
 |
Dołączył(a): 28 wrz 2013, 14:21 Posty: 445 Lokalizacja: Wichrowy Tron
Gra w: Skyrim
|
Całkowicie się zgadzam z nocny i tvtrig. Instalujecie 1, 2 góra 3 mody przez NMM i sprawdzacie czy nie wywołują gdzieś w grze konfliktów. Jeśli tak to wiadomo, że usuwa się w pierwszej kolejności te które ostatnio zainstalowaliście. To najlepsza i sprawdzona metoda na grę bez crashy. 
_________________ SKYRIM REMIX and The Best Music for Skyrim
|
|
Góra |
|
 |