Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 29 wrz 2020, 17:46


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 4   [ Posty: 39 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 28 paź 2015, 23:50 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
potrzebujesz Java w trybie 32 bit, wszystkie patchery z modów do Skyrim nie pracują w w 64 bit. Skyrim to gra 32 bit.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 30 paź 2015, 18:22 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Wartościowa odpowiedź, zaoszczędziłem mnóstwo czasu. Dzień zwłoki, testowałem różności. Wywaliłem np. Optimized Textures, za to aMidianBorn - cymes!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 02 lis 2015, 14:43 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Teraz konkretnie o dwóch modach: Wet and Cold i Inconsequential NPC`s. Nic nie znalazłem o nich w moim temacie na forum, więc piszę.

1. Wet and Cold
Gram sobie z nim, jest fajny. Aż tu nagle wyczytałem, że może być z nim problem. Jedna z jego funkcji to schronienie się NPC`ów (np. oprócz robotników) przed ulewą lub śnieżycą. Wiadomo, że NPC`e mogą swoimi gadkami posunąć fabułę do przodu. Zazwyczaj zagadywałem ich podczas ładnej pogody. Ale może być tak, że ważny dla fabuły NPC po prostu ucieknie przed deszczem i utknę. A znowu czekać za każdym razem w grze gdy pada; dałoby się, ale z aktywnym Frostfall i iNeed...
Moje obawy są zasadne, jakoś to obchodzicie, a może nie ma problemu?
Przy okazji - gdyby ten mod okazał się grywalny - chodzi o spolszczenie. Widziałem filmik moda Mokro i Zimno ze spolszczonym menu. Prawdopodobnie instalowany przez NMM. Ja używam MO i mimo instalacji oryginalnej wersji i spolszczenia (brak komunikatów o błędach, posortowane i poLOOTowane) mam wszystko ENG. Pewnie coś źle robię, na co uważać?

2. Inconsequential NPC`s
Przekonałem się, że z tym modem nie da się grać. Ceł moda jest słuszny - jakiś człek sobie pracuje, jest zajęty własnymi sprawami, aż tu nagle podchodzi doń obcy (gracz) i zaczyna nawijkę. NPC rzuca wszystko i szczegółowo wyjaśnia graczowi różności... STOP! Dzięki temu modowi NPC`e są zajęci swoimi sprawami i w nosie mają jakieś problemy gracza.
Teoria piękna, a praktyka: zaraz na początku jest misja (poboczna), by dla Towarzyszy w Jorrvaskr zastraszyć jakiegoś osiłka. Zatem pędzę na spotkanie tego NPC`a, a on mnie ...lekceważy i nie da się z nim pogadać - misja niezaliczona. To misja poboczna, a gdy ważny dla fabuły NPC mnie oleje? Żaden problem - wyłączę na chwilę moda... Nic z tego, on dalej nie chce gadać. Dopiero jak zacząłem ponownie grę BEZ tego moda, mogłem z nim pogadać i w rezultacie zastraszyć. Koniec końców moda wywaliłem (mimo, że był nawet spolszczony) i gram dalej bez obaw, że po kilkuset godzinach gry utknę, bo jakiś NPC mnie zlekceważy.
Da się używać jakoś tego moda czy sobie darować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 02 lis 2015, 18:06 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Nie ma problemu z Wet and Cold, bo nawet, jak się schowają do domów, to w końcu przestanie padać i wyjdą. Po prostu będziesz musiał poczekać, fabuła w Skyrim jest tak zorganizowana, że nie ma z tym problemu. Aktywne frostfall i ineed tylko dodają realizmu, bo co kogoś obchodzi, że chcesz z nim porozmawiać, jak ciebie nie zna i będzie musiał stać w śnieżycy.
Do Wet and Cold nie ma jakiegoś spolszczenia na Nexusie?

Inpcs nie zmienia nic w zachowaniu NPC z podstawowej wersji gry, tylko dodaje nowych bez opcji dialogowych. To zadanie od Towarzyszy jest chyba możliwe tylko do wykonania na określonych NPC ze zwykłej gry. Tu musi chodzić o coś innego.
Masz Brawl bug patch? Mody posortowane? Odinstalowywałeś jakiś mod niedawno?

I nie musisz pisać opisów tych modów, każdy je zna.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 02 lis 2015, 18:48 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Fajnie, że W&C działa. Trochę mnie niepokoi owe "w końcu przestanie padać i wyjdą". Jak będzie często padać, to pół gry spędzę na czekaniu :(. W tym sęk, że jedyne dla mnie źródło modów to Nexus, tam pobrałem W&C, spolszczenie i kicha.

Co do Inconsequential NPC`s - chyba zacznę z tym modem tymczasową, nową grę. Wspomniane zadanie nie jest daleko, a zawsze wybiera losowego NPC`a. Sprawdzę z innym. I nie, nie mam Brawl bug patch, mody posortowane, potraktowane też LOOT`em dla pewności. Z modami ciągle mieszam, ale ne podczas owej feralnej rozgrywki. Zastanawiam się (jak mawia Szpotański: "zachodzim w um z Podgornym Kolą"), że jak to nie ten mod, to co?

Dzięki za wyjaśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 02 lis 2015, 20:55 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Pobierz jeszcze Brawlbug plugin patch (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/24020/?), może pomoże.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 03 lis 2015, 02:17 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Barnaba, radzę posłuchać celnej rady Olgjerda, ponieważ autor moda Inconsequential NPC już w opisie sugeruje zainstalowanie Brawlbug plugin. Posiadanie USKP, UDGP oraz UDBP również wysoce zalecane.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 06 lis 2015, 15:45 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Aktywowałem sobie Brawl`a. Niestety nie zadziałał wobec IncNPC; pewnie w innych dziedzinach będzie lepiej. Przypomnę: IncNPC zakłada, że NPC`e zajmują się sobą i nie gadają po próżnicy z postacią gracza (i ciekawostka: w mieście otoczyła mnie grupka wyrostków, coś tam pogadali i ...skubnęli mnie nieco). Jedną z misji w Jorrvaskr jest pogadanie i zastraszenie NPC`a. Z IncNPC nie dałem rady zaliczyć tej misji - nie dało się pogadać z NPC`em. Co gorsze - nie mogę dezaktywować moda, bo save`y potem powodują CTD (pamiętając o częstym zaleceniu robienia save`ów w jakimś zamkniętym i bezpiecznym miejscu i odczekaniu dnia). Myślę, że to sprawka tego moda, bo startowałem nową grę tylko z tym modem (no dobra - jeszcze Quick Start, żeby pominąć intro). Start i gra bez IncNPC jest OK (trasę na przełaj do Białej Grani znam na pamięć). Poradziłem sobie kodem z konsoli (jakby ktoś miał podobny problem): setstage cr04 20.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 06 lis 2015, 16:54 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Barnaba napisał(a):
Aktywowałem sobie Brawl`a. Niestety nie zadziałał wobec IncNPC; pewnie w innych dziedzinach będzie lepiej. Przypomnę: IncNPC zakłada, że NPC`e zajmują się sobą i nie gadają po próżnicy z postacią gracza


Inconsequential NPCs nie zmienia nic w NPC z podstawowej wersji gry, tylko dodaje nowych.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 18 lis 2015, 14:56 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Z modem "IncNPC" poradziłem sobie za pomocą ...Bogini Konsoli, tylko to działało ;( .

Gram sobie, z niezłym rezultatem, bretońskim magiem. Z odpowiednimi modami - druidem konkretnie. Aż wyczytałem o licznych modyfikacjach łuków, kusz, o modach na polowania, skradaniu, gildiach łuczniczych, bosmerskich obozowiskach itd. Postanowiłem zatem stworzyć sobie drugą postać - leśnego elfa łucznika. Wszystko było fajnie, dopóki nie wyciągnąłem broni do walki wręcz. Inne rasy to szczęk broni, Bosmer to głośne "iiieeee", "aaaaghrrr", "uuuuughhhh". Pomyślałem, że to kwestia moda "Improved Combat Sounds", wyłączyłem go, nowa gra i "iiieeee"... To chyba jakiś nieznany mod, zacząłem zatem vanilę, bez żadnych modów. I co? "Iiieeee"... A może to dlatego, że mój elf machał ciężkim toporem lub mieczem (to można znaleźć na początku z modami "Alternate" i "Quick start")? Wziąłem zatem lekki sztylet. Efekt - jakbym machał workiem cementu - wysiłkowe "iiieeee"... A widziałem liczne filmiki na YT, gdzie wooden elf walczy w ciszy. Wygląda to na sprawkę polskiej wersji albo jakiegoś dodatku (gram na steam`owej wersji "Legendary", a filmiki YT może były bez dodatków).
Sprawdziłem - inne rasy walczą wręcz w ciszy, leśny elf: "iiieeee"... Można rzec - taki elf to łucznik, niech w razie czego ucieka. Odpowiem z góry - na otwartej przestrzeni i owszem, w ciasnych lochach - musi czasem walczyć wręcz.
Myślę, że aby odwiedzić modowy obóz "Wood Elf Refuge - A Bosmer Camp" z wszystkimi jego questami, trzeba zagrać Bosmerem właśnie. Bardzo mi się taka postać podoba, ale z tym jęczeniem - wymiękam.

Pytanie - czy jest jakiś mod uciszający irytujące odgłosy walki leśnego elfa? A może inny sposób? Podpowiem - zmniejszanie "Odgłosów" w setupie gry wycisza nawet dialogi, to nie to.

Druga rzecz, o której już tu wspominałem - "Wet and Cold" i spolszczenie. Nie jest to problem uniemożliwiający grę, raczej porządkowy. Wgrywam moda, dokładam spolszczenie (używam MO) i w MCM mam wszystko ENG. To pewnie wina MO - myślę, zatem wgrywam moda bezpośrednio do /Data, nadpisuję to spolszczeniem, efekt taki sam (czyli ENG). A widziałem filmik z modem "Zimno i mokro". Tylko, że to był filmik sprzed pół roku, bez podanej wersji spolszczenia, jego autor pewnie wszystko już pozapominał. A na Nexusie - modyfikacja PL sprzed ponad dwóch lat, zero zgłoszeń problemów, pewnie ja zrobiłem coś nie tak, zatem pytam tu: jak uzyskać wersję PL tego moda?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 4   [ Posty: 39 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules