Teraz jest 16 sty 2019, 22:51


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Edytowanie tekstur
PostNapisane: 30 gru 2011, 12:33 
Casual
Casual
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2011, 12:27
Posty: 9
Chciałbym edytować tekstury pancerzy, jak to zrobić? Z góry dziękuje za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Edytowanie tekstur
PostNapisane: 31 gru 2011, 12:10 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2009, 22:32
Posty: 549
Lokalizacja: Serwer GW
Gra w: Skyrim, Orcs Must DIe, Dungeon Siege III, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Super Meat Boy
1. Na początek pobieramy i rozpakowujemy [url=remository/Modyfikacje/Niezb%C4%99dnik-moddera/]niezbędnik moddera[/url].


2. Rozpakowujemy i uruchamiamy przeglądarkę plików PAK (RisenAut).


3. Klikamy File - Open i wchodzimy do folderu z plikami PAK (domyślnie C:\Program Files\Deep Silver\Risen\data\compiled\).


4. Interesuje nas plik images.pak, więc go otwieramy.


5. Teraz mamy pod ręką pliki graficzne gry Risen. Aby mieć do nich stały dostęp klikamy "Extract All".


6. Od tej pory w folderze compiled mamy folder images, a w nim pliki .ximg. Teraz do akcji wkracza program RisenDDS.


9. Wybieramy jakąś teksturkę, na potrzeby tutoriala wybierzemy Ani_Monster_Wolf_Body_01_Normal_S1._ximg z folderu Animation\Monster. Jest to tekstura wilka.


10. Kopiujemy ją do folderu, w którym znajduje się plik RisenDDS.cmd (w niezbędniku katalog ten to risendds).


11. Odpalamy plik RisenDDS.cmd i czekamy na teksturkę w .dds.


12. Instalujemy plugin DDS do naszego edytora graficznego. Tutaj znajdziecie wtyczkę dla Photoshopa, a tutaj dla GIMPa.


13. Otwieramy Ani_Monster_Wolf_Body_01_Normal_S1.dds naszym edytorem z zainstalowanym pluginem i modyfikujemy teksturę.


14. Zapisujemy efekt naszej pracy i pobieramy edytor szesnastkowy.


15. Otwieramy edytorem zmodyfikowany plik Ani_Monster_Wolf_Body_01_Normal_S1.dds i zapisujemy go jako Ani_Monster_Wolf_Body_01_Normal_S1._ximg.


16. Wklejamy nasze dzieło do odpowiedniego folderu. Zależnie od systemu operacyjnego będzie to:


Windows Vista/Windows 7:
C:\User\nazwa_uzytkownika\AppData\Local\Risen\data\images\Animation\Monster



Windows XP:
C:\Documents and Settings\nazwa_uzytkownika\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Risen\data\images\Animation\Monster

Resztę wyjaśniłem tutaj viewtopic.php?p=11638#p11638.

edit: polecam potem wrzucić swojego moda na RisenMDS

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Edytowanie tekstur
PostNapisane: 31 gru 2011, 13:41 
Casual
Casual
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 gru 2011, 12:27
Posty: 9
Gdy otwieram risendds to pisze w nim odmowa dostępu http://www.sendspace.pl/file/715289788ec29b32e904bcc


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules