Teraz jest 26 wrz 2020, 19:37


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 16:50 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sie 2012, 22:08
Posty: 1826
Lokalizacja: Rybnik
Gra w: ME, DA, AC, Fable, Fallout, TES
Tak sobie przypomniałem, że w zeszłym roku na jakichś targach EA i BW pokazało półgodzinny gameplay z lokacji, której w grze nie znalazłem. Naszukałem się tego wideo, ale z końcu znalazłem:



W pierwszej części mamy Crestwood, w drugiej Zachodnie Podejście. Crestwood było wtedy lokacją dwukrotnie większą od wszystkich w Dragon Age II i największą dostępną w Inkwizycji. Widać wyraźnie, że było większe i wyglądało zupełnie inaczej niż w finalnej wersji. Widać też, że obcięto sporo miejsc, questów i zawartości, w tym m.in. chyba również to, czego życzył sobie master_rpg – bronienie twierdz Inkwizycji.

W drugiej części gameplayu mamy z kolei Zachodnie Podejście, które przypomina bardziej Syczące Pustkowia – co prawda są źródła Napoju Śmierci, twierdza Gryfiego Skrzydła, ale że jest noc, to właśnie kojarzy się bardziej z Syczącymi Pustkowiami. W tej części widać również, że wtedy po zdobyciu twierdz można było w nich zlecać operacje – w finalnej wersji zostało to usunięte i wszystko robimy z poziomu Podniebnej Twierdzy. Tak się zastanawiam, czy Zachodnie Podejście, Syczące Pustkowia i Zakazana Oaza to nie była kiedyś jedna mapa, dopiero później podzielona na trzy osobne lokacje.

Widać, że od momentu pokazania tego gameplayu do wydania gry BioWare dość znacząco namieszało w wyglądzie, rozmiarach i zawartościach lokacji. Jak z perspektywy czasu oceniacie zmiany względem tego, co pokazano w gameplayu? Co wyszło na lepsze, a co na gorsze?

_________________
ObrazekObrazek


Ostatnio edytowano 26 gru 2014, 18:11 przez Pottero, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 17:16 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 gru 2014, 17:50
Posty: 27
Obraz się nie wczytuje :/

_________________
"W walce, zwycięstwo

W pokoju, czujność

W śmierci, poświęcenie."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 17:48 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2011, 17:24
Posty: 7339
Lokalizacja: Warszawa
Gra w: DA, ME, TES, TLJ
Pottero, nie podawaj skróconego linka do YT, to sam "numer", który występuje w adresie. Inaczej video się nie wczyta.
Słowem samo to: "xAGoueHU8fo"


_________________
To nie ja! To postać! - SESJE RPG
Aedd Gynvael - Bywalec


Obrazek

Dubhenn haern am glǎndeal, morc'h am fhean aiesin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 18:11 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sie 2012, 22:08
Posty: 1826
Lokalizacja: Rybnik
Gra w: ME, DA, AC, Fable, Fallout, TES
OK, poprawiłem, teraz możecie oglądać :P.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 18:31 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 sie 2012, 15:37
Posty: 599
Lokalizacja: Storytime
Gra w: Życie
Ja nawet tego nie chcę oglądać i się denerwować.
Rozmowy face to face, podpalanie łodzi templariuszy, wolniejsze chodzenie przy na brzegach/bagnach, komentarze towarzyszy po rozmowach z innymi NPC'ami, większe zastosowanie zdobytych twierdz, lepsza perspektywa walki, możliwość przybliżenia kamery podczas eksploracji, dragon age'owy klimat, ogromna i ciekawa lokacja Crestwood, ciekawsi wrogowie i walki (jaskinia), cutscenki z towarzyszami podczas eksploracji (słynna scenka z Varric'iem), możliwość noszenia normalnych pochodni zamiast magicznych klocków, przejrzysta, przyjemniejsza i bardziej kolorowa mapa Thedas, ciekawe, mniej sztuczne questy poboczne, branie/nie branie udziału w walkach między magami i templariuszami, obserwowanie jak walczą, aktywny wpływ naszych decyzji na stan świata dookoła gracza i większa ich ilość.. można by tu jeszcze wiele wymieniać.
Gdzie się to wszystko podziało?
Szlag mnie trafia jak pomyślę jaką grę mogliśmy dostać, a w jaką w końcu przyszło nam zagrać.

_________________

Can I get you a ladder, so you can get off my back?

Obrazek
My winter brings all the lampposts to the yard.


Ostatnio edytowano 26 gru 2014, 19:30 przez NusiaczeK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 19:15 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, 09:13
Posty: 1895
Gra w: MGS V: TPP, Fallout 4
Co wyszło na lepsze? Nic
Co wyszło na gorsze? Prawie wszystko
Grając pierwszy raz w Inkwizycję miałem właśnie wryty w pamięć ten gameplay i czekałem na te wszystkie atrakcje, no niestety się zawiodłem :( . BioWare lubi ostro kastrować swoje produkcje z naprawdę dobrych rzeczy. Widać było, że miejsca mają swoje misje fabularne powiązane z głównym wątkiem. Odwiedzając Crestwood byłem zaskoczony tym jak wygląda, ale w końcu Bio miało trochę czasu do premiery i wiele pozmieniali, więc do wyglądu lokacji się nie czepiam.
Twierdze były mniej więcej tak skonstruowane jak sobie wyobrażałem do tego można było zmieniać ich wygląd tak jak Skyhold ;)
Resztę podsumowała koleżanka, więc nie ma co dodawać.
Szkoda bardzo szkoda, że tak wyszło, chciałbym pokazać teraz komuś z BioWare ten gameplay i spytać gdzie się to podziało ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 26 gru 2014, 23:28 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lip 2014, 22:21
Posty: 39
Pierwszy raz widzę ten filmik i stwierdzam że tamta wersja podoba mi się o wiele lepiej niż to co dostałam :p5:
Niby zdobywa się te twierdze, ale w rezultacie one nic nam nie dają, a na filmiku mamy jednak jakieś tego zastosowanie i wszystko trzyma się kupy.
Crestwood wygląda na o wiele większe, bardziej żywe i jakoś tak bardziej klimatyczne niż to co jest w finalnej odsłonie.
Jak na moje to przerósł ich ogrom tego świata, który zaprojektowali i zwyczajnie by się nie wyrobili jakby mieli w całej grze upchać ciekawe questy i wiele rpgowaych elementów, które naobiecywali. BioWare może i chciało co widać, ale terminy goniły a EA wiadomo jakie jest... <_<
Nie mogli dać w jednej lokacji obronę twierdzy, masę filmików, komentarzy towarzyszy, dużo questów itd. skoro w innych by tego nie było. Sprowadzili całą grę do tego poziomu tylko dlatego żeby jakoś to wyrównać i nie zrobić totalnej wtopy. Oczywiście to tylko moje zdanie.
Eh szkoda tych rozmów twarzą w twarz i komentarzy naszych towarzyszy na temat tego co zdecydowaliśmy...to już był klasyk z Początku gdzie zrzędy za plecami nas obgadywały bo coś źle się wybrało <3
W tym wideo widzę wagę decyzji(smutek Varrica bo poświęciliśmy ludzi), w grze tego tak bardzo nie czuć.
Spoiler:

Btw. jak EA będzie dalej tak poganiać chłopaków z BW to boje się o nowego ME, no ale chajs musi się zgadzać.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 04 sty 2015, 19:00 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2014, 21:34
Posty: 57
Ja też wcześniej nie znałam tego materiału, ale również nie wiem skąd te zachwyty nad finalnym produktem.
Nie jest to zła gra, ale na pewno nie wybitna. To niestety kontynuacja DAII, a nie dużo lepszej DA:O, z prawie wszystkimi wadami DAII. Tym razem dopracowano lokacje i właściwie tyle... niestety nic z tego nie wynika, bo w tych ślicznych miejscach nie ma nic ciekawego do roboty. Biegamy sobie wytrwale po tych zarąbistych lokacjach, z nadzieją że wreszcie coś godnego uwagi się przydarzy, ale efekt jest jakbyśmy taczkami jeździli, tylko załadować zapomnieli. Jeżeli ktoś nie ma ambicji, żeby skompletować różne kolekcje, których jest multum, to naprawdę musi stwierdzić, że w kwestii ciekawych questów bieda aż piszczy. Jest sporo sprytnych zabiegów sztucznie przedłużających rozgrywkę, np. konieczność samodzielnego craftingu wymusza dokładne zwiedzanie lokacji i zbieranie zasobów, ale ja mam wrażenie, że to taki sprytny prosty sposób, żebym nie zauważyła, że dostałam produkt RPG-opodobny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 04 sty 2015, 20:09 
Status Widmo
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 mar 2011, 16:48
Posty: 7469
Lokalizacja: Gallifrey
Gra w: Mass Effect, DA, Wiedźmin, TES:Skyrim
@NusiaczeK - absolutnie się z tobą zgadzam. W sumie to bardzo zawiodłam się na Inkwizycji :/ Pamiętam jak w 2013 te gameplaya baaardzo mnie podekscytowały, a w rzeczywistości dostaliśmy kompletnie wykastrowaną wersję... a przecież grę mieli rok dłużej w produkcji! Po co więc skupili się na zmienianiu wyglądu regionów (wyglądały tam naprawdę świetnie), zamiast skupić się nad ulepszeniem questów? Najbardziej boli to, że wszystkie te regiony są całkowicie zbędne, bo nie ma w nich żadnych misji związanych z głównym wątkiem. Co mnie szokuje, bo w powyższym gameplayu jest zupełnie inaczej... Czyżby Bioware zmieniło główną fabułę??

A tak to wszystkie lokacje są bez życia, jakby były rodem z gier MMO (nawet wrogowie szybko się respawnują...). Nie ma w nich ANI JEDNEJ cutscenki! ANI JEDNEJ! Psuje to immersję i nie potrafię wczuć się w swoją postać. Towarzysze też nic nie komentują, nie sprzeczają się, nie sugerują swojego zdania. Gdyby nie party banter, to byliby całkowicie zbędni. Co to za towarzysze, którzy praktycznie w tych regionach nie istnieją?

Eksploracja regionów i robienie pobocznych questów nie ma żadnego sensu, bo prawie nigdy nie są powiązane z wątkiem głównym. A nawet jeśli są, to te powiązanie jest naprawdę nikłe i niczego nie dodają do głównej historii. Jako że wszystkie regiony są kompletnie zbędne, to mogliby kilka wyrzucić i poświęcić więcej czasu na tworzeniu questów związanych z głównym wątkiem. A tak to świat Thedas jest naprawdę ogromny, ale nie ma w sobie żadnej zawartości, jest pusty i nudny.

Ehhh, już chyba byłoby lepiej, gdyby Bioware wydało grę rok temu...

_________________
"I'd call you a genius, except I'm in the room." - Saphyria Dar'kel

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wersja alfa vs. wersja finalna (archiwalny gameplay).
PostNapisane: 04 sty 2015, 20:28 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2012, 09:13
Posty: 1895
Gra w: MGS V: TPP, Fallout 4
Ja się dziwię skąd tyle nagród GOTY, nawet Angry Joe dał 9/10 (wersji konsolowej), a miałem go za jednego z najbardziej uczciwych recenzentów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 3   [ Posty: 22 ]
Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules