Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 24 wrz 2020, 21:58


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mod ENB?
PostNapisane: 03 cze 2012, 17:32 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 05 mar 2012, 16:13
Posty: 363
Lokalizacja: Skyrim - Dragonborn Manor
Gra w: TES V Skyrim, TES IV Oblivion
Witam wszystkich;)
chciałbym się dowiedzieć na czym polega, ale DOKŁADNIE ten mod:
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=15983


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod ENB?
PostNapisane: 03 cze 2012, 18:14 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 24 maja 2011, 16:21
Posty: 1250
Podchodzę sceptycznie do takich modów.
Na początku autor pisze:
NO OTHER MODS REQUIRED!
a potem
NOTE: My screenshots were taken with v3.4 and may also be shown with the following mods installed: "WhiterunTrees", "Beautiful Whiterun", "Revamped Exterior Fog", "Lush Trees", "Lush Grass", "Triss Armor", and "More Dynamic Shadows and Striping Fixed". All vanilla textures were used, except for Triss Armor mod.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod ENB?
PostNapisane: 03 cze 2012, 18:49 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
Na czym polega? na tej samej zasadzie, co zwykle. Próba wyostrzenia tekstur, otoczenia, w sposób taki, aby barwy oddawały rzeczywisty obraz (taki, jaki zobaczylibyśmy własnymi oczyma), przy jednoczesnych próbach optymalizacji tego, do stopnia, w którym procesor komputera nie jest zbyt przeciążony (co z kolei ma swoje odbicie w ilości klatek na sekundę, fps). Do tego zabawy światłem, dynamizm.

To jest dla osób, które uważają, że z produkcji można wycisnąć przysłowiowe "więcej" - nie treści, a wrażeń optycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod ENB?
PostNapisane: 03 cze 2012, 22:08 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 mar 2012, 13:19
Posty: 1180
Lokalizacja: Polska, Warszawa
Gra w: Skyrim
Widzę że koledzy obrazowo wyjaśnili o co chodzi - i zgadzam się z nimi - ale ja odpowiem Tobie technicznie na twoje pytanie. Mod ten bazuje na narzędziu tworzonym przez Borisa Vorontsova, geniusza jak się o nim mawia w kwestiach wizualizacji graficznych. tworzy on całą serię produktów ENB:
http://enbdev.com/index_en.html
Wielu ludziom przyszło więc do głowy tworzyć ala'mody oparte na tym narzędziu, a tak naprawdę jest to produkt ENB Vorontsova ale ze zmienionymi ustawieniami kontrastu, nasycenia barw itp.
Najlepszym przykładem jest produkt naszego kolegi polecanego tu na forum:
viewtopic.php?p=126297#p126297
Osobiście uważam że to co zrobił kolega Vandr jest dużo lepsze od tego co znalazłeś na Nexusie :)

_________________
Odwiedź Dovahkiinę Mati lub obejrzyj na kanale YT:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod ENB?
PostNapisane: 04 cze 2012, 05:48 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka

Dołączył(a): 05 mar 2012, 16:13
Posty: 363
Lokalizacja: Skyrim - Dragonborn Manor
Gra w: TES V Skyrim, TES IV Oblivion
Dzięki za odpowiedzi;) teraz rozumiem dlaczego na loversie te mody są tak chwalone;p
Jak wrócę ze szkoły to go zainstaluję;)
Z tego co wyczytałem to się opłaca;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod ENB?
PostNapisane: 18 sie 2012, 14:38 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 18 sie 2012, 14:19
Posty: 87
Gra w: RPG, H&S, RTS, FPS, przygodówki, itp.
Witam
zarejestrowałem się na forum żeby porozmawiać o modach ENB do Skyrima

bardzo spodobało mi się takie ustawienie: TV_2_5-11930-2-5

http://skyrim.nexusmods.com/mods/11930#content

niestety, u mnie nie wyglądało to tak dobrze, choć było nieźle:

http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 165857.jpg
http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 165911.jpg
http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 165921.jpg
http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 233101.jpg
http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 233118.jpg
http://forum.gram.pl/upl/forum/2012_33/ ... 233131.jpg

jednak nie wszystko poszło dobrze; bardzo ciemna noc + zbyt jasny momentami dzień, sporo doczytujących się obiektów w tle i bugi ze znikającymi teksturami, całymi budynkami po części spowodowany modem " open city "
pod jednym z filmików na YT znalazłem jeszcze opis, ze do tego moda można dodać jeszcze coś takiego:

http://enbdev.com/download_mod_tesskyrim.htm

dodałem to ale nie jestem do końca zadowolony ... noc nadal jest ciemna a dzień zbyt jasny, przy czym zniknęła taka fajna, mroczna, fioletowa poświata, dym już nie wygląda tak zniewalająco jak wcześniej - niestety, ponowna zamiana plików na poprzedni mod nie przynosi rezultatu, wydaje mi się więc, że najistotniejszy jest tu plik " embseries " - czy ktoś z Was ma doświadczenie w modyfikacji tego pliku konfiguracyjnego?, ewentualnie mogę wkleić zawartość swojego obecnego pliku embseries
najbardziej zależałoby mi na osiągnięciu podobnych efektów;

http://upyourpic.org/images/201207/vk698zpp57.jpg.html

http://enbdev.com/enbseries/forum/viewt ... start=5090

z góry dziękuję za odpowiedź.

P.S; dodam jeszcze, że bawiłem się różnymi ENB:

TV_2_5-11930-2-5 - ten najbardziej przypadł mi do gustu ale mam z nim problemy o których pisałem już wyżej: strasznie ciemna noc, zbyt jasne dni, czasami wygląda to tak, jakby świeciła wielka, żółta żarówa, wszystko jest jasno żółte i nie widać prawie żadnych tekstur - najlepiej prezentują się zmierzch i poranek

V0117 beta - ponoć jest to uzupełnienie do poprzedniego moda, ale poza lepszym słońcem nie dało to za wiele ulepszeń występujących problemów

SuperI3_ENB_RL_0_90-11318.7 - tutaj to w ogóle były numery ...
są tam dwa foldery:

Core Presets i Optional Effects

w CP jest kilka ustawień:

(a) Bokeh DOF Only: Superb ENB-RL with SSAO disabled, Bokeh Depth of Field enabled.
(b) No SSAO + No DOF: Superb ENB-RL with both SSAO and Depth of Field disabled.
© Performance SSAO + Bokeh DOF: Superb ENB-RL with both Performance SSAO and Bokeh Depth of Field enabled.
(d) Performance SSAO Only: Superb ENB-RL with Performance SSAO enabled and Depth of Field disabled.
(e) Quality SSAO + Bokeh DOF: Superb ENB-RL with both Quality SSAO and Bokeh Depth of Field enabled.
(f) Quality SSAO Only: Superb ENB-RL with Quality SSAO enabled and Depth of Field disabled.

ja wybrałem ustawienie e i praktycznie nie dało się grać, zamiast tekstur kolorowe plamy, itp.

drugi folder zawiera takie opcje;

(a) Cinematic Aspect Ratio Effect: Adds black bars(small,medium or large) to the top and bottom of the game screen to simulate Cinematic Aspect Ratios.
(b) Normal Depth of Field : Non-Bokeh Depth of Field.
© Film Grain Effect: Adds Film Grain effect to game screen. See the movie 300 for a good example of this effect.
(d) Sharpening: Comes with Depth of Field On and Off versions. Adds a sharpening filter(low, medium or high) for greater detail.

zastanawiam się, czy można korzystać z dwóch na raz, czy tylko z jednego? - sprawdziłem rozmycie obrazu na drugim planie, gdy postać patrzy na wybrany cel, przez pewien czas to działało ale potem znowu zrobiło się ciemno jak w piwnicy bez okien a w dzień żółto jak na słońcu ...

aha, jeszcze mój sprzęt:

Asrock P67 PRO3 B3
I5-2500K - niepodkręcony
GTX 570
8GB RAM DDR3 1600MHz
Windows 7 Home Premium 64 bit Service Pack 1


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules