Teraz jest 19 cze 2019, 00:02


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poradnik moddera Risen cz.1 - Dżwięki
PostNapisane: 31 lip 2010, 17:17 
Casual
Casual

Dołączył(a): 09 cze 2010, 19:08
Posty: 23
Tworzenie własnych modów (modyfikacji) Risen cz.1 ”DŹWIĘKI”

Do stworzenia własnego moda potrzebujemy:
-zestawu „podręcznik moddera Risen” dostępnego na stronie Risen.info.pl
-poprawionej wersji programu .xsnd to mp3 converter dostępnego pod linkiem http://forum.worldofplayers.de/forum/sh ... 346&page=2
-jednej z wersji programu „RisenModStarter” (RisenMDS)
-programu „Audacity” (przydaje się)
-gotowego dźwięku ( w formacie mp3) , który chcemy aby znalazł się w grze
-3 jajek, szklanki mleka i odrobiny miłości

Więc do dzieła!
Opiszę tutaj modding na podstawie programu Risen MDS, bez ingerencji w nasze własne pliki „data” co jest bezpieczniejszym, wygodniejszym i szybszym sposobem modowania.

Krok1 – otwieramy folder w którym zainstalowany jest program „RisenMDS” zwykle ścieżka, która do niego prowadzi wygląda następująco C:/ Program Files/ Risen/ RisenMDS
Krok2- otwieramy folder „FanMods” i kopiujemy jeden z istniejących modów np. „H_Z_CrystalMod” a następnie zmieniamy mu nazwę, jaką chcemy nadać własnemu modowi np. „Mod Ryśka”
Krok3- otwieramy plik z nazwą „ModName” i zmieniamy w nim sekcje po wyrazie „Caption=” na nazwę jaką chcemy nadać własnemu modowi- w oryginale wygląda to następująco:
[Name]
Caption=Crystal-Mod/Patch
Po zmodyfikowaniu powinno wyglądać tak:
[Name]
Caption=Mod Ryśka

Krok4- usuwamy istniejący tam folder compiled razem z zawartością, ponieważ naszym celem nie jest piratowanie cudzych modów a jedynie posłużenie się ich gotową formą do stworzenia własnego moda
Krok5-otwieramy program „RisenMDS” i w zakładce „tools” wybieramy „Risen- PAK Viewer”, następnie w otwartym już programie „Plik” -> „otwórz” -> „data”-> ”compiled” -> „sounds.pak” ( sounds.pak ponieważ w tym momencie opisuje modding dźwięków, w przypadku np. obrazów, animacji, ścieżka ta będzie inna) , zaznaczamy plik, a w programie wybieramy „wypakuj wszystko”.
Krok6-po otwarciu spakowanego katalogu udajemy się w miejsce, które wybraliśmy do jego wypakowania i odnajdujemy nazwę pliku, który chcemy podmienić np. w folderze „music” zawarta jest muzyka z gry, natomiast „creature” zawiera dźwięki potworów, jakie możemy usłyszeć w grze, „fight” odgłosy walki itp.
Krok7-jeżeli chcemy usłyszeć jak brzmi oryginalny dźwięk otwieramy go programem „_XSND to MP3Converter” znajdującym się w „niezbędniku moddera Risen”
Krok8-otwieramy folder do którego wcześniej ściągnęliśmy -poprawioną wersję programu .xsnd to mp3 converter dostępną pod linkiem http://forum.worldofplayers.de/forum/sh ... 346&page=2
Krok9-kopiujemy tam nasz plik dźwiękowy, który chcemy żeby znalazł się w grze ( musi być w formacie mp.3 ! ) a następnie zmieniamy mu nazwę na „ownsound” (jeżeli w tym folderze już znajduje się plik o takiej nazwie- usuwamy go)
Krok10-klikamy dwukrotnie na plik „run.bat” i powinniśmy właśnie otrzymać nasz plik dźwiękowy w formacie ._xsnd (powinien być on nieznacznie większy rozmiarowo od naszej mptrójki)
Krok11-w katalogu naszego moda obok plików „example” „ModName” i „Readme” tworzymy folder „compiled” , w którym znajdą się wszystkie przyszłe, zmodowane pliki
Krok12-kopiujemy nasz zmieniony plik dźwiękowy do jakiegoś (dowolnego folderu) a następnie uruchamiamy program „RisenMDS” -> zakładka „tools”-> Risen PakDir (Visual) , w programie tym znajdujemy folder, w którym zapisaliśmy nasz zmodyfikowany plik dźwiękowy i zapisujemy pod nazwą „sounds.p0x” (PeZeroiX)
Krok 13- wycinamy otrzymany plik „sounds.p0x” i wklejamy go do folderu „compiled” z naszym modem
Krok14- w tym miejscu nasz mod jest już w gruncie rzeczy gotowy, jednak warto zmienić opis „ModName” , plik graficzny „example” oraz „Readme” na swoje własne.
Krok15-odpalamy program „RisenMDS” i znajdujemy w nim naszego moda, integrujemy z pozostałymi i odpalamy grę. ŻYCZĘ SMACZNEGO!!! 

UWAGA! Dotychczas zauważyłem, że gra jest dosyć wrażliwa na jakość plików .mp3 ,które zamieniamy, jeżeli gra w kółko „wysypuje się” znaczy to, że należy znaleźć drugi identyczny plik i spróbować ponownie i powtarzamy wszystko od kroku nr.9 , często pomaga też przekonwertowanie pliku w programie „Audacity”.

Wierzę, że ten poradnik pomoże wielu osobom w rozpoczęciu przygody z moddingiem Risena.

CzarnyAfgan


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules