Wczytywanie
Teraz jest 19 sty 2021, 15:49


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Spełniacz Życzeń - Leksykon
PostNapisane: 20 maja 2014, 18:33 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lip 2013, 16:55
Posty: 226
Lokalizacja: Kalety
Gra w: Mass Effect 1-3, Crysis1-3, Gears of war 1-4, Stalker 1, Red Faction Gurila, MORTAL KOMBAT
W leksykonie bazuje głównie na informacjach zawartych w Cień Czarnobyla. :aniol:
Nie wykluczam jednak, że pojawi się coś czego nie sposób szukać w grze czy nawet książce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spełniacz Życzeń - Leksykon
PostNapisane: 20 maja 2014, 19:14 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lip 2013, 16:55
Posty: 226
Lokalizacja: Kalety
Gra w: Mass Effect 1-3, Crysis1-3, Gears of war 1-4, Stalker 1, Red Faction Gurila, MORTAL KOMBAT
MUTANTY


Ślepe psy
Spoiler:

Od czasu katastrofy żyło tu i umarło kilka gatunków psów. Każdy kolejny podlegał coraz większemu wpływowi Zony. Szybka mutacja doprowadziła do znacznej poprawy umiejętności, które wcześniej były drugorzędne, często kosztem tych podstawowych. Najważniejszą zmianą biologiczną była utrata wzroku, z którą w parze szło niesamowite wręcz polepszenie węchu. Okazało się, że ślepe szczenięta radzą sobie w Zonie równie dobrze – jeśli nie lepiej niż normalne. W związku z tym zwykłe psy szybko wyginęły w Zonie, ustępując miejsca nowemu gatunkowi – ślepym psom. Zwierzęta te instynktownie wyczuwają i unikają anomalii, promieniowania i innych niewidzialnych niebezpieczeństw powszechnych w Zonie. Tak jak ich dzicy przodkowie, wilki, ślepe psy polują w stadach. Spotkanie z dużą grupą tych zwierząt może być niebezpieczne nawet dla doświadczonego i dobrze uzbrojonego stalkera.

Nibypies
Spoiler:

Pomimo swej nazwy nibypsy pochodzą bezpośrednio od wilków. Zwierzęta zamieszkujące lasy w czasie katastrofy dały początek jednemu z najniebezpieczniejszych gatunków mutantów w Zonie. Nibypsy różnią się od zmutowanych psów mniej więcej w takim samym stopniu, w jakim dzikie wilki różnią się od pudli. Stworzenia te dokładnie oznaczają swe tereny i strzegą ich, atakując każdego, kto jest na tyle głupi, żeby pojawić się w zasięgu ich wzroku. Błyskawiczny refleks, niesamowita zwinność oraz kły ostre jak brzytwa sprawiają, że nibypies jest groźnym przeciwnikiem dla dużych mutantów, jak i dla dobrze uzbrojonych stalkerów
TROFEUM: Ogon nibypsa.

Dzik
Spoiler:

Potężne, zmutowane zwierzę, którego wysokość w kłębie może wynosić nawet półtora metra. Agresja i umiejętności przetrwania dzików z Zony dalece przewyższają umiejętności ich krewnych z innych terenów. Promieniowanie i anomalie pozostawiły swój ślad na ich wyglądzie: szczecina miejscami zupełnie zanikła, a w innych miejscach urosła bardzo długa i gruba. Kopyta zmieniły się w mocne, ostre szpony, źrenice stały się bezbarwne, a bezwłosy łeb dzika szpecą plamy pigmentacyjne i głębokie bruzdy. Dziki z Zony posiadają dużą odporność na promieniowanie i mogą przebywać na silnie skażonych terenach przez długi czas. Zazwyczaj szarżują na swe ofiary, usiłując je przewrócić, a następnie rozerwać na strzępy.
TROFEUM: Kopyta

Mięsacz
Spoiler:

Tak jak większość stworzeń w Zonie, również i świnia przeszła szereg zmian biologicznych od czasu katastrofy. Wydaje się że w jej przypadku szczególne zmiany dotknęły genów odpowiedzialnych za metabolizm. Zmutowane świnie, zwane przez stalkerów “mięsaczami”, to jedne z najlepszych przykładów przerażającego wypaczenia natury w Zonie. Stworzenia te wytworzyły na skórze ochronną warstwę łusek i zewnętrzny pancerz. Kilkakrotnie zwiększyły się ich umiejętności regeneracyjne oraz złożoność systemu nerwowego. Tak jak świnia, mięsacz to zwierzę wszystkożerne i jeśli jest głodne, może zaatakować stalkera.
TROFEUM: Oko Mięsacza

Poltergeist
Spoiler:

Te niewidzialne istoty nawiedzające tereny w głębi Zony – zazwyczaj stare, opuszczone budynki – są przez niektórych uważane za nadprzyrodzone. Nic nie wiadomo o ich pochodzeniu, choć jeśli ufać plotkom, są to duchy stalkerów uderzonych potężną falą promieniowania. Ich tajemnicze pojawianie się i znikanie przystaje do opowieści o poltergeistach, stąd też ich nazwa. Spotkania z poltergeistami wyglądają różnie: od złośliwego śmiechu i mrożącego krew w żyłach skowytu po zabójcze kule ogniste pojawiające się nie wiadomo skąd. Niestety, wszelkie informacje o poltergeistach zaczerpnięte zostały z niejasnych i czasem sprzecznych ze sobą opowieści, którym nie zawsze można zaufać.

Snork
Spoiler:

Wygląda na to, że stworzenia te kiedyś były ludźmi, jednak ciężko sobie wyobrazić, jakie warunki mogły doprowadzić do zmiany istoty ludzkiej w tak odrażającego potwora. Snorki to szalone istoty żyjące jak zwierzęta i niewiele się różniące od innych mięsożernych stworów zamieszkujących Zonę. Poruszają się na wszystkich kończynach, wykonując długie skoki i nieustannie obwąchują ziemię, szukając zapachu potencjalnej ofiary. Polują ostrożnie i zachowawczo, często robiąc zasadzki. Dzięki niesamowitemu refleksowi i potężnym mięśniom snork może w okamgnieniu zbliżyć się do ofiary i przygwoździć ją do ziemi jednym długim, dokładnym skokiem. Przy ich ciałach znajdowane są czasem resztki mundurów i innego rodzaju ubrań, można więc sądzić, że tylko tyle zostaje z zaginionych wojskowych stalkerów.

Pijawka/Chłeptokrwij
Spoiler:

Doświadczeni stalkerzy opisują to na wpół legendarne stworzenie jako wysokiego, zgarbionego humanoida z mackami zamiast otworu gębowego. Według tych, którzy go widzieli i przeżyli, żeby o tym opowiedzieć, bestia dzięki mackom przywiera do gardła ofiary, paraliżuje ją i wysysa z niej całą krew. Z czegoś, co było człowiekiem, zostaje wtedy tylko sucha skorupa. Jednakże najbardziej zadziwiającą cechą pijawek jest to, że mogą stać się niewidzialne. Wielu martwych i zaginionych stalkerów to podobno ofiary bezlitosnego uścisku pijawki. Szczęśliwcy, którzy przeżyli takie spotkanie, są autorami mrożących krew w żyłach opowieści o moczarach i podziemnych terenach nawiedzanych przez tego Draculę Zony.

Kontroler
Spoiler:

Rzadki mutant widywany niedaleko centrum Zony. Powierzchowne podobieństwo do humanoida z nieproporcjonalnie dużą głową. Ma świetną percepcję i zdolność kontrolowania słabiej rozwiniętych stworzeń. Dorosłe osobniki są w stanie przejąć kontrolę nad umysłem człowieka. To zawzięty wróg – spotkania z nim obawiają się nawet najbardziej doświadczeni stalkerzy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Spełniacz Życzeń - Leksykon
PostNapisane: 20 maja 2014, 20:45 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05 lip 2013, 16:55
Posty: 226
Lokalizacja: Kalety
Gra w: Mass Effect 1-3, Crysis1-3, Gears of war 1-4, Stalker 1, Red Faction Gurila, MORTAL KOMBAT
ANOMALIE

Karuzela
Spoiler:

Anomalia prawdopodobnie pochodzenia grawitacyjnego. Po kontakcie z nią ogromna moc “Wiru” przyciąga do środka anomalii wszystko, co znajduje się w promieniu 10-15 metrów. Ofiary wciągnięte do jej jądra nie mają szans na przeżycie: ich ciała są błyskawicznie zgniatane, a po chwili rozsadzane w potężnym wybuchu energii. Przez cały czas swojego istnienia (zazwyczaj około tygodnia) anomalia ta pozostaje nieruchoma. W dzień łatwo ją rozpoznać po ruchu powietrza nad nią, unoszących się liściach, leżących wokół szczątkach ciał oraz po charakterystycznej ciemnej plamie pośrodku. Jest niezwykle niebezpieczna w nocy, gdyż można ją rozpoznać tylko za pomocą detektora lub rzucając w jej kierunku metalowe przedmioty.

Trampolina
Spoiler:


Jedna z pierwszych zarejestrowanych anomalii – niestabilne pole grawitacyjne zadające obrażenia wszystkim przebywającym w jego zasięgu. Aktywna średnio przez tydzień. Zmienna ilość obrażeń – od niewielkich siniaków przez poważne rany, aż po natychmiastową śmierć. Łatwo ją zauważyć w świetle dziennym. Nad anomalią widać ruch powietrza, towarzyszą jej również unoszące się liście oraz charakterystyczne szkarłatne plamy na ziemi. Trampolinę wykrywają wszystkie detektory, można ją również zidentyfikować, rzucając w nią różne przedmioty np. śruby.

Elektra
Spoiler:


Anomalia o średnicy około 10 metrów, która gromadzi duże ilości elektryczności statycznej. Przy kontakcie wystrzeliwują z niej dziesiątki miniaturowych błyskawic, rażąc prądem, co prawie zawsze kończy się śmiercią. W świetle dziennym można ją rozpoznać po unoszącej się ponad nią niebieskawej mgle. W nocy Elektro można wykryć za pomocą dowolnego detektora lub rzucając w jej kierunku metalowe przedmioty.

Spalacz
Spoiler:


Gdy anomalia ta jest nieaktywna, objawia się jako ledwo widoczny obłok gorącego powietrza. Po kontakcie z nią przedmiot lub istota żywa natychmiast nagrzewa się do zabójczej temperatury dochodzącej do 1500 stopni w skali Kelwina. W nocy anomalię można rozpoznać dzięki zaawansowanym detektorom lub rzucając w nią metalowymi przedmiotami.

Galareta
Spoiler:


Anomalia nieznanego pochodzenia. Przy kontakcie zadaje obrażenia zbliżone do tych, jakie wywołuje silny kwas.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 3 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules