Wczytywanie
Teraz jest 08 mar 2021, 21:35


Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 3   [ Posty: 29 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 03 lip 2013, 19:17 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2012, 20:16
Posty: 355
W temacie odchudzania powiem tak ...
Sam kiedyś byłem gruby, niewysportowany itp. Postanowiłem się troche ogarnąć. Biegałem, mało jadłem (zero słodyczy, woda + 3posiłki dziennie). I tak wbiłem te 65kilo prz wzroście 1,75m-1,80m .Jakoś pół roku temu postanowiłem się troche wyrzeźbić. Na początek 30 brzuchów i 10 pompek, 3 Razy dziennie (Rano , po Szkole, Wieczorem.) Teraz moge zrobić serię 80-90 brzuchów + 40-50 pompek. Po takiej seri czuje mięśnie brzucha, bicepsy i tricepsy (takie lekkie pieczenie). Teraz waże 72kilo przy 1,80, z czego tłuszczu mi nie przybyło wcale. A i takie pytanko. Teraz mam 15 lat , za rok planuje chodzić na siłke. Moge sobie coś poważnego zrobić? Rozwinięty jak na swój wiek jestem dobrze.

_________________
"Uwierz w siebie, możesz wszystko, odnajdź siłę, cel jest blisko, to co wczoraj niemożliwe, dziś staję się prawdziwe".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 03 lip 2013, 19:21 
RON
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2012, 11:09
Posty: 7968
Gra w: Banowanie ;]
z tego co wiem, to ćwiczyć na siłowni powinno się właśnie po 16 roku życia. (do 16 lat jest chyba najszybszy rozwój kości czy coś takiego) Mój kolega w wieku 14 lat zaczął intensywnie ćwiczyć na siłowni i teraz ma tylko 1.63cm więc coś prawdy w tym musi być ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 03 lip 2013, 19:23 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2012, 20:16
Posty: 355
Ja tam mam 1,80+ więc za bardzo mi nie zaszkodzi :D

_________________
"Uwierz w siebie, możesz wszystko, odnajdź siłę, cel jest blisko, to co wczoraj niemożliwe, dziś staję się prawdziwe".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 03 lip 2013, 19:30 
RON
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 sie 2012, 11:09
Posty: 7968
Gra w: Banowanie ;]
Za rok możesz śmiało iść na siłkę ;)

btw. Za często ćwiczysz, nie ma sensu robić 3 razy dziennie ćwiczeń, wystarczy 3 razy w tygodniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 05 lip 2013, 12:25 
Fechmistrz krzyżaka
Fechmistrz krzyżaka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2012, 20:16
Posty: 355
A i polecam do ćwiczeń jakąś motywującą nute.
Coś w ten desent:
DM- Dla Sportu
Boski- Sport, Muzyka,Pasja

Edit: Znacie może jakieś ćwiczenia na tak zwane "kapturki" ? Jeśli nie wiecie jest to załamanie ramion w dół. Robiłem z 2tygodnie trochę pompek z nogami na krześle. Niestety to tylko poszerza barki.

_________________
"Uwierz w siebie, możesz wszystko, odnajdź siłę, cel jest blisko, to co wczoraj niemożliwe, dziś staję się prawdziwe".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 10 lip 2013, 22:36 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 paź 2012, 19:52
Posty: 1984
Lokalizacja: Somewhere Beyond The Sea
Na to najlepszy delfin na basenie. Ogólnie jest to styl, który rozwija bardzo partie, które chyba zainteresują bardziej panów, niż kobiety :D Głównie brzuch, plecy, m. in kaptury i barki. Do tego również pozwala na rozbudowanie, poszerzenie całej klatki piersiowej.
Na kapturki możesz też unosić barki z niezbyt dużym obciążeniem. Proste ręce, hantle w łapkach i podnosisz barki jak najbliżej uszu. Nie wiem jak to się sprawdza w praktyce, bo nie zależy mi na tego typu efektach.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 12 lip 2013, 00:20 
Morelowaa Dziffka

Dołączył(a): 18 sie 2010, 21:46
Posty: 1494
Taka moja opóźniona w rozwoju uwaga - Wollannd, nie lepiej przy takiej wadze ruszyć prosto na siłownię? Zwłaszcza, jeśli chce się uzyskać szybki (w porównaniu z chudnięciem) efekt.
Bodajże w każdej siłowni jest tak, że przy zakupie karnetu dostajesz pomoc w postaci instruktora - przeważnie jest to ogólno-rozwojówka, gdzie rozwijasz większość partii.
A i spali się coś przy okazji na pewno. Oprócz tego warto przynajmniej raz w tygodniu pójść na basen (pływać, nie siedzieć w jacuzzi albo bawić się na zjeżdżalniach) i pobiegać. Ograniczenie niezdrowego żarcia i picia to normalna sprawa.

Ja w ten sposób (bez siłowni, sporadyczne ćwiczenia, częste bieganie, basen i okazjonalne granie z kolegami w piłkę) od lutego, z wagi 90kg zszedłem na 74kg, przy 186cm.

"Małymi krokami do celu" - idealnie sprawdza się tutaj 100pompek.pl i reszta ich stron. DZIAŁA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 31 lip 2013, 23:50 
Adept analogów
Adept analogów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2012, 15:11
Posty: 201
Gra w: Star Wars: The Old Republic
Wollannd napisał(a):
Kwestia jedzenia w sumie nic nie ma do tłumaczenia. Zamiast rogala bądź słodkiej bułki np. truskawki z cukrem (dwie małe łyżki), czasami odpuszczam sobie kolację itp. , mniej coli itp. i tak dalej... To od dwóch tygodni jakoś już robię.

Najlepiej, jeśli całkowicie wyeliminujesz cukier z tych owoców oraz z herbaty i kawy, jeśli je pijasz.
Co do coli i wszelkich słodkich napojów - to samo co inne osoby pisały, usuń je ze swojej diety i pij wodę.
Nie jedzenie kolacji lub innych posiłków może wyjść na twoją niekorzyść, bo przez rzadkie jedzenie może spowolnić ci się przemiana materii. Najefektywniej będzie, jeśli będziesz jeść wiele małych posiłków.

Co do ćwiczeń na brzuch to polecam coś takiego:
Spoiler:

W moim przypadku przyniosło efekty już po parunastu dniach, ale przy pierwszych razach nieraz odczuwałem ból mięśni przez 1-2 następne dni. Robiłem tą serię codziennie, ale teraz zauważam, że było to trochę ryzykowne i efekt będzie praktycznie taki sam, jeżeli będziesz wykonywał ćwiczenia co drugi dzień.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ćwiczenia i odchudzanie
PostNapisane: 01 sie 2013, 16:52 
Adept analogów
Adept analogów

Dołączył(a): 02 cze 2011, 23:05
Posty: 156
Mi bardzo pomogło bieganie. Zawsze byłem umięśniony i wysportowany, ale też miałem trochę za dużo tłuszczu - niewiele, może parę kilo za dużo. W zeszłym roku kupiłem bieżnię i dość szybko schudłem 9 kg, teraz wyglądam tak jak chciałem :) Brzuszki, pompki, podciąganie, hantle są dobre na wyrobienie mięśni, ale nie na schudnięcie. Mam 160 cm wzrostu (wiem, karzełek, ale nic nie poradzę - 25 lat, więc więcej raczej nie będzie) i wtedy ważyłem 65 kg, teraz ważę 55,5 kg i taką wagę mam zamiar utrzymać. Jeśli chodzi o odżywianie, to po prostu jem mniej - jedną kanapkę zamiast dwóch, pół batona zamiast całego itp. Colę piję raz w roku jedną szklankę, żadnych używek - kawy, fajek, alkoholu, nic - tylko herbata zielona raz dziennie. Ruch jest też dobry na rozbudzenie, na przykład w pracy wszyscy jadą windą i piją kawę, a ja biegnę schodami na czwarte piętro i jestem bardziej zrelaksowany od nich.
Jeśli chodzi o ćwiczenia, to robię na przemian - poniedziałek bieganie 5 km, wtorek ćwiczenia na mięśnie - pompki, brzuszki, hantle, podciąganie, przysiady z hantlami, środa znowu bieganie, czwartek przerwa. Piątek znowu siłowe, a sobota mieszam - trochę tego, trochę tego. Niedziela znów odpoczynek. Oczywiście przedtem 10 minut rozgrzewki z rozciąganiem i ogólnie dziennie razem z rozgrzewką ćwiczenia zajmują mi 45 minut 5 razy w tygodniu. I to wystarczy, żeby dobrze wyglądać i dobrze się czuć. Właśnie bieganie moim zdaniem najlepiej odchudza, czego dowodem jest mój brat - 37 lat, biega 15 km 5 razy w tygodniu, je naprawdę sporo słodyczy, a chudy jak patyk. Jedzenie jest ważne, ale przy schudnięciu najważniejszy jest ruch - tu z kolei przykładem niech będzie mój tata, który za młodu wyhodował sobie spory brzuch i teraz nie może się go pozbyć - je mało, ale też zero ruchu. Na siłownię nie chodzę, domowe sposoby wystarczyły, żeby mieć kaloryfer na brzuchu i niezłe bicepsy.
Ten mój wzrost to rodzinne, a nie od ćwiczeń :) I tak jestem wyższy od obojga rodziców.
A jeszcze pisałeś, że możesz zrobić 10-23 brzuszki. Ja dzielę ćwiczenia siłowe na 3 równe serie, między nimi 2 przerwy po 3 minuty. Dzięki temu zrobisz więcej :) Pamiętaj, że z czasem będzie coraz lepiej. Ale też nie spodziewaj się cudów po dwóch miesiącach, to niestety jest dość mozolny proces, choć oczywiście pewne efekty będą już widoczne. Ważna jest regularność, na przykład u mnie, jeśli zrobię sobie tydzień przerwy od ćwiczeń (z powodu choroby lub wyjazdu), to po powrocie do ćwiczeń na drugi dzień mam zakwasy, jakbym przez rok nie ćwiczył. Dlatego lepiej robić rzadziej, ale regularnie. No i małe kroki - nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Mój brat cioteczny schudł szybko i teraz na brzuchu wisi mu skóra, więc nie śpiesz się z tym. Zwłaszcza, że jak szybko schudniesz, to trudniej będzie tą wagę utrzymać - lepiej jest stopniowo przyzwyczajać się do nowych sposobów odżywiania i ruchu, niż szybko schudnąć i wrócić do dawnego stylu życia.
Mam też taką radę, jeśli ciężko komuś ograniczyć jedzenie - na przykład mój brat zjada naraz całego batona i później ma ochotę na drugiego. Ja jem tylko pół, ale w taki sposób, że rano jem gryza, za dwie godziny jeszcze gryza i tak po kawałku, dzięki temu starcza mi do wieczora i nie mam ochoty na nic więcej.

_________________
Mój zestaw:
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 055oj.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/96/p1010101zh.jpg/

Brakuje mi jeszcze serialu, który moim zdaniem nie jest tak tragiczny jak wszyscy mówią.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 3 z 3   [ Posty: 29 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 546 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules