Teraz jest 04 sie 2020, 04:58


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 5 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wstęp do MODDINGU Risena 2
PostNapisane: 03 maja 2012, 22:15 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
Może nie jest to najlepszy dział, ale innego nie ma. W przyszłości owy temat może zostać przeniesiony do odpowiedniego działu.

UWAGA!

1. Dobrze by osoby chcące moddować, miały jakieś doświadczenie w tym zakresie (najlepiej z innymi grami Piranha Bytes).
2. Moddowanie może przynieść nieoczekiwane rezultaty, które w skrajnych przypadkach mogą wymagać nawet reinstalacji gry. Zostaliście ostrzeżeni ;).

Zaczynamy.

Chwilowo nie ma zbyt wielu narzędzi do modowania Risena 2 (czekamy np. na Template Editor - podstawę moddingu). Niemniej coś już można zdziałać.

Aby bawić się plikami Risena, najpierw trzeba je wypakować (mają rozszerzenie .pak), a znajdziemy je w /data/compiled oraz /data/common. Służy do tego program autorstwa znanego fanom moddingu gier PB - Nico.

Link:
http://www.bendlins.de/nico/risen/risenaut.7z

Coś przerobiliśmy i chcemy to wrzucić do gry? Oto sposób:

Odnajdujemy katalog: C:\Użytkownicy\Nazwa użytkownika\AppData\Local\Risen2\Config\ i wewnątrz Config (nie obok, jak to miało miejsce w poprzednim Risenie!) tworzymy katalog data. Właśnie w nim należy umieszczać zmodyfikowane pliki, pamiętając o zachowaniu pełnej ścieżki (wszystkie katalogi i podkatalogi w jakich znajdował się zmodyfikowany przez nas plik).

To jeszcze jednak nie wszystko. Musimy edytować jeden plik (mountlist_packed.ini), domyślnie znajdujący się w:
c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\risen2\data\ini

Odnajdujemy sekcję [Root] (pierwsza od góry), gdzie powinno znajdować się coś takiego:
RootPath=..
NoWatch=true
NoPacked=false
NoPhysical=true

Wszystko co musimy zrobić, to zamienić wiersz NoPhysical=true na NoPhysical=false i zapisać. Gotowe - można odpalać i podziwiać wprowadzone przez siebie zmiany ;).

================================================================================

Tą część kieruję do osób które są w miarę obeznane w Moddingu Risena bądź Gothica 3 (bo jest to niemal identyczne).

Pamiętacie w jak łatwy sposób można było podmieniać tam modele różnych obiektów (głowy postaci, pancerze, przedmioty itd)?

Przykładowo, chcieliśmy zmienić pancerz paladyna, na jakiś inny (np. zbroję buntownika). Nic prostszego, wystarczyło odnaleźć pliki o rozszerzeniu .xanim (odpowiedzialne za modele postaci) i zamienić je nazwami...

W Risenie 2 jest jednak pewien problem. Teraz pliki animacji nazywają się .xskn a próba ich podmiany kończy się niepowodzeniem. Gra odpala, ale wyskakują jakieś artefakty a model postaci jest zupełnie niekompletny i rozsypany na kawałki. Co ciekawe, podmiana tych plików z poziomu konsoli gry (polecenie edit) nie sprawia żadnych problemów...

Gdyby ktoś miał ochotę się tym pobawić i odkrył coś ciekawego, proszę niech da mi znać (nawet na PW).

Zapraszam do udziału i pracy nad rozwojem tego tematu ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wstęp do MODDINGU Risena 2
PostNapisane: 04 maja 2012, 09:12 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2009, 22:32
Posty: 112
edit:
Fakt, mogłem napisać to na PW. Ale teraz już za późno.

Yeah, wielkie dzięki. Czekałem na jakiś pierwszy krok w kwestii moddingu Risena 2.

Mam dwa pytania. Jedno związane z konsolą z kodami, a drugie bezpośrednio z moddingiem.

pyt1
Zanim modding w Gothic 3 zdążył się rozkręcić gracze kombinowali w konsoli z kodami. Za pomocą spawn stawiali budynki. Rezultat był taki, że po jakimś czasie wychodziła im wioska bądź miasto. NPC byli dodawani także kodami.

I tu pytanie. Czy takie coś jest możliwe w Risen 2? A jeśli tak - czy komendą edit można wprowadzać nowe dialogi?

pyt2
Do jakiego stopnia modding Risena 2 jest zbliżony do Gothica 3? W Gothic 3 możliwa jest edycja dialogów. Nie wiem na ile możliwe jest to w Risen 2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wstęp do MODDINGU Risena 2
PostNapisane: 04 maja 2012, 11:15 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
PB zapowiedziało że NIE będzie narzędzi do moddingu, bo wolą się skupić na DLC :zly:

Wszystko w rękach modderów-amatorów i ich narzędzi. Nico jak zwykle nie zawiódł (on tworzy najważniejsze aplikacje do moddingu, od czasów pierwszego Gothica). Na WoR zapowiedziano także Template Editor a czy pojawi się więcej? Zobaczymy. Grzebanie w ustawieniach kupców, questach czy dialogach to już wyższa szkoła jazdy i wymaga na prawdę niemało cierpliwości, nierzadko także specjalnie przygotowanych edytorów.

Była nawet taka "śmieszna" sytuacja z Gothicem 3. Koleś napisał bardzo fajne narzędzie, dzięki któremu można było dowolnie zmieniać asortyment kupców. Potem w niejasnych okolicznościach pożarł się z administracją forum, po czym skasował swoje konto i WSZYSTKIE LINKI do swoich narzędzi. Zagroził także, że wytoczy proces każdemu, kto będzie rozprowadzał je bez jego zgody, a on takowej udzielać nie zamierza nikomu...
Dziwne tylko, że nikt od tamtej pory nie stworzył podobnego narzędzia i fani (bardziej zaawansowanego) moddingu G3 zostali na lodzie ;(.

A stricte odpowiedzi:
1. Można wstawiać budynki (sam się tym bawiłem ;D), a także postaci, obiekty - wszystko co znajduje się w plikach gry. Tyle tylko, że efekty nie są trwałe - wczytujesz grę i wszystko znika...
2. Z dialogami - szczerze mówiąc nie wiem. Konsola w G3 była o wiele bardziej rozbudowana (podzielona na kategorie, można było sterować kamerą, obiektami i wszystkimi ustawieniami). W Risen 2 tego nie widzę, obecnie mamy tylko komendy...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wstęp do MODDINGU Risena 2
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:31 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 maja 2012, 14:27
Posty: 34
Gra w: Risen 2 Dark Waters,Risen,Dragon Age 2,The Witcher,Gothic 2 NK,Blades Of Time
A jak zrobić i dodać postać do Risena 2 :)

_________________
Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wstęp do MODDINGU Risena 2
PostNapisane: 04 maja 2012, 17:31 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 maja 2012, 14:27
Posty: 34
Gra w: Risen 2 Dark Waters,Risen,Dragon Age 2,The Witcher,Gothic 2 NK,Blades Of Time
Bardzo prosze ; )

/ Nie pisz swoich postów pod rząd, korzystaj z opcji "EDYTUJ" -mod

_________________
Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 5 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules