Teraz jest 26 wrz 2020, 19:46


Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 15   [ Posty: 142 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 09:43 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2014, 18:19
Posty: 119
Oj, dobra, Stroud nie ma tatuażu i ma wąsy jak Zagłoba! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 10:07 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, 12:31
Posty: 2424
Gra w: Batmen
A mnie ten Inkwizytor przypomina bardziej Blackwall'a. Tylko nie ma brody na policzkach.

Takie pytanie do autora - jaki charakter jest jego? ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 10:19 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2014, 18:19
Posty: 119
Od lat w grach RPG decyduję wg schematu z Baldurów (a może to naleciałości z własnego życia?) - charakter chaotyczny neutralny, zatem: "chaotyczna neutralna postać robi, co jej się podoba. To przede wszystkim indywidualista. Ponad wszystko ceni swoją wolność, ale nie będzie walczyć, by chronić wolności innych. Chaotyczna Neutralna postać nie działa celowo na szkodę organizacji czy rządów, nie szerzy anarchii. Aby to robić, musiałaby być zmotywowana dobrem (i pragnieniem uwolnienia innych), albo złem (i pragnieniem, by cierpieli ci, którzy są od niej odmieni). Chaotyczne Neutralne są chciwe i łatwo je przekupić. Bohaterowie o tym charakterze są samotnikami, pracują na własną rękę, bo wierzą, że świat chce im zaszkodzić i że jedyną osobą, której można w pełni zaufać, jest ona sama."

W Inkwizycji często jest trudno - póki co (na liczniku mam ok. 35 godzin gry) - kierować się tymi zasadami, ale staram się jak mogę. Nie lubię odgrywać postaci dobrodusznych i łaskawych na każdym kroku, gry od Bioware robią się wtedy wysokosłodzone...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 11:02 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sie 2012, 22:08
Posty: 1826
Lokalizacja: Rybnik
Gra w: ME, DA, AC, Fable, Fallout, TES
gramofon23 napisał(a):
W Inkwizycji często jest trudno - póki co (na liczniku mam ok. 35 godzin gry) - kierować się tymi zasadami, ale staram się jak mogę. Nie lubię odgrywać postaci dobrodusznych i łaskawych na każdym kroku, gry od Bioware robią się wtedy wysokosłodzone...


Bo BioWare, nie oszukujmy się, jakoś nieszczególnie radzi sobie ostatnimi czasy ze złymi postaciami i strasznie im to wychodzi. Widać to było zwłaszcza w Mass Effect 3 – dobry Shepard powie „Przyłącz się do nas”, zły „Przyłącz się do nas, albo będę niezadowolony!” i tyle, żadnej różnicy w zasadzie. Ale to chyba wynika też po części z tego, że BioWare tworzy teraz gry planowane już na serie, więc trudno żeby dawali graczom prawdziwy wybór – prawdziwie zła postać powinna niszczyć, gwałcić, rabować itd., w dużym stopniu zmieniając uniwersum, co by stanowiło problem przy kontynuacjach, żeby stworzyć w zasadzie dwie fabuły. Ja tam pierwszym Inkwizytorem kierowałem tak jak innymi swoimi postaciami – wredny, zły, uprzedzony, dobrze obchodzący się tylko ze swoim teamem – ale prawdę mówiąc nie widziałem żadnej różnicy pomiędzy „złym” a dobrym. Nie wiem, czy to BioWare przypadkiem otwarcie nie stwierdziło, że w Inkwizycji nie będzie w ogóle złej postaci, będzie identyczna, a różnił się będzie tylko ton wypowiedzi.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 11:13 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, 09:13
Posty: 1895
Gra w: MGS V: TPP, Fallout 4
Pottero napisał(a):
Nie wiem, czy to BioWare przypadkiem otwarcie nie stwierdziło, że w Inkwizycji nie będzie w ogóle złej postaci, będzie identyczna, a różnił się będzie tylko ton wypowiedzi.


Dokładnie tak jest. Ja nienawidzę jak BioWare karze graczy, którzy chcą grać "złymi" postaciami, a nie mogą przez wymysły twórców. Kult idealisty widoczny jest od ME1, żałuję że nie ma żadnych konsekwencji za bycie zbyt dobrym, zawsze ten paragon to zbawiciel wszechświata, który nigdy się nie myli <_<


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 11:26 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2014, 18:19
Posty: 119
Ej, da się stworzyć z gry serię i jednocześnie umożliwić prowadzenie złej postaci. Ważna jest jednak pula bohaterów - zauważcie, że w ostatnich grach Bioware przyłącza się do nas w zasadzie każdy. A jak było w Baldurach? Praworządny dobry Keldorn z chaotycznym złym Korganem raczej się gryźli, a dołączenie tych postaci do drużyny zależało od ogólnej reputacji drużyny. W nowych grach od Bioware nie borykamy się z takimi dylematami, a przecież Żelazny Byk mógłby tupnąć nogą i powiedzieć, że - dajmy na to - z Vivenne dalej nie idzie. Drużyna komponowana przez gracza - z której ktoś by mógł odejść lub zbuntować się na tyle, by bić się z protagonistą po pyskach - by była chociaż namiastka tworzenia uniwersum pod dyktando gracza.

Bioware może to zrobić, ale nie robi - bo taka opcja na pewno by odstraszyła nieco głupszych odbiorców, dla których w grach liczy się tylko zabawa. A głupszych jest zawsze więcej niż mądrych, więc...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 12:03 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sie 2012, 22:08
Posty: 1826
Lokalizacja: Rybnik
Gra w: ME, DA, AC, Fable, Fallout, TES
gramofon23 napisał(a):
Drużyna komponowana przez gracza - z której ktoś by mógł odejść lub zbuntować się na tyle, by bić się z protagonistą po pyskach - by była chociaż namiastka tworzenia uniwersum pod dyktando gracza.


Zrobili to w Początku – jeśli zdesakrowałeś Urnę Świętych Prochów, to Leliana strzeliła focha i trzeba ją było zabić. Tyle że BioWare ją wskrzesiło, bo najwidoczniej nie mieli innych pomysłów. Albo stwierdzili, że to jest fajny plot twist, tyle że dla mnie to zwyczajne, typowe ostatnimi czasy dla BioWare, umniejszanie decyzjom podjętym przez gracza. Podobnie w Mass Effect 3 – można zabić Kaidana albo Ashley, jeśli nie udało się ich przekonać, że się nie pracuje dla Cerberusa.

gramofon23 napisał(a):
Bioware może to zrobić, ale nie robi - bo taka opcja na pewno by odstraszyła nieco głupszych odbiorców, dla których w grach liczy się tylko zabawa. A głupszych jest zawsze więcej niż mądrych, więc...


Teoretycznie, z tego co obiecują opisy gry, towarzysze mogą się nie zgodzić i odejść od Inkwizytora, a na końcu może zostać tylko z jednym. Tylko nie wiem, jak miałbym grać, żeby do tego doprowadzić – chyba nawet z Żelaznym Bykiem można normalnie romansować, jak mu się każe wybić jego oddział.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 12:19 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2014, 18:19
Posty: 119
Te miłostki - wnoszę po ok. 30 godzinach gry - są błahe, mało naturalne - w zestawieniu choćby z relacjami z Viconią DeVir z Baldura. Przypomina to raczej łączenie ze sobą simów i klikanie jakichś ikon z serduszkami. Litości - ta opcja wygląda tak, jakby skierowana była do zbuntowanych licealistek, które na ostatnich stronach zeszytów wypisują imiona swoich sympatii w czerwonym sercu. A gdzie jakieś niedopowiedzenie, tajemnica, tabu? Tak, wiem - to gra komputerowa, nie rzeczywistość, od której gracze chcą poniekąd uciec, ale i tak uważam, że tego typu wątki można napisać lepiej. Te wybory z Mass Effect (np. przytoczony Ashley/Kaidan) to też poziom serialu Na Wspólnej. Brakuje mi w tym wszystkim polotu, historii - tego typu triki mogą być smaczkiem w grze pokroju Call of Duty, ale nie w gatunku RPG. ALE - gatunek przechodzi już od jakiegoś czasu ewolucję. Mam wrażenie, że kluczowa była tu premiera pierwszego Mass Effecta - ta gra nosiła jeszcze w sobie cząstkę staroszkolnego RPG, ale niektóre elementy były już mocno hollywoodzkie. Weźmy recenzje tych gier - zwykle dyskutuje się o tym, jak pracuje kamera i czy cienie drzew dobrze odbijają się na leśnej ścieżce, o budowaniu drużyny, atmosfery wokół głównego wątku pisze się bardzo mało. Twórcy niby wyciągają jakieś wnioski (np. karty z gołymi babami z Wiedźmina zastąpione nieco bardziej zawiłym "romansem" w części drugiej), ale i tak gry RPG wciąż robione są pod motłoch. Już nie wspomnę o jakichś wątkach LGBT, w których Bioware chce na rynku brylować. Każdy trzeźwy człowiek widzi, że był to wymysł jakichś marketingowców, którzy kilka notek do prasy z tych związków ugrali (bo przecież nieważne, co mówią, ważne że mówią).

Wszystko to jest chochlą dziegciu w historii Inkwizycji, bo przecież pod całą tą otoczką kryje się wiele ciekawych wątków (ludziom nie brakuje w Bioware wyobraźni - brakuje raczej odbiorców ich wizji, stąd pewnie te fabularne kastracje)...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 12:50 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sie 2012, 15:37
Posty: 599
Lokalizacja: Storytime
Gra w: Życie
Wszystko fajnie, ale robi się mały offtop. :P

_________________

Can I get you a ladder, so you can get off my back?

Obrazek
My winter brings all the lampposts to the yard.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pokaz Inkwizytorów
PostNapisane: 19 gru 2014, 14:08 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08 gru 2014, 18:19
Posty: 119
:)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 6 z 15   [ Posty: 142 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules