Teraz jest 17 lis 2019, 13:02


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poradnik dla rozpoczynających rozgrywkę i nie tylko:)
PostNapisane: 18 sie 2014, 10:51 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 maja 2011, 20:05
Posty: 15
Witam,

Zauważyłem, że dział porad świeci pustkami więc postanowiłem podzielić się z wami kilkoma wskazówkami, które jak sądze mogą być przydatne dla większości osób zaczynających grę i nie tylko.

Sam jeszcze gry nie ukończyłem, natomiast udało mi się odkryć i wyczyścić znaczną większość dostępnych terenów. Poniżej nie poruszam żadnych kwestii związanych z fabułą, jeden punkt który o nią zachacza, jest ukryty pod spoilerem:) Jest to zbiór czysto technicznych porad:)

OGÓLNE
1) BONUS DO ZDOBYWANEJ CHWAŁY

Na wyspie migieł znajduje się artefakt [Kajdany] który zwiększa zdobywaną chwałę o 10%, dlatego też dla osób, które z gry lubią wycisnąć co tylko się da polecam zdobycie go w pierwszej kolejności. Jak to zrobić?
-w prologu na wybrzeżu krabów nie czyścimy z Patty całej wyspy, aby nie tracić bonusowej chwały (potem można tam wrócić i rozwalić całą wyspę z bonusem 10%), wybijamy tylko tych przeciwników, których musimy i zmierzamy jak najszybciej do końca prologu.
-po prologu od razu płyniemy na wyspę mgieł (na wyspie zabieramy ze sobą kostucha jako towarzysza aby nas ochraniał)
-na plaży zagadujemy Venturo i idziemy za nim aż do małej siedziby inkwizycji.
-w chatce w siedzibie inkwizycji jest książka, która wskaże nam położenie szukanego przedmiotu
-zaznaczamy zadanie na mapie i kierujemy się w stronę czerwonego X
-przeciwnicy po drodze mogą nam sprawić problemy, ale nie ma ich aż tak wielu a w razie czego można ratować się ucieczką. W lokacji gdzie są kajdany nie ma żadnych przeciwników więc spokojnie podnosimy przedmiot [znajduje się on w zrujnowanej chacie] i cieszymy się stałym 10% bonusem (działa na chwałę z potworów oraz z zadań:)

2) TOFEA I SUROWCE
Po zdobyciu kajdanów sugeruję aby kolejnym krokiem było nauczenie się wszystkich zdolności łowiecko-zbierackich. Trofea są potrzebne do tworzenia wielu przedmiotów (kowalstwo, rusznikarstwo, złotnictwo, tworzenie zaklęc, niektóre mistury) a minerały wydobywane ze złóż są bardzo ważne bo za nie będziemy potem uczyli się zaklęc, jeśli kogoś interesuje ścieżka maga) (magiczne kryształy dla strażników, nefryty dla piratów Voodo, dla Łowców demonów jescze nie wiem, może ktoś kto gra tą klasą podzieli się z nami za co kupowane tam są zaklęcia to zedytuje ten post później). Poza tym nadwyżki zebranych trofeów można zawsze sprzedać, a kasa przydaje się bardzo często, (nauka umiejętności jest dość droga, sczególnie we wstępnej fazie gry)

Lokacje trenerów: (możliwa jest również inna kolejność uczenia się, ja podaje tak jak sam się uczyłem)
-skórowanie - tubylec, którego spotykamy na Wyspie Kila, jeśli z plaży piratów skierujemy się do wnętrza wyspy, nie sposób go ominąć znajduje się mniej więcej na granicy plaży i dżungli jesli idziemy do centrum wyspy.
-pazury i kły - Łowca Demonów, którego spotkamy w wiosce rybackiej na wyspie Calador zaraz po przypłynięciu
-pozyskiwanie trofeów rytualnych - najdłużej szukałem tego nauczyciela, a jest nim tubylec znajdujący się niedaleko od wioski plemienia na Wyspie Kila,(tej z szamanem Hirutu) - trzeba zejść z ich siedziby poprzez schodki i mosty na sam dół i pokręcić się tam na dole, prędzej czy później możecie się na niego natknąć - niestety zgodzi się nas uczyć dopiero po wypełnieniu dla niego misjii polegającej na zabiciu dwóch specjalnych bestii (wraz z towarzsyszem powinniście dać radę)
-Strażnik mieszkający nad portem Taranis, (ten który oferuje zaprowadzenie do siedziby magów) również uczy zdolności myśliwskich.
-WAŻNE - przed nauczeniem się górnictwa nie radzę wydobywać żadnej rudy, po prostu zmniejszy to ilość kryształów/nefrytu itd. które będziecie mieli dostępne w grze.
-górnictwa uczy jeden z gnomów znajdujący się w kopalni na taranis, z tego co pamiętam, będzie to ta znajdująca się w północnej częśći mapy tak mniej więcej po środku. (tam gdzie zadaniem jest pomóc kilku gnomom)

Po zastosowaniu powyższych rad macie postać, ktora wycisnie z gry ile się da, maksymalną ilość chwały oraz surowców/trofeów:)

3) PRZYDATNE UMIEJĘTNOŚCI i PRZEDMIOTY
-na początku gry warto zainwestować trochę w zręczność, aby móc otwierać coraz bardziej skomplikowane zamki, i okradać NPC, szukajcie też pierścieni, amuletów i kolczyków zwiększających otwieranie zamków i kradzież kieszonkową. Przed podejściem do skrzyni lub kradzieżą wystarczy założyć zestaw "złodziejski" a potem można wrócić do tych używanych na codzien
-umiejętność tresowanej małpy to wg mnie konieczność, ponieważ jest wiele miejsc, a nawet questów które można zwiedzić/rozwiązać tylko przy jej użyciu.
-kradzież kieszonkowa częśto działą jeśli mamy trochę niższy poziom niż ten wymagany. Np. jeśli do kradzieży trzeba 90 pkt a my mamy 80 to można zapisać grę i spróbować pare razy, za którymś podejsciem powinno się udać.
-zawsze miejcie ze sobą zapas zaklęcia lot papugi, ponieważ w niektóre miejsca można dostać się tylko w ten sposób. Lot papugi to również dobry sposób na szybkie przemieszczanie się oraz szybkie schodzenie z wysokich gór bez obawy o upadek.
-Łowca demonów w tawernie na wyspie Calador (ten który daje nam zadanie nocnego patrolu razem z nim) ma przy sobie bardzo mocny muszkiet, który można ukraść. Wymaga to 120 w kradzieży kieszonkowej ale wydaje mi się że przy poziomie ok 90 już mi się udało - jest to bardzo skuteczna bron, przed dołączeniem do frakcji:)


4) ATRYBUTY I ZDOLNOŚCI + ALCHEMIA:
a) Maksymalny poziom każdego atrybutu (wliczając artefakt) wynosi 105, powyżej tej wartości nie podbijemy ich w żaden sposób, miksturami też nie. Czyli za chwałę można kupić atrybuty do 100 do tego na każdy atrybut dochodzi artefakt za +5.
b) Zdobycie artefaktu dającego +5 do atrybutu nie zwiększa kosztu treningu na kolejny poziom, czyli artefakty możemy zdobywać w dowolnej chwili, najlepiej jak najwcześniej.
c) W grze możemy znaleźć gotowe mikstury, a także rośliny które na stałe zwiększają nasze atrybuty (istnieją mistury dla każdego z atrybutów). Roślina to bonus +2 a mikstura bonus +5.
d) Oczywiście jak to w seriach Gothic/Risen nie opłaca się jeść roślin, lepiej poczekać na możliwość przygotowania z nich mikstur.
e) Z moich wstępnych szacunków wynika, że w całej grze na każdy z atrybutów spokojnie można wyciągnąć 40-45 punktów z samych mikstur [a może i więcej bo gry jeszcze nie ukończyłem] - z tego wynika, że nie opłaca się zwiększać atrybutu powyżej 55 punktów ponieważ kolejne 5 mamy z artefaktu a ok 45 z mikstur co daje wspomniane wyżej 105.
f) receptury do mistur o stałych efektach są dość trudne do zdobycia, ale jeśli ktoś dokładnie czyści mapę nie powinno być z tym problemu. Co ważne niektóre receptury są do kupienia u sprzedawców. (2 receptury są u Nergala, alchemika magów, który urzęduje w podziemiach ich siedziby, jedna jest u alchemiczki w obozie tubylców na wyspie Kila, tzreba przejść przez długi most na sąsiednią wysepkę, chociaż u niej receptura pojawiła się dopiero kiedy dołączyłęm do frakcji, więc trzeba co jakiś czas sprawdzać kupców, bo asortyment może się zmieniać) Wiele receptur jest rozsianych po mapie, zazwyczaj są w miejscach dość dobrze strzeżonych.
g) Do wytwarzania misktur o stałym efekcie wystarczy zdolność tworzenie mikstur, którą wykupujemy za 2000 szt złota (wielu nauczycieli może nas tego nauczyć, np. Eldric na Caladorze, Nergal na Taranis). Wartośc umiejętności alchemia nie wpływa na siłe mikstur o stałym efekcie, zawsze będzie to bonus +5 nawet jeśli nasza zdolnośc alchemi jest na poziomie startowym - 10.
h) WAŻNE! Wypicie mikstury o stałym efekcie zwiększa koszt szkolenia na następny poziom atrybutu, czyli bardzo istotnym jest aby najpier samemu podnieść atrybut mniej więcej do 55-60 (przy niskim koszcie chwały) a potem dobić resztę miksturkami:)
i) powyższymi sposobami można spokojnie wymaksować wszystkie atrybuty na poziom 105:)
j) Zdolności - od początku gry na ekranie postaci w dziale zdolności możecie zobaczyć, w której gildii można nauczyć się danej zdolności. Sporo jest dostępne dla wszystkich gildii (poza magią specyficzną dla każdej z frakcji, i niektórymi specyficznymi zdolnościami) może to pomoże wam dokonać wyboru frakcji, polecam tam zajrzeć:)



5) FRAKCJE I ŚWIAT:
a) Przed przyłączneiem się do frakcji warto wykonać questy wstępne dla każdej z dostępnych trzech. Nie jest to bardzo dużo roboty a zawsze dostaniemy dodatkową chwałę:)
b) Dołączenie do frakcji nie anuluje żadnych questów, poza wstępnymi do innych frakcji, ale jeśli je zrobimy wcześniej jak radzę w pkt 1 to tak naprawde nic nie stracimy (oczywiście poza możliwością bycia w innej frakcji) ponadto nie zmienia to świata ani nie powoduje rozpoczęcia kolejnego rozdziału, czyli wszystkie inne questy poboczne mo żecie dokończyć jako członek nowej frakcji:)
Spoiler:



To by było na tyle i tak się mocno rozpisałem, jeśli macie jakieś pytania, uwagi, sugestie to dawajcie znać:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik dla rozpoczynających rozgrywkę i nie tylko:)
PostNapisane: 19 sie 2014, 10:07 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 sie 2014, 19:59
Posty: 6
Może kojarzysz gdzie można znaleźć mikstury: wytrzymałości i walki dystansowej?

Znalazłem wszystkie przepisy oprócz tych. Przez to musiałem zjadać rośliny aby osiągnąć 100 wytrzymałości.

Zastanawiało mnie czemu dostaje więcej chwały a tutaj wyjaśniłeś jaka jest tego przyczyna. Inaczej bym pewnie trwał w nieświadomości co to spowodowało :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik dla rozpoczynających rozgrywkę i nie tylko:)
PostNapisane: 19 sie 2014, 10:12 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 kwi 2011, 15:35
Posty: 63
Mogę się mylić, ale mikstura wytrzymałości jest na tej małej wyspie na Kili.

_________________
I have got no bright idea...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poradnik dla rozpoczynających rozgrywkę i nie tylko:)
PostNapisane: 20 sie 2014, 12:18 
Casual
Casual

Dołączył(a): 18 sie 2014, 19:59
Posty: 6
Z tego co wiem to nie ma tam. Poczekam na jakiś poradnik to sprawdzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 4 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules