Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 21 wrz 2020, 18:23


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mod Requiem - grał ktoś?
PostNapisane: 18 lut 2015, 17:07 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 27 gru 2014, 01:22
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Gra w: Skyrim, Wiedźmin 3
http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19281/?

Jest to duży mod, pod nową grę, który całkowicie zmienia zasady i sposób gry. Parę dni temu go zainstalowałem i tak mam mieszane opinie o nim ;) Niektóre zmiany są nawet fajne, ale główna idea może niekoniecznie. Grał ktoś z tym modem? Jakie wrażenia, opinie?

W skrócie z Requiem gra staje się bardziej RPG - czyli trzeba odgrywać swoją rolę i nie za bardzo da się inną. Np. bez podstawowej umiejętności w otwieraniu zamków nie da się otworzyć wytrychem żadnego zamka (ale drewniane drzwi i skrzynie można próbować rozbić!), a bez np. umiejętności w używaniu ciężkich zbroi nawet stanie w zbroi będzie zużywać kondycję. Bez pierwszej umiejętności retoryki ceny w sklepach będą wysokie itd. Umiejętności bardzo ostro oddają co postać potrafi.

Z drugiej strony zmieniono walkę. Bronie dwuręczne są bardzo silne. Jedno trafienie nawet w Helgen jest zabójcze (zadają nieco ponad 100 HP a startuje się z max 100 HP). Także zwierzęta i inny przeciwnicy są mocniejsi. Bez ciężkiej zbroi ekstremalnie łatwo zginąć. W oryginalnej grze zbroja przeciwnika była dość pomijalna, teraz jest bardzo ważna. Łucznik łatwo odstrzeli w niej postać bez zbroi lub w zbroi lekkiej, natomiast bez intensywnego szkolenia nie zada wiele obrażeń postaci w ciężkiej zbroi. Bronie przebijające pancerz też nabrały znaczenia. No i bieganie zabiera kondycje. Walka też. Walcząc z niską kondycją łatwo można stracić broń, a mikstury działają powoli przez dłuższy okres czasu. Punkty życia można odzyskać wyłącznie czarami (o ile mamy umiejętności) i miksturami. Pożywienie poza walką przywraca wytrzymałość i magię. Startując z niewielkim udźwigiem i brakiem szybkiej podróży przydaje się koń... na którego można ładować przedmioty :)

No i na koniec narzekań... twórcy chyba mocno lubią ciężkie zbroje bo jedna strona drzewka jest dla wojowników, a druga dla magów (mag bitewny), co praktycznie wyklucza pomysł maga w samych szatach z takim podejściem. Lekka zbroja jest potrzeba wyłącznie postaciom skradającym się ;)

Z drugiej strony postać można znacznie ciekawiej i dalej rozwijać w danej "klasie". Np. alchemik może też za pomocą umiejętności modyfikować swoje ciało o nowe premie i umiejętności, a nie tylko robić o +X % silniejsze mikstury.

I gdyby myślał o pływaniu w jeziorze... to tam można też zostać zjedzonym jednym trafieniem ;)
Załącznik:
ryba.jpg

Fajna rybka? :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Requiem - grał ktoś?
PostNapisane: 18 lut 2015, 17:55 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
"Requiem" pewno się zmieniło odkąd ostatni raz miałem z nim styczność, ale podsumowałeś je dość trafnie.
Cytuj:
Niektóre zmiany są nawet fajne, ale główna idea może niekoniecznie.

Tak to już jest z rozszerzeniami.

chyba wyszukiwarka leży po wczorajszym "czyszczeniu", gdyż nie znajduje nic sensownego, ale jestem pewien, że sam wątek "Requiem" przewijał się już nie raz. Np. tutaj: viewtopic.php?f=223&t=16858 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Requiem - grał ktoś?
PostNapisane: 05 mar 2015, 20:10 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 27 gru 2014, 01:22
Posty: 158
Lokalizacja: Warszawa
Gra w: Skyrim, Wiedźmin 3
Requiem sobie odpuściłem - raz że za bardzo ogranicza grę (szczególnie na starcie), to drastycznie zmienia archetypy postaci (praktycznie wszystko powinno używać ciężkiej zbroi) i ma parę innych zmian zasad, które średnio sprawdzają się z ogromnym światem, gdzie trzeba zabić tysiące ;) To się by raczej nadawało na jakiś postapokaliptyczny setting Skyrima, gdzie przeciwnikiem roku jest niedźwiedź, a każdy dzień to survival.

Perkus Maximus - dość fajny, grając magiem ma ciekawe ścieżki rozwoju, ale nie wiem czy "balanced magic" nie byłby lepszy. Wadą jest mniejsza kompatybilność - np. Arts Of Magicka udostępnia nowe przedmioty do produkcji po osiągnięciu jakiegoś poziomu w danej szkole magii, wybraniu umiejętności - z PM to nie działało. Także ciężkie zbroje stalhrimowe nie zostały skonwertowane (lekkie tak).

Jak na razie najlepiej oceniam "Skryrim Scaling Stopper" (utrudnienie startu itp.), a do magii "Balanced magic". Lekkie, nie przekombinowane i o wysokiej kompatybilności. Łucznictwo i bronie są raczej wystarczająco silne (jak nie za silne) bez żadnych modów urozmaicających. Jak ktoś za szybko awansuje to może dorzucić "Slower Skill Leveling with Fixes" i gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules