Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 21 wrz 2020, 02:24


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 27 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 07 kwi 2015, 19:46 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Cześć, tu znowu ja i mój problem (kolejny).

Po tym, jak Talos Skyrim do zdrowia powrócił cudem (czyt. zainstalowałem starsze sterowniki i nie miałem już tych wszystkich błędów z teksturami), zacząłem instalację modów.
Jest tam PerMa, IA, IW, Immers. College of Winterhold etc.
Z tymi nie miałem nigdy żadnych problemów, o nie. Z modów wpływających na grafikę mam tylko:
- I Can't Belive It's Not ENB 3
- Grass on Steroids - vanilla grass height [zgodnie z tym, co było w opisie moda iMinGrassSize ustawiłem na 125, by zyskać na performance].
- Climates of Tamriel (bez Weather Patcha), COT Sounds, COT Dawnguard, COT DB etc.
- ELFX (main, interiors, exiteriors)
+Do tego wszystkiego HiAlgo Boost.

Co do grafiki, to w .ini dodałem tylko to, co znalazłem u nocnego "opcjonalna poprawka pracy shadera cośtamcośtam".
I generalnie to framerate jest ok, nie sprawdzałem dokładnie ile, ale na oko jest tyle, że mi wystarczy (jakieś 30-50 klatek). Jednak problem jest, gdy na przykład walczę z 4 wrogami na raz; Wtedy gra zaczyna się zacinać (freezować), wraca do normy po ok. 0,5-1,5 s. Jednak jest to dla mnie zabójcze - poziom trudności przez te mody jest bardzo wysoki. Zacinanie pojawia się też bez walki, przy przemierzaniu terenu, czy większych skupisk ludzkich - jak patrzę się przed siebie jest ok, jak odwracam głowę już zacina. To jest strasznie irytujące.
Na vanilla Skyrim gra spokojnie chodzi na wysokich, wtedy framerate około 50-60. Wtedy nie ma też zacinek. Na modach jest te 35-45 fps. Może być, ale są zacinki, co jest dziwne, bo żaden z wymienionych modów nie wpływa znacząco na performance.

Ktoś coś wie na ten temat? Jak to naprawić, cokolwiek?

Sprzęt:
Graficzna: AMD Radeon 5800 series, 1gb VRAM
RAM: 4 GB
Procesor: AMD Phantom II x4 955 3,60 GHz

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 07 kwi 2015, 23:54 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
ja bym dalej pokombinował z plikami ini, problem nie musi tego dotyczyć aczkolwiek bardzo często jest to powodem takich zacięć ( nie wspomnę o ładowaniu wysokiej jakości tekstur )

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 09 kwi 2015, 17:59 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Czyli zaczyna się moje ulubione - tak namieszać, aż przestanie się odpalać.
Jakieś propozycje, co dokładnie dodać to .inisów?
Co do wysokich tekstur, to chyba jednak nie to, bo bez modów wszystko działa płynnie (mam hd dlc). Jeśli jednak nawet modyfikacje ini zawiodą, to jestem skłonny przerzucić się na średniej jakości tekstury.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 19 kwi 2015, 16:35 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Aktualizacja 1:
Wiem już, że to nie wina tekstur. Przestawiłem na średnie i problem nadal się pojawiał. Zauważyłem jednak, iż dzieje się to dopiero po jakimś czasie gry (1 godzina - 1,5 godziny), i nasila się przy eksplorowaniu nowych terenów (co wydaje się dość oczywiste; nowych=takich, w których mnie jeszcze nie było), oraz podczas walki (walka w nowym terenie = bardzo częste zacięcia). Dodałem także parę nowych rzeczy do .ini'sów (stąd). Ciężko stwierdzić, czy rzeczywiście jest jakaś poprawa w czymkolwiek.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 19 kwi 2015, 18:51 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Te poprawki które zainstalowałeś z linka do Nexus są profesjonalne z jednym wyjątkiem...mają kompletnie zwalony [Papyrus].
Tylko kompletny wariat, albo posiadacz zderzacza hadronów z Genewy może wbić parametry
Kod:
fUpdateBudgetMS=800
fExtraTaskletBudgetMS=800

gdzie maksymalnym poziomem jest 2.0 a opymalnym 1,6 !
te lagi są zapewne stąd.
spróbuj jak zachowają się poniższe parametry omijając buforowanie administracją tasków w Papyrus (te zostawmy na później)
Kod:
fPostLoadUpdateTimeMS=500.0
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
iMaxAllocatedMemoryBytes=4000000000
iAllocatedMemoryBytes=4000000000
bRunHighLevelProcess=1

prewencyjnie możesz podesłać swoje ini + spec komputera + LO, co ułatwi diagnozę

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 22 kwi 2015, 11:59 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
LO (z wrye basha, odnalezienie plugins.txt to dla mnie za dużo)
Spoiler:


Skyrim.ini
Spoiler:


SkyrimPrefs.ini

Spoiler:


Spec kompa:
Spoiler:


Co do [Papyrus]
Najpierw przestawiłem fupdateBudgetMS i fExtraTaskletBudgetMS na 1.6. Dużo lepiej z tymi zacieciami, ale dalej są. Potem zamieniłem resztę linijek na te od @nocny. Wyskoczył błąd SkyUI (Invalid Papyrus ini), zacięcia jak były, tak były, a po chwili gra się zawiesiła kompletnie, i musiałem killnąć proces w task managerze.
Dodam, że ustawienia 1.6 testowałem dłużej, w różnych regionach (takich, w których byłem, i takich, w których nie byłem. Dokładnie: tam gdzie nie byłem = góry w Markarcie, tam gdzie byłem = Zimowa Twierdza. Zacięcia w Markarcie zdecydowanie rzadsze, mogłem odwrócić głowę bez obaw o zacięcie. Zacięć w Zimowej Twierdzy nie miałem już wcale (no, tylko raz, jak się po raz pierwszy spojrzałem na Akademię, ale wiadomo - coś się doczytywało, chyba).
Poszedłem do Wichrowego Tronu, załatwiłem jedną misję w "środku" miasta i wyszedłem. DAłęm tego Papyrusa, co dał nocny. Gdy tylko się spojrzałem w bok wszystko się ścięło, ale odpuściło. Kolejny raz, gdy spojrzałem się za siebie, przez to samo ramię i w to samo miejsce - nic się nie zacięło, ale odnotowałem znaczący spadek FPS'ów (tak do 15-20). Po odwróceniu się do jednego słusznego kierunku - na wprost - FPS wróciły do normy. Skoczyłem do miejsca, które tak mi zacinało - freeze całkowity i killnięcie processu w task managerze.

Dodam jeszcze, co za dziwny przypadek z grafiką spotkał mnie w tych dwemerskich ruinach od questu z aetherium:
Doszedłem do momentu, w którym po lewej stronie miałem przepaćść, po prawej skalną ścianę, a sam szedłem do celu po skalnej półce. Gdy się odwracałęm do przepaści FPS spadały, gdy do skały - były w normie. Tak, jakby gra chciała mi powiedzieć "nie patrz w dól". Podczas misji zginąłem, a save miałem na tej skalnej półce. Po tym mogłem się już patrzeć w przepaść bezproblemowo, z normalnymi FPS. To nie brzmi jak najwiarygodniejsza historia, ale tak było.

Jeszcze dodam co do modów i load order:
Wrye Bash oznacza niemal wszystkie pluginy na zielono, za wyjątkiem kilku, które oznacza na pomarańczowo. Moje aktualne save'y są różowe.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 22 kwi 2015, 15:13 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Problem z tego typu poradami jest taki, że to co jednemu działa, niekoniecznie będzie działać drugiemu. W dodatku efekty są mało przewidywalne, bo każdy ma inny set modów, sprzęt, wydajność systemu, itp. Ogólnie cała kwestia optymalizacji Skyrim przypomina rozprawianie nad zjawiskiem UFO.
Ale nie ma co jęczeć tylko trzeba zasuwać.

Co do SkyUi Error. Pojawia się za każdym razem gdy wartość iMaxAllocatedMemoryBytes jest większa niż >2,147,483,647
Można to usunąć przez powrót do typowych wartości (niestety) ewentualnie spróbuj to obejść dopisem w skyrim.ini do sekcji [Archive]
Kod:
bInvalidateOlderFiles=1

to załatwia problem (przynajmniej teoretycznie, bo wiadomo, że Skyrim to nie gra, tylko stan umysłu)

domyślny zapis dla Papyrus w razie problemów to:
Kod:
[Papyrus]
fUpdateBudgetMS=1.2
fExtraTaskletBudgetMS=1.2
fPostLoadUpdateTimeMS=500.0
iMinMemoryPageSize=128
iMaxMemoryPageSize=512
iMaxAllocatedMemoryBytes=76800
bEnableLogging=0
bEnableTrace=0
bLoadDebugInformation=0
bEnableProfiling=0


Nie pamiętam niestety jak pozbyłem się tego błędu ze SkyUi zachowując wysoki parametr iMaxAllocatedMemoryBytes, może ma na to wpływ patch Shesona. Jeśli uda Ci się to ominąć i zamierzasz tweakować swoje ini, to funkcjonuje taka zasada w Papyrus dla RAM:
dla 4GB ram - iMaxAllocatedMemoryBytes=2000000000
6GB ram - iMaxAllocatedMemoryBytes=3000000000
8GB ram - iMaxAllocatedMemoryBytes=4000000000
ludzie z Bethesdy piszą, że takie ustawy nie mają szans działać, ale już działa wiele efektów na które nie było szansy, więc trzeba próbować.

Co do kodu to masz błąd w skyrim.ini
Cytuj:
[HAVOK]
iNumThreads=4

havok ma limit do 4 rdzeni (jest prawdopodobne, że cała sekcja iNumHWThreads może przez to nie działać)

w skyrimprefs.ini jeśli używasz ENB ustaw
Kod:
[Display]
iMaxAnisotropy=0

ustawienie 1 uruchamia filtrowanie z karty co koliduje z wbudowanych filtrowaniem enb
(tu są dwie szkoły, jedni optują za 1 inni za 0, w moich ustawieniach 0 sprawuje się poprawnie)

Spróbuj zamontować ten tools
SSME - Skyrim Startup Memory Editor
Ogólnie rzecz ujmując z kartą z 1 gb Vram to nie powalczysz w sprawie płynności. Myślę, że mordercze dla Twojego sprzętu może być używanie moda GrassOnSteroids. To tak na szybko, muszę pomyśleć co może Ci się przydać w optymalizacji.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 22 kwi 2015, 18:43 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Dobra, chwila:
Zauważyłem, że posiadam jednego moda, który zmienia delikatnie teren przy Wichrowym Tronie (dokłądniej: zmienia port, mod to Skyrim Radioactive. Gdy go usunąłem, zacięcia przy Wichrowym Tronie zniknęły niemal całkowicie (no, są takie drobne, ale one były już wcześniej i nie przeszkadzają), a FPS'y lubią czasem sobie spaść na 2s - 2min, tak do 20, ale to nic strasznego. Wywaliłem zmiany z Papyrusu i wziąłem te, co wcześniej ze zmienionymi fupdateBudgetMS i fExtraTaskletBudgetMS na 0.5. I działa ładnie. Pokombinuję jeszcze z tym twoim Papyrusem.

Grass on Steroids... myślałem, że taki mod może mało co zmienić (tym bardziej, że podobno daje FPS boost), ale popróbuję też bez niego tak, żeby może udało się jakoś całkowicie zatrzymać zacięcia. Na ile wtedy powinienem ustawić iMinGrassSize?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 22 kwi 2015, 19:20 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Jeśli kasujesz mody obciążające dodatkowe komórki to szybkość ładowania wzrasta.
Zacięcia są problemem głównie tekstur i parametrów ich odwzorowania i renderowania. Przy ustawionym odpowiednio Papyrusie skrypty nie są problemem. Suporter Bethesy wypowiedział się na ten temat na forum Nexus. Gra ładuje do kolejki stos ilościowy, a nie objętościowy, co tłumacząc na język "profanów" oznacza, że to ilość modów zabija fps, a nie ich poszczególna objętość.
Co do trawy- jeśli będziesz korzystać z czystego SFO, ustaw ini jak pisze Wurt czyli autor SFO.

Problem jest dla mnie o tyle aktulany, że postanowiłem odinstalować wszystkie texy z parallaxą bo mi zbrzydły. Nagle dostałem dropy do 7-8 fps, kiedy jeszcze dwa dni temu miałem 35-47 fps na ENB i zero zacięć. Więc powiem szczerze Olgjerd, efekty tutaj to czysty przypadek, nikt tego nie kontroluje, sam tego nie kontroluje, Boris Vorontsov (twórca enb, geniusz) tego nie kontroluje i sam Darth Vader też by tutaj zapewne poległ.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 24 kwi 2015, 19:24 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Odinstalowałem Grass on Steroids. CZĘSTOTLIWOŚĆ ZACIĘĆ ZNACZNIE SIĘ ZMNIEJSZYŁA.
iMinGrassSize ustawiłem na 20 (nie używam SFO). Jak dokładnie działa SSME? Zainstalowałem, i nie wiem, na co zwrócić uwagę.
Skoro nikt nie kontroluje tych całych dropów i w ogóle, to chyba odpuszczę to sobie (tym bardziej, że przecież z kartą 1 GB VRAM nie powalczę). No, chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe tricki.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 27 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules