LARP - WILCZA GODZINAMamy przyjemność zaprosić Was na pierwszego LARP-a organizowanego w ramach V Zlotu GameCon. Chcemy Wam zaproponować wspólną, kilkugodzinną zabawę w świecie Wiedźmina, gdzie nic nie jest czarno-białe, a cny człek może okazać się najprawdziwszym potworem, który ugnie się dopiero pod srebrnym mieczem. Dostaniecie szansę na wcielenie się w postacie, których kreowanie może okazać się nie lada wyzwaniem, a w pogoni za brzdękiem orenów oddech Dzikiego Gonu na karku tylko doda Wam skrzydeł.uniwersum: świat Wiedźmina
czas akcji: między Sagą, a grą Wiedźmin, dokładniej - kilka miesięcy po pogromie rivskim
miejsce akcji: wioska w Temerii, Wilczy Jar - pomiędzy Wyzimą a Mariborem
termin larpa: proponowany w nocy z soboty na niedzielę (11.07 - 12.07), ale w zależności od preferencji zgłaszających się graczy może ulec zmianie.
JAK GRAMY
CO TO JEST LARP LARP - (ang. live action role-playing), czyli "RPG na żywo". Uczestniczy wcielają się w role, które starają się odegrać z dokładnością, wypełniając ich cele i marzenia. Ważne jest, aby jak w przypadku sesji RPG, wczuć się w postać i być nią podczas rozgrywki. Odgrywać jej charakter, ale także pozwolić się "ponieść" klimatowi świata, w którego realiach dzieje się gra.
MECHANIKA Klimat „Wiedźmina”, jak również klimat zlotów GameCon skłania nas do ograniczenia mechaniki gry do niezbędnego minimum, a więc będzie obowiązywać zasada WYSIWYG
(what you see is what you get).
Przyjmujemy, że scenografia, krajobraz, stroje itd. wygląda tak, jak widzimy. Nasza postać widzi to samo, co widzimy my jako gracz.
W trakcie gry nie będzie miało miejsca "dopowiadanie", przez graczy lub organizatorów, jakichkolwiek elementów, które miałyby istnieć w świecie gry, nie były zaś przedstawione w rzeczywistości.
W szczególności:- Postacie graczy wyglądają tak, jak gracze. Nie można dopowiedzieć "poza tym, jak wyglądam, mam pełną zbroję płytową i dwuręczny miecz Zerwikaptur"
- Sceneria gry wygląda, tak jak powinna być postrzegana w grze. Nie będzie miało miejsca w grze dopowiedzenie typu "teraz widzicie wielki zamek".
- Działania postaci są tym, czym działania graczy. Dotyczy to wszystkich scen, w tym przemocy, zbliżeń, inicjacji, etc. Aby np. kogoś okraść nie wystarczy tylko wpisać umiejętności złodziejskich do karty postaci - należy zakraść się do swojej "ofiary" i... naprawdę ją okraść
- Rekwizyty będą podzielone na dwie grupy. UWAGA: do scen walk będą służyły „bezpieczniki”, zarówno broń lateksowa, ręcznie robiony oręż piankowy, bezpieczne pacyny do łuków jak również przygotowane w podobny sposób „sprzęty gospodarstwa domowego” (a to oznacza ni mniej ni więcej, że wolno klienta walnąć w łeb tasakiem-bezpieczniakiem, lub patelnią-bezpieczniakiem, ale nie rzeczywistym wyposażeniem karczmy i kuchni). Podobnie liczymy na zdrowy rozsądek graczy, ze przy bójkach wręcz i policzkowaniu sami zachowają umiar gry aktorskiej.
- Słowa bezpieczeństwa wypowiadane są wtedy, kiedy któryś z Graczy uważa, że dana scena posunęła się za daleko lub, że można zagrać ją mocniej/namiętniej/brutalniej. Rozróżniamy trzy z nich:
Green- używane wtedy, kiedy Gracz uważa, że rozgrywana scena jest za słaba/zbyt delikatna. Użycie tego słowa daję zgodę na wzmocnienie ekspresji działania oraz używanych słów, włożenie więcej agresji w scenę pojedynku itp. "Bij mnie mocniej".
Yellow - używane, kiedy Gracz nie chce, aby dana scena posunęła się zbyt daleko, a jej obecny poziom zaangażowania jest wystarczający. Oznacza to, że Gracz zgadza się na pewne mechanizmy (wulgaryzmy, włożoną w walkę siłę etc. etc.), ale tylko do pewnego stopnia. "Jest dobrze, ale więcej nie".
Red- ostatnie słowo jednoznaczne ze słowem "dość". Używane wtedy, kiedy wg Gracza dana scena osiągnęła granicę, której nie chce przekraczać lub jest zbyt mocna i należy ją złagodzić. "To moja granica".
Słów bezpieczeństwa należy przestrzegać, tak samo jak poszanowania godności drugiego człowieka. Apelujemy o rozwagę oraz empatię - larp ma być zabawą dla wszystkich.
W terenie gry potencjalnie mogą się znaleźć nieusuwalne obiekty ze świata rzeczywistego, jak oznaczenie szlaków turystycznych na drzewach, budynki nie całkiem staroświeckie lub turyści. Jako organizatorzy zrobimy jednak wszystko, by elementów takich było jak najmniej, a ich obecność była nieodczuwalna.
FABUŁAWilczy Jar - nieduża wioska w Temerii leżąca na jednym z głównych traktów wiodących z Wyzimy do Mariboru. Cudowne, dotąd spokojne miejsce otoczone lasami i polami, przeżywa obecnie najazd. Najazd problemów, któremu nawet najdzielniejsi mogą nie podołać. W lasach kryją się wilki, broniąc do niego dostępu i rozszarpując ludzi, którzy zapuszczą się za daleko. W pobliskiej rzece osiedliły się topielce, Scoia’tael atakują przyjezdnych, karawaniarze liżą rany po atakach, a na domiar złego do wsi naściągali magowie i druidzi, i straszą ludzi.
To musi skończyć się katastrofą.
LISTA POSTACI W związku z tym, że chcemy zapewnić Wam naprawdę dobrą zabawę, to staramy się przemyśleć oraz doprecyzować fabułę.
Do Zlotu pozostało grubo ponad pięć miesięcy, jednakże chcemy wziąć pod uwagę Wasze preferencje do stworzenia postaci, które przyjdzie Wam odegrać.
Dla części postaci opracowałyśmy zarysy Kart Postaci obejmujące pochodzenie, rolę pełnioną w Wilczym Jarze lub powód przybycia tamże. Są to postacie bardzo mocno osadzone w przeplatających się wątkach fabularnych. Oznacza to, że z góry mają narzuconych kilka zadań (których rozwiązanie jest zależne od Waszej woli i preferencji). Niemniej bardzo chętnie wcielimy w życie Wasze pomysły - czy to pomożecie nam w napisaniu kart postaci do tych postaci z listy, czy stworzycie zupełnie nowego bohatera, którego jeszcze nie brałyśmy pod uwagę. Wszystko jest możliwe, a czas jaki nam pozostał do Zlotu pozwoli na dopracowanie szczegółów. Uprzedzamy, że nie wszystkie postaci z listy muszą zostać wybrane, aby larp się odbył.
Tam gdzie to możliwe, zaznaczyłyśmy wybór płci.
Mistrzynie Gry wystąpią jako Łowca oraz Strażniczka – chcemy, aby gra wypadła jak najbardziej naturalnie i w "klimacie".
Lista postaci z celami określonymi przez MG:NIELUDZIE1. Wiewiór-elf I (płeć dowolna) -
trala2. Wiewiór II (płeć dowolna) -
jira3. Wiewiór III (płeć dowolna)
PODRÓŻNI4. kupiec (płeć dowolna)
5. wiedźmin
6. kurtyzana
7. druid/druidka -
Jorvika8. czarodziej/czarodziejka
WIOSKA WILCZY JAR9.wójt
10.karczmarz -
AdDur11.wiedźma -
Angi12.miejscowa dziewczyna (sierota)
13.kapłan Wiecznego Ognia (Wielebny)
14.kowal
15.osiłek
16.pijak/pijaczka
17.strażnik I -
RadCat18. strażniczka (MG)
19.łowca (MG)
20. posłaniec (Goblin)
Opcjonalnie kilka podpowiedzi (co byłoby mile widziane) :
1. nieludzie: elfy bądź krasnoludy płci dowolnej, Scoia’tael lub nie
2. rycerz (ze świtą wedle życzenia)
3. bard
4. młynarzowa -
xaan5. kapłanka Melitele
6. kelnerka
7. żona kowala
8. rzeźnik
9. złodziejaszek
10. dziwka
ZGŁOSZENIA Zgłoszenia prosimy o wysłanie na maila: gamecon_larp@wp.pl
Najlepiej do 15.06.2015.
W zgłoszeniu prosimy zawrzeć nick z forum, okres w jakim będziecie na Zlocie oraz postać, którą chcecie zagrać bądź Wasze preferencje.
Dajcie znać jaką postacią chcecie grać - nie musicie od razu zaklepywać postaci z listy, to my możemy Wam jakąś zaproponować. Dobrą, złą, neutralną, chaotyczną? A może główną lub "klimacącą"? Klimat gry zależy tylko od graczy, od Was, jednakże to on sprawia, czy gra jest naprawdę dobra. Dlatego proponujemy Wam, abyście do lipca zorganizowali stroje, broń oraz inny ekwipunek - w miarę możliwości jesteśmy gotowe pomóc, czy nawet pożyczyć coś nie coś. Im szybciej się zgłosicie tym więcej zdążymy ewentualnie pomóc w przygotowaniu strojów i rekwizytów. Odpowiemy na wszystkie Wasze pytania, dlatego pytajcie.
MG Vadi&Onegda