Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 28 wrz 2020, 12:26


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 30 lis 2015, 13:39 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 181
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Chce na nowo ze zrozumieniem odswiezyc Tutorial dla poczatkujacych.
Robie to nie tylko dla potomnosci, ale i dla siebie, a w ten sposob najlepiej sobie przyswajam wiedze.
Goraco zachecam do wszelakich uwag, wnoszacych zrozumienie, do nie tak bardzo skomplikowanej, zabawy z modyfikacjami.

Bede pracowac na:
- Wersji gry GOTY z steam
- Windows 7, 64 bit
- Dysk HDD,
- Procesor Intel Core i5-4690K, 3,5 do 3,9GHz
- Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 970 OC, 4GB GDDR5
- Pamięć Team Group Vulcan Orange 2x4GB 1866MHz DDR3 CL9

1. Bedziemy potrzebowac konta na http://www.nexusmods.com/skyrim/?
Ja osobiscie mam go od kilku lat, ale slyszalem od kilku osob, ze mieli problem bo przy rejestracji wymagana byla jakas oplata. Ktos wie moze, z czym to zwiazane?

Na tej stronie znajdziemy spora czesc interesujacych nas modyfikacji.
Nie od dzis wiadomo, ze te z steama, lepiej omijac szerokim lukiem.
Polecacie jeszcze jakies inne strony?

2. Doczytalem na forum, ze lepiej przerzucic sie z NMM (Nexus Mod Manager) na MO (Mod Organizer). Czy w zwiazku z tym, NMM moge odinstalowac? MO sciagniemy z strony podanej w 1 punkcie.
- MO http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1334/?
- SKSE http://skse.silverlock.org/
- TES5 http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/25859/?
- Wrye Bash http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/1840/?
- LOOT czy BOS?
- Win rar lub 7 zip
Opcjonalnie:
- Gigabite OC GURU II http://www.gigabyte.com/support-downloads/utility.aspx?cg=3
- Nvidia Inspector http://www.dobreprogramy.pl/NVIDIA-Inspector,Program,Windows,39354.html

Lepiej wybrac wersje instalacyjna? Czy do wypakowania? Ma to jakies znaczenei poza mechanika "umieszczenia" plikow na dysku. Kazdy z programow chcialbym omowic w dalszych postach.

3. Lokalizacja plikow gry, dwa foldery nas najbardziej interesuja:
Istotne by gra byla na innej partycji niz sam Windows.
...\Steam\steamapps\common\Skyrim\Data

Do kolejnego dotrzemy, klikajac "Start" w Windowsie, nastepnie "Dokumenty", "My Games" az wyladujemy:
...\Moje Dokumenty\My Games\Skyrim\Skyrim.ini
...\Moje Dokumenty\My Games\Skyrim\SkyrimPrefs.ini
...\Moje Dokumenty\My Games\Skyrim\Save

Najlepiej Folder z Gra i z Save`ami skopiowac przed modowaniem. Uchroni to czas, kolejnej instalacji, gdy cos sie nie powiedzie.

Pytanie kolejne: Czy warto przed podejsciem do ENB i poprawy graficznej zainstalowac najpierw Nieoficjalne patche do gry?

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 30 lis 2015, 15:15 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Najwygodniejszy rodzaj instalki MO to wersja instalacyjna. NMM można wywalić do kosza (lepiej upewnić się, że nie zostały po nim żadne śmieci).
Z pewnością warto instalować unofficial patche, naprawiają mnóstwo błędów, zwłaszcza że wyszła wersja UP Legendary, która w jednym pliku zawiera nowe poprawki plus wszystkie dotychczasowe. Dla działania samego ENB, unofficiale nie mają znaczenia.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 30 lis 2015, 16:57 
Mistrz pada
Mistrz pada

Dołączył(a): 07 mar 2015, 14:06
Posty: 881
A UP Legendary działa aby na pewno z modami, które wymagały zwykłych un. patchy?

_________________
Obrazek
Koło Wielbicieli Hrabiego


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 01 gru 2015, 00:41 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Nie działa. Trzeba instalować mody dedykowane dla UP Legendary. Stare unofficial patche nie są już wspierane, więc to kwestia czasu kiedy nie będzie z tym problemu.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 11 sty 2016, 19:45 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 181
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Na czym stoimy:

1. Posiadam NMM.
2. TES5edit, LOOT i Wrye Bash

Odpalam LOOT, sprawdzam spójność, a następnie TES5Edit, i czyszczę każdy z osobna dodatek DLC.
Zmieniam ustawienia w panelu NVidia wg zaleceń Realvision ENB.

3. Instaluję najnowszy:

    a) SKSE
    b) One Tweak, Stable uGrid (ustawię na 7, może na 9)
    c) Unoff Skyrim Legendary + Spolszczenie od Lorda Torusa + Unoff High Resolution

4. Teraz czas na modyfikacje zalecane przez twórce Realvision ENB:

    a) Ruins Clutter - instaluje full pack
    b) Cinematic Fire Effects 2 HD
    c) HD Enhanced Terrain - jest polecana starsza wersja, ale na razie zdecydowałem się na najnowszą
    c) Doczytałem, że wersja SDO LOD juz dawno nie byla aktualizowana.

Czy warto zainstalowac Dynamic Distant Objects LOD - DynDOLOD?
Trochę doda roboty, ale na moje oko wygląda lepiej.

Wymaga on:
    - najnowszego TES5Edit
    - SKSE
    - PapyrusUtil 3.1
    - Vanilla Skyrim LOD Billboards from TES5LODGen

Dynamic Distant Objects LOD - DynDOLOD by Sheson

Z tej strony z Main Files sciagam spakowany plik. Uzywam NMM.
Czy mam dodać ten plik do modów w NMM i aktywować?
Czy mam wyszukać i ręcznie wg wskazówek przekopiować:

From the DynDOLOD archive copy the content of the 'Data' folder which contains DynDOLOD.esp and the folder 'meshes', 'textures', 'scripts' into Skyrims 'Data' folder. Overwrite any files.
From the DynDOLOD archive copy the content of the 'TES5Edit' folder which contains the file DynDOLOD Worlds.pas and the sub folder 'DynDOLOD' with all its content into 'TES5Edit\Edit Scripts' folder.


Będę chciał użyć:
SMIM oraz SkyFalls and SkyMills

Czy żeby nie robić sobie zbyt wysokich schodów odpuścić SkyFalls and SkyMills?
Może ktoś z Was uzywa/ł tego moda? Poleci jak się z nim obchodzić.

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 12 sty 2016, 10:08 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
SkyFalls & SkyMills sprawia, że widać płynącą wodę w oddalonych potokach oraz poruszające się wiatraki. Bez tego moda te elementy obserwowane z dystansu pozostaną nieruchome. Trzeba pamiętać by zainstalować SkyFalls & SkyMills jako pierwszy, a następnie nadpisać wszystko SMIM.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 12 sty 2016, 18:50 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 kwi 2012, 18:17
Posty: 181
Lokalizacja: To tu, to tam
Gra w: Starcraft, Skyrim, LoL
Ok przyjałem a ten caly nowy LOD od Shesona?
Instalowac?

_________________
TUTORIAL dla poczatkujacego. Ostatnia edycja 04.01.2016 r na drugiej stronie.
Mod Organizer Poradnik wersja MOVIE i TEKSTOWA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 13 sty 2016, 03:01 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Próbowałem go instalować, ale za dużo komplikacji w stosunku do jakości nieprzekraczającej topowych modów na LOD. Chyba nie lubię modów z którymi tak mocno trzeba kombinować przy samej instalacji.

Bynajmniej nie zniechęcam. Wszystko co robi Sheson wychodzi spod ręki samego Odyna, więc na pewno warto.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 10 sie 2016, 00:50 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 kwi 2016, 23:11
Posty: 7
Nocny nie chcę się wymądrzać ale DYNDOLOD to chyba najlepszy mod poprawiający zasięg widzenia :) Dodaje ustawienia do MCM i w zależności od posiadanego sprzętu można naprawdę dużo osiągnąć. Możesz np. stać na skale w Białej Grani i będziesz mógł zobaczyć Riverwood (oczywiście przesadziłem) Ale tak mniej więcej to wygląda tylko właśnie największy problem jest z kolejnością instalacji tego moda względem SMIM, 2K oraz Skyfalls and Skymills, nie mówiąc już o reszcie modów jak ktoś ich ma np. 500+... To jest masakra do dzisiaj nie wiem jaka kolejność jest odpowiednia aby się pliki podmieniały tak jak należy. A co dopiero rzeczy, które są wymagane do działania DYNDOLOD. -.- -.- -.- :O :O :O Oczopląs i mózg rozj*****ny. Pozdro ^^


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tutorial w praktyce
PostNapisane: 11 sie 2016, 01:34 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Zgadzam się z tobą, DYNDOLOD to z pewnością dobry mod. Jednak jak słusznie zauważyłeś, jeśli masz już poustawianą kolejkę modów 500+ to praktycznie czeka cię reinstal większości modów graficznych. Dopóki nie będzie zbiorczej instalki fomod z pełnym magazynem składowych modów to raczej się nie porwę na stratę tygodnia ;)

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules