Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

TESV 2015-06-02 23-07-06-80.jpg
Dro'Skrez
Khajiici · Mężczyzna · Skrytobójca · Łuk · Przywołanie
20170330142438_1.jpg
Neiize
Elfy Leśne · Kobieta · Mag Bitewny · Miecz jednoręczny · Przywołanie
20160920103140_1.jpg
Thorgrim
Nordowie · Mężczyzna · Wojownik · Miecz dwuręczny · Przywracanie

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 29 wrz 2020, 16:04


Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 13 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 16:24 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, 16:20
Posty: 505
Lokalizacja: Jak słaba średnia na koniec to w garażu
Gra w: Paint moim życiem
Więć pobrałem ja sobie moda ze zbroją (http://skyrim.nexusmods.com/mods/25852/) niestety wymagany jest do niej Dawnguard którego niestety nie posiadam. Pomyślałem, że może z chociaż "pozycze" tekstury a reszte sam sobie dopisze ale plik jest w .bsa i nie wiem jak mam te tekstury uzyć do nowo tworzonej zbroi. Pomysł??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 19:20 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
AmethystDeceiver napisał(a):
Permissions
You may NOT re-upload or use any part of this mod without my permission.

- masz zgodę autora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 20:07 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Ale jak przypuszczam autorowi chodziło o rozpowszechnianie tego. Jak sądzę prywatny użytek go nie interesuje.
Ostatecznie- najwyżej jak się dowie to autor popłacze mu na pw. Bo cóż innego mu zrobi?
I tak autor nie ponosi żadnych strat w związku z tym bo modding to działalność czysto charytatywna- mody i strony z modami itp., no ogólnie modowanie NIC nas nie kosztuje. Autorzy stron z modami zarabiają na reklamach, opłat za ściąganie modów/posiadanie konta/abonament za konto nie pobierają jakichkolwiek. Autorzy modów nie pobierają opłat za ściąganie/użytkowanie modów. Nie mają z tego żadnego zysku poza satysfakcją.
Nie pozwie go przecież autor moda do sądu :)
A jak ktoś tak szurnięty by się trafił to by pewnie nawet w prasie o tym pisali (wyśmiewając pozywającego) a sąd by oddalił.
Więc nie wiem w czym problem.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 20:27 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
"(...)re-upload or use any part(...)". "Use" to klucz.
Tekstury, są jak każdy inny obrazek - stworzone w corelu/paint-shopie/whatever. Możesz udostępniać swoje prace od tak, a możesz zastrzegać sobie pewne przywileje (zobacz sobie zasady, na choćby deviantarcie).

Nie wiem, co masz na myśli. Autor modyfikacji zastrzegł sobie pewne rzeczy - do których ma prawo i wypadałoby to prawo uszanować. Nie musisz tego robić; jest to kwestia fair-play.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 20:48 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Hę? Jakie przywileje może zastrzegać sobie autor moda? Jest to działalność w pełni charytatywna, nikt nic nie płaci nikomu, nikt nic nie zarabia (nie licząc autorów strony zgarniających kasę za reklamy i konta premium ale to co innego). Autor moda nic nie traci. Plagiat byłby chamstwem. Ale czemu nie można by było przerobić moda? A nawet przerobionego wrzucić? Na tym polega moim zdaniem idea moddingu. Modderzy powinni raczej nawet popierać wspomaganie swoich modów innymi modami, to raczej pozytywny efekt przyniesie niż negatywny.

I drugi podpunkt jest rozwiązaniem problemu. Czy jak autor stworzy świetnego moda z mega bugiem który łatwo można naprawić- nie usunąłbyś tego buga z moda dla zasady bo autor zabronił jakichkolwiek zmian??? To wszystko co chce zmienić ten co pisze o pomoc i tak robi tylko dla siebie.
Więc w czym problem? Nikt za to kłopotów nie będzie miał najwyżej jak jakimś cudem się dowie to i tak nic się nie stanie. Nie wiem po co robić sztuczne problemy.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 21:15 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, 16:20
Posty: 505
Lokalizacja: Jak słaba średnia na koniec to w garażu
Gra w: Paint moim życiem
Eeeee... yyy... toooo jest jakiś sposób na wrzucenie tekstur na Creation Kit czy jakis innym sposób??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 21:43 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
Wolland, jeśli pojawia się świetny mod, z "mega bugiem", to zazwyczaj jest to łatane przez autora tegoż moda. Niecierpliwi, mogą napisać sobie własne wersje, ale z użyciem środków własnych, a nie "pożyczonych", że się tak wyrażę. Co innego, jeśli zapyta się autora oryginału o możliwości - to nie jest wielka filozofia. Będziesz wiedzieć o czym mówię, kiedy pewnego dnia zastaniesz swój samochód bez jednego koła. Komuś pękło, więc zabrał twoje..

Masz to na nexusie, a tam jest jasno opisana polityka zezwoleń:
Cytuj:
We take file author permissions very seriously and try our hardest to protect file authors from having their content stolen or used without permission. Setting the correct distribution permissions lets other mod makers know how you would like your files to be used, if at all, and allows the staff of the site to properly investigate claims of stolen resources should they arise.
.
Autor moda jasno dał do zrozumienia jak kwestię widzi. Więc wpierw pytamy, potem zabieramy jego pracę i robimy nową zbroję, używając jego materiałów.

Jak wspomniałem, tekstury są obrazkiem. A obrazek jest często i gęsto podpisany. Ten jest podpisany, nie jest anonimem z googli.
Możesz sobie dywagować, ale świat jest jaki jest. Panowie co to chcieli "wszystko dla wszystkich" już byli, panowie Marks i Engels.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 21:53 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 14 kwi 2012, 09:31
Posty: 1630
Gra w: TESV TESIV DiabloIII AssasinCreed Wiedźmin DragonAgeII RO2 Wargame:ZW CoH2 SniperElite2
Eeee, a właściwie. Nexus mod i mody na nim w 100% darmowy jest. A czy autor może zablokować coś tam bądź strona i ustalić że taki a taki mod jest płatny? Czy na Skyrim nexus są płatne mody jakieś? To tak czysta ciekawość.

Tylko że auto kosztuje, mod co najwyżej czyjąś pracę i czas ( z całym szacunkiem dla modderów którzy nie mając żadnych z tego korzyści poświęcają swój własny czas i dają z siebie wszystko by uprzyjemnić rozgrywkę wykazując się nieraz umiejętnościami, talentem, chęciami i pomysłami lepiej od Bethesdy oczywiście). Czemu ktoś nie mógłby dostosować moda do własnych potrzeb bądź potrzeb grupy graczy?
Wiele przedmiotów/modów jest genialnych z założenia ale mają swoje jakieś ale. I wręcz krzyczą o poprawienie ich.

Wtrącenie o Marksie i Engelsie nie rozumiem. Co oni mają tu do tego?
Niektórzy zbytnio internet przenoszą do życia realnego a pliki moda co ktoś sobie w wolnych chwilach robią przyrównują do samochodu kosztującego kupę realnej kasy.

_________________
"Hej Odynie prowadź nas
Śmierci w oczy spojrzeć czas
Bo drakkary są gotowe i rwą się do drogi
Niecierpliwe wielkich czynów i przelanej krwi
Nie ma nigdy w sercach naszych ani cienia trwogi
A dla wrogów też litości nie ma ani krzty"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 22 paź 2012, 22:47 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
Może to ciężko zaakceptować, ale rzeczy nierealne, niefizyczne, wirtualne, mogą być cenniejsze od już wałkowanego tutaj samochodu.
Nexus jest darmową usługą, tak. Posiada przy tym elementy umożliwiające operacje pieniężne (dotacje paypal, czy konta premium), ale nie o to chodzi.
Nie mamy sprecyzowanej licencji, a to, co autor tekstur podał.

Kowalski może sobie narysować, tam.. pingwina i może to być kompletny bohomaz. Ale - jeśli zastrzeże sobie, aby jego pracy nie modyfikować bez pytania, wtedy furtka się przymyka. Oczywiście racja jest po stronie autora oryginału i oczywiście niewiele osób cokolwiek sobie robi, z tego tytułu. Dlatego wspomniałem, że jest to kwestia fair-play, uczciwości.
Zarzucono mi wyżej, że swoim pytaniem tworzę "sztuczne problemy". Ja po prostu zatrzymałem się przy czymś, co zazwyczaj jest po prostu omijane, przy czymś na co niewiele osób zechce spojrzeć.

Moja odpowiedź na pytanie główne tego wątku, jest zależna od tego, czy autor tekstur zgadza się na budowę nowej zbroi, do której posłuży jego praca.

Jeśli ktoś ma ochotę udzielić bezpośredniej odpowiedzi, proszę bardzo - nie będzie z mojej strony żadnych reperkusji, czy też oporów. Swoje zdanie już wyraziłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mod a brak Dawnguard-a
PostNapisane: 23 paź 2012, 17:25 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 paź 2012, 16:20
Posty: 505
Lokalizacja: Jak słaba średnia na koniec to w garażu
Gra w: Paint moim życiem
No i się nie dowiem...

No bez przesady. Jeśli ja uzyje sobie jego tesktur no to raczej nic chyba nie straci. Nie zbiednieje. Nawet powienien się cieszyć z tego, że chce użyć jego projektu mimo, że nie mam potrzebnych do tego plików (Dawnguard). Zazwyczaj jest mowa o nie kopowaniu, rozpowszechnianiu itp. a ja raczej tego typu planów nie mam co do tego moda. A tak poza tym to tak trochę dziwne, że autor nie daje mozliwości zmian w jego modzie. Jak by był płatny to i owszem ale skoro postanowił ów mod rozpowszechnić no to... dziwne. Nic przeze mnie nie straci więc nie wiem w czym problem. "przy czymś na co niewiele osób zechce spojrzeć." - no bo to jest trochę bezsensowny problem. Jak coś udostepniam za darmo, to muszę się liczyć z tym, że zacznie ktoś w tym "grzebać". To jakby Tesco zastrzegło sobie specjalny sposób jedzenia rozdawanej przez nie darmowej kajzerki (czy innego wypieku).

P.S: Nie kajzerka tylko bagietka...

2.P.S: No to zna ktoś sposób na te tekstury?! Dyskusja dyskusją ale nie to było tematem proźby.


Ostatnio edytowano 25 paź 2012, 17:51 przez MrDario, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowanyOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 13 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules