Wczytywanie
Teraz jest 26 paź 2020, 18:40


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: ctOS
PostNapisane: 11 lip 2013, 23:22 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 mar 2010, 21:46
Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Gra w: Dragon Age
Obrazek


ctOS (Central Operatin System) jest systemem gromadzącym dane, który pozwala na zarządzanie miastem i rozwiązywanie złożonych problemów tj uliczne korki, zarządzanie energią elektryczną oraz walka z przestępczością. To właśnie dzięki niemu w grze Watch Dogs wszystko jest możliwe. Chcielibyście mieć dostęp do czegoś takiego w swoim mieście?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 12 lip 2013, 14:34 
Nałogowiec
Nałogowiec

Dołączył(a): 22 mar 2012, 03:11
Posty: 3074
Przy poziomie technologicznym naszego kraju, nie ma możliwości na tego typu zabawy. A nawet jeśli, to kliknięcia w przestrzeni nie są w stanie zmienić nastawienia użytkowników miast, czyli mieszkańców. Gra, to gra.

Miałem dzisiaj przykład w NH. Zabytkowa dzielnica, ciekawa architektura i co? jedziesz i widzisz "dodatki" nowożytne. Biała prowadnica na kabel poprowadzona przez kilka bloków (koloru szarego). Co chwilę wystają ze ścian kamery (również białe). No Żal.Pl.

No, a poza funkcjonalnością istnieje także ryzyko. Wyobraźmy sobie, że ktoś nieupoważniony położy łapę na takim panelu sterowania mieściną. Zamiast porządku powstanie chaos i zamęt - i to w oka mgnieniu, bo ludzie przyzwyczajeni do automatyki przestają myśleć logicznie. Widać to na każdym kroku.

O "gromadzeniu danych" nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 18 lip 2013, 21:12 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:34
Posty: 6386
Gra w: W3/Gwint
Nie wiem, jakby to działało w Polsce, ale w Hiszpanii już testują taki system: http://m.onet.pl/wiedza-swiat/podroze/ciekawe,ndhph :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 18 lip 2013, 21:18 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07 mar 2010, 21:46
Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Gra w: Dragon Age
Ooo, jadę tam :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 19 lip 2013, 18:32 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:34
Posty: 6386
Gra w: W3/Gwint
Serio? Rany, mnie to trochę przeraża. Tzn. jasne, niby wygodne, bezpieczne i w ogóle, a z drugiej strony totalna kontrola wszystkiego. I jeszcze niebezpieczeństwo, że jak coś się zepsuje, to sparaliżuje całe miasto. No i wydaje mi się, że to trochę zabija ducha, tą zmienność i nieprzewidywalność, którą się charakteryzują wielkie metropolie. Z takim systemem nie da się zgubić, a mnie się tak na przykład najlepiej poznaje miasta, bo od razu zwracam uwagę na więcej szczegółów, kiedy nie wiem, gdzie jestem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 19 lip 2013, 18:37 
Free Company of Alinor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2010, 18:24
Posty: 5327
Lokalizacja: Sosnowiec
Gra w: śmierć
Myślę że ctOS, to nie tylko ważny element fabuły i gameplayu, ale także coś na rodzaj "przekazu". Pokazuje do czego mogą dostać się w obecnym świecie hakerzy. A to skłania do przemyśleń.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 22 sie 2013, 00:02 
Free Company of Alinor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2012, 19:44
Posty: 3933
Lokalizacja: If you go to the discoteque, should Wojtyla stay awake swing around in polka dance
Gra w: Poland-lithuania commonwealth robotic bogaloo union 2
@Up
Na pewno skłania to do przemyśleń i rozmyślania się nad możliwościami hakera ^^.
Możliwe że ctOS to pewnego rodzaju przekaz autora do gracza albo to tylko zwyczajny element gry i fabuły ;)

_________________
"My persona is .net framework because i put a gun to my head anytime i have to deal with it"

Hueston the heister


I Did Not Have Sexual Relations With Yuri Ovsiakow

Unkown peasant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 22 sie 2013, 11:37 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sty 2013, 20:11
Posty: 1816
Gra w: Warframe, Stellaris, czeka na MEA
Tak sobie z ciekawości przeczytałam co piszecie i nie wiedzieć czemu przypomniała mi się afera z PRISM. To tak jakby Pryzmat miał być początkiem takiego świata jaki jest w Watch Dogs.
W którymś mieście polski już chyba testują program, który ma rozładowywać korki uliczne. Czyżby Ubi robiło za proroka ? :D

_________________
Obrazek

Polecam gierkę ;)

Shep: Ha!
Kasumi: Znalazłeś próbkę DNA?
Shep: Nie, kartę kredytową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 22 sie 2013, 18:54 
Pierwsza zarwana nocka
Pierwsza zarwana nocka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lip 2012, 15:51
Posty: 509
Teraz śledzenie będzie miało inny wymiar. Zamiast chodzić za celem hakujemy miejski monitoring i obserwujemy.

@UP
Tutaj będzie można zrobić korek na życzenie hakując sygnalizację świetlną, albo ładny karambol by zatrzymać pościg.

_________________
Origin Server Status

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ctOS
PostNapisane: 23 sie 2013, 12:05 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06 sty 2013, 20:11
Posty: 1816
Gra w: Warframe, Stellaris, czeka na MEA
@White, widziałam filmiki z gamplaya i właśnie dlatego mi się to skojarzyło. Wystarczy włamać się do systemu i jeszcze większy korek niż miał być ;)

_________________
Obrazek

Polecam gierkę ;)

Shep: Ha!
Kasumi: Znalazłeś próbkę DNA?
Shep: Nie, kartę kredytową.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 10 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules