Wczytywanie
Teraz jest 21 lis 2018, 16:33


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 11 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Leksykon
PostNapisane: 11 lip 2012, 23:25 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
RASY ROZUMNE

Ludzie
dorośli mierzą od 1,5 do 2,5 metra, ważą od 110 do 250 funtów (1f=0,37kg)
Obrazek

Ghule
zmutowani ludzie powstali w wyniku przyjęcia długotrwałych i mocnych dawek promieniowania. Ghule żyją bardzo długo, są bezpłodne i mają całe spalone ciało, na którym rzadko można znaleźć kawałek skóry. Z wyglądu przypominają zombie, ze względu na rozkładające się ciało.
Obrazek

Supermutanci
zmutowani ludzie będący produktem zakażenia wirusem FEV (Wirus Wymuszonej Ewolucji). Mają (zazwyczaj) żółtawo-zieloną skórę, są odporni na choroby i promieniowanie oraz obdarzeni nadzwyczajną siłą i wytrzymałością. Mutacja zwiększyła również długość ich życia, sprawiając jednak, że są całkowicie bezpłodni.
Obrazek

Mroczni
początkowo zwykli supermutanci, których kolor skóry zmienił się pod wpływem Stealth-boy'ów.
Obrazek

BESTIARIUSZ

Centaur
zwierzę stworzone przez FEV z mieszanki psów, brahminów, ludzi i innych zwierząt wrzuconych do kadzi z wirusem. Wielkość 1,5-3 metry
Obrazek

Szpon Śmierci
zmutowany potomek kameleonów rogatych. Mutacja przemieniła je w wielkie, niezwykle zręczne i silne maszyny do zabijania.
Wielkość 2,5-4 metry
Obrazek

Yao Guai
zmutowany potomek amerykańskiego niedźwiedzia Baribali. Piekielnie silny i zabójczy.
Wielkość 2-5 metry
Obrazek

Gekon
gigantyczna jaszczurka zamieszkująca pustkowia. Dzieli się na trzy grupy:
Mały Gekon (1,5m), Złoty Gekon (2m) i Ognisty Gekon (2,5m)
Obrazek

Gigantyczna mrówka
najprawdopodobniej powstała na skutek promieniowania i wystawienia na działanie wirusa FEV. Żyją w grupie, w zaciemnionych miejscach
Obrazek

Radskorpion
często spotykany mutant na Pustkowiu.Wyjątkowo duży skorpion wielkości psa. Jest także większa odmiana, która porównywalna jest z wielkością małego samochodu (Radskorpion Królewski). Posiada długi ogon zakończony ostrym żądłem. Po trafieniu w przeciwnika do jego organizmu jest wpuszczany trujący jad. Walczy także przy pomocy ostrych szczypców
Obrazek

Świecące Ghule
to istoty, które zaabsorbowały tak ogromną ilość promieniowania, że świecą w ciemnościach. Z racji swojej odmienności w stosunku do innych Ghuli trzymają się z dala od nich żyjąc na uboczu. Istoty te ponadto emitują promieniowanie będąc tym samym bardzo niebezpiecznymi dla zwykłych ludzi
Obrazek

Szalone Ghule
ghule, które z powodu zbyt długiego odizolowania od pozostałej rasy ludzkiej zatraciły swój umysł. Są bardzo niebezpieczne dla człowieka, zawsze reagują na spotkanych ludzi atakiem.
Obrazek

Olbrzymia modliszka
zmutowany owad który, dzięki działaniu wirusa FEV i promieniowania urósł do nienaturalnie dużych rozmiarów (2m)
Obrazek

Brahmin
dwugłowa, zmutowana odmiana żyjącej przed wojną krowy.
Obrazek

Pies
jako jeden z niewielu przetrwał po wielkiej wojnie w prawie niezmienionej formie. Nie zagroził mu nawet wielki głód który doprowadził do wyginięcia m.in. całego gatunku kotów. W dzisiejszych czasach gatunek jest ten zagrożony, głównie przez ludzi polujących na nie by zdobyć pożywienie.
Obrazek

Radokrokodyl
poruszające się na dwóch nogach zmutowany krokodyl, osiągający długości 3,5m
Obrazek

Gigantyczny Viridis
zmutowany grzechotnik, osiągający długość nawet do 10m (najczęściej ok 5m), bardzo niebezpieczny i jadowity
Obrazek

Olbrzymi szczur
małe stworzenie które jest mutacją pospolitego gryzonia. Osiąga wielkość do 0,5m
Obrazek

Kretoszczury
to krzyżówki popromienne szczura z kretem. Są brązowe, wyjątkowo duże i atakują za pomocą długich ostrych szponów. Wielkość 0,5-3m
Obrazek

Gigantyczny karaluch
pospolite, zmutowane karaluchy, żyjące zazwyczaj w ruinach miast czy slumsach. Wielkość do 0,5m
Obrazek

Iguana
niewielka jaszczurka, niegroźna dla ludzi, więc stanowi pożywienie wielu z nich. Wielkość 30cm
Obrazek

Muchołówka
zmutowana muchołówka, jest bardzo agresywna i atakuje każdego, kto się do niej zbliży. Posiada jad oraz kolce, którymi atakuje. Oprócz tego, mniejsze ofiary może połykać w całości. Wielkość 2m
Obrazek

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 09 sie 2012, 12:22 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
Profesje i dodatkowe umiejętności


Profesje:

Traper - myśliwy, polujący za pomocą pułapek
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń biała, Rzucanie, Skradanie, Rozbrajanie pułapek, Sztuka przetrwania.
Dodatkowe umiejętności (perki): przyjaciel zwierząt, orientacja, odkrywca, poszukiwacz skarbów, zwiadowca, cichobieg, wężożerca, bielenie

Ochroniarz karawany - najemnik, zarabiający poprzez ochranianie karawan podróżujących po różnych częściach Pustkowi
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Sztuka przetrwania
Perki: zwiadowca, wrodzona ostrożność, twardziel, szybki palec, pionier

Najemnik - ochroniarz pracujący na zlecenie
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Sztuka przetrwania, Skradanie
Perki: wyrobione oko, wrodzona ostrożność, twardziel, szybki palec, orientacja, padnij-powstań, sanitariusz

Poszukiwacz - osoba zajmująca się wyszukiwaniem starej technologii i zabezpieczaniem jej. Poszukiwacze często współpracują z Bractwem Stali
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Walka wręcz, Broń biała, Skradanie, Otwieranie zamków, Rozbrajanie pułapek, Nauki ścisłe, Naprawa, Sztuka przetrwania
Perki: chomik, cichobieg, na paluszkach, obieżyświat, odkrywca, pionier, pojmowanie, poszukiwacz skarbów, wrodzona ostrożność, zwiadowca

Handlarz - osoba zajmująca się kupnem - sprzedażą przedmiotów takich jak broń, leki czy żywność
Umiejętności obowiązkowe: Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Retoryka, Handel, Sztuka przetrwania
Perki: wrodzona ostrożność, obieżyświat, negocjator, mówca, chomik, mocny grzbiet

Łowca nagród - najemnik, który specjalizuje się w dostarczaniu wszystkiego i wszystkich za odpowiednią nagrodą
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Sztuka przetrwania, Skradanie
Perki: obieżyświat, orientacja, padnij-powstań, przyciągająca osobowość, snajper, szybki palec, szybkie pięści, twardziel, wyrobione oko

Policjant - człowiek przeznaczony do ochrony bezpieczeństwa ludzi i mienia oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Sztuka przetrwania, Skradanie
Perki: wrodzona ostrożność, wyrobione oko, szybkie pięści, twardziel, szybki palec, snajper, sanitariusz, prezencja, padnij-powstań, orientacja, empatia

Złodziej - osoba trudniąca się kradzieżą
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Skradanie, Otwieranie zamków, Kradzież, Rozbrajanie pułapek, Hazard
Perki: chomik, cichobieg, duch, hazardzista, kieszonkowiec, koci wzrok, na paluszkach, niewiniątko, poszukiwacz skarbów, szybkie pięści, otwieranie zamków

Medyk - wyspecjalizowany w medycynie człowiek, posiadający umiejętności leczenia oraz udzielania pierwszej pomocy
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Walka wręcz, Broń biała, Leczenie, Nauki ścisłe, Retoryka, Sztuka przetrwania
Perki: anatomia w pigułce, dziecko kwiat, empatia, ołowiany fartuch, pojmowanie, szybkie zdrowienie

Dealer - handlarz narkotykami, rzadziej lekami, współpracujący głównie z przestępcami
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Retoryka, Handel, Hazard
Perki: wrodzona ostrożność, ołowiany fartuch, negocjator, hazardzista, dziecko kwiat, chomik

Szuler - hazardzista, oszukujący w grze
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Walka wręcz, Broń biała, Rzucanie, Retoryka, Skradanie, Kradzież, Handel, Hazard
Perki: nieczuły, hazardzista, kieszonkowiec, niewiniątko, wrodzona ostrożność

Chemik - osoba zajmująca się badaniem natury i właściwości substancji, a zwłaszcza przemian zachodzących pomiędzy nimi. Potrafi tworzyć leki oraz inne substancje.
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Walka wręcz, Broń biała, Leczenie, Nauki ścisłe
Perki: wrodzona ostrożność, sanitariusz, szybkie zdrowienie, pojmowanie, piroman, ołowiany fartuch, dziecko kwiat, nieczuły, bombowy gość

Inżynier - osoba posiadająca wystarczające umiejętności do budowy maszyn, broni i produktów.
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Broń biała, Otwieranie zamków, Rozbrajanie pułapek, Nauki ścisłe, Naprawa
Perki: bombowy gość, chomik, ekspert uzbrojenia, odkrywca, orientacja, pojmowanie, złota rączka, mocny grzbiet, mechanik

Zabójca - bezwzględny najemnik trudniący się zabijaniem ludzi na zlecenie.
Umiejętności obowiązkowe: Broń palna, Broń ciężka, Broń energetyczna, Walka wręcz, Skradanie, Rozbrajanie pułapek, Sztuka przetrwania
Perki: wyrobione oko, urodzony morderca, nieczuły, twardziel, szybki palec, snajper, skrytobójca, koci wzrok, duch, cichobieg, anatomia w pigułce

Perki

Anatomia w pigułce - posiadasz dogłębną wiedzę o żywych organizmach, znasz ich mocne i słabe strony

Bielenie - zdejmowanie skóry z upolowanego zwierzęcia oraz patroszenie go

Bombowy gość - potrafisz delikatnie obchodzić się z materiałami wybuchowymi. Eksplodują zawsze wtedy, kiedy powinny i czynią znacznie więcej szkód niż powinny

Chomik - jesteś świetnie zorganizowany i potrafisz się dobrze spakować. Pozwoli ci to zabrać ze sobą w podróż tych kilka rzeczy, które do tej pory nijak nie chciały się pomieścić (+3 przedmioty do plecaka)

Cichobieg - z tym profitem jesteś w stanie przemieszczać się szybko, a zarazem bezgłośnie. Możesz skradać się i biec jednocześnie. Bez tego profitu, bieg i skradanie wzajemnie się wykluczają

Duch - gdy okryje cię mrok, przemieszczasz się z tym profitem niczym duch. Profit poprawia umiejętność skradania w nocy

Dziecko kwiat - dzięki temu profitowi ryzyko, że uzależnisz się od środków chemicznych jest o wiele niższe (ściśle mówiąc, o 50%)

Ekspert uzbrojenia - podczas używania ciężkiej broni nie męczysz się aż tak bardzo. Ponad to potrafisz wykorzystać znalezione przedmioty do ulepszenia każdego rodzaju broni palnej

Empatia - dysponujesz wiedzą z pierwszej ręki na temat reakcji innych osób wobec ciebie. Potrafisz porozumiewać się z innymi mieszkańcami Pustkowi bez problemu i szybko zdobywasz ich zaufanie

Nieczuły - masz problem ze zrozumieniem natury ludzkiej. Ludzie nie zawsze rozumieją twoich działań i potrzebują czasu, by mogli ci zaufać

Hazardzista - jesteś rasowym ryzykantem. Potrafisz grać we wszystkie gry, często wygrywając (50% szans na wygranie). Jeśli jednak zdarzy ci się przegrać, porażka będzie druzgocąca

Kieszonkowiec - kradniesz dużo sprawniej niż zwykły złodziejaszek. Nie stanowi dla ciebie problemu znalezienie sposobu na okradzenie danej osoby (50% szans na powodzenie)

Koci wzrok - lepiej widzisz w ciemnościach (20% lepiej od osoby nie posiadającej tego profitu)

Mocny grzbiet - Inaczej zwany Mułem (20f do plecaka)

Na paluszkach - jesteś zwinnym i ostrożnym farciarzem. Z tym profitem twoje szanse uruchomienia pułapki są o połowę mniejsze

Negocjator - jesteś zdolnym negocjatorem. Potrafisz targować się bez końca, umiesz wykręcić się od wszystkiego i wejść na każdą imprezę (50% szans na powodzenie)

Niewiniątko - twoja niewinna mina sprawia, że pozbawianie innych majątku jest jeszcze prostsze (20% szans na nie oskarżenie o kradzież)

Obieżyświat - otrzymujesz premię w wysokości 15% do twojej znajomości sztuki przetrwania. Szybciej zauważysz potencjalne zagrożenie na Pustkowiu i - o ile tego zechcesz - ominiesz je

Odkrywca - misją odkrywcy jest znajdywanie nowych, ciekawych miejsc. Z tym profitem rosną twoje szanse na napotkanie szczególnie interesujących obiektów i osób

Ołowiany fartuch - łatwiej ci unikać napromieniowania i jego niekorzystnych skutków (odporność na promieniowanie większa o 15%)

Orientacja - łatwiej ci dostrzegać szczegóły dotyczące innych osób. Dzięki temu, poprzez obserwację uzyskujesz bardziej dokładne informacje na ich temat (np. na temat używanej broni)

Padnij-powstań - nie lubisz kontaktów z glebą – niemal błyskawicznie podnosisz się z wszelkich upadków

Pionier - z łatwością wynajdujesz najkrótsze piesze trasy (co nie znaczy, że najbezpieczniejsze)

Piroman - ogień to twój żywioł. Bronie o niego oparte, w twych rękach stają się przyczyną dodatkowych obrażeń, zaś wrogowie wystawieni na ich działanie zawsze umierają w najgorętszy możliwy sposób

Pojmowanie - podczas czytania zwracasz uwagę na szczegóły, które umykają innym. Otrzymujesz 50% więcej punktów umiejętności czytając lektury

Poszukiwacz skarbów - masz smykałkę do znajdywania pieniędzy. Z przypadkowych spotkań na pustyni nigdy nie wyjdziesz z pustymi kieszeniami

Prezencja - samo pojawienie się twojej osoby przyciąga uwagę całego otoczenia, w korzystny dla ciebie sposób

Przyciągająca osobowość - jesteś znaną osobą na Pustkowiach. Jedni cię wielbią inni wręcz przeciwnie

Przyjaciel zwierząt - wszystkie zwierzęta cię kochają! Jeśli nie zostaną sprowokowane, nie zaatakują

Sanitariusz - posiadasz podstawowe umiejętności udzielania pierwszej pomocy

Skrytobójca - jeśli skradając się zadasz wrogowi cios w plecy, masz 50% szans na ogłuszenie go i 20% na natychmiastowe zabicie

Snajper - jesteś mistrzem używania broni palnej jako źródła cierpień. Z tym profitem, o ile uśmiechnie się do ciebie twoje szczęście, masz 25% szans na strzał głowę ze skutkiem śmiertelnym

Szybki palec - ten profit pozwala ci pociągać za spust nieco szybciej, nie pogarszając celności

Szybkie pięści - znasz sekretne sztuki walki Wschodu lub po prostu szybciej wymachujesz rękami. Tak czy owak, ataki, których dokonujesz w trakcie walki wręcz, zwiększają się o 20%

Szybkie zdrowienie - dzięki swym umiejętnością zdrowiejesz znacznie szybciej niż pozostali

Twardziel - jako twardziel otrzymujesz mniej obrażeń (10% mniej)

Urodzony morderca - urodzony morderca zstąpił na ziemię! Podczas ataków (każdym rodzaju broni), wszystkie twoje uderzenia są krytyczne – sieją śmierć i zniszczenie (25% szans na natychmiastowe ogłuszenie bądź zabicie)

Wężożerca - mniam! Smakuje jak kurczak! Przyzwyczajasz swój organizm do jadu, co wyraża się w podniesieniu twojej odporności na trucizny o 25%

Wrodzona ostrożność - jesteś wyczulony na niebezpieczeństwa czyhające na otwartej przestrzeni. Jest mało prawdopodobne, że ktoś zajdzie cię od tyłu

Wyrobione oko - praktyka w używaniu broni palnej sprawia, że wyróżniasz się śmiertelną skutecznością. Obrażenia przez ciebie zdane zwiększają się o 5%

Złota rączka - potrafisz naprawić niemal wszystko! Oczywiście, gdy posiadasz potrzebne części

Zwiadowca - łatwo dostrzegasz odległe miejsca

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 20 sie 2012, 15:33 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
EKWIPUNEK - PANCERZE

Habit
waga: 10f
KP: 5
wartość: 50 kapsli
odporność: 5/50
Spoiler:


Kombinezon z Krypty 112
waga: 8f
klasa pancerza: 8
wartość: 26 kapsli
odporność: 5/50
Spoiler:


Skórzana kurtka
waga: 10f
KP: 10
wartość: 90 kapsli
odporność: 10/50
Spoiler:


Skórzany pancerz
waga: 13f
KP: 10
wartość: 120 kapsli
odporność: 15/50
Spoiler:


Metalowy pancerz
waga: 35f
KP: 15
wartość: 200 kapsli
odporność: 20/50
Spoiler:


Pancerz bojowy
waga: 30f
KP: 25
wartość: 500 kapsli
odporność: 25/50
Spoiler:


Ulepszony pancerz bojowy
waga: 35f
KP: 30
wartość: 1000 kapsli
odporność: 30/50
Spoiler:


Pancerz wspomagany
waga: 50f
KP: 35
wartość: 2000 kapsli
odporność: 35/50
Spoiler:


Ulepszony pancerz wspomagany
waga: 60f
KP: 40
wartość: 5000 kapsli
odporność: N: 40/50
Spoiler:


Kombinezon ABC
waga: 20f
KP: 8
wartość: 250 kapsli
odporność: 5/50
+ 50% do odporności na promieniowanie
Spoiler:


Pancerz Strażnika Nowej Kalifornii
waga: 30f
KP: 25
wartość: 250 kapsli
odporność: 25/50
+ 1 punkt do charyzmy
Spoiler:


UBRANIA

Prócz pancerzy chroniących przed obrażeniami z różnych broni gracz ma możliwość noszenia zwykłych przedwojennych strojów. Bohater nie otrzyma żadnych odporności, jednak zyskuje punkty S.P.E.C.I.A.L.

Przedwojenne ubranie codzienne
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 0/50
+ 1 punkt do charyzmy
Spoiler:


Przedwojenne ubranie wiosenne
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 0/50
+ 1 punkt do charyzmy
Spoiler:


Strój ze skóry
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 5/50
+ 1 do zręczności
Spoiler:


Ubranie prostytutki
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 0/50
+ 1 do szczęścia
Spoiler:


STROJE PROFESJI

Każda z profesji ma swój, przypisany tylko do danego zawodu strój. Nie jest on obowiązkowy, jednak daje dodatkowe punkty S.P.E.C.I.A.L. i umiejętności.

Strój trapera
waga: 15f
KP: 15f
wartość: 100 kapsli
odporność: 10/50
+ 1 do percepcji
+ 25% do skradania
Spoiler:


Strój ochroniarza karawany
waga: 20f
KP: 20
wartość: 150 kapsli
odporność: 10/50
+ 1 punkt do siły
+ 25% do sztuki przetrwania
Spoiler:


Strój najemnika
waga: 25f
KP: 20
wartość: 150 kapsli
odporność: 10/50
+ 1 punkt do wytrzymałości
+ 25% do sztuki przetrwania
Spoiler:


Strój poszukiwacza
waga: 10f
KP: 15
wartość: 200 kapsli
odporność: 10/50
+ 25% do sztuki przetrwania
+ 25% do skradania
Spoiler:


Strój handlarza
waga: 5f
KP: 5f
wartość: 150 kapsli
odporność: 5/50
+ 25% do handlu
+ 25% do retoryki
Spoiler:


Strój łowcy nagród
waga: 10f
KP: 15
odporność: 15/50
+ 1 punkt do charyzmy
+ 25% do broni palnej
Spoiler:


Strój policjanta
waga: 20f
KP: 20
odporność: 20/50
+ 1 punkt do charyzmy
+ 25% do retoryki
Spoiler:


Strój złodzieja
waga: 10f
KP: 10
odporność: 10/50
+ 25% do skradania
+ 25% do kradzieży
Spoiler:


Strój lekarski
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 0/50
+ 25% do leczenia
+ 1 punkt do inteligencji
Spoiler:


Strój dealera
waga: 10f
KP: 10
odporność: 10/50
+ 25% do retoryki
+ 1 punkt do szczęścia
Spoiler:


Strój szulera
waga: 5f
KP: 5f
odporność: 5/50
+ 1 punkt do charyzmy
+ 25% do retoryki
Spoiler:


Strój chemika
waga: 5f
KP: 5
odporność: 5/50
+ 25% do nauk ścisłych
+ 1 punkt do inteligencji
Spoiler:


Strój inżyniera
waga: 5f
KP: 5
odporność: 5/50
+ 25% do naprawy
+ 25% do nauk ścisłych
Spoiler:


Strój zabójcy
waga: 20f
KP: 20
odporność: 20/50
+ 25% do skradania
+ 25% do broni palnej
Spoiler:

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 21 sie 2012, 13:57 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
BRONIE I AMUNICJA


BROŃ NARĘCZNA

kastet
waga: 1f
wartość: 30 kapsli
Spoiler:


kolczasty kastet
waga: 1f
wartość: 50 kapsli
Spoiler:


rękawica wspomagana
waga: 10f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
wartość: 1000 kapsli
Spoiler:


BROŃ RZUCANA

nóż do rzucania
waga: 1f
zasięg: 10m
wartość: 15 kapsli
Spoiler:


włócznia
waga: 4f
zasięg: 8m
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


koktajl Mołotowa
waga: 1f
zasięg: 8m
wartość: 50 kapsli
Spoiler:


granat odłamkowy
waga: 1f
zasięg: 5m
wartość: 100 kapsli
Spoiler:


granat gazowy
waga: 1f
zasięg: 5m
wartość: 100 kapsli
Spoiler:


granat plazmowy
waga: 1f
zasięg: 5m
wartość: 300 kapsli
Spoiler:


granat elektromagnetyczny EMP
waga: 1f
zasięg: 15m
wartość: 350 kapsli
Spoiler:


BROŃ BIAŁA

nóż
waga: 1f
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


łom
waga: 5f
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


włócznia
waga: 4f
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


nóż bojowy
waga: 2f
wartość: 20 kapsli
Spoiler:


młot
waga: 12f
wartość: 20 kapsli
Spoiler:


pałka policyjna
waga: 8f
wartość: 30 kapsli
Spoiler:


siekiera
waga: 10f
wartość: 25 kapsli
Spoiler:


skalpel
waga: 2f
wartość: 100 kapsli
Spoiler:


katana
waga: 8f
wartość: 200 kapsli
Spoiler:


pastuch elektryczny
waga: 6f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
wartość: 350 kapsli
Spoiler:


Rozpruwacz
waga: 2f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
wartość: 600 kapsli
Spoiler:


piła mechaniczna
waga: 20f
wartość: 700 kapsli
Spoiler:


młot wspomagany
waga: 12f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
wartość: 800 kapsli
Spoiler:


BROŃ LEKKA

Pistolet na flary
waga: 5f
amunicja: flara
wartość: 50 kapsli
Spoiler:


wiatrówka
waga: 15f
amunicja: śrut
pojemność: 100
wartość: 150 kapsli
Spoiler:


pistolet Mauser 9mm
waga: 5f
amunicja: 9mm
pojemność: 7
wartość: 500 kapsli
Spoiler:


Magnum .44 rewolwer
waga: 20f
amunicja: .44 Magnum
pojemność: 6
wartość: 350 kapsli
Spoiler:


pistolet 10 mm
waga: 3f
amunicja: 10mm
pojemność: 12
wartość: 250 kapsli
Spoiler:


pistolet maszynowy 10mm SMG
waga: 5f
amunicja: 10mm
pojemność: 30
wartość: 350 kapsli
Spoiler:


Desert Eagle .44
waga: 4f
amunicja: .44 Magnum
pojemność: 8
wartość: 800 kapsli
Spoiler:


karabin szturmowy
waga: 8f
amunicja: 5,56mm
pojemność: 24
wartość: 400 kapsli
Spoiler:


karabin myśliwski
waga: 9f
amunicja: kaliber .32
pojemność: 10
wartość: 150 kapsli
Spoiler:


pistolet z tłumikiem
waga: 5f
amunicja: kaliber .22
pojemność: 6
wartość: 300 kapsli
Spoiler:


strzelba/shotgun
waga: 11f
amunicja: kaliber. 12
pojemność: 2
wartość: 400 kapsli
Spoiler:


pistolet 5,56
waga: 7f
amunicja: 2.33 FMJ
pojemność: 5
wartość: 350 kapsli
Spoiler:


karabin snajperski
waga: 10f
amunicja: .308mm
pojemność: 6
wartość: 600 kapsli
Spoiler:


karabin snajperski DKS-501
waga: 8f
amunicja: .223 FMJ
pojemność: 8
wartość: 1000 kapsli
Spoiler:


BROŃ CIĘŻKA

działko obrotowe/minigun
waga: 31f
amunicja: 5mm
pojemność: 120
wartość: 1000 kapsli
Spoiler:


M60
waga: 30f
amunicja: 5,56mm
pojemność: 50
wartość: 1200 kapsli
Spoiler:


miotacz ognia
waga: 25f
amunicja: paliwo
pojemność: 5
wartość: 1500 kapsli
Spoiler:


bazooka
waga: 28f
amunicja: rakieta
pojemność: 1
wartość: 1300 kapsli
Spoiler:


BROŃ ENERGETYCZNA

pistolet laserowy
waga: 7f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
pojemność: 12
wartość: 1500 kapsli
Spoiler:


pistolet pulsacyjny
waga:
amunicja: małe ogniwo energetyczne
pojemność: 10
wartość: 1500 kapsli
Spoiler:


pistolet plazmowy
waga: 7f
amunicja: małe ogniwo energetyczne
pojemność: 16
wartość: 1700 kapsli
Spoiler:


karabin laserowy
waga: 17f
amunicja: ogniwo termojądrowe/małe ogniwo energetyczne
pojemność: 10
wartość: 1800 kapsli
Spoiler:


karabin plazmowy
waga: 15f
amunicja: ogniwo termojądrowe/małe ogniwo energetyczne
pojemność: 10
wartość: 2000 kapsli
Spoiler:


AMUNICJA

flara
waga: 1f
wartość: 5 kapsli
Spoiler:


śrut
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 5 kapsli
Spoiler:


9mm
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


.44 Magnum
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


10mm
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


5,56mm
waga: 25f (karton = 5 magazynków)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


kaliber .32
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


kaliber .22
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


kaliber .12
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


2.33 FMJ
waga: 25f (karton = 5 magazynków)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


.308mm
waga: 25f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


5mm
waga: 5f (karton = 100 naboi)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


paliwo
waga: 5f (1 butla = 5 strzałów)
wartość: 10 kapsli
Spoiler:


rakieta
waga: 1f
wartość: 5 kapsli
Spoiler:


małe ogniwo energetyczne
waga: 1f
wartość: 5 kapsli
Spoiler:


ogniwo termojądrowe
waga: 5f (1 beczka = 10 strzałów)
wartość: 20 kapsli
Spoiler:

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 22 sie 2012, 22:09 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
ŚRODKI PSYCHOAKTYWNE, ALKOHOL I ŻYWNOŚĆ



Antidotum - butelka zawierająca domowej roboty odtrutkę na jad - przypominający mleko płyn, w którym pływają skrawki mięsa radskorpiona i innych jadowitych zwierząt
Spoiler:


Wygrzew - wysoce zaawansowane sterydy. Czasowo zwiększają siłę i poprawiają refleks, silnie uzależniające
Spoiler:


Mentanty - tabletki modyfikujące funkcjonowanie mózgu. Poprawiają pracę pamięci i przyspieszają inne procesy umysłowe, silnie uzależniające
Spoiler:


Rad-X - specyfik antyradiacyjny, należy stosować go przed wystawieniem się na promieniowanie
Spoiler:


Stimpak - specyfik leczniczy, natychmiast po wstrzyknięciu goi drobne rany
Spoiler:


Superstimpak - zaawansowany specyfik leczniczy o bardzo silnym działaniu. Z racji na swą moc, po upływie pewnego czasu od momentu użycia, wywołuje lekkie obrażenia
Spoiler:


Anty-Rad - roztwór chemiczny, który wiąże pierwiastki radioaktywne i wypłukuje je ze sobą z organizmu. Mija nieco czasu, nim zadziała
Spoiler:


Psycho - potężny stymulant wojskowy, zmniejsza inteligencję, drastycznie podnosząc zdolności bojowe
Spoiler:


Jet - bardzo silny narkotyk z rodziny metaamfetaminy
Spoiler:


Med-X - bardzo silny środek przeciwbólowy o działaniu podobnym do morfiny
Spoiler:


Kocie oko - związek chemiczny pozwalający na lepsze widzenie w ciemności. Używany w dzień grozi trwałym uszkodzeniem gałki ocznej. Silnie uzależniające
Spoiler:



•Iguana na patyku - pieczone jaszczurki nadziewane na patyk (1f)
• owoce - dziwne, zmodyfikowane owoce posiadające dużo wartości odżywcze. W wyglądzie przypominają jabłka (1f)
• czekoladowe ciastka - rzadko spotykane czekoladowe przysmaki
• suszone mięso bramina
• Potrawka Wyborowa - upieczone mięso i warzywa, podane w postaci szaszłyka
• Nuka Cola - najpopularniejszy napój gazowany sprzed Wielkiej Wojny
• Rot Gut - bardzo mocny alkohol lub środek czyszczący, zależnie od potrzeby
• piwo
• piwo Gamma Gulp - napromieniowane piwo
• Rum Rentgena - napromieniowany alkohol
• jajka gekonów, mrówek, Szponów Śmierci
• mięso z bramina, gekonów, skorpionów, mrówek, Szponów Śmierci, szczurów, kretoszczurów, świnioszczurów (kotlety, steki) (1f=1szt.)
• gumy do żucia
• braminie mleko
• pustynna sałata
• żywność sprzed wojny (w pudełkach, słoikach, np. ogórki, chipsy - liczę na kreatywność)
• napromieniowane owoce/warzywa uprawiane przez rolników
• zboża, głównie kukurydza

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 12 wrz 2012, 11:05 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
POJAZDY


Nieliczne marki samochodów przetrwały Wielką Wojnę. Są one używane najczęściej przez wpływowych ludzi, jednak osoby uzdolnione technicznie mają szansę znaleźć potrzebne przedmioty do uruchomienia niedziałającego pojazdu.
Podróż samochodem jest o wiele szybsza i wygodniejsza, jednak paliwo nie jest ogólnodostępne. Gangi często atakują magazyny, w których przechowywane są paliwa. Napady na pojedyncze samochody zdarzają się jednak o wiele częściej, ze względu na mniejsze ryzyko przegranej walki.

SAMOCHODY OSOBOWE


Corvega “Highwayman” - jeden z najpopularniejszych samochodów przed wojną. Dobrze radzi sobie na płaskiej powierzchni. Ze względu na obniżone zawiasy nie nadaje się do jazdy w górzystych terenach.
Miejsca: 5
Ładowność bagażnika: 300f
Spalanie: 15l/100km
Awaryjność: duża
Dostępność: przeciętna
Spoiler:


Plymouth "Roadrunner" - szybki i wytrzymały wóz nienadający się do jazdy po górzystym terenie.
Miejsca: 5
Ładowność bagażnika: 350f
Spalanie: 15l/100
Awaryjność: przeciętna
Dostępność: przeciętna
Spoiler:


Ciężarówka 1/5 tonowa - podstawowa ciężarówka pickup z materacem oraz miejscem do przewozu sprzętu i ludzi na pace.
Dobrze sprawuje się na nierównym terenie.
Miejsca: 3 + 5 na pace
Ładowność bagażnika: 450f
Spalanie: 20l/100km
Awaryjność: mała
Dostępność: przeciętna
Spoiler:


Humvee - wojskowy jeep. Wytrzymały i nadający się do jazdy po każdym terenie.
Miejsca: 10
Ładowność bagażnika: 600f
Spalanie: 25l/100km
Awaryjność: mała
Dostępność: mała
Spoiler:


Chrysler Voyager - jeden z najpopularniejszych vanów sprzed wojny. Stosunkowo wytrzymały i nadający się do jazdy po niewielkich nierównościach.
Miejsca: 8
Ładowność bagażnika: 400f
Spalanie: 15l/100km
Awaryjność: duża
Dostępność: przeciętna
Spoiler:


Iveco Cargo - bardzo popularne ciężarówki do przewozu znaczącej ilość ładunku przed wojną. Dziś nie zostało ich wiele, jednak samochody te są bardzo wytrzymałe i łatwe w naprawie.
Miejsca: 5 + 10 na pace
Ładowność: 700f
Spalanie: 20l/100km
Awaryjność: mała
Dostępność: mała
Spoiler:


MOTOCYKLE


Chopper - motor jednoosobowy z niewielką torbą na bagaże. Przeznaczony dla cięższych osób, dobrze radzi sobie w terenie. Jeśli ktoś imieniem Zed zaczepi cię, lepiej oddaj mu swego Choppera...
Miejsca: 1
Ładowność: 80f
Spalanie: 10l/100km
Awaryjność: duża
Dostępność: przeciętna
Spoiler:


Sport Hawg - dobry motocykl, oferujący komfort i optymalną prędkość. Jest to jeden z najpopularniejszych motocykli ze względu na łatwość montażu z dowolnie znalezionych części samochodowych.
Miejsca: 2
Ładowność: 50f
Spalanie: 8l/100
Awaryjność: duża
Dostępność: duża
Spoiler:


INNE POJAZDY


Rower - typowy rower klasyczny, łatwo dostępny. Istnieje możliwość modyfikacji roweru za pomocą doczepienia małego silnika.
Miejsca: 1
Ładowność: 10f
Spalanie: 0
Awaryjność: mała
Dostępność: duża
Spoiler:


Hulajnoga Elektryczna - zasilana energią elektryczną hulajnoga, nienadająca się na dłuższe trasy. 1h ładowania = 1h jazdy.
Miejsca: 2
Ładowność: 15f
Spalanie: 0
Awaryjność: przeciętna
Dostępność: przeciętna
Spoiler:

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 12 wrz 2012, 12:07 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
ORGANIZACJE

Uczniowie Apokalipsy
organizacja dobroczynna, która dzięki zasobom przedwojennej wiedzy i zdobytemu doświadczeniu poświęca się nauce, jej szerzeniu, oraz przestrzega ludzi przed ponownym popełnieniem błędów, które doprowadziły do wybuchu Wielkiej Wojny
Obrazek

Bractwo Stali
paramilitarna organizacja mająca na celu wyszukiwanie i przechowywanie technologi sprzed Wielkiej Wojny. Bractwo zostało założone przez żołnierzy z bazy wojskowej Mariposa, jej obecne miejsce siedziby nie jest znane
Obrazek

Republika Nowej Kalifornii
RNK to demokratyczna federacja miast wywodząca się z północnej Kalifornii. Stolicą RNK jest miasto noszące tę samą nazwę (populacja: 3.000+), znane wcześniej jako Cieniste Piaski. W 2290 roku republika składa się z 8 stanów. Jej populacja wynosi ok. 1.000.000 ludzi. RNK jest jedną z największych organizacji quasi-państwowych oraz posiada największą ilościowo armię. Republika działa według wartości starego świata takich jak demokracja, wolność i rządy prawa, a także stara się przywracać i utrzymywać porządek na pustkowiach
Obrazek

Centrolodzy
sekta dzieląca się na różne stopnie wtajemniczenia "UKC-[numer]". Ich przywódcą był "UKC-9", który został zamordowany w swej siedzibie w San Francisco (rok 2242). Od tamtej pory słuch o Centrologach zaginął
Obrazek

Gildia Łowców Niewolników
organizacja zajmująca się polowaniem i handlem ludźmi. Pracując dla Gildii otrzymuje się z miejsca „znak firmowy” w postaci tatuażu na czole. Łowcy polują zazwyczaj na Tubylców okolicznych miast i plemion
Obrazek

Karmazynowa Karawana
organizacja karawaniarska, będąca jedną z najstarszych gildii handlowych powstałych po wojnie na zachodnim wybrzeżu. Ich główna siedzibą w stanie Floryda jest Miami
Obrazek

Enklawa
militarna organizacja powstała z resztek rządu Stanów Zjednoczonych, mająca siedzibę na przedwojennej platformie wiertniczej Poseidon Oil i w Raven Rock. Jest to powojenny rząd Stanów Zjednoczonych. Według wszystkich informacji została unicestwiona, wraz z ówczesnym Prezydentem Dickiem Richardsonem w 2242 roku
Obrazek

GANGI

Rodzina Boringów
znana w całej Florydzie mafia, zajmująca się gównie handlem narkotykami i bronią. Główną siedzibę mają w Miami, zaś ich przywódcą jest Albert Boring
Obrazek

Węże
niewielki gang na terenie Miami trudniący się kradzieżami, rabunkami i sprzedażą narkotyków
Obrazek

Władcy Zwierząt
organizacja o strukturze plemiennej, stanowiąca bardzo specyficzne zagrożenie na pustkowiu albowiem w skład ich oddziałów wchodzą rozmaite bestie zamieszkujące post nuklearny świat takie jak: Radskorpiony, Radokrokodyle, Karaluchy, Szpony śmierci i inne zmutowane zwierzęta, nad którymi Władcy sprawują kontrolę
Obrazek

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 18 wrz 2012, 19:40 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
PUNKTY S.P.E.C.I.A.L.

SI - Siła
PE - Percepcja
WT - Wytrzymałość
CH - Charyzma
IN - Inteligencja
ZW - Zwinność
SZ - Szczęście

Siła - decyduje o obrażeniach zadawanych przez BG w walce i odporności postaci na ciosy zadawane przez wroga. Umiejętność ta ważna jest szczególnie dla osób, które wolą wszystko załatwiać siłą.

Percepcja - zdolność dostrzegania, słyszenia a także wyczuwania różnych rzeczy. Im wyższa percepcja, tym większe szanse na wykonanie krytycznego strzału.

Wytrzymałość - kondycja i fizyczna odporność. Decyduje o tym, jak szybko wasza postać potrafi zregenerować się po walce, w jakim stopniu odporna jest na trucizny i promieniowanie oraz jak długo umie przeżyć na Pustkowiu bez jedzenia i picia.

Charyzma - połączenie wyglądu i uroku osobistego. Dzięki wysokiej charyzmie łatwiej wpłynąć na inne osoby za pomocą słów.

Inteligencja - wiedza, mądrość i umiejętność szybkiego myślenia. Umiejętność ta ważna jest dla wszystkich postaci, postacie z brakiem inteligencji będą mieli problemy z przeżyciem na Pustkowiu (od najprostszych rzeczy - porozumienia się z innymi, po trudniejsze - zdobycia pożywienia). Ważna umiejętność dla wszelakich naukowców, lekarzy.

Zwinność - koordynacja i zdolność do sprawnego poruszania się. Szczególnie ważna dla złodziei i innych typów "spod ciemnej gwiazdy" lubujących się w skradaniu.

Szczęście - Los. Karma. Skrajnie wysokie lub niskie szczęście wpływa w taki czy inny sposób na postać BG. Wydarzenia i sytuacje będą się zmieniać w zależności od tego jak mocno obdarzony szczęściem (lub pechem) jest bohater.

Znaczenie punktów

1 - dno
2 - źle
3 - marnie
4 - słabo
5 - średnio
6 - dobrze
7 - bardzo dobrze
8 - świetnie
9 - idealnie
10 - bosko

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Ostatnio edytowano 19 wrz 2012, 20:22 przez Jezula, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 16 paź 2012, 23:16 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
ZASADY GRY


1. Obowiązuje jeden post na turę (chyba, że zarządzę inaczej)
2. Przed wysłaniem odpisu sprawdzajcie, czy nie popełniliście błędów ortograficznych. I stosujcie interpunkcję! To ułatwia zrozumienie postu.
3. Nie używajcie emoticonów.
4. Myśli postaci zaznaczajcie kursywą, wypowiadane słowa pogrubieniem.
5. To, co znajdziecie, kogo zabijecie i spotkacie zależy tylko i wyłącznie ode mnie (aczkolwiek możecie dawać sugestie - na PW).
6. Starajcie się nie pisać krótkich postów (krótki post = 2-3 zdania). Przeciętnie chciałabym, by każdy napisał 5 zdań.
7. W razie pytań proszę o kontakt na PW, gg, bądź w temacie "komentarze".

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Upadły Świat - Poradnik
PostNapisane: 16 sty 2013, 22:04 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 paź 2011, 23:04
Posty: 3046
Lokalizacja: Londyn
Gra w: Dreamfall Chapters
OBRAŻENIA

Do ustalenia zadawanych obrażeń stosować będę rzuty kością k20.
Rany dzielą się na dwie kategorie: miejsce trafienia oraz stopień obrażeń. Każda z tych kategorii to osobny rzut k20.

Lokalizacja trafienia:
1-2 trafienie w głowę
3-4 trafienie w prawą rękę
5-6 trafienie w lewą rękę
7-9 trafienie w nogę
10-20 trafienie w tułów

Rodzaje obrażeń:
1-6 lekkie
7-14 ciężkie
15-19 krytyczne
20 - śmierć

Przy każdym urazie (głowa, ręce, nogi, tułów) obrażenia są inne.

_________________
Firvain (Szkło w oku)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 11 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules