Wczytywanie
Teraz jest 22 kwi 2021, 12:55


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 19:51 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Spis treści


Kalendarium, Zona, Spełniacz Życzeń, Labolatoria, Przestępczość, Strielok, Anomalie, Artefakty, Mutanty 1
Frakcje, Wojny frakcji, Ulepszenia, Ważne osobistości, Klasy postaci, Umiejętności - 2

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 05 lip 2015, 00:05 przez Hearthcliff, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 19:54 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Kalendarium


26 kwiecień 1986 roku


Reaktor bloku nr 4 w Czarnobylu uległ zniszczeniu wskutek szeregu eskplozji. Radioaktywna chmura przeszła nad europejską częścią ZSRR, Europą Wschodnią, Skandynawią i w końcu dotarła do Ameryki. Konsekwencje katastrofy okazały się tak poważne, iż rząd musiał rozpocząć ewakuację okolicznych miasteczek i wiosek. Wokół elektrowni utworzono Strefę zamkniętą o promieniu 30 km, aby powstrzymać mieszkańców przed powrotem na skażony teren. Rozpoczęto także budowę sarkofagu, którą ukończono bardzo szybko.

5 Maja 1986 roku


Utworzenie wojskowego kordonu w celu powstrzymania osób próbujących wrócić lub przedostać się na terem zamkniętej strefy Czarnobylskiej.

15 maja 1987 roku


Pomimo katastrofy, elektrownia w Czarnobylu funkcjonuje nadal. Umożliwiły to wiatry, które rozwiały już część radioaktywnych cząsteczek na terenie zamkniętej Strefy Czarnobylskiej, choć w wielu miejscach jest ono nadal śmiertelne. Istnienie zamkniętej Strefy na niezamieszkałym terenie pozwoliło Radzie Monistrów ZSRR założyć w Strefie Zamkniętej sieć tajnych laboratoriów.

26 grudnia 1991 roku


Nastąpił rozpad ZSRR. Część laboratoriów została zamknięta, jednak część naukowców sfałszowała kilka dokumentów oraz przekupiła odpowiednie osoby, umożliwiając im tym samym pozostanie w Zonie i kontynuowanie swoich badań.

11 czerwca 2006 roku


W Strefie Zamkniętej zapłonęło oślepiające światło, rozświetlając parujące chmury. Po chwili zupełnej ciszy, grom z jasnego nieba zatrząsł ziemią. Większość sił rządowych strzegących terenu zginęła na miejscu.

5 września 2008 roku


Naukowcy do tej pory nie są wstanie wyjaśnić, co zaszło. Do Strefy Zamkniętej wysłano pierwszy oddział żołnierzy w celu zbadania przyczyn kolejnej katastrofy. Ekspedycja zakończyła się tragicznie, podobnie jak kilka kolejnych w ciągu następnych kilku miesięcy. Ocaleli z misji opowiadają historie o zmutowanych zwierzętach. Wojsko zwiększyło kordon, który miał uniemożliwić komukolwiek przedarcie się do Zony. Pomimo tego, śmiałkowie rządni adrenaliny i ekstremalnych przeżyć lgnął do Zony, by spróbować przedostać się przez kordon w głąb niezamieszkałych terenów.

30 września 2008 roku


Pierwsza grupa niezależnych osób powróciła żywa z Zony. Rozpowiedzieli oni niestworzone historie o rozmaitych mutantach, skażonych terenach i anomaliach, których tam pełno. Mówili, że szczególnie niebezpieczne są dziwne burze, które powodują natychmiastową śmierć. Naukowcy nazwali je emisjami. Jakby tego było mało, grupa ta wyniosła z Zony kilka niezwykle dziwnych przedmiotów z - jak sami mówią - magicznymi właściwościami, które sprzedali za znaczne pieniądze. To wydarzenie szczególnie przyciągnęło desperatów z całego świata.

Do 2010 roku


Na teren Zony przedostało się według różnych źródeł od 100 do 300 niezależnych osób. Nazywają sie stalkerami i utrzymuję się ze zbierania tworów zwanych artefaktami, które następnie sprzedają łącznikom, którzy wynoszą je poza Zonę, lub sami ją opuszczają, sprzedając zebrane artefakty własnoręcznie.

Cały 2011 rok


Pomimo kordonu wojskowego, fenomen stalkerów rośnie w siłę. Podróżują oni głównie po obrzeżach Zony i nie zapuszczają się na nieznany teren w centrum. Nieliczne próby zapuszczenie się w głąb Zony spełzły na niczym. Co dziwnego, Centrum Zony pilnują ludzie w białych mundurach, którzy parę razy przypuścili atak, by jeszcze bardziej odepchnąć stalkerów od centrum. Zwłoki jednego z tych ludzi zabrano do badań. Na mundurze miał naszywkę ze słowem Monolit. Ponadto, skóra była w dużej mierze ciężko poparzona, a mózg uszkodzony. Słowo monolit oznacza geologiczny lub technologiczny twór (np. góra lub obelisk) składający się z pojedynczego bloku skalnego. Formacje takie zazwyczaj ujawniane są na skutek erozji. W tedy rozprzestrzeniła się plotka, że gdzieś w Centrum Zony jest wielki Monolit, który podporządkował sobie umysły śmiałków wkraczających do centrum oraz tych, którzy byli tam w dniu katastrofy. Nagrodą za pokonanie ich i przedarcie się do Monolitu było spełnienie dowolnego życzenia. Tak rozpoczęła się plotka na temat Spełniacza Życzeń.

19 Maja 2012 roku


Grupa trzech Stalkerów pod przewodnictwem niejakiego Strieloka, przedostała się do wnętrza Zony, gdzie przekonali się na własne oczy, że Monolit lub Spełniacz Życzeń - jak kto woli - faktycznie istnieje. Nie omieszkali rozpowiedzieć tego. Był to kolejny magnes przyciągający desperatów z całego świata. Tym razem nie dla bogactwa - lecz żądzy wypowiedzenia życzenia. Od tego momentu, do Centrum Zony postanowiło przedostać się więcej grup, jednak nikt ze śmiałków nie wrócił żywy. Wielu ludzi zaczęło przestrzegać śmiałków przed wejściem. Większość słuchała, jednak niektórzy ludzie, oślepieni własnymi pragnieniami nie słuchali.

17 czerwca 2012 roku


Strielok zostaje ewakuowany śmigłowcami do bazy wojskowej, a następnie przetransportowany prosto do biura SBU. Tam przekazuje wszystkie swoje informacje i dokumenty na temat Zony i laboratoriów powstałych na jej terenie.

10 lipca 2012 roku


Rozpoczęcie przygotowań do operacji Monolit, która ma na celu przedostanie się przez stalowe wrota w Sarkofagu, zabezpieczenie wszelkich dokumentów, aresztowanie osób odpowiedzialnych pośrednio i bezpośrednio za projekt Świadomość-Z, oraz zniszczenie sterowni Monolitu. Rozpoczęcie selekcji kandydatów, przygotowywanie wyposażenia, przykrywki oraz rozpoczęcie szkolenia.

15 sierpnia 2012 roku


Rozpoczęcie operacji Monolit.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 19:58 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Zona


Kilka lat po katastrofie w Czarnobylu, w zamkniętej strefie o średnicy 30 km utworzonej w okuł elektrowni jądrowej, przeprowadzano liczne badania naukowe na polecenie rządu ZSRR. Laboratoria naukowe były umieszczone w podziemnych kompleksach, lub przebudowanych obiektach przemysłowych. Jeden z największych i najściślej strzeżonych kompleksów badawczych został utworzony pod sarkofagiem reaktora nr 4. Laboratoria te w większości przypadków przeprowadzały eksperymenty związane z aspektami ludzkiego umysłu, takimi jak postrzeganie pozazmysłowe, broń psychotroniczna oraz badanie możliwości utworzenia zmysłu zbiorowego zwanego Świadomością Zbiorową. Projekt ten otrzymał miano Świadomość-Z. Krótko po utworzeniu tego projektu, Związek Radziecki upadł, w efekcie czego część laboratoriów została zamknięta, a przeprowadzane tam badanie - zaniechane. Naukowcy odpowiedzialni za projekt Świadomość-Z uzyskali pełną kontrolę nad ośrodkami badawczymi, które nie zostały zamknięte. Jednym z głównych aspektów projektu Świadomość-Z było badanie środowiska otaczającego umysł zbiorowy czyli tzw. noosfery. Celem projektu było opracowanie systemu wyrafinowanej kontroli umysłu na światową skalę poprzez manipulację noosferą. Niestety pierwsza próba manipulacji noosferą przeprowadzona przez projekt Świadomość-Z w 2006 roku skończyła się katastrofą. W głównym ośrodku badawczym projektu w pobliżu czarnobylskiej elektrowni doszło do potężnej eksplozji, w wyniku której otaczająca dotychczas ośrodek badawczy i będąca pod kontrolą noosfera uległa zniekształceniu oraz niekontrolowanemu rozrostowi, tworząc nowy obszar o nieznanych dotąd właściwościach, czyli Zonę. Naukowcy, próbując naprawić skutki nieudanego eksperymentu oraz ochronić swoje ośrodki badawcze przed infiltracją z zewnątrz, utworzył w ruinach zniszczonego reaktora projekt o nazwie Monolit. Jego celem było przejęcie kontroli nad umysłami ludzi w celu stworzenia kultu Monolitu. Zadaniem jego członków było niedopuszczanie w pobliże elektrowni pojawiających się w okolicy poszukiwaczy, czyli tzw. stalkerów.

Obrazek


Zonę stanowi wymarły i raczej wyludniony obszar o promieniu około 30 km wokół elektrowni w Czarnobylu, charakteryzujący się występowaniem licznych anomalii o różnorakim charakterze oraz licznych mutacji zwierząt, roślin jak również i ludzi. W początkowej fazie istnienia Zona była wysoce niestabilna. Często występowały gwałtowne i trudne do przewidzenia fluktuacje pola noosfery połączone często z emisją promieniowania. Fluktuacje te, zwane potocznie emisjami, spowodowały wiele zniszczeń w infrastrukturze wewnątrz Zony oraz spowodowały śmierć wielu ludzi. Wybuch, który dał początek Zonie, spowodował śmierć większości ludzi przebywających w pobliżu. Część ludzi przeżyła, jednak otaczający Zonę szczelny kordon wojska uniemożliwia im jej opuszczenie. Kordon ten ma za zadania również nie dopuszczać do Zony osób ze świata zewnętrznego, jednak wielu ludziom udaje się przedrzeć do Zony. Od samego początku Zona stanowiła obiekt ogromnego zainteresowania zarówno środowisk naukowych, jak i rządu. Jedną z głównych przyczyn tego zainteresowania są tzw. artefakty, czyli tajemnicze przedmioty powstałe w wyniku działania anomalii oraz niespotykane nigdzie indziej mutacje roślin i zwierząt. Jednak liczne niebezpieczeństwa czyhające w Zonie sprawiły, że ludzie z zewnątrz przestali się zapuszczać na jej tereny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:03 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Spełniacz Życzeń


Obrazek


Monolit, potocznie zwany Spełniaczem Życzeń jest bóstwem Monolitu. Zakładają że jest to święty artefakt który należy chronić za wszelką cenę. Według plotek kryształ ten trafił do Zony z kosmosu. Projekt Monolit zawdzięcza swoją nazwę plotkarzom i ulubieńcom teorii spiskowych. Kiedy oddziały Monolitu kurczowo pilnowały wejścia do centrum Zony, a tym bardziej do Czerwonego Lasu, ludzie zastanawiali się, czemu oni to robią. W końcu ktoś wpadł na teorię, frakcja Monolit to jedynie grupa fanatyków, która czci i chroni wielki kamień, potrafiący spełnić dowolne życzenie. Na zewnątrz - w normalnym świecie - mało kto by w to uwierzył. Jednak w Zonie wszystko było możliwe, a myślący przeciwnie boleśnie się o tym przekonywali. Uzgodniono, że Spełniacz jest gdzieś w centrum Zony, jednak nikt nie wie gdzie dokładnie. Jedni mówią, że w Czerwonym Lesie, inni że w Prypeci, a jeszcze inni że w samej elektrowni. Ta ostatnia opcja zawsze wydawała się najsłuszniejsza ze względu na dawną awarię w tejże elektrowni. Plotka o domniemanym Spełniaczu Życzeń szybko obiegła całą Zonę. Niektórzy w nią wierzyli, inni nie. Nie zmienia to faktu, że znaleźć kogoś, kto by o tej plotce nie wiedział to wyczyn. Desperaci z całego świata, którzy z takich czy innych powodów wzięli sobie na cel odnalezienie Spełniacza, lgną do Zony często nawet nie zdając sobie sprawy z zagrożenia jakie tam panuje. Ponad połowa z nich to zwykli amatorzy, którzy o strzelaniu i survivalu wiedzą tyle ile obejrzą filmów w telewizji czy Internecie. Najczęściej tacy ludzie padają łatwym łupem bandytów i mutantów zanim jeszcze nawet dotrą do obrzeży Czerwonego Lasu. Próby przedostania się przez niego w poszukiwaniu Spełniacza zawsze kończyły się porażką przez duże promieniowanie psioniczne panujące głębiej w Czerwonym Lesie. Stalkerzy po kilkudziesięciu metrach znikali z oczu i albo byli zabijani przez żołnierzy Monolitu, albo pole psioniczne smażyło im mózg. Bardzo szybko zaniechano jakichkolwiek prób przedostania się dalej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:07 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Labolatorium X-16


Podziemny kompleks doświadczalny w Jantarze. Mieści emiter psioniczny, który zamienia ludzi w zombi. Tutaj też zginął stalker zwany Duchem. Prowadzono tam badania nad promieniowaniem PSI. Labolatorium powstało najprawdopodobniej po katastrofie w 1986 r. To w tym miejscu eksperymentowano z bronią psioniczną. Wybuch w 2006 r. i Wielka Emisja wykurzyła stąd wszystkich. Aby zdobyć więcej informacji na temat tego labolatorium, musicie dokładnie zbadać to miejsce.

Labolatorium X-18


Podziemny kompleks badawczy w Dolinie Mroku. To tutaj budowano części do Mózgozwęglacza. W chwili obecnej to miejsce opanowały groźne mutanty. Labolatorium znajduje się pod małą fabryką w Dolinie Mroku. Prowadzono tam badania nad wpływem fal psionicznych na komórki żywe. Posługiwano się tutaj emiterami Kaymanowa, a głównodowodzącym był tutaj profesor Piotr Ilicz Kaugin. Wyniki eksperymentów były z początku porażką. Obiektom testowanym wypadały włosy, w ciele występowały liczne mutacje i nie rzadko obiekty te były bardzo agresywne. Po wielu badaniach i testach udało się ustabilizować 10% obiektów testowanych. Wyhodowani w specjalnych inkubatorach super-żołnierze byli upośledzeni umysłowo, jednak ich poczynania i zachowani prowadziły do spekulacji, że kosztem mowy wzrósł intelekt i pojawiły się umiejętności telekinetyczne. Obiekty testowane w końcu wszczęły bunt, niszcząc całe laboratorium i wypuszczając nieudane eksperymenty w postaci Nibyolbrzyma i Poltergeistów. To dzięki temu laboratorium powstało laboratorium X-19. Wiemy tak dużo o tym laboratorium dzięki grupie Strieloka, która zbadała to miejsce, jednocześnie wynosząc dla siebie trzy hełmy z wielu, które były wstanie uchronić przed potężnym promieniowaniem psionicznym. Niechcący otworzyli oni jednak z inkubatorami w magazynie, w którym nadal były osobniki po nieudanych eksperymentach, których nie wypuszczono podczas buntu. Grupa Strieloka zmuszona do odwrotu zabrała wszystko co uznali za wartościowe razem z hełmami a następnie uciekli i zamknęli wrota do wejścia do laboratorium na elektroniczny zamek z nowym kodem, który ustawił Kieł. Wszelkie informacje jakie mamy o pozostałych laboratoriach pochodzą z dokumentów wyniesionych przez Strieloka i jego towarzyszy.

Labolatorium X-19


Podziemny bunkier w Czerwonym Lesie, w którym znajduje się sterownia Mózgozwęglacza. Znajduje się w tunelu kolejowym. Części do stworzenia anten emitujących zabójcze promieniowanie psioniczne odgradzające stalkeró1) od Centrum Zony Wyprodukowano w Labolatoriach X-16 i X-18. Aby dowiedzieć się więcej o tym laboratorium, musicie sami zbadać to miejsce.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:10 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Przestępczość


Obrazek


W Zonie jest ona zdominowana przez bandytów, jednak nie możemy mieć pewności, że jak ktoś nie jest bandytą, to zawsze będzie szczery w stosunku do was. W Zonie nie ma dobroduszności ani dobrych samarytaninów. Jeśli widzisz gdzieś umierającego stalkera, zostaw go i oddal się stamtąd. Nigdy nie wiadomo, czy ten ranny stalker to przypadkiem tylko zwykły symulant z kolegami pochowanymi po krzakach. Ofiarami oszustw i rozbojów padają zazwyczaj samotni stalkerzy i naiwniacy. Co do jednego można być pewnym - przystając do grupy bandytów, masz zapewnioną nietykalność z ich strony. Nie wolno jednak zapominać, że ta nietykalność jest przestrzegana jedynie o bandytach, którzy o tym wiedzą, lecz zazwyczaj byle kłótnia potrafi zniszczyć waszą nietykalność. Jednak przed oszustami nawet bandyci się nie uchronią. Dla bezpieczeństwa, zawsze zaleca się podróżowanie w grupach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:12 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Strielok


Obrazek


Stalker-legenda. To właśnie on najbardziej zbliżył się do sekretu powstania Zony. Najprawdopodobniej "największy" stalker w historii Zony. Strielok był znanym stalkerem-pionierem, który wielokrotnie brnął w głąb Zony, co powodowało globalne kataklizmy. Znany również pod nazwą Naznaczony. Założył grupę, w skład której wchodził Kieł, Duch i Doktor.

Strielok, Kieł i Duch znajdują w Labolatorium X-18 specjalne hełmy, które pozwalają przedostać się przez Mózgozwęglacz. Udaje im się przedrzeć przez oddziału Monolitu i dotrzeć aż do sarkofagu, gdzie znajduje się Monolit, a za nim wielkie drzwi z grubej stali z zamkiem elektrycznym. Strielok na skutek wysokiego promieniowania mdleje jednak zanim zdąży cokolwiek zrobić. Duch i Kieł nie chcąc stracić swojego dowódcy a zarazem przyjaciela decydują się wyciągnąć Stieloka.. Ponownie udaje im się przedrzeć przez siły Monolitu, jednak tym razem dużo mniejsze. Docierają do Doktora, gdzie zostawiają Stieloka pod jego opieką. Okazuje się jednak, że oni również potrzebują leczenia choroby popromiennej. Zajmuje im to jednak mniej czasu niż w przypadku ich dowódcy. Przypominają sobie o zamku przy wielkich stalowych drzwiach. Dochodząc do wniosku, że Monolit może nie być tym, o czym wszyscy mówią, decydują się za wszelką cenę przejść przez zamknięte wrota. Aby złamać ten zamek, jego grupa tworzy dwa specjalne dekodery. Po wprowadzeniu wszelkich poprawek, jeden z nich został zostawiony dla Strieloka a drugi zabiał Kieł. Wraz z Duchem udają się do Hotelu w Prypeci, by go ukryć w jednym z hotelowych pokoi w Limańsku. Tuż przed wyruszeniem, przekazali przyszłe położenie dekodera Doktorowi, by ten przekazał to Strielokowi. Kieł i Duch wracają z Limańska. W trakcie powrotu w pobliżu wioski napotykają trzech bandytów. Zabijają dwóch, jednak trzeci z nich zabija Kła z Wintorieza, zanim Duch zdąży go powstrzymać. Po pozbyciu się ostatniego bandyty, Duch urządza prowizoryczny pogrzeb Kłowi pod Limańskiem, po czym samotnie wraca do kryjówki Grupy w podziemiach Agropromu, aby zostawić wiadomość dla Strieloka. Następnie Duch zatrudnił się u naukowców pod Jantarem, gdzie po jakimś czasie zostaje wysłany przez naukowców do wnętrza Jantaru, gdzie zostaje zabity przez kontrolera. Strielok po przebudzeniu i dowiedzeniu się wszystkiego od Doktora postanawia samotnie wyruszyć do Monolitu, zabierając przy tym swój dekoder i hełm zdolny przetrwać wszelkie promieniowanie psioniczne. Niestety pech i brak towarzyszy sprawiły, że przed przejściem do Prypeci zostaje postrzelony przez członków Monolitu, na skutek czego jego dekoder zostaje zniszczony. Pech nie opuszczał go tego dnia. Wywracając się na skutek postrzału, mocno uderzył głową kamień za nim, przez co dostał amnezji. Zamiast dobić nieprzytomnego stalkera, Monolitowcy zabierają go do sterowni Monolitu. Naukowcy ze sterowni opatrują jego rany, jednak przez amnezje oraz zniszczony dekoder, nie dowiadują się jego prawdziwej tożsamości, przez co poddają go praniu mózgu i włączają do swojego projektu, z celem zabicia Strieloka - stalkera, który wiedział za dużo. Jako Naznaczony powraca w trupiarce, która zostaje zniszczona przez piorun. Udaje mu się jednak przeżyć, gdyż ratuje go jeden ze stalkerów, który zaniósł go do Sidorowicza. Cierpiący na amnezje Strielok szuka wiadomości o sobie. Po jakimś czasie odkrywa, że Duch i Kieł nie żyją. Dzięki pomocy przewodnika spotyka się z ostatnim członkiem drużyny - Doktorem. ten przypomina mu jego tożsamość - zdradza mu, że to on jest Strielokiem, którego miał zabić. W tedy wszystko sobie przypomina. Mając świadomość, że samemu nie uda mu się przedostać do Monolitu a co dopiero w głąb pomieszczenia za stalowymi wrotami, postanawia dostać się do najbliższego posterunku wojskowego, gdzie pokazuje dowódcy posterunku zebrane dokumenty i opowiada swoją historię. Dowódca osaczonego przez stalkerów i bandytów posterunku postanawia dłużej nie zwlekać i wezwać śmigłowce ewakuacyjne. Dzięki najnowszym mapom anomalii powietrznych, udaje im się ewakuować razem ze Strielokiem, który opowiada wszystko ze szczegółami szefostwu SBU, przekazując przy tym zdobyte dokumenty.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:19 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Anomalie


Katastrofa w 2006 roku miała gigantyczny wpływ na zamkniętą Strefę Czarnobylską. Na dużej części jej terenów powstały przedziwne anomalie, które naukowcy badają do dziś. Już na pierwszy rzut oka wyglądają na niebezpieczne. Przynajmniej większość z nich. Można je czasami spotkać zarówno na otwartych jak i na zamkniętych terenach. Każda emisja zmienia jednak położenie i czasem nawet rodzaj danej anomalii na jakimś terenie. Z większości anomalii wypadają jednak drogocenne artefakty. Tylko one są zachętą, by zbliżyć się do takiej anomalii. Jednak gdy nie zachowa się wystarczająco dużo ostrożności, efekty mogą być tragiczne. Znaczna część stalkerów zginęła w Zonie z powodu anomalii

Karuzela


Obrazek


Anomalia grawitacyjna. Występuje zarówno na otwartej przestrzeni, jak i w dużych pomieszczeniach. Ma średnicę około 5 metrów. Może występować tuż nad ziemią, jak i kilka metrów nad nią. Można ją rozpoznać po charakterystycznym jasnym punkcie w centralnej części oraz po charakterystycznym pulsującym dźwięku. Stosunkowo groźna ponieważ potrafi wessać człowieka lub dużego mutanta nawet z odległości kilku metrów. Ofiara nie ma najmniejszych szans na ratunek ponieważ jest zgniatana, a następnie rozrywana w eksplozji grawitacyjnej. Anomalię można wykryć za pomocą detektora.

Wir


Obrazek


Anomalia grawitacyjna. Występuje na otwartej przestrzeni. Ma średnicę około 10 metrów. Jest to najgroźniejsza anomalia występująca w Zonie ponieważ jest praktycznie niewidzialna. Za dnia jej obecność zdradzają wirujące w powietrzu liście w formie leja lub leżące w pobliżu szczątki. W nocy można ją wykryć detektorem lub poprzez rzucenie w jej kierunku przedmiotu (np. śruby). Jej działanie jest podobne do anomalii typu Karuzela, lecz działa z większą siłą i na większym obszarze. Na szczęście występuje stosunkowo rzadko.

Spalacz


Obrazek


Anomalia termiczna. Występuje z reguły w pomieszczeniach i korytarzach. Ma średnicę około 3 metrów. Za dnia można ją rozpoznać po falującym słupie powietrza o wysokości kilku metrów. W momencie kontaktu z innym obiektem, anomalia emituje słup ognia a jej temperatura gwałtownie wzrasta. Stosunkowo groźna ponieważ nie można jej wykryć detektorem anomalii.

Elektro


Obrazek


Anomalia elektryczna. Tworzą ją setki miniaturowych wyładowań. Ma kilka odmian. Najczęściej spotykana odmiana ma około 5 metrów i występuje tuż nad ziemią na otwartych przestrzeniach. Inna, rzadziej występująca odmiana występuje w korytarzach lub w tunelach i potrafi przemieszczać się z dużą prędkością. Najrzadziej występująca odmiana ma formę kuli o średnicy kilku metrów tuż nad ziemią. W kontakcie z obcym ciałem anomalia emituje tysiące elektrostatycznych wyładowań, które praktycznie momentalnie zabijają tego kto znalazł się w polu rażenia. Na szczęście można ją wykryć za pomocą detektora.

Galareta


Obrazek


Anomalia nieznanego pochodzenia. Ma średnicę 2-3 metrów i charakterystyczny wygląd bulgoczącej żółtozielonej galarety. Występuje z reguły w zamkniętych pomieszczeniach lub pod ziemią. Obrażenia jakie zadaje są porównywalne do oparzeń wywołanych silnym kwasem. Detektor anomalii nie reaguje na jej obecność, jednak anomalia ta jest doskonale widoczna nawet w ciemnościach.

Trampolina


Obrazek


Anomalia grawitacyjna. Występuje z reguły na otwartej przestrzeni. Jest to niestabilne pole grawitacyjne o wyglądzie pulsującego „bąbla” o średnicy 2-3 metrów tuż nad ziemią. Z reguły zadaje niewielkie obrażenia, ale może też uśmiercić. Można ją wykryć detektorem anomalii.

Spalony Puch


Obrazek


W zasadzie nie jest to anomalia, lecz zmutowana roślinność. Występuje w postaci zwisających z góry setek delikatnych gałązek o charakterystycznej brązowo-zielonej barwie. Można ją zobaczyć np. na słupach elektrycznych. Roślina ta reaguje na szybko poruszające się w jej pobliżu lub pod nią obiekty poprzez wystrzelenie w jego kierunku setek malutkich dotkliwie raniących igieł. Nie reaguje na wolno poruszające się obiekty. Gdy gracz dysponuje dobrym kombinezonem, anomalia ta jest całkowicie nieszkodliwa

Anomalia przestrzenna


Obrazek


Najbardziej zagadkowa anomalia. Zawsze przybiera kształt dużej kuli. Niektórzy porównują ją do przezroczystego, pulsującego księżyca. Mają w tym trochę racji. Jeśli jakaś osoba wejdzie w tą anomalie, albo zostaje wrzucona przy innej takiej anomalii, albo zostaje w niej uwięziony. Choć może mu się wydawać, że wie gdzie jest, nie ważne w jaką stronę pójdzie i tak wróci w to samo miejsce. Mówi się, że bez artefaktu kompas nie da się wyjść z tej anomalii. Nie odnotowano, aby jakakolwiek z tych anomalii wypluła jakiś artefakt. Dlatego też, nie warto się do nich nawet zbliżać. Zawsze polecane jest trzymać się od niej z daleka

Źródło promieniowania


Radioaktywność występuje na wielu obszarach w całej Strefie. Obszary znajdujące się na całkowitym odludziu są napromieniowane. Radioaktywność nie tworzy artefaktów. Gdy znajdziemy się na napromieniowanym obszarze, uaktywni się licznik Geigera a wskaźnik napromieniowania zacznie się napełniać. Szybkość tego procesu zależy od poziomu skażenia danego obszaru; im bardziej jesteśmy napromieniowani, tym szybciej tracimy zdrowie. Napromieniowanie będzie stopniowo zanikać, ale lepszym pomysłem jest zastosowanie wódki lub środków przeciwpromiennych.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:27 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Artefakty


Artefakty są produktami wszelakich anomalii – tworzone są w różnych warunkach i okolicznościach. Podstawą jest właściwy dobór artefaktów, który może mieć ogromny wpływ na to, czy przeżyjemy w Zonie – najlepiej jest dobierać artefakty tak, by nie wywoływały efektów ubocznych. Artefakt jest skupiskiem energii anomalii. Można ją porównać do kostki rosołowej. Jednak niektóre artefakty generują anomalie. Niestety po stworzeniu takiej anomalii, artefakt staje się zupełnie bezwartościowe i bezużyteczne. Sama anomalia jest słaba i szybko znika, lecz wystarczy, aby zranić człowieka i wywołać zamieszanie. Największy problem pojawia się wtedy, kiedy artefakt wytworzy anomalie, gdy stalker trzyma artefakt w rękach.

Meduza


Obrazek


Artefakt powstały w "Trampolinie". Pochłania radioaktywne cząsteczki. Efektem ubocznym jest niewielkie promieniowanie.

Radioaktywność: -2
Cena: 4 000

Skrętak


Obrazek


Znajdowany w anomalii zwanej "Wirem". Gdy dotyka ciała, rozprzestrzenia radiację, która chroni je przed zadrapaniami lub ranami od broni.

Radioaktywność: -4
Cena: 6 000

Bąbel


Obrazek


Znajdowany w anomalii zwanej "Wirem". Gdy artefakt dotyka ciała, rozprzestrzenia radiację, co chroni je przed promieniowaniem.

Radioaktywność: -6
Cena: 8 000

Świecidełko


Obrazek


Można znaleźć ten artefakt w anomali zwanej "Elektro". Ten jasno świecący przedstawiciel rodziny artefaktów elektrostatycznych może łagodzić fluktuacje gęstości pola elektrycznego.

Ochrona przed prądem: +1
Promieniowanie: +1
Cena: 3 500

Błysk


Obrazek


Do znalezienia w anomalii "Elektro". Ten elektrostatyczny artefakt jest potężnym pochłaniaczem elektryczności, którą następnie rozładowuje.

Ochrona przed prądem: +3
Promieniowanie: +2
Cena: 7 000

Kryształ


Obrazek


Powstaje, gdy do "Spalacza" wpadają metale ciężkie. Aktywnie pochłania ciepło, pozostając zimnym w dotyku.

Ochrona przed ogniem: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 5 000

Kula ognista


Obrazek


Powstały w anomalii "Spalacz". Chociaż Kula ognista jest artefaktem termicznym, można się nim posługiwać bez obawy o poparzenie. Jest on ceniony za zdolność utrzymywania na niewielkim obszarze stałej temperatury 24 stopni Celsjusza, bez względu na warunki panujące dookoła.

Ochrona przed ogniem: +3
Promieniowanie: +2
Cena: 6 000

Kamienna Krew


Obrazek


Powstała w anomalii "Galareta". Czerwonawa formacja sprasowanych i skamieniałych roślin, gleby i szczątków zwierząt. Może częściowo neutralizować chemiczne trucizny.

Ochrona przed chemikaliami: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 4 500

Kotlet


Obrazek


Powstały w anomalii "Galareta". Ten organiczny artefakt składa się ze zdeformowanej, zmutowanej tkanki zwierzęcej. Po umieszczeniu w skażonym chemicznie miejscu zmienia unoszące się w powietrzu chemikalia w śluzowaty płyn.

Ochrona przed chemikaliami: +3
Promieniowanie: +2
Cena: 6 000

Kamienny Kwiat


Obrazek


Powstaływ w anomalii "Karuzela". Ten artefakt jest złożony z podobnego do granitu kamienia poddanego działaniu olbrzymiej siły grawitacyjnej, co spowodowało powstanie formacji krystalicznej, której nauka w chwili obecnej nie jest w stanie zrozumieć. Zapewnia średnią ochronę przed emisjami psionicznymi.

Ochrona psioniczna: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 5 000

Blask Księżyca


Obrazek


Powstały w anomalii "Elektro". Ten unikalny artefakt elektrostatyczny rezonuje pod wpływem fal psionicznych. Stalkerzy potrafią wyregulować go w ten sposób, że rezonans zachodzi w fazie przeciwnej do głównego źródła emisji, znacząco osłabiając efekty jej działania.

Ochrona psioniczna: +4
Promieniowanie: +2
Cena: 7 500

Dusza


Obrazek


Powstały w anomalii "Trampolina". Unikalny artefakt organiczny o równie unikalnych właściwościach. W jakiś sposób zwiększa stopień regeneracji wszystkich rodzajów obrażeń, nie przyspieszając jednocześnie odkładania się substancji toksycznych. Z powodu jego działania i atrakcyjnego wyglądu jest poszukiwany przez kolekcjonerów.

Gojenie ran: +2
Promieniowanie: +2
Cena: 6 500

Kulebiak


Obrazek


Powstały w anomalii "Galareta". Kulebiak to stosunkowo rzadki artefakt, powstający w miejscach silnie skażonych chemicznie. Jest on ceniony ze względu na możliwość leczenia dowolnych ran szybciej niż Dusza. Z nieznanych powodów naukowcy rozprzestrzeniają wśród stalkerów pogłoski, jakoby modyfikował kod genetyczny właściciela.

Gojenie ran: +4
Promieniowanie: +4
Cena: 9 000

Świetlik


Obrazek


Powstały w anomalii "Karuzela". Świetlik oddziałuje z polami nieznanym nauce, znacząco przyspieszając regenerację tkanek i organów u istot żywych, stabilizując przy tym procesy metaboliczne. Artefakt ten pozwala ciężko rannemu stalkerowi wyzdrowieć w ciągu kilkudziesięciu minut. Niestety, Świetlik jest bardzo rzadkim znaleziskiem.

Gojenie ran: +6
Promieniowanie: +6
Cena: 14 000

Korale Mamy


Obrazek


Powstąły w anomalii "Spalacz". Wiele z właściwości tego artefaktu pozostaje tajemnicą dla naukowców. Wiadomo jednak, że emisje wywoływane przez drgania w jego grubszej części powodują, że krew w otwartych ranach krzepnie szybciej, tworząc ochronny strup.

Krzepnięcie krwi: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 5 000

Oko


Obrazek


Powstały w anomalii "Trampolina" Ten przypominający ludzkie oko artefakt znacząco przyspiesza metabolizm właściciela, dzięki czemu rany goją się szybciej. Doświadczeni stalkerzy twierdzą także, że Oko przynosi szczęście.

Krzepnięcie krwi: +4
Promieniowanie: +3
Cena: 8 500

Płomień


Obrazek


Powstały w anomalii "Spalacz". Ten artefakt powstaje w obszarach wysokiej aktywności termicznej. Wytwarza on potężne emisje podczerwieni, które wzmacniają procesy metaboliczne, popedzając proces krzepnięcia krwii w otwartych ranach na oczach użytkownika. Ponieważ jest on bardzo rzadki, cechuje się wysoką wartością.

Krzepnięcie krwi: +6
Promieniowanie: +5
Cena: 12 000

Gwiazda wieczorna


Obrazek


Powstały w anomalii "Wir". Ten świecący artefakt może tworzyć miejscowe, kierunkowe pole niskiej grawitacji. Umieszczony w pobliżu plecaka zmniejsza jego wagę. Powszechnie używany przez stalkerów.

Udźwig: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 4 500

Grawi


Obrazek


Powstały w anomalii "Karuzela". Grawi powstaje z metalicznych substancji wystawionych na długotrwałe działanie grawitacji. Dzięki temu wytwarza pole antygrawitacyjne, którego wielu stalkerów używa w celu zmniejszenia wagi swojego ekwipunku.

Udźwig: +4
Promieniowanie: +3
Cena: 6 500

Złota Rybka


Obrazek


Powstały w anomalii "Trampolina". Artefakt powstały w wyniku interakcji dużej liczby pól grawitacyjnych. Artefakt ten wytwarza własne silne kierunkowe pole grawitacyjne, które sprawia, że przedmioty w jego zasięgu prawie nic nie waży. Ponieważ zmniejsza wagę niesionego ekwipunku, jest bardzo poszukiwany przez stalkerów.

Udźwig: +6
Promieniowanie: +5
Cena: 10 000

Bateria


Obrazek

Powstały w anomalii "Elektro". W skład tego artefaktu wchodzą elementy elektrostatyczne, ale naukowcy nie odkryli jeszcze, jakie warunki są niezbędne dla jego powstania. Jest on popularny w Zonie – zarówno jej mieszkańcy, jak i goście cenią jego właściwości energetyzujące. Używany zbyt długo może doprowadzić do wycięczenia organizmu.

Kondycja: +2
Promieniowanie: +1
Cena: 5 500

Muszla


Obrazek


Powstały w anomalii "Wir". Artefakt ten był uważany za odpad pozbawiony użytecznych właściwości. Jednak niedawno naukowcy odkryli, że jeśli ma stały kontakt z ciałem, silnie stymuluje układ nerwowy.

Kondycja: +4
Promieniowanie: +3
Cena: 8 000

Śnieżynka


Obrazek


Powstały w anomalii "Elektro". Na pierwszy rzut oka artefakt ten przypomina Kulebiaka. Niektórzy uważają, że jest to Kulebiak, którego właściwości zostały wzmocnione poprzez wystawienie na działanie potężnego pola elektrycznego. Dzięki swoim unikalnym właściwościom może on znacząco zwiększyć napięcie mięśniowe posiadacza.

Kondycja: +6
Promieniowanie: +5
Cena: 13 000

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:38 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Mutanty


Już pierwsze pogłoski na temat Zony po katastrofie z 2006 mówiły o zmutowanych zwierzętach. Bardzo szybko okazały się one bolesną prawdą. Niektóre z nich są mniej lub bardziej niebezpieczne. Żadnych z nich jednak nie wolno lekceważyć, bo można zapłacić za to wysoką cenę. Mimo mutacji, zachowały one większość swojego instynktu. Z tym, że teraz wszystko co nie jest człowiekiem chce Cię zabić. Niestety nawet niektórzy ludzie chcą to zrobić chociażby dla Twojej amunicji czy po to aby wyładować stres.

Chomik


Obrazek


Mały zmutowany gryzoń, najmniej niebezpieczny w zonie. Żyje stadnie i jest mało wytrzymały, jeden strzał z pistoletu o większym kalibrze i po sprawie. Jeżeli nie zareagujecie w porę, są w stanie przegryźć wasz kombinezon i nieźle was poranić.

Ślepy pies


Obrazek


Jest to pies pozbawiony wzroku, w jego ciele nastąpiła niewielka mutacja. Jednak są agresywne, i praktycznie zawsze działają w stadach. Jeżeli Psy nie zagradzają nam drogi, nie ma potrzeby do prowokacji tych stworzeń.Jeżeli grupa ślepych psów połączy się z grupą Nibypsów powstanie groźna sfora mogąca roznieść nawet doświadczony oddział stalkerów.Są dość szybkie i zachowują się zwyczajne jak bezpańskie psy.

Nibypies


Obrazek


Jest to mutant pochodzący od wilka. Żyje samotnie bądź stadnie. Czasem jeden bądź kilka osobników łączą się ze stadem ślepych psów ,tworząc niebezpieczną, dziką watahę. Mutanty tego typu występują dość rzadko. Istnieje pewien gatunek nibypsów, które atakują dawką promieniowania psionicznego, lecz nie wywołują halucynacji, czy zwidów. Występują bardzo rzadko i wytwarza kilkanaście swoich klonów, które są niebezpieczne jak zwykły nibypies, lecz padają po jednym strzale z jakiejkolwiek broni. Zabicie psa, który biega najdalej od stada rozszalałych klonów - najpewniej tego pierwotnego - sprawi, że znikną.

Mięsacz


Obrazek


Tak jak większość stworzeń w Zonie, również i świnia przeszła szereg zmian biologicznych od czasu katastrofy. Wydaje się że w jej przypadku szczególne zmiany dotknęły genów odpowiedzialnych za metabolizm. Zmutowane świnie, zwane przez stalkerów “mięsaczami”, to jedne z najlepszych przykładów przerażającego wypaczenia natury w Zonie. Stworzenia te wytworzyły na skórze ochronną warstwę łusek i zewnętrzny pancerz. Kilkakrotnie zwiększyły się ich umiejętności regeneracyjne oraz złożoność systemu nerwowego. Tak jak świnia, mięsacz to zwierzę wszystkożerne i jeśli jest głodne, może zaatakować stalkera.

Dzik


Obrazek


Potężne, zmutowane zwierzę, którego wysokość w kłębie może wynosić nawet półtora metra. Agresja i umiejętności przetrwania dzików z Zony dalece przewyższają umiejętności ich krewnych z innych terenów. Promieniowanie i anomalie pozostawiły swój ślad na ich wyglądzie: szczecina miejscami zupełnie zanikła, a w innych miejscach urosła bardzo długa i gruba. Kopyta zmieniły się w mocne, ostre szpony, źrenice stały się bezbarwne, a bezwłosy łeb dzika szpecą plamy pigmentacyjne i głębokie bruzdy. Dziki z Zony posiadają dużą odporność na promieniowanie i mogą przebywać na silnie skażonych terenach przez długi czas. Zazwyczaj szarżują na swe ofiary, usiłując je przewrócić, a następnie rozerwać na strzępy.

Snork


Obrazek


Wygląda na to, że stworzenia te kiedyś były ludźmi, jednak ciężko sobie wyobrazić, jakie warunki mogły doprowadzić do zmiany istoty ludzkiej w tak odrażającego potwora. Snorki to szalone istoty żyjące jak zwierzęta i niewiele się różniące od innych mięsożernych stworów zamieszkujących Zonę. Poruszają się na wszystkich kończynach, wykonując długie skoki i nieustannie obwąchują ziemię, szukając zapachu potencjalnej ofiary. Polują ostrożnie i zachowawczo, często robiąc zasadzki. Dzięki niesamowitemu refleksowi i potężnym mięśniom snork może w okamgnieniu zbliżyć się do ofiary i przygwoździć ją do ziemi jednym długim, dokładnym skokiem. Przy ich ciałach znajdowane są czasem resztki mundurów i innego rodzaju ubrań, można więc sądzić, że tylko tyle zostaje z zaginionych wojskowych stalkerów

Pijawka


Obrazek


Doświadczeni stalkerzy opisują to na wpół legendarne stworzenie jako wysokiego, zgarbionego humanoida z mackami zamiast otworu gębowego. Według tych, którzy go widzieli i przeżyli, bestia dzięki mackom przywiera do gardła ofiary, paraliżuje ją i wysysa z niej całą krew. Z czegoś, co było człowiekiem, zostaje wtedy tylko sucha skorupa. Jednakże najbardziej zadziwiającą cechą pijawek jest to, że mogą stać się niewidzialne. Wielu martwych i zaginionych stalkerów to podobno ofiary bezlitosnego uścisku pijawki. Szczęśliwcy, którzy przeżyli takie spotkanie, są autorami mrożących krew w żyłach opowieści o moczarach i podziemnych terenach nawiedzanych przez tego Draculę Zony.

Chimera


Obrazek


Chimera przypomina Cerbera - nie posiada sierści, za to ma ogromne ciało, dwie głowy i masywny ogon. Są one bardzo wytrzymałe i silne - mogą samodzielnie zniszczyć nawet samochód. Jest to najbardziej zabójczy napotkany przez nas mutant, pokonujący ogromne odległości skokami. Choć fizycznie są słabsze od nibyolbrzyma, ale dzięki ich zdolnościom dalekich skoków i szybkiego poruszania się więcej stalkerów ginie z łap chimery niż nibyolbrzyma. Chimery posiadają ograniczoną ilość ataków, od skakania do tych gorszych - ale, których zasięg jest bardzo mały - ataków pazurami i głowami. Skok Chimery nie jest tak groźny jak "walka w zwarciu", ale chwilowo powoduje efekt ogłuszenia.

Burer


Obrazek


Jest to mutant, który przypomina otyłego człowieka, posiada moc telekinezy. Jest szczególnie groźny w bezpośrednich starciach, potrafi wyrwać broń i rzucać w nas tym co wpadnie mu pod rękę. Bardzo wytrzymały. Zazwyczaj pojawia się pojedynczo. Burery są przemienionymi bandytami, jednakże nie rozpoznają już nawet swoich kolegów z frakcji. Są oni bezlitośni dla ludzi. Jako bliscy kuzyni karłów, są niskiego wzrostu i mają dyniowatą głowę.

Kontroler


Obrazek


Humanoidalny mutant o mocach psionicznych, najprawdopodobniej człowiek, którego mózg zmutował wskutek promieniowania psionicznego lub badań na terenie Strefy. Jego obecność można rozpoznać po piszczeniu w uszach i oczach ukazujących wszystko w niebieskich barwach. Posiada dwa rodzaje ataków. Z bliska uderza wiązką promieniowania psionicznego zadająca solidne obrażenia nawet jeśli ma się odpowiedni kombinezon i hełm. Pogarszającą też widzenie. Może też uderzać przy użyciu swoich rąk. Kontroler jest wymagającym przeciwnikiem, którego boją się nawet najbardziej doświadczeni stalkerzy, jednak przy zastosowaniu odpowiedniej taktyki i uzbrojenia można go łatwo zabić.

Poltergeist


Hałaśliwa i złośliwa zjawa. Jest jednym z najrzadziej widywanych mutantów w Zonie. Występują dwa gatunki Poltergeistów. Pierwszy z nich posiada moc telekinezy i potrafi rzucać w stalkera różnymi przedmiotami. Drugi z nich natomiast potrafi atakować podpalając gracza. Jest to wymagający przeciwnik podczas walki z nim nie możemy stać w miejscu najlepiej jest się do niego "przykleić" i nie pozwalać oddalić ładując co raz to więcej pestek. Niewiele wiadomo o ich pochodzeniu. Według różnych plotek są to dusze stalkerów uderzone potężną dawką promieniowania. Można je zauważyć jedynie przy dobrym świetle. Są niewidzialni, za to można je zauważyć, gdyż patrząc przez nie widzimy zniekształcony obraz.

Nibyolbrzym


Obrazek


Nibyolbrzym to największy mutant w Zonie. Żyje samotnie i jest chyba najrzadszym stworzeniem w strefie. Jest wszystkożerny. Jego noga jest bardzo umięśniona więc, jako atak stosuje kop o ziemię. Ziemia pod wpływem kopnięcia mocno trzęsie się oraz wyrzuca niektóre przedmioty w górę. Jeżeli nie macie odpowiedniego sprzętu lepiej nie zadzierajcie z tym potworem. Gdy zostaniecie powaleni, Nibyolbrzym spróbuje was zmiażdżyć kopnięciem.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules