Teraz jest 17 gru 2018, 01:31


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Alchemia
PostNapisane: 17 sie 2012, 12:56 
Casual
Casual

Dołączył(a): 17 sie 2012, 12:51
Posty: 5
Witam wszystkich. Gram już sporo czasu, odkryłem chyba wszystkie wyspy, ciągle zbieram rośliny ale nigdzie nie mogę znaleźć rzadnych porządnych przepisów. Mam w ekwipunku kilka roślinek o stałym efekcie, ale boje się je zjejść bo jak to w gothicach bywało nie opłacało się zjejść niektórych roślin gdyż efekt był znacznie potężniejszy po zrobieniu z nich eliksirów. Możecie przytoczyć kwestię alchemii w Skyrim 2 jakoś dokładniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 17 sie 2012, 13:34 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, 08:08
Posty: 351
Gra w: The best game ever - Gothic.
Alchemii można nauczyć się jedynie, gdy opowiemy się po stronie tubylców. Jednak nie wiem, czy można wytwarzać mikstury ze stałym efektem. Choć myślę, że raczej takowych nie ma, bo tych roślin jest mnóstwo i przewaga bohatera, który opowie się po stronie tubylców byłaby zbyt wielka, niż tego, który poparł inkwizycję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 17 sie 2012, 14:31 
Casual
Casual

Dołączył(a): 17 sie 2012, 12:51
Posty: 5
Jestem z tubylcami, dawno nauczyłem się tej profesji ale nijak mogę ją wykorzystać. Roślin mam mnóstwo i są też ze stałym efektem np. +1 do zastraszania, kuloodporny, twardziel itp. Bardzo nie wiele ich jest.
Tych co mam ogrom mają wypisany efekt typu np. przy lilii duchów regeneracja 5. Sugerujesz by zjejść te rośliny ze stałym efektem bo więcej z nich nie wyciągnę? A te bez stałego efektu też? 5pktów zdrowia to tak mało że aż nie chcę mi się w to wierzyć. Grę niedługo przejdę i głupio tak przjść ją z tym wszystkim w ekwipunku ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 17 sie 2012, 14:54 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, 08:08
Posty: 351
Gra w: The best game ever - Gothic.
Wiem, że są te ze stałym efektem i właśnie o nich mówię, bo wcale nie jest ich tak mało, jak mogłoby się wydawać. Trzeba po prostu przeszukiwać każdy możliwy kąt na wyspach. Gram obecnie drugi raz, zwiedziłem dokładnie dopiero 3 wyspy, a już mam po 5 roślin ze stałym efektem prawie z każdego rodzaju. Jeżeli zatem wyuczoną masz umiejętność warzenia eliksirów i na stole alchemicznym nie ma opcji, by wykorzystać rośliny ze stałym efektem (co więcej, nie ma nawet receptur, które wykorzystywałyby te rośliny), to raczej możliwości tworzenia mikstur stałego efektu po prostu nie ma. Gdy grałem za pierwszym razem, to po jakimś czasie zacząłem wszystkie te rośliny pożerać. Teraz jednak je magazynuję i też próbuję znaleźć dla nich jakieś zastosowanie - ale bez skutku. ... a warzenie eliksirów jest tak podstawową umiejętnością, że raczej wątpliwe jest, żeby znalezienie przepisów wykorzystujących rośliny stałego efektu było w jakiś sposób utrudnione.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 17 sie 2012, 15:17 
Casual
Casual

Dołączył(a): 17 sie 2012, 12:51
Posty: 5
No i właśnie dlatego to jest dla mnie dziwne. Sam zobacz przeszedłeś całą grę i nie udało Ci się znaleźć zastosowania innego niż zjedzenie. Skoro są przepisy na inne pierdoły, a nie ma na rośliny ze stałym efektem to jest to jak dla mnie SCHRZANIONE i trochę nielogiczne. Ja będąc w miarę daleko w grze nie mogę znaleźć rzadnego przepisu na nie i mnie to dziwi. Jeśli sa napiszcie gdzie lub u kogo je kupić jeśli nikt nie potwierdzi że są to w podsumowaniu można tylko napisać że szkoda że nie ma bo wielu z nas jak widać ich szuka... Ot co przypuszczam że tak jest niestety.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 27 sty 2015, 22:20 
Casual
Casual

Dołączył(a): 27 sty 2015, 22:08
Posty: 2
Piszę co i jak, bo widzę, że zamieszanie jakieś.
Otóż jak najbardziej można warzyć (nie ważyć!) napitki z roślin o trwałym efekcie. Po wypiciu takiego eliksiru otrzymujemy stały bonus do cech +2 (zamiast +1 jak po zjedzeniu rośliny).
Wymagania do warzenia eliksirów to voodoo na poziomie 4.
Nie wiem ile jest przepisów na te potiony, ale ja na razie znalazłem jeden - sok głupców, z wykorzystaniem czapki błazna - bonus do cech złodziejskich (podłe sztuczki, złodziejstwo, złotousty) +2. Przepis można dostać u Shaganumbich a dokładnie u Badriy'i.
Tutaj: http://www.gamefaqs.com/boards/622499-r ... s/62690074 można przeczytać, że na pewno jest jeszcze jeden taki przepis. Możliwe, że będzie coś więcej - ino szukać :)
W każdym razie sok głupców zrobiłem, wypiłem - działa :)

Mam nadzieję, że komuś się ta moja pisanina przyda :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 28 sty 2015, 19:09 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 cze 2010, 08:08
Posty: 351
Gra w: The best game ever - Gothic.
Cóż, dobrze wiedzieć, że chociaż coś takiego jednak jest. Mimo wszystko, dostępność receptur woła o pomstę do nieba.

boa napisał(a):
można warzyć (nie ważyć!) napitki z roślin


Ze wstydu specjalnie przeczytałem cały temat ponownie i nie widzę, aby ktokolwiek popełnił tutaj błąd w pisowni akurat tego czasownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia
PostNapisane: 30 sty 2015, 17:11 
Casual
Casual

Dołączył(a): 27 sty 2015, 22:08
Posty: 2
Widocznie na jakimś innym forum mi w oko wpadł ten błąd, powiedzmy, że można to potraktować jako żart ;) Ale tak czy inaczej miksturki są i działają :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 8 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules