Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 16 gru 2018, 02:23


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 13   [ Posty: 128 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mod Organizer
PostNapisane: 09 sie 2015, 00:26 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Temat o najlepszym managerze modów do Skyrim,
Co to jest, jak to się instaluje, jak wgrywać do niego mody tak, by działały?
Temat dedykowany dla wszelkich pytań technicznych dotyczących Mod Organizera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 09 sie 2015, 10:47 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Wszystkie moje problemy z MO/reinstallem

- Oficjalne, czyszczone przeze mnie pluginy podświetlone są we Wrye Bashu na czerwono. (tło za nimi jest czerwone, komunikat: plugin is missing String localization files. Active in load list). Dotyczy to Skyrim.esm, Update.esm Dawnguard, Hearthfire, Dragonborn.esm. Wygląda na to, że nie ściągnęły się plki z językiem przez Steam, ale mogę się mylić). Sprawdzenie spójności plików gry i spróbowanie pobrania na nowo paczek językowych przez Steam nic nie daje. Usunięcie tych plików ze Skyrim\Data i ściągnięcie ich ponownie również. W moim Skyrim.ini w sekcji [general] jest sLanguage=ENGLISH , a w dacie są pliki:
Skyrim_ENGLISH.STRINGS
Skyrim_ENGLISH.DLSTRIGS
Skyrim_ENGLISH.ILSTIRNGS

I analogicznie z Update_... [lokacja: Data\Strings]

- LOOT mówi, że w tych oficjalnych pluginach jest "X delated references/ delated Navmeshes". O co chodzi?

- Ściągnąłem ASIS, dodałem ASIS patcher do MO, jednak, gdy zaczyna się patchowanie (w fazie importing) wyświetla się komunikat, że plugin "Unoffical Dawnguard Patch" ma missing master "Unoffical Skyrim Patch", mimo, że mam Unoffical Skyrim Patch, a Wrye Bash nie wykrywa problemów. Po komunikacie patcher się zamyka.

- W Overwrite w MO są pliki: BashedPatch0.esp oraz foldery TESVEdit bacackups i SkyProc Patchers. Co z nimi? poradziłem sobie.

- Niektóre z zainstalowanych modów w MO mają ikonki "nie-najnowsza wersja moda", mimo, że wszystkie z modów to wersje oficjalne i na pewno najnowsze. przejąć się tym?
---
Gra crashuje się w main menu, po logo bethy. musi mieć to związek z tymi podświetlonymi na czerwono pluginami we WB, bo na pewno nie chodzi o missing master. Warto wspomnieć, że dzieje się tak przy uruchamianiu gry przez SKSE z poziomu MO. Odpalenie SKSE ze skrótu na pulpicie skutkuje grą bez crasha w main menu, ale także grą bez modów, jakbym uruchamiał grę po prostu przez Steam.
***PYTANIA***
- Czy, skoro mody są trzymane w innym zupełnie folderze, to reinstall/sprawdzenie spójności plików gry może źle na nie wpłynąć?


Poza tym na razie wszystko gra, mody na tekstury wzięte ze Skyrim beautification project, mody na gameplay i audio te, co zwykle.
Będę uzupełniał listę w razie innych problemów.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 10 sie 2015, 12:58 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Olgjerd napisał(a):
Wszystkie moje problemy z MO/reinstallem
- Oficjalne, czyszczone przeze mnie pluginy podświetlone są we Wrye Bashu na czerwono.

Poważna sprawa z tymi plikami głównymi.
Zainstalowałeś WryeBash specjalnie pod MO? Proponuję go przeinstalować dla pewności.

Jeśli chcesz się odnieść do plików skyrim.ini oraz skyrimprefs.ini to nie są to pliki z katalogu Dokumenty/Gry/Skyrim.
MO trzyma własne pliki sterujące w ModOrganizer\profiles\nazwa twojego profilu
możesz je edytować klikając na ikonę z puzzlem (ini config)
Jeśli zmodyfikujesz cokolwiek w tych ustawieniach z domyślnego katalogu gry -Dokumenty/Gry/Skyrim
to będzie niezła kaszana.

Ponowne zapytanie, czy instalowałeś Tes5Edit specjalnie pod MO?

Olgjerd napisał(a):
LOOT mówi, że w tych oficjalnych pluginach jest "X delated references/ delated Navmeshes". O co chodzi?

To oznacza, że podczas czyszczenia w Tes5Edit mogłeś nie wykonać końcowej operacji czyli undelete and disable references. Taka akcja cofnięcia skasowanych references jest konieczna dla plików głównych, ponieważ ich brak powoduje CTD.

Wychodzi na to, że mamy powód, skąd bierze się crash.
Użyj jakiegoś filmu instruktażowego, np Gophera, by upewnić się, że dobrze wyczyściłeś mody.
W tej sytuacji pluginy mogą być zniszczone i potrzebna będzie reinstalka samej gry. Modów nie musisz przeinstalowywać, wystarczy je zdezaktywować w MO (o to jedna z potęg tego managera, można wyciąć w pień całą grę i za 15 minut mieć nową, aktywujesz mody i wracasz do gry)
Oczywiście jest sposób jak naprawić deleted navmeshes- masz tutorial ale jak dla mnie to próba wejścia na K2 w sandałach.
Olgjerd napisał(a):
Ściągnąłem ASIS, dodałem ASIS patcher do MO, jednak, gdy zaczyna się patchowanie (w fazie importing) wyświetla się komunikat, że plugin "Unoffical Dawnguard Patch" ma missing master "Unoffical Skyrim Patch", mimo, że mam Unoffical Skyrim Patch, a Wrye Bash nie wykrywa problemów. Po komunikacie patcher się zamyka.

plugin Dawnguard.esm jest uszkodzony z powodu, który opisałem wyżej.
Olgjerd napisał(a):
Niektóre z zainstalowanych modów w MO mają ikonki "nie-najnowsza wersja moda", mimo, że wszystkie z modów to wersje oficjalne i na pewno najnowsze. przejąć się tym?

takie info pojawia się jeśli mod ma opcjonalne pluginy do wyboru, których daty publikacji są nowsze niż ten zainstalowany. Jeśli jesteś pewien, że twoja wersja jest ok, możesz odhaczyć pojawianie się takiego komunikatu. Poza informacją nie ma to znaczenia dla gry.
Olgjerd napisał(a):
- Czy, skoro mody są trzymane w innym zupełnie folderze, to reinstall/sprawdzenie spójności plików gry może źle na nie wpłynąć?

Poza zasobami głównymi (czyli skyrim.esm itd), które się zmienią, oba przypadki nie wpływają na pozostałą zawartość MO. Może być wymagane ponowne czyszczenie plików głównych.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 10 sie 2015, 13:33 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Tak, wszystkie programy okołoskyrimowe instalowałem pod MO, patchery i SKSE również. (wg. instrukcji ze STEPu). Już zaczynam reinstalację gry i Wrye Basha.

E: Zrobiłem tego reinstala, ze Steam'a pobrałem paczkę z angielskim, a mimo to pluginy we Wrye Bashu są nadal na czerwonym tle.

Czy może to oznaczać, że będę musiał reinstalować dosłownie WSZYSTKO związane ze Skyrim'em, by to działało?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 10 sie 2015, 15:05 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Olgjerd, nie ma potrzeby pobierać żadnych paczek językowych. Poprawnie zainstalowana gra musi się wyświetlać prawidłowo, co najwyżej LOOT zgłosi dirty esm, to wszystko.
Może reinstalka coś pomoże, ale właśnie ją robiłeś. Przeinstaluj WB, może coś trzyma.

Wątpie by coś to dało. To chyba coś innego.
Czerwone alerty w WryeBash oznaczają brak pliku master. Jakim cudem możesz nie mieć pliku master dla esm?
Upewnij się, że pluginy w lewym panelu MO, masz ułożone w dobrej kolejności (tak jak w prawym).

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 10 sie 2015, 15:46 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Mówiąc "pobranie paczki językowej" miałem na myśli "właściwości -> język -> English -> (pobieranie)"
Wrye Bash również przeinstalowywałem razem z grą.
Czerwony nie jest kwadrat przy pluginie, a tło pluginu (komunikat dalej ten sam: missing string localization files").
Czy to, że nie mam MO w głównym folderze gry, a w innej lokacji coś zmienia?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 11 sie 2015, 02:25 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 116
Dobrze by było zrobić takie kompendium wiedzy o Mod Organizerze. Za niedługi czas, po reinstalce Skyrima, chciałem przenieść się na stałe na MO i taki rozbudowany poradnik co i jak aby wszystko działało jak należy byłby mile widziany :D

_________________
MOJE SPOLSZCZENIA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 11 sie 2015, 09:43 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Olgjerd napisał(a):
Czy to, że nie mam MO w głównym folderze gry, a w innej lokacji coś zmienia?

O man, gdybyś to napisał na początku zbędne byłyby te litanie naprawcze.
Oczywiście, że MO musi być w katalogu gry.

@mnikjom
myślę, że poradnik jest zbędny, materiały na YT np Gophera oraz S.T.E.P. (GamePoet) są perfekcyjne. Poświęciłem na naukę MO jeden cały weekend bazując tylko na tych filmach tutorialowych i ogarnąłem program w pełni.
Jeśli faktycznie macie zapotrzebowanie na taki poradnik, mogę nagrać filmik instruktażowy do MO.
Gdybym tylko wiedział jak zrobić świeżą kopię gry obok już zainstalowanej, taką na potrzeby filmiku, by pokazać jak to się instaluje od początku na czysto.
Póki co polecam do oglądania i stosowania-
Skyrim Improved Guide - Stable 60 FPS project with heavily modded game

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 11 sie 2015, 12:12 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Więc muszę przeinstalować MO do głównego katalogu gry.
Czy resztę oprogramowania do Skyrima (TESVEdit, LOOT, o WB wiem) także?
Czy jest opcja, by nie pozbywać się ściągniętych w MO modów prze przeinstalowywaniu?
Czy to przez to pluginy podświetlają się na czerwono z komunikatem Missing String localization files we WB?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 11 sie 2015, 12:24 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
LOOT może być instalowany gdziekolwiek. Tes5Edit i WryeBash muszą być zainstalowane w katalogu gry.

Tak, można przenieść mody bez ich ponownego pobierania.
Trzeba odinstalować zainstalowane mody, a następnie skopiować katalog downloads gdzie MO trzyma pobrane zipy. Po reinstalce przerzucasz ten folder do Mo i robisz Refresh w zakładce Data. To wszystko.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 13   [ Posty: 128 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules