Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 16 paź 2018, 17:11


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 03 sty 2016, 12:00 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 177
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Pozwól że podrążę ten temat. Jestem świeżo po instalacji GIMP 2.8.16 z wtyczkami do plików DDS i Normal Map.

Okiem laika:

ObrazekObrazekObrazek

1. d.dds - mapa dyfuzyjna (Diffuse map)

Wygląda dla mnie jak płaska płaszczyzną, danego przedmiotu, z barwami które widzimy w grze.
To czego nie rozumiem na TYM przykładzie, to czemu w jednym pliku, jest gałąź i kora równocześnie.

2. n.dds - mapa właściwa (Normal map)

To nadanie kształtu. Wszelkie wypukłości, zaokrąglenia mające nadać danemu przedmiotowi trójwymiarowość.

3. s.dds - mapa oświetlenia (Specular map)

Z nazwy niby wszystko powinno być jasne, ale co to za rodzaj oświetlenia? Wyobrażałem sobie na początku, iż dotyczy to przedmiotów nocą, za dnia lub podświetlone sztucznym światłem. Tyle że to jeden plik.

4 t.dds - mapa krycia zewnętrznego (Tint map)

Na taki plik jeszcze nie trafiłem.

Czasem zauważam, że nie którzy używają kilku plików np.:
CommonwealthDefault01_d.dds
CommonwealthDefault01_NF_d.dds

Podgląd ujawnił, że ten drugi plik miał dodatkowe szczegóły. Czy to jest istotne ze użyto dwoch plików? Czy nie lepiej było połączyć pliki?

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 04 sty 2016, 11:54 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
plik CommonwealthDefault01_NF_d.dds to wersja tekstury pliku CommonwealthDefault01_d.dds
używa się tekstur w wielu wersjach, dodając przed rozszerzeniem pliku dodatkowe oznaczenie (w tym wypadku NF)
np dla drzewa zdrowego, zniszczonego, zeschniętego itp.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 05 sty 2016, 12:57 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 177
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Pytanie nieco z innej beczki:

Panel sterowania Nvidia mam po polsku. Nie chcialbym czegos pomieszac.
W wersji ang:
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/nvidia1cr4pav712n.jpg
http://img5.fotos-hochladen.net/uploads/nvidia2wn2uqvk83d.jpg

ambient occlusion czy to: Pamiec podreczna jednostki cieniowania?

Anisotropic filtering to Filtrowanie anizotropowe

Antialiasign Mode to Wygładzanie krawedzi - Tryb

Texture Filtering - Anisotropic Sample opt...
to Filtr. tekstur - optymalizacja anizotropowa próbki

Texture Filtering - negative LOD bias to Filtr. tekstur - Ujemna kompensacja poziomu szczegołow

Vertical Sync to Synchronizacja pionowa

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 05 sty 2016, 14:07 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Wszystko się zgadza poza pierwszym. Ambient occlusion to okluzja otoczenia (dodatkowe parametry dla cieni), pamięć podręczna jednostki cieniowania to przerzucenie części obliczeń renderujących do pamięci podręcznej lub na dysk twardy.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 05 sty 2016, 18:35 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 177
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Nie potrafie tego znalezc...

Obrazek

Jezeli tego nie ma to sie nie przejmowac, czy wrecz odwrotnie?

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mini tutorial: mody graficzne do Skyrim
PostNapisane: 08 sty 2016, 11:13 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Opcja Ambient occlusion nie wyświetla się w panelu nVidia. Żeby aktywować ten efekt, trzeba wejść do rozszerzonych ustawień, niewidocznych w podstawowym panelu. Musisz użyć narzędzia nVidia inspector, wejść w ustawienia zaawansowane i ustawić AO na włączone.

Spoiler:

UWAGA
Jeżeli używasz ENB aktywuj AO w panelu ENB, nie przestawiaj tego parametru przez nVidia incpector.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules