Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 17 sty 2019, 00:02


Napisz wątekOdpowiedz Strona 13 z 13   [ Posty: 129 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 18 maja 2017, 15:26 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 275
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
Czyli tak, klikam prawym na Overwrite, wybieram Create Mod i jako "treść" tego nowego moda wskazuję plik Update.esm.backup? Co potem? Mam go zaznaczyć, żeby był aktywny na liście modów w MO? Wszystko dobrze zrozumiałem? No i co z folderem TES5Edit Backups? Bo wydaje mi się, że będzie zapełniał się takimi "brudami" i albo będę je dodawał do nowego moda, albo umieszczał w folderze, gdzieś poza MO i Skyrim, albo usuwał, ale to ostatnie jest pewnie ryzykowne?

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 18 maja 2017, 15:53 
Casual
Casual
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2015, 21:55
Posty: 13
Aj, waj, w mojej starszej wersji MO 1.3.8 po wybraniu "Create Mod" jedyne, co mogę wybrać to nazwa nowotworzonego moda - wszystko z Overwrite wchodzi w skład.

Ze względu na to że będzie tam Update.esm (nowy, oczyszczony), trzeba ten nowy mod zaznaczyć aktywny, i wtedy błędy "brak mastera Update.esm" powinny zniknąć.

Backups to kopie zapasowe. To już zrobisz jak zechcesz. Gra nie przejmuje się zawartością plików kopii zapasowych, sam mam ich ze 4 gigabajty w Skyrim\Data\Backups_... i nic mi to nie spowolniło gry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 18 maja 2017, 16:00 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 275
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
simtam napisał(a):
Aj, waj, w mojej starszej wersji MO 1.3.8 po wybraniu "Create Mod" jedyne, co mogę wybrać to nazwa nowotworzonego moda - wszystko z Overwrite wchodzi w skład.

Ze względu na to że będzie tam Update.esm (nowy, oczyszczony), trzeba ten nowy mod zaznaczyć aktywny, i wtedy błędy "brak mastera Update.esm" powinny zniknąć.

Backups to kopie zapasowe. To już zrobisz jak zechcesz. Gra nie przejmuje się zawartością plików kopii zapasowych, sam mam ich ze 4 gigabajty w Skyrim\Data\Backups_... i nic mi to nie spowolniło gry.


Chyba zrozumiałem. Tworzę moda z tego co mi pokazał, nazywam go i zaznaczam jako aktywnego. Mam potem użyć Loot do posortowania? Waham się jednak nad wyborem: nowy mod, czy stworzenie nowego folderu i gromadzeniu tam owych backup itp. Martwi mnie to, że ilekroć taki backup wyskoczy, to będę musiał tworzyć moda za modem, rozumiesz? Przy czarnym scenariuszu będę miał dwa razy dłuższą listę modów...

Zaraz, zaraz, bo chyba nie wszystko załapałem. MO Overwrite utworzy nowego moda z całej zawartości, która jest w komunikacie? Czyli Update.esm i TES5Edit backups? Czy chodzi Ci o to, żebym usunął z zawartości najpierw folder TES5Edit backups i z samego Update.esm utworzył nowego, aktywnego moda?

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 19 maja 2017, 18:00 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 275
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
Cześć.
Wiem, znowu piszę posta pod postem, ale chcę zwrócić uwagę na siebie, bo mam już szczerze dość instalowania (po raz ósmy w przeciągu dwóch dni) Skyrim. Czy ktoś może mi powiedzieć jak prawidłowo zainstalować MO, SKSE, LOOT, TES5Edit i Wrye Bash tak, żeby nie powodowało to żadnych błędów na dzień dobry? Instaluję wszystko według tego poradnika: https://docs.google.com/document/d/1I1d ... xOxvU/edit i po pierwszym czyszczeniu przez TES5Edit pliku Update.esm zaczynają się kłopoty. Najwyraźniej, jak pisze Simtam, plik ten ląduje w folderze Overwrite w MO, zamiast zostać na swoim miejscu w folderze gry... Stworzyłem, wedle rady stąd i samego MO aktywnego moda z tego "skradzionego" Update.esm i jeśli uruchamiam grę z pozycji MO z ikony SKSE, to gra normalnie się odpala, za to kiedy próbuję odpalić ja zwyczajnie, to wtedy zaczynają się kłopoty. Mógłbym niby to olać i odpalać jedynie z ikonki SKSE, ale jak znam Skyrim, to zbagatelizowanie na samym początku problemu potrafi się w najmniej oczekiwanym momencie straszliwie zemścić. Proszę jedynie o poradę, jak to wszystko po instalować, żeby nie działy się takie siupy. Może problem leży w tym, że Skyrim, Skyrim Launcher, SKSE i LOOT mają jedną linijkę więcej niż tylko Title i Binary? SKSE i LOOT same wskakują na swoje miejsce w MO podczas instalacji, a jedynie TES5Edit i Wrye Bash trzeba dodać ręcznie. Nie znam się na tym i pewnie bredzę, ale dziwi mnie to, że jedynie po użyciu TES5Edit (Wrye Bash jeszcze nie używałem) zaczynają się od razu problemy, bo SKSE i LOOT działają bez zarzutu. POMOCY LUDZIE!

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 20 maja 2017, 12:25 
Casual
Casual
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 wrz 2015, 21:55
Posty: 13
Trudno powiedzieć, jeśli nie sprecyzujesz co znaczy "odpalić zwyczajnie" i jakiego rodzaju "kłopoty" się zaczynają.

Skoro po czyszczeniu mastera nie masz Update.esm w Skyrim/Data/, tylko w MO/mods/..., to gra go nie znajdzie, jeśli nie uruchomisz gry przez MO -- a to faktycznie kłopot.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 22 maja 2017, 12:09 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 275
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
simtam napisał(a):
Trudno powiedzieć, jeśli nie sprecyzujesz co znaczy "odpalić zwyczajnie" i jakiego rodzaju "kłopoty" się zaczynają.

Skoro po czyszczeniu mastera nie masz Update.esm w Skyrim/Data/, tylko w MO/mods/..., to gra go nie znajdzie, jeśli nie uruchomisz gry przez MO -- a to faktycznie kłopot.


Odpalić zwyczajnie, czyli bez MO z ikony gry w Steam. Kłopoty, czyli gra nie startuje i dostaje komunikat, że Steam może spróbować naprawić błędy w moich plikach na twardzielu, bo są niezgodne z plikami u nich. Grę przeinstalowałem po raz kolejny i w trakcie padł mi napęd optyczny, więc zainstalowałem ją z sieci. W tej chwili mam czystą grę (nie instalowałem jeszcze MO i reszty) i najlepiej by było, gdyby ktoś podał najlepszy sposób zainstalowania programów do modowania tak, żebym znowu nie miał do czynienia z tym samym błędem, bo instalując wedle poradnika, za każdym razem mam ten sam problem z plikiem Update.esm po wyczyszczeniu go TES5Edit.

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 24 maja 2017, 19:39 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
Niestety, tutaj ja nie pomogę, bo sam tego już tak długo nie robiłem, że nie pamiętam.

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 27 maja 2017, 13:50 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2014, 16:08
Posty: 275
Lokalizacja: Varsovia-Voluntas (Pęknina)
Gra w: TES V Skyrim
Kurczę, może jest ktoś, kto pamięta jak instalował u siebie MO i całą resztę, i działa Mu to bez takich błędów, jak u mnie? Co mogę robić źle?

_________________
Ad Maiorem Iahveh Gloriam.
https://www.youtube.com/watch?v=gYi821vav7I


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod Organizer
PostNapisane: 01 sty 2019, 21:39 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 181
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Zastanawiałem się nad błędem u Strix.
Niestety nic sensownego nie przychodzi mi do głowy, za to urodziło się mnóstwo innych pytań.

Czym różni się MO 1 od MO 2
Na tę chwilę rozumiem tylko tyle, że MO 2 jest dostosowany do najnowszej wersji Skyrim SE.
Oraz że nie ma jakiejś bazy plików, którą ma MO 1.
MO 2 ma też jakiś problem z plikami INI?

Brzmi to trochę jak wprowadziliśmy coś nowego testujcie i sprawdzajcie.
Nie czuję się jednak na siłach by ogarnąć program, którego działanie nie do końca jest dla mnie jasne.

MO 1:
Na mój rozum. Jest on taką wirtualną wersją modów. Żeby nie nadpisywać w głównym folderze z grą.
Ma dwie listy. Lewa odpowiednik tej z NMM (nexus mod manager) a druga z pluginami.
Lewej widać wszystkie zainstalowane mody, a na prawej jakieś wyjątkowe pliki z roszerzeniem ".esm" itp.

Da się też wygodnie odpalić oraz edytować pliki ini, bez szukania ich na dysku.

Tworzysz różne profile co ma ułatwić jak chce się potestować coś lub mieć wersję pod scrennshot i do grania z wyższym fps. Aczkolwiek jak zmieniam to mody nadal są na liście lewej tylko nie zaznaczone.
Możliwe, że ma to czemuś służyć czego nie rozumiem.

Istnieje też opcja by dodać programy wspomagające jak np TES5Edit, czy SKSE które uruchamiamy przez MO.
Poza wygodą posiadania w jednym miejscu chyba nie robią nic poza tym.
Tzn można odpalić te programy wybierając folder w którym je umieściliśmy?

zMOra to ułożenie programów w LOOT oraz nie wiem czy na tę chwilę używa się Bash.
Pierwszy do kolejkowania modów, drugi wyszukuje konflikty tak w wielkim uproszczeniu.

Lista Archive. Do czego to służy? spać nie mogłem długo dopóki nie rozumiałem dlaczego nie mam dubbingu w grze (zmieniłem kolejność). :D

Może coś pominąłem, chętnie wysłucham wskazówek i dodatkowych informacji.

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 13 z 13   [ Posty: 129 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules