Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 25 wrz 2020, 09:26


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 27 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 24 kwi 2015, 22:15 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
SFO jest najbardziej zoptymalizowanym modem na roślinność, w zasadzie bez niego roślinność w Skyrim nie istnieje na żadnym przyzwoitym poziomie. iMinGrassSize na 20 to dość krwiożerca opcja dla ramu, szajsowe texy Bethesy są generowane z dwukrotnym obciążeniem (def to 40) co przy większym uGrid zabija nawet core i7. Grass on Steroids wymaga karty z min 2 gb ram, by to płynnie chodziło. Co do tricków zajrzyj do tego tematu albo napisz jakich konkretnie potrzebujesz tweaków do ini i na jakie efekty.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 25 kwi 2015, 01:34 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lip 2013, 00:35
Posty: 1097
Lokalizacja: Warszawa koło Tamriel
Gra w: Skyrim Fallout 3 Fallout NV
szczerze to faktycznie "No Offence" ale na 1Gb grafice nie powalczysz.
Flora Basic jest genialnym rozwiązaniemdla ciebie na size 40 plus Verdant - A Skyrim Grass Plugin ( najlepszy z tych co testowałem ) mało dropów i baaaardzo stabilny. Bez ENB co prawda D... nie urywa ale zawsze to pewna zmiana.

Sprawdź jak u ciebie to lata.

_________________
Kanał YT
Moja Galeria Skyrim
Przejściowa Stronka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 25 kwi 2015, 02:25 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Olgjerd napisał(a):
Jak dokładnie działa SSME? Zainstalowałem, i nie wiem, na co zwrócić uwagę.

po instalce wejdź do loga (ssme.log) i jeśli zobaczysz podobny komunikat
Kod:
SSME v. 01080000
parsing INI file
address 004BD832 patched from 6086290F to 6086110F
address 00687E89 patched from 00000200 to 00000300
address 00A4E6BF validated as 10000000
parsing finished
to znaczy, że działa.
Co do samej zasady, jest to implentacja patcha Shesona do alokacji ramu, tutaj jest cała historia o co w tym chodzi.
"This patch will require your first born and a pint of your blood."

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 25 kwi 2015, 12:32 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Te tekstury na rośliny wypróbuję później, na razie mam problem ze Skyrim Performance Monitor.
Powinny się w rogu wyświetlać informacje co do zużycia RAM i takich innych. Ale się nie pojawiają (dla jasności, ustawiłem główną kartę graficzną oraz uruchamianie przez SKSE w programie). Naciskanie PageUp (domyślnie powinien powodować pokazanie/ukrycie informacji) nie pomaga. Przy grze w samym programie rysują się wykresy i pokazują dane, ale w grze - nie.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 25 kwi 2015, 22:57 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Też miałem problem na początku, na pewno w sekcji data na Nexus jest rozwiązanie. Chodzą słuchy, że PM nie chodzi z wersją wrapper enb tylko wyłącznie z wersją injector, ale dementuje, że to nie prawda, żebyś nie tracił czasu. PM chodzi z obiema wersjami. Instalowałem to dość dawno i zwyczajnie nie pamiętam co uruchomiło wyświetlania, ale spróbuj zmieniać ustawienia klawiszy do wywołań panelu w PM.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 09 maja 2015, 10:49 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Darowałem sobie Performance Monitor i w ogóle grę w Skyrim na parę dni. Wróciłem do niej przedwczoraj szok - zacięcia zniknęły! Kompletnie ich nie ma (ale fps dalej lubią spaść do 20, czasem, ale to do przeżycia).

Teraz jest inny problem, też po części związany z zacięciami. Trawa nie zdąża się wczytywać, tzn. dość często zdarza mi się chodzić po "łysej" ziemi, i dopiero po chwili patrzenia się na nią/chodzenia po niej pojawia się trawa. Szczególnie widać to przy Białej Grani, gdzie jest sporo równin.

Znalazłem jeszcze moda: http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/65393/?
Dodaje shadery, a performance hit jest "minimal". Czy na pewno? Nie wysadzi mi to kompa? I czy jest to kompatybilne z ICBINE 3?

E: Zainstalowałem kilka nowych modów, modyfikujących różne aspekty gry, ale nie tekstury ("Animations", "Loot&Degradation", "Harvesting Overhaul", "Equipping Overhaul"). Sprawdziłem we Wrye Bashu, czy wszystko dobrze, i było wszystko dobrze. Uruchomiłem jeszcze Patchus Maximus, a potem LOOT. Z przerażeniem zauważyłem, że Update.esm i oficjalne DLC nie są wyczyszczone. Wyczyściłem Update. I tu zaczęła się jazda.
Gdy uruchomiłem save (we Wrye Bashu ma kolor pomarańczowy, więc wszystko ok) po ćwierci sekundy gra się crashuje. Podejrzewam, że pewnie źle wyczyściłem "Update". Wie ktoś, czy to przez to? Co zrobić w takim wypadku?

PS Jak ktoś da radę, to zmieńcie może lepiej nazwę tematu na "Problemy Olgjerda". Bardziej by pasował.

E2: O bogowie, już działa! Wina leżała po stronie moda Im. Animations!

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 11 maja 2015, 13:34 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
W sprawie trawy.
Za pojawianie się pokrycia trawą odpowiada sekcja [Grass] w skyrimprefs.ini oraz skyrim.ini. Jest tam kilka ustawień na które warto zwrócić uwagę, gdyż bezpośrednio wpływają na poziom ładowania obiektów i krycie ich teksturami.
Na początku dwie sprawy podstawowe:
- sprawdź czy Twój sprzęt jest w stanie uciągnąć parametry gęstości i renderingu trawy jakie masz aktualnie w ini
- czy używasz modów na trawę
Możesz porównać osiągi sprawdzając typowe ini, które gra automatycznie tworzy przy starcie, po wyrzuceniu aktualnych ustawień skyrim.ini i skyrimprefs.ini.
Podrzucam moje ustawienia dla przykładu (dopiski +wydajność= to parametry mające litość nad kompem)
Kod:
skyrimprefs.ini
[Grass]
b30GrassVS=1
fGrassStartFadeDistance=12500.0000          /+wydajność=9000/
fGrassMaxStartFadeDistance=12500.0000    /+wydajność=11000/
fGrassMinStartFadeDistance=0.0000            /+wydajność=400.0000/

⚠ opcjonalnie ⚠
bForceHighDetailGrass=1
bGrassPointLighting=1
bDrawShaderGrass=1
bForceFullDetail=1
bDoTallGrassEffect=1

zwróć uwagę na sekcję opcjonalną, możliwe, że już na tym etapie pomorze w Twoim przypadku załatwić problem buforowania trawy (jak sądzę w tym jest przyczyna opóźnień przy załadunku)
Kod:
skyrim.ini
[Grass]
b30GrassVS=1
iGrassCellRadius=2.5
bGrassPointLighting=1
bAllowLoadGrass=0
bAllowCreateGrass=1
iMinGrassSize=40
iMaxGrassTypesPerTexure=8

gęstość traw reguluje parametr iMinGrassSize= czym większy, tym trawa rzadsza i największy zysk wydajności. Gdy powiększając ten parametr zyskasz na płynności to oznacza, że problem leży po stronie wydajności sprzętu lub używasz zbyt szczegółowych tekstur dla terenu.
Jeśli używasz ENB sprawdź w enbseries.ini parametr EnableDetailedShadow=true
Przestawienie go na /false/ może nieco podnieść szybkość ładowania.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 19 maja 2015, 15:08 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Nie używam jakichkolwiek modów na tekstury terenu, a jedyne modyfikacje graficzne jakie mam to ICBINE 3 oraz HiAlgoboost.

Zauważyłem także, że problem dotyczy nie tylko trawy. To się dzieje wszędzie, na każdym obiekcie czy actorze...
Byłem dzisiaj przy Wichrowym Tronie. Jak wiadomo jest tam port. A w tym porcie różne beczki, deski, statki i żagle od statków. Stanąłem blisko niego, by przyjrzeć się niesamowitemu zjawisku, jakim były latające pojemniki i siekiera. Gra się ścięła, po czym pojawiły się deski, na których stały beczki i siekiery, a na stojących nieopodal statkach pojawiły się żagle. Wtedy pojawił się w porcie strażnik. Gra odpuściłą na chwilę. Gra się ścięła kolejny raz, żagle... zniknęły. Gra odpuściła na chwilę. Po czym się ścięła kolejny raz i żagle się pojawiły... W sumie, cała akcja trwała karygodne ok. 35 sekund. Skandal! A jak to irytuje.

Jak to jest, że kiedyś miałem grę spokojnie na wysokich, z zestawem różnych modów (choć może bez dużych overhauli), w tym także mniejszych graficznych, jak aMidcośtamBorn Book of Silience, SFO (! chociaż to spowodowało znaczny spadek fps i sporadyczne zacięcia), a nawet W.A.T.E.R i realistyczne słońce czy jakieś tekstury landscape w 1k, a teraz żyję w strachu, że cokolwiek zrobię i to wybuchnie? Nie zmieniałem sprzętu, ogólny mod set się zbyt nie zmienił, tylko gra rozkaprysiła.

@nocny @ tvtrig
Piszcie, co możecie poradzić.

Mody graficzne:
-SMIM (odznaczone kilka lagotwórczych i niepodobających się mi opcji, zaznaczona opcja "half size")
-ELFX / Realistic Light Overhaul wymiennie
-ICBINE 3
-HiAlgoboost
-Imaginator (saturation -3, nic innego nie ustawiałem)

Nawiasem mówiąc, jaki musiałbym mieć sprzęt, by zamodować Skyrim mocno, także modami na tekstury i jakimś normalnym ENB i modami "na gameplay" [ze skryptami]? Przypomnę, że mam obecnie 4GB Ramu, a karta graficzna to stary Radeon 1GB VRAM (przez którego to 1GB "nie powalczę" - ile musiałbym mieć, żeby powalczyć?).

PS Jak u was premiera Wiedźmina 3?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 21 maja 2015, 11:42 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Wiesz, nie tylko mody graficzne obciążają grę, robią to również mody zawierające skrypty. Co prawda w mniejszym stopniu niż tekstury, ale zdziwiłbyś się. Taki niepozorny wydawałoby się modzik na ptaki skyBirds - Airborne Perching Birds jest w stanie wygenerować w stosie nawet 200 000 skryptów z czego kilkaset jest zastackowanych! Mody typu Frostfall itp molochy to przy nim mały miki. Spójrz więc na swój load order pod kątem skryptowych modów.

By realnie stwierdzić co się u Ciebie dzieje potrzebny będzie odczyt z Performance Monitor, log Papyrusa, lista modów, pliki skyrim oraz skyrimprefs.ini

Te latające obiekty to może być sprawka Vsync.
Sprawdź czy w panelu nVidia masz ustawienia Vsync=włączony, Potrójne Buforowanie=włączony. Potrójne buforowanie powoduje zmniejszenie lagów i nieznaczny wzrost wydajności. Sprawdź czy są sytuacje gdy fps wybija ponad 60, jeśli tak, ustaw FPS limiter na 60. Potrzebowałbym też informacji czy aktualnie grasz z ENB ( przy ENB można ustawić Vsync w rozbudowanym profilu przy pomocy nVidia Inspector)

Pozostałe przyczyny to liczba aktywnych esp/esm, przy słabszym sprzęcie przekroczenie granicy 150 esp staje się odczuwalne. Duża waga sava, po 600 godzinach gry save nie powinien ważyć więcej niż 23 do 25 mb.

Co do sprzętu. Karta z 2 GB VRam to absolutne minimum to zabawy w mody graficzne (najlepiej 3 Gb), CPU 3 GHz (4 core), RAM min 8 GB. Trudno tu konkretnie coś polecać, bo to zależy od ilości i rodzaju modów. Mogę podać spec mojego sprzętu, który swobodnie wystarczy do bardzo mocnego modowania
Spoiler:

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kolejny problem - zacięcia!
PostNapisane: 21 maja 2015, 12:17 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
nocny napisał(a):
GPU: Gigabyte GeForce GTX 780 OC, 3GB DDR5 (384 Bit) WindForce
RAM: Kingston HyperX 24 GB DDR3-1600 Dual Chanel CL9 XMP Savage Series
System: Windows 8 64b[/spoiler]


Aha. Masz 24 GB RAMu i kartę 3GB? To mogę pomarzyć o modowaniu.

O odczyt z performance monitor będzie trudno, dałem z tym sobie spokój po kilku różnych sposobach na pokazanie się parametrów w grze (nie wyświetlają mi się w rogu ekranu te różne liczby, RAM usage, VRAM usage itd, a powinny).

Aha, i nie mam nVidii.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 3   [ Posty: 27 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules