Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 01 paź 2020, 03:38


Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 39 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 27 lut 2016, 20:00 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Stare problemy
Z tym jęczeniem leśnego elfa podczas walki poradziłem sobie: Skyrim - Player Re-Voiced - Elven Races Complete (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/19099/?). Już nie krzyczy, a posapuje i stęka. Co ciekawe tak było tylko z tą jedną rasą i tylko w wersji polskiej. Z W&C już nie zmogłem. Wersja 1.422 nie działa u mnie w ogóle: wgrałem ją jako jedyny obok SkyUI mod i nawet nie pokazała się w MCM. Nowsza wersja - 2.02 - działa należycie. Chyba... - szczegóły niżej.


Polonizacja
Tu nie mam żadnego kłopotu. Znam angielski, z różnymi grami ENG sobie radzę. Ale nie na tyle, by wczuwać się w niuanse angielskojęzycznych książek Skyrima, stąd wersja PL i dążenie, by wszystko było PL, a nie mix.
Zatem muszę się pochwalić (hue, hue), że mam ~200 modów i gra jest prawie w całości po polsku. Prawie, bo zostało mi kilka dosłownie żarełek ENG. Prawdopodobnie to przez włączone w jakimś modzie dodatkowe przepisy kulinarne. Wyłączę je, żarełka zjem i cała gra będzie PL.
A tymi modami ENG/PL różnie bywało: np. Better torches sprawia, że nam pochodnie nie osmalają brwi. Przy okazji jednak pochodnie w grze zamieniły się na torches właśnie. To oczywista sprawa z tym modem. Ale jak nazwy miast zmieniło mi na ENG - nie wpadlibyście przez co - ...Audio Overhaul 2. Wywaliłem go (i tak za duży reverb i ogólne przestery) i mam np. Białą Grań, a nie Whiterun itp. Albo miałem karczmę Bannered Mare - wstawiłem ELFX na koniec kolejki w Load Order i mam "Pod chorągwianą klaczą".


Problem z ENB
Próbowałem różnych. RealVision jest dla mnie zbyt cukierkowy, Kountervibe ENB Northern Light zapiera dech, ale w efekcie mam film poklatkowy, Natural Lighting and Atmospherics for ENB jest bardzo rzeczywisty, ale wszystkie lokacje są ENG. Wybrałem Project ENB. Ale mam z nim problem wydajności. Trochę niecodzienny: mam procek I5, 16 GB szybkiego RAM-u, odpalam grę z dysku SSD, oglądam całość pod GTX 960. Nie jest źle - w max detalach vanilla ma 60 FPS, z ~200 modami ~50 FPS, z tym ENB ~40 FPS. Problem z wydajnością pojawia się tu: gra wczytuje lokację lub otwarty teren i przy obrocie mam 2-3 FPS, jak wszystko wczyta, gra działa płynnie. Gdy przejdę kilka kroków, zmienią się kąty, próbuję się obrócić - gra znowu coś wczytuje i znowu mam 2-3 FPS. Podczas walki i "tańczenia" wokół przeciwnika mam film poklatkowy i czasami CTD.
Pomyślałem zatem - to nie wina procka czy grafy, a coś z transferem. Poczytałem o defragmentacji SSD (Stare dyski - niewskazane, nowe - jak najbardziej. Ja nowego kompa kupiłem kilka miesięcy temu. Zresztą - normalnie żywotność takiego dysku to ~5 lat. Po defragmentacji: ~5 lat minus trzy dni, a zazwyczaj wymieniam kompa co 3-4 lata). Zatem defragmentacja - nie pomogło. Myślałem, że to może jakiś mod bruździ - odpaliłem więc ENB na czystej grze - bez zmian. A widziałem różne filmy na YT, gdzie ich twórcy mieli gorsze kompy, a mimo to obroty postaci z aktywnym ENB były płynne. Nie wiem co robię źle. Teraz używam RealLike ENB (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/22056/?). Działa dobrze, ale to tylko "proteza".
Czytałem, że na tym forum mało kto używa ENB. Mało kto, ale nie nikt. Może ktoś miał podobny problem, wie jak mu zaradzić i zechce się tą wiedzą podzielić?


Wet & Cold vs. Frostfall
Używam W&C, ale Fr też mam na oku. Z W&C nie zauważyłem żadnych trudności (mod aktywny jakby co): patrzę w niebo w czasie ulewy - mimo włączonego drips nic się nie dzieje. W czasie zamieci też nic, a mam blizzard blind na full. W ashes wychłodzenie nie występuje. Co właściwie robi ten mod?
Z Frostfall poszedłem "na rympał": początek gry - Czarnygłaz. Ja bez przygotowania, bez futra, bez opału - nie doszedłem na szczyt, zamarzłem :-)
Stąd pytanie: w krótkich, żołnierskich słowach - który mod polecacie? Wiem, że to pytanie z rodzaju "O wyższości świąt Wielkanocy..." itd., każdy może lubi coś innego. Zależy mi na graniu rpg. I tak używam do tego jeszcze iNeed i Loot and Degradation. Gdy bohater wraca do miasta głodny, w strzępach pancerza, z połamanym orężem, w zasadzie z własnym zadkiem w garści, ale szczęśliwy, bo przeżył - to lubię. Vanilla to był gostek nurkujący w pełnej płytówce pod lodem, ubijający smoki jednym ciosem (ja mam Deadly Dragons), zawsze w nieskazitelnej zbroi i zawsze z błyszczącym nowością ostrzem. A fuj! Zatem: który mod? A może oba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 27 lut 2016, 20:55 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Wet and Cold daje jakby... Graficzne efekty i zachowania u NPC i gracza. Gdy pada deszcz ludzie chowają się do domów, gdy śnieg zakładają futra, gdy jest zimno widać parę z ust itp.
Frostfall działa na gracza bardziej gameplayowo, poziomy wychłodzenia dla gracza itd.
Z Wet and Cold też mam podobne problemy, ale popróbuj patrzeć przy ulewie w niebo bez hełmu, z hełmem itp.
Oba mody robią inne rzeczy, są kompatybilne i poleca się mieć oba.
Angielskie nazwy możesz sam przetłumaczyć, jest do tego specjalny program - link do niego w pierwszym poście tematu z tłumaczeniami.
ENB używają w sumie wszyscy aktywni w tym dziale - nocny używa. Ja sam mam Real Vision, jest czasem za bardzo cukierkowy ale nie obciąża specjalnie. Masz SSME czy inne mody robiące coś z pamięcią? Bo powinieneś. CTD jest pewnie wywołane przez zbytnie obciążenie jakiegoś podzespołu. Ja bym zalecał ściągnąć program Skyrim Performance Monitor i zobaczył, jakie wartości przebijają sufit. I najlepiej podaj swoje .ini. Zrobiłeś w SKSE plik skse.ini i ustawiłeś alokację pamięci (czy jakoś tak)? Bo powinieneś.

A z ciekawości, jakiego perk overhaula używasz?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 28 lut 2016, 16:34 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
W&C i Frostfall - brzmi przekonująco - włączę oba.
Co do anglicyzmów - bywają fajne mody, które "psują" kilka wyrazów. Coś, co wpływa na setki zdań - odpuszczę sobie, te "maluchy", za Twoją radą, spolszczę dla "czystości" sprawy. Myślałem, że to wielka rzecz - owa polonizacja, sugerujesz, że to spec programik - myślę, że dam radę.
Sprawa ENB - Twoje zalecenia posprawdzam. To cenne rady, dzięki. Martwię się tylko ową modyfikacją .ini - pod każdego moda zmieniałem co trzeba, potem długo nic i dopiero wtedy ENB. Wychodzi mi, że najprościej będzie wgrać .ini z podstawki, zainstalować ENB i jak będzie dobrze, sprawdzać pod kątem wpisów do .ini każdego moda...
Moje perki: Ordinator - Perks of Skyrim.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 29 lut 2016, 10:38 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Olgjerd już w większości odpowiedział, ja tylko dorzucę coś o ENB.
To prawda, że można na YT zobaczyć filmiki, gdzie stosunkowo słaby rig ciągnie płynnie wymagające ENB, dlatego, że do tych filmów używa się małego zestawu modów. Tutaj nie ma czarów, żeby osiągać płynne 40 fps z ENB trzeba ustawić load order tak, żeby mody były lekko odczuwalne (max -10/15 fps).
Dodatkowo stosuje się zabiegi wspomagające obsługę pracy ram. Kiedyś było to bardziej skomplikowane, ale teraz wszystko jest zaimplementowane do najnowszego SKSE i wystarczy utworzyć w katalogu data/skse plik skse.ini i wkleić do niego taki zapis:
Kod:
[General]
EnableDiagnostics=1
ClearInvalidRegistrations=1
[Display]
iTintTextureResolution=2048
[Memory]
defaultHeapInitialAllocMB=768
scrapHeapSizeMB=256

Najważniejszym elementem wydajności przy ENB są odpowiednie tweaki plików.ini.
Jeśli masz niskie fps, niektóre elementy wyświetlania w skyrimprefs.ini trzeba odciążyć, podobnie jak enbseries.ini.
Co do zapisów z innych modów, nie ma potrzeby wgrywać ini z podstawki, pod enb zmienia się tylko kilka linijek.
Na forum sporo o tym pisaliśmy zajrzyj do tego tematu
Jest też dużo materiału o modyfikowaniu ENB, przygotowaniu ustawień panelu karty itd, szukaj tematów o ENB. Zwłaszcza tych starych gdzie pisze o tym Tvtrig np tutaj

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 01 mar 2016, 17:16 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Myślałem, że czeka mnie żmudna weryfikacja .ini w poszukiwaniu błędu (albo wymiana całości albo lektura, co zmienia ENB i dopiero wtedy...). Poradziłem sobie inaczej, może ktoś wykorzysta ten soft, więc podaję. Użyłem programu Winmerge (http://winmerge.org/about/?lang=pl). Wykopałem stary plik .ini, porównałem go z aktualnym i znalazłem babola: po prostu literówka - zamiast pewnej wartości 25, palec mi się omsknął i wpisałem 255. "Goły" Skyrim poradził sobie z tym lub nie było to istotne, z ENB komp dostał "czkawki". Teraz wszystko śmiga należycie. A co do Winmerge - porównuje dwa pliki .txt, różnice zaznacza kolorami, ma polski interfejs, można edytować dowolnie pliki i potem je zapisać.

To, o czym Olgjerd wspominał, a co nocny podał z tym plikiem skse.ini - najlepsza rekomendacja: wczytałem sejwa, w którym miałem CTD, z tą modyfikacją poszło! A Skyrim Performance Monitor - bardzo fajny soft, o wielu rzeczach informuje, przyda się.

Przy okazji pytanie o VRAM: Mam NVidia GTX 960, zalecany VRamSizeDX9 (Borisa Vorontsova) pokazuje mi 4000 Mb video memory, zaś Skyrim Performance Monitor 2048 Mb. W Panelu NVidii mam 4096 Mb dostępnej całkowitej pamięci graficznej i 2048 Mb odrębnej (cokolwiek to znaczy) pamięci graficznej. Komu wierzyć, ile mam VRAM?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 01 mar 2016, 20:47 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
ENB potrzebuje tylko 3 wpisów do ini, więc te poszukiwania w ini nie były potrzebne, ale widzę, że radzisz sobie kreatywnie co bardzo dobrze rokuje :)
Winmerge to software must have dla każdego modującego, dobrze, że o nim przypomniałeś Barnaba.

Co do twojego pytania o Vram: wskazania ENB podają, że wykorzystuje max 3 gb Vram, ponieważ sam Skyrim korzysta tylko z 4 gb RAM jako cała aplikacja 32 bit. Jeśli ustawisz większy dostęp pamięci w enbloacal.ini (ENB) to gra wykorzysta dodatkowy zapas dla bufora graficznego.
przelicznik jaki możesz spotkać w sieci podaje: VRAM + RAM - 2048 (gdzie 1 gb = 1024)

jest tylko pewien problem z tym przelicznikiem - ENB nie skorzysta z większego zasobu niż gra, ale robiąc swap (pamięć tymczasowa) wyżłopie ci ten podany zapas ramu i może go nie wykorzystać w jednej sesji załadowania. Osobiście polecam pobrać program Borisa Vorontsova VRamSizeTest
zmierz nim ram i wpisz to w polu enblocal.ini
Kod:
VideoMemorySizeMb

będzie ok.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 13 lis 2016, 18:59 
Casual
Casual

Dołączył(a): 24 lip 2015, 16:38
Posty: 22
Gram sobie spokojnie - w tej chwili mam 242 mody - to te z widocznym plikiem *.esp. Ale są jeszcze np. zestawy tekstur, bez *.esp. Vanilla ma "Data" na 14 Gb, mój ma 31 Gb. W sumie wszystkich aktywnych modów mam ~450 i gra jest stabilna, nic się nie kaszani i wszystko jest PL. "Mankament" tego jest taki, że np. vanilla miała ekran ładowania między lokacjami na ~5 sek., ja czekam i 20. Do tego ENB NVLA. Musiałem zmniejszyć detale z najwyższych na wysokie. Komp wyrabiał, tylko grafa "skakała" ze 120 do 20 FPS. Zablokowałem to na 59 (ponoć stabilniej niż 60), zmniejszyłem detale (dla oka nie widać różnicy) i mam 50-59 FPS, płynna gra.
Ale mam 3 problemy:

Niewidzialny łuk
Upolowałem mamuta, nie bez trudności - obecna postać na ledwo 16 poz. Z jego kłów zrobiłem sobie łuk mamuci. Wydałem ponad 2,5 K złota na jego zahartowanie (mod), w czasie walki wyciągam i ...nie widać go. Nie to, że jest "biały" z braku tekstur, w ogóle go nie widać. Jest jak na screenie, łuk zadaje obrażenia, choć strzelam "z ręki", jest w inventory, graficznie nie istnieje (BTW - miałem kiedyś podobnie z jakimś elfim łukiem myśliwskim).
Podejrzewam, że to sprawka moda Hunterborn (rzeźbienie w kościach itp., wersja moda - najnowsza 1.5). A może to load order, a może... Jak zobaczyć ten łuk? Jak dotąd jedyne lekarstwo - nie robić samodzielnie łuków albo co jakiś model - save i sprawdzać, czy go widać.

Tu screen z gry:
https://zapodaj.net/91becaf08681c.jpg.html

A tu filmik o tym (nie mój):
https://www.youtube.com/watch?v=-hEqfAE6zdw
Recepta z jedynego komenta nie działa. Ten łuk to jedyna broń - nie znika i nie pojawia się przy switchowaniu, nie widać go zawsze, nawet "na spokojnie". Wyczytałem gdzieś, że to wina słabego kompa i nieproporcjonalnie wysokich do tego detali. Komp to i5, 4 GB VRAM na gtx960, 16 GB RAM, dysk SSD i najniższe detale - to samo - nie widać go.

Zbroje bez tekstur
Spooro modów. Wszystko działa, aż nagle spotykam gościa "na biało" (jak na screenie). Wyczaiłem, że to z moda Armonizer (ver. 2.3 - najnowsza, fajne komplety). Najprościej popytać autora. Problem w tym, że zablokował on wszelkie posty na Nexusie i oznajmił, że nie pomoże, bo pracuje nad ver. 3.0.
Co zrobiłem? Wgrałem textures i meshes do "Data" (używam MO i to jest w swoich podkatalogach). Druga rzecz to load order - umieściłem moda na końcu listy, żeby go przypadkiem nic nie nadczytało. I nic - dalej brak tekstur. Użyłem pana Guglewicza - wskazał coś z "missing" na Nexusie, ale po kliknięciu przenosi na pierszą (z 480 postów) stronę dyskusji o modzie.
Można oczywiście zrobić clean save i wywalić moda, ale to półśrodek, a nie rozwiązanie. Co z tym zrobić?

Tak to wygląda:
https://zapodaj.net/dac840a8101ce.jpg.html

Polskie czcionki w translatorze
Używam TESVTranslator ver. 1.3.5. Nie chodzi o czcionki UI, ale o te w modzie. W setupie jest tylko strona kodowa 1250, a w Win 8859-2 (a ta jest unsupported). Można to jakoś zmienić czy to wina na linii translator - Windows (mam Win 7 64x)? Ogólnie to nie jest problem, raczej niedogodność. Jestem purystą językowym, w spolszczeniach natykam się na liczne literówki, czy wręcz orty - chciałbym je samemu poprawić. Do tego w grze mam czasem np. zamiast "słaba trucizna paraliżująca" (z polskimi: ł, ż, ą; przykład podejrzewam z Alchemist Compendium) słowa z jakimiś krzaczkami.
Ja widzę krzaczki, ale autorzy różnych spolszczeń chyba widzieli plogonki. Jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 18 gru 2016, 21:59 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Głupio mi, że wcześniej nie odpisałem, ale cóż.

Masz 450 modów, cud, że działają. Na prawdę, jeśli gra jest stabilna, to braki w teksturach są niczym. Sugerowałbym reinstal modów dodających te zbroje lub bronie. Jeśli chodzi o tę zbroję, to podejrzewam wadę samego moda. Poczekaj może na tę wersję 3.0 (może już jest wydana?).

Co do tłumaczeń, nie mam pomysłu, jak pomóc. Sam kiedyś trochę tłumaczyłem na własny użytek, wszystko działało.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Moje boje z modami
PostNapisane: 18 gru 2016, 22:23 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Barnaba, odpal TES5Edit, on wskaże błędy w modach, będziesz wiedział co jest grane po tagach : warning/error

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 4 z 4   [ Posty: 39 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules