Wczytywanie
Teraz jest 22 kwi 2021, 01:27


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:46 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Frakcje


Na przestrzeni wielu lat w Zonie utworzyło się wiele różnych frakcji. Każda ma inne poglądy i cele. Jedni chcą ograbić Zonę z wszelkich artefaktów i je sprzedać, drudzy chcą okraść pierwszych i sami je sprzedać, trzeci chcą badać Zonę, czwarci wybić wszystkich poprzednich i tak dalej i tak dalej. Trzeba uważać kogo ma się przed sobą. Jeśli ktoś zobaczy podejrzanie wyglądające osoby, a mimo to nie podejmie stosownych środków ostrożności, można się strasznie przejechać. Zwłaszcza jeśli chodzi o Bandytów i Renegatów.

Samotnicy


Obrazek


Stalkerzy którzy nie należą do żadnej frakcji, a sama nazwa odnosi się do mniejszych grup Stalkerów. Są nastawieni neutralnie w stosunku do większości grup. Każdy nowoprzybyły do Zony automatycznie dołącza do tej frakcji, zanim zdecyduje się dołączyć do innej, bądź też pozostać w tej na stałe. Zwykle uzbrojeni są w dość tani sprzęt, przenoszą kilka przedmiotów i rzadko kiedy posiadają przy sobie jakiekolwiek artefakty. Jako frakcja neutralna, jej przedstawiciele mogą przyjmować zlecenia od innych frakcji, choć osoby podejmujący się zleceń na przykład u Wolności, są stosunkowo nie mile widziani wśród ludzi Powinności. ch głównymi rywalami są Bandyci, którzy w przeszłości żerowali na stalkerach i wymuszali od nich różnorakie przedmioty. Ponadto są wrogo nastawieni do członków Monolitu aczkolwiek samych starć pomiędzy nimi było niewiele, a zabicie każdego bandyty jest mile widziane u większości frakcji. Utrzymują również nieprzyjemne stosunki z Wojskiem oraz z Najemikami. Ci pierwsi mają rozkaz nie wpuszczać oraz nie wypuszczać nikogo w Zonie. Przekłada się to na strzelanie do każdego napotkanego Stalkera. Dysponują wystarczającą siłą ognia, by uprzykrzać im życie. Najemnicy natomiast często wymuszali na większości Stalkerach pieniądze, artefakty oraz większość. Od bandytów odróżnia ich to, że można ich wynająć za wysokie stawki, mają lepsze wyposażenie i są dużo lepiej wyszkoleni.

Uzbrojenie:

Broń biała: nóż
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Beretta M9, Colt M1911A1 (rzadko), Pistolet Makarowa, Pistolet TT, S&W 36
Pistolety maszynowe: Skorpion, Micro Uzi, MP5K, MP5, Uzi, MP5
Strzelby: Obrzyn, Dubeltówka Foruna Suhl, Remginton 870 (rzadko)
Karabiny szturmowe: ASK-74U, AK-74, AK-47, AN-94 (rzadko), M4 (bardzo rzadko)
Karabiny snajperskie: WSS Wintoriez (bardzo rzadko)

Wrogowie: Bandyci, Wojsko, Monolit, Najemnicy, Renegaci
Neutralni: Powinność, Wolność, Ekolodzy

Najemnicy


Obrazek


Są to osoby wynajęte przez kogoś do zlikwidowania danego celu. Na ogół są świetnie wyposażeni i przeszkoleni. Kiedy nie mają żadnego zadania, zajmują się wymuszaniem dóbr materialnych na Stalkerach a także okradają Bandytów, najczęściej zabijając ich przy tym. Jest ich dość mało w całym Kordonie i zawsze skupiają się w obozach. Kiedy zauważy się ich poza obozem, najlepiej jest ich unikać, gdyż albo chcą kogoś okraść, albo idą wykonać jakieś zadanie, przez co nie wolno im w tedy przeszkadzać. Można zajść im w tedy drogę, jednak praktycznie nigdy nie pozostają temu obojętni. Wyróżniają ich niebieskie ubrania, kombinezony oraz nowoczesny i drogi sprzęt.

Broń biała: nóż
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Beretta M9, Colt M1911A1, S&W 357 (rzadko), Desert Eagle (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5, MP5SD3, Uzi
Strzelby: Remington 870, Spas 12
Karabiny szturmowe: AKM, M4, AS Wał, AN-94, H&K 417 (rzadko)
Karabiny szturmowe: SWU, SWD (rzadko)

Wrogowie: Wszyscy (chyba, że ktoś ma dla nich zadanie)
Neutralni: Nikt (chyba, że ktoś ma dla nich zadanie)

Bandyci


Obrazek


Członkowie przestępczego półświatka, których do Zony przygnała wizja szybkiego wzbogacenia się, kosztem pozostałych frakcji. Przeważnie polują na poruszających się samotnie nieostrożnych poszukiwaczy artefaktów, lecz zdarzają się też ataki na większe grupy stalkerów. W swoich działaniach polegają w głównej mierze na liczebności i zaskoczeniu. Zazwyczaj po cichu podchodzą do swojej potencjalnej ofiary, bądź korzystają z różnego rodzaju pułapek, po czym błyskawicznie ją otaczają i okradają. Zazwyczaj kończy się na rabunku, lecz w przypadku próby ucieczki, lub dużej liczebności wroga bandyci otwierają ogień. Są słabo wyszkoleni i posiadają tani sprzęt. Zmienia się to jedynie po udanej kradzieży ekwipunku jakieś grupie Stalkerów z lepszym sprzętem. Nie posiadają wspólnego przywódcy. Są rozsiani po całym Kordonie w mniejszych lub większych grupach. Te większe grupy zazwyczaj mają swoich szefów, jednak Ci pozostają niezależni między sobą i swoimi ludźmi. Spośród innych wyróżniają ich ciemne stroje. Rzadko kiedy posiadają kombinezony lub kamizelki kuloodporne. Mają tani i powszechny sprzęt.

Broń biała: nóż
Broń krótka: Walter P99, Pistolet Makarowa, Pistolet TT, Glock 17 (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5K, Skorpion, Micro Uzi
Strzelby: Obrzyn, Dubeltówka Fortuna Suhl
Karabiny szturmowe: AKS-74U, AK-74, AK-47

Wrogowie: Wojsko, Samotnicy, Najemnicy, Ekolodzy, Powinność, Wolność, Monolit
Neutralni: Renegaci

Renegaci


Obrazek


Frakcja ta jest odłamem bandytów, którzy chcieli zachować niezależność. Mimo to, Bandyci do Renegatów odnoszą się neutralnie. Ubiór Renegatów może mylić z bandytami - frakcja ta nie posiada swoich kombinezonów. Nie posiadają oni także nowoczesnych broni. Są słabi i mają również słabą taktykę. Robią to samo co bandyci, jednak w przeciwieństwie do nich, mają swojego przywódcę - Czujkę. Zauważono jedynie jedną ich grupę liczącą około 20 osób.

Broń biała: nóż
Broń krótka: Walter P99, Pistolet Makarowa, Pistolet TT, Glock 17 (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5K, Skorpion, Micro Uzi
Strzelby: Obrzyn, Dubeltówka Fortuna Suhl
Karabiny szturmowe: AKS-74U, AK-74, AK-47

Wrogowie: Samotnicy, Najemnicy, Ekolodzy, Powinność, Wolność, Monolit, Wojskowi
Neutralni: Bandyci

Ekolodzy


Obrazek


Naukowcy wysłani przez władze Ukrainy, którzy przeprowadzają różnorakie badania w Zonie. W Zonie pojawili się w roku 2007 pod przywództwem profesora Sacharowa. Naukowcy posiadają swoje laboratorium w Jantarze. Laboratorium polowe przypomina niewielki, opancerzony bunkier z miniaturowymi oknami z przydymionego szkła. Może wytrzymać wiele uszkodzeń, a dzięki niezawodnej aparaturze podtrzymującej funkcje życiowe, potrafi samodzielnie działać przez kilka miesięcy. Bunkier jest dostarczany do Zony przez helikopter transportowy. Pracownicy laboratorium nie wpuszczają obcych dalej niż do zewnętrznej komory powietrznej, więc żaden Stalker nigdy nie był wewnątrz. Obecnie ich bunkra chroni oddział Powinności. Nigdy nie widziano ich z karabinem w dłoni, ani ubiorze przystosowanym do walki. W pełni poświęcają się swoim badaniom. Ze względu na swój charakter bycia, nie mieli póki co żadnych problemów z Najemnikami.

Broń biała: nóż
Broń Krótka: Beretta M9
Wrogowie: Bandyci, Renegaci, Monolit

Neutralni: Najemnicy, Wojsko, Samotnicy, Wolność
Przyjaciele: Powinność

Powinność


Obrazek


Paramilitarny odłam Stalkerów operujących w Zonie. Jej członkowie postępują wobec ściśle określonego kodeksu. Zarówno oni, jak i frakcja Wolność, są największymi organizacjami zrzeszającymi Stalkerów w Zonie. Członkowie, którzy założyli Powinność, a także wiele innych osób należących do tejże frakcji, przedtem należało do Ukraińskich Sił Zbrojnych a także Oddziałów Specjalnych którzy tuż po przybyciu do Zony, zostali pozostawieni na rychłą śmierć jakiś czas po pierwszym spotkaniu z mutantami oraz różnorakimi anomaliami. Ich dowódcą jest generał Kryłow. Pozostali zaś członkowie to zwyczajni stalkerzy którzy widzieli dość horrorów Zony tudzież postanowili poczynić w tym kierunku odpowiednie kroki. Powinność postrzega Zonę jako "wrzoda" na świecie który musi zostać za wszelką cenę usunięty, jako że wierzą iż gdyby pozostawili ją taką jaką jest obecnie, z czasem grasujące w niej mutanty zaczęłyby wydostawać się poza jej granice i atakować świat zewnętrzny. Swój cel osiągają poprzez zabijanie wszelkich objawiających się przez Zonę manifestacji (mutanty), przy okazji wpędzając się w konflikty z frakcją Wolność. Powinność staje również naprzeciw innym frakcjom takim jak Bandyci oraz Najemnicy którzy wymuszają na stalkerach artefakty oraz inne dobra w celu wzbogacenia się. Wraz z ponadprzeciętnym uzbrojeniem a także zapalonym członkom, zamierzają w pełni osiągnąć swój cel. Otwarcie współpracują z Ekologami, oddając im większość znalezionych przez członków artefakty, by mogli oni lepiej zrozumieć Zonę oraz jej zachowania. Wyróżniają ich czarne stroje oraz kombinezony z czerwonymi elementami. Są lepiej wyszkoleni od zwykłych Samotników. Ich umiejętności spokojnie dorównują Najemnikom. Mają również świetny sprzęt i gotowi są przyjąć w swoje szeregi każdego, kto zadeklaruje swoją wrogość do Zony.

Broń biała: nóż, maczeta
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Beretta M9, Colt M1911A1, S&W 36, S&W 357, Desert Eagle (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5, MP5K, MP5SD3, Uzi
Strzelby: Remington 870, Spas 12 (rzadko)
Karabiny szturmowe: AK-47, AK-74, AKM, M4, AN-94, AS Wał
Karabiny snajperskie: WSS Wintoriez, SWU
Karabiny maszynowe: PKP Pecheneg (bardzo rzadko)

Wrogowie: Wolność, Wojsko, Monolit, Bandyci, Renegaci, Najemnicy
Neutralni: Samotnicy
Przyjaciele: Ekolodzy

Wolność


Obrazek


Frakcja, składająca się głównie z anarchistów dążących do wyzwolenia Zony. Uważają, że Strefa to dar i że trzeba te cuda udostępnić całej ludzkości. Frakcja prowadzi wojnę z Powinnością. Żołnierze tej frakcji są bardzo często na luzie, zawsze uśmiechnięci i skorzy do żartów. Jednak, gdy dochodzi do sytuacji, w której trzeba powalczyć, są naprawdę nieźli. Ich dowódcą jest Czechow. Swój cel próbują osiągnąć poprzez pozwalanie Zonie na pełną swobodę i uprzykrzając życie tym, którzy niszczą "dary" Zony. Tak jak i Powinność, są wrogo nastawieni do Najemników oraz Bandytów, którzy działają na szkodę wszystkim innym. Są świetnie uzbrojeni oraz posiadają znaczne fundusze dzięki sprzedaży znalezionym artefaktom. Ich umiejętności stoją na równym poziomie co Powinność, co też czyni ich godnymi siebie przeciwnikami. Wyróżniają ich ubrania i kombinezony w zielone moro. Można by ich spokojnie pomylić z Wojskowymi, jednak Wolność ma kombinezony w moro. Wojskowi natomiast mają jednolity kolor. Również prowadzą nabór wszystkich tych, którzy uważają Zonę za coś, co należy chronić i rozpowszechnić.

Broń biała: nóż, maczeta
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Colt M1911A1, S&W 36, Desert Eagle (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5, MP5K, MP5SD3 (rzadko), Uzi
Strzelby: Remington 870, Spas 12 (rzadko)
Karabiny szturmowe: AK-47, AK-74, AKM , M4, AN-94, AS Wał
Karabiny snajperskie: WSS Wintoriez, SWU
Karabiny maszynowe: PKP Pecheneg (bardzo rzadko)

Wrogowie: Powinność, Wojsko, Monolit, Bandyci, Renegaci, Najemnicy
Neutralni: Samotnicy, Ekolodzy

Czyste Niebo


Obrazek


Frakcja składająca się głównie z byłych wojskowych. Mają niewielką bazę na obrzeżach zony, na bagnach. Ich celem jest zbadanie całej zony i określenie, co jest powodem wielu emisji coraz częściej występujących w zamkniętej strefie. Przywódcą frakcji jest Lebiediew. Nie toczą bojów o nowe terytoria, ani nie próbują zniszczyć Zony.
Broń biała: nóż
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Beretta M9, Pistolet TT (najczęściej)
Pistolety maszynowe: MP5K, Skorpion, Mini Uzi
Strzelby: Obrzyn, Dubeltówka Fortuna Suhl
Karabiny szturmowe: AK-74, AKS-74U

Wrogowie: Renegaci, Bandyci, Wojsko, Monolit
Neutralni: Powinność, Wolność, Najemnicy, Samotnicy
Przyjaciele: Ekolodzy

Monolit


Obrazek


Organizacja mająca wiele cech sekty religijnej. Jej członkowie wierzą w istnienie jakiegoś złożonego kryształu z kosmosu, Monolitu, znajdującego się gdzieś w centrum Zony. Większość stalkerów traktuje członków Monolitu z pogardą i uważa ich za szaleńców. Od swego powstania grupa ta usiłuje zapobiec wszelkim próbom dotarcia do centrum Zony, by chronić Monolit przed innymi stalkerami. Wyróżniają ich białe ubrania i kombinezony najczęściej w moro. Ich umiejętności są dość przeciętnie, porównywalne z Samotnikami z kilkumiesięcznym stażem w Zonie. Posiadają średniej klasy ekwipunek, lecz zdarzają się żołnierze wyszkoleni jak elita z równie elitarnym sprzętem. Na szczęście bardzo rzadko tacy żołnierze wyruszają na podój Wojskowych Magazynów.

Broń biała: nóż
Broń krótka: Glock 17, Walter P99, Beretta M9, Colt M1911A1 (rzadko), S&W 36 (rzadko)
Pistolety maszynowe: MP5K, Skorpion, Uzi, MP5 (rzadko)
Strzelby: Remington 870
Karabiny szturmowe: AK-47, AK-74, AN-94, M4 (rzadko), AKM
Karabiny snajperskie: WSS Wintoriez, SWU, SWD (rzadko)
Karabiny maszynowe: PKP Pecheneg (bardzo rzadko)

Wrogowie: Wszyscy

Wojsko


Obrazek


Wojsko wysłane do Zony, aby zapobiec przedostawaniu się coraz to nowszych stalkerów do Strefy. Są dobrze wyposażeni, mają świetne umiejętności lekko przewyższające wszelkie inne frakcje i regulowani są codzienną musztrą oraz rozkazami, nie ma w ich szeregach samowolki. Od powstania Strefy ściśle pilnują wejścia do Kordonu. Większość uważa Wojskowych za wrzód na dupie, który jedynie stara się uprzykrzyć wszystkim życie. Każdy jest wstanie rozróżnić Wojskowego od każdego innego. Wszyscy noszą identyczne mundury i każdy żołnierz ma takie samo wyposażenie w zależności od pełnionej funkcji. Ich dowódcą jest Major Kuzniecow.

Broń biała: nóż
Broń krótka: Pistolet Makarowa
Pistolety maszynowe: MP5, MP5SD3
Strzelby: Spas 12
Karabiny szturmowe: AKM, AK-74
Karabiny snajperskie: SWD, SW-98 (bardzo rzadko)
Karabiny maszynowe: PKP Pecheneg (Rzadko)

Wrogowie: Powinność, Samotnicy, Monolit, Najemnicy, Wolność, Bandyci, Renegaci
Neutralni: Ekolodzy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:54 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Wojny frakcji


Obrazek


W świecie Zony nie istnieje żadne prawo. Nie ma określonych zasad co wolno, a czego nie wolno. Dlatego czasem wystarczy jedna porządna kłótnia czy konflikt interesów, aby kogoś zabić. To często wywołuje dużo większy konflikt. W Strefie jest wiele frakcji i niemalże każda ma swoich wrogów, których chciałaby zniszczyć za wszelką cenę.

Bandyci toczą wojny ze wszystkimi frakcjami, prócz Renegatów. W zasadzie to nawet nie specjalnie. Wszyscy chcą zamordować Bandytów i Renegatów jak tylko ich zauważą. Ich głównym przeciwnikiem są jednak Samotnicy. Reszty frakcji starają się unikać, gdyż Wolność, Powinność nie mówiąc już o Najemnikach i Wojskowych, mają świetnie wyszkolonych ludzi. Bandyci omijają ich jak tylko mogą, by sami mogli uchronić się przed niemalże pewną śmiercią. Niestety przekłada się to na Samotników, gdyż Bandyci żerują głównie na nich, ze względu na średni ekwipunek oraz przeciętne umiejętności. Większość Samotników to zwykli ludzie, którzy przybyli do Zony z tych czy innych powodów.

Najbardziej popularna jest jednak wojna Powinności z Wolnością. Z jednej strony paramilitarna organizacja dążąca do zniszczenia Zony, z drugiej strony anarchiści uważający Zonę za dar od niebios. Tego nie dało się ze sobą pogodzić. Ostatecznie wybuchła wojna między tymi frakcjami i toczy się do dziś. Problem jednak stanowił Bar oraz Magazyny Wojskowe. W Barze zawsze było najprzyjemniej. Można było miło spędzić czas z dala od problemów Zony. Wzajemne wyniszczanie się tych frakcji, tylko działało by na niekorzyść innych stalkerów, którzy zwyczajnie przyszli się napić i odpocząć, a w szczególności Barze 100 Radów. Wojna na tym terenie skutecznie zniechęciła by wszystkich do odwiedzania tego miejsca. Przywódcy obu frakcji postanowili więc wyznaczyć Bar jako teren neutralny, na którym żadna z frakcji nie ma prawa tknąć siebie nawzajem. Tak samo było z Wojskowymi Magazynami. Świadomość, że świetnie wyszkolone oddziały Monolitu regularnie atakowały Barierę, skłoniły obie frakcje do uznania tego terenu za neutralnny, tak jak w przypadku Baru. Wszyscy wiedzą, że Bariery mogą chronić tylko oddziały Powinnośći, Wolności lub Wojskowi, z tym że Ci ostatni ani myślą tego robić. Dlatego też tamci postanowili połączyć siły. Bariera to jedyne miejsce, w którym można spotkać oddziały Wolności oraz Powinności, wyjątkowo nie strzelające do siebie, tylko do kogoś innego. I to ramię w ramię.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 20:56 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Ulepszenia


Obrazek


W całej Zonie można znaleźć jakiś szmelc, który można na różne sposoby przyczepić do swojego ubrania lub kombinezonu, co zapewni dodatkową ochronę. Bardzo rzadko się to jednak stosuje, gdyż wiele rzeczy w Zonie jest w przynajmniej minimalnym stopniu napromieniowane i po dłuższym czasie odbija się na zdrowiu posiadacza.

Broń także można ulepszyć lub zmienić na kilka sposobów. Wymienić sprężyny, zdjąć kolby, wymienić tłok, podregulować język spustowy i inne tego typu zabiegi. Niestety nie da się zrobić więcej, ponieważ gdyby od tak zwykły mechanik mógł poprawić celność broni o 30%, zmniejszyć odrzut o 20% i inne takie rzeczy, to każda broń miałaby to na starcie już w fabryce. Najczęstszymi zabiegami wśród stalkerowskich rusznikarzy jest wymiana zużytych części, zamontowanie lub zdjęcie szyny montażowej oraz modyfikacje kolby. Do wszystkiego jednak potrzebne są odpowiednie narzędzia

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 21:05 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Ważne osobistości


W całej Zonie spotkamy osobistości ważne lub ważniejsze. Bywają jednak osoby, których lepiej nie znać, lub których nie warto znać. Odpowiednie kontakty zawsze pomogą w osiągnięciu upragnionego celu. Jeśli zaskarbisz sobie przychylność szefa jakieś frakcji, zawsze możesz liczyć na jego pomoc, o ile nie okaże się zwykłym kutafonem, który Cię wystawi. Wszystko zależy od tego z kim się bratasz i komu pomagasz. Czasem jednak wystarczy przyjaźń jakieś osoby, żeby przez to inna osoba Cię znienawidziła.

Sidorowicz


Obrazek


Od dziecka utrzymuje się z handlu. W przedszkolu sprzedawał kolegom kredki. W liceum przerzucił się na gumę do żucia. W Instytucie Badawczym rozprowadzał miękkie narkotyki. Gdy tylko pojawiła się Zona, w mig zdał sobie sprawę z możliwości dochodu, jakie oferuje. Znany jest z tego, że buduje trwałe relacje handlowe z wszelkiej maści klientelą. Można znaleźć go w bunkrze w kordonie, niedaleko przejazdu kolejowego.

Frakcja: brak

Kret


Obrazek


Chytry i przebiegły, ale przy tym przyjacielski. Kiedyś pracował w kopalni, jednak przywiało go do Zony chęć wyrwania się ze swoje dotychczasowego, nudnego życia. Jest przywódcą obozu stalkerów tuż na obrzeżach kordonu. To on jest waszym kontaktem i pomoże wam w waszym zadaniu.

Frakcja: Samotnicy

Wilk


Obrazek


Kolejny przywódca większej grupy Samotników. Jego towarzysze cenią go za jego osobowość i temperament, ale widzą w nim także świetnego stalkera. Wilk przybył do Zony dwa lata temu i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, aby żałował swojej decyzji wejścia do niej.

Frakcja: Samotnicy

Żwawy


Obrazek

Stalker ten zawdzięcza swój przydomek temu, że jest praktycznie niewidzialny i autentycznie niezbędny. Handlarz powierza mu delikatne zlecenia, np. węszenie w jakiejś sprawie, szpiegowanie, lub podsłuchiwanie. Jeśli chcecie kogoś poszpiegować lub dowiedzieć się czegoś ciekawego w jakieś prawie, jednocześnie samemu się przy tym nie narażając - wystarczy go odnaleźć i mu zapłacić.

Frakcja: Samotnicy

Wypychacz


Obrazek

Doświadczony przemytnik. Przez długi czas handlował towarem w Afryce i Ameryce Południowej. Wieści o katastrofie w Czarnobylu zwabiły go na Ukrainę. W krótkim okresie zdołał przeszmuglować setki wypchanych mutantów z obszaru zastrzeżonego, dzięki czemu zyskał przydomek “Wypychacz”. Potrafi jednak przeszmuglować znacznie więcej niż tylko wypchane mutanty. Kiedy nie “pracuje” w Zonie, pomnaża majątek jako handlarz. Uwielbia eleganckie garnitury i szykowne krawaty – woli jednak radzieckie karabiny.

Frakcja: Samotnik

Przewodnik


Obrazek


Żywa legenda. Ponoć jest w stanie zabrać cię w dowolne miejsce w Zonie. Za jego usługi trzeba jednak słono zapłacić, więc nie każdy może sobie pozwolić. Jeśli mu się nie spodobasz, to już żadne pieniądze nie pomogą. Prawdziwy weteran – przemierzył Zonę wzdłuż i wszerz. Jest jednym ze stakerów, którzy jako pierwsi przybyli do Zony.

Frakcja: Samotnik

Bies


Obrazek


W Zonie ukrywa się przed prawem. Na własną rękę i na własnych warunkach stara się utrzymać porządek w Zonie. Walczy z bandytami. Okrutny, lecz sprawiedliwy. Dowodzi jedną z grup stalkerów w Kordonie.

Frakcja: Samotnik

Barman


Obrazek


Ani święty, ani świnia. Barman zna swą wartość i wszyscy stalkerzy go szanują. Mówi się, że ukrywa się w Zonie z powodu jakichś mrocznych wydarzeń z przeszłości. Po bliskim spotkaniu z anomalią zaczął lekko utykać, więc postanowił zająć się czym innym. Otworzył bar niedaleko terytorium “Powinności” i stopniowo lokal ten przekształcił się w miejsce spotkań wszystkich weteranów Zony. Barman ma rozliczne kontakty zarówno w samej Zonie, jak i w świecie zewnętrznym. Osobnik, który nie tylko handluje, ale oferuje też wiele zadań pobocznych i jest kluczową postacią dla dalszego rozwoju fabuły gry. Znajdziesz go w Barze 100 Radów

Frakcja: Brak

Arni


Obrazek


Doświadczony przemytnik. Sławę zyskał dzięki przeszmuglowaniu w krótkim czasie kilkuset wypchanych mutantów z obszaru zastrzeżonego. Spotkasz go w pobliżu baru 100 Radów, zarządza tamtejszą Areną – miejscem, gdzie można zarobić dodatkowe pieniądze w różnych pojedynkach.

Frakcja: Samotnik

Ojciec walerian


Obrazek


Przybył do Zony wraz z grupą przyjaciół. Po jakimś czasie zdecydował się zapraszać innych stalkerów do swojej grupy. Niestety, do tego czasu wszystkich jego przyjaciół zabrała Zona, lecz on nie przestał zbierania swoich ludzi. Dziś dowodzi największą zorganizowaną grupą Samotników w Zonie
Frakcja: Samotnicy

Kutwa


Obrazek


Jego ksywka mówi sama za siebie. Jest chamski i ordynarny, za to jest świetnym kwatermistrzem. Pracuje też jako handlarz Wolności. Znajduje się w głównym budynku w bazie Wolności. Można u niego kupić sprzęt Wolności, jednak srogo to kosztuje.

Frakcja: Wolność

Pawlik


Obrazek


Jest jednym z zaufach dowódców Wolności. Doświadczony w boju potrafi poradzić sobie z wieloma problemami, jednak niektórzy uważają, że ma za miękkie serce.

Frakcja: Wolność

Maks


Obrazek


Jest dowódcą oddziału Wolności strzegącego porządku wokół Baru razem w Wolnością. Niestety nie należy do zbyt towarzyskich i uprzejmych osób. Mimo tego potrafi zadbać o swoje i wypełnić powierzone mu zadanie.

Frakcja: Wolność

Czechow


Obrazek


Jest głównym dowódcą Wolności. Wszelkie rozkazy pochodzą prosto od niego. Jest twardym i charyzmatycznym człowiekiem. Umie dotrzymać danego słowa, więc można też na nim polegać. Jego jedyną wadą albo i zaletą - jak kto woli - jest jego słabość do marihuany. Z tego względu znajduje się coraz więcej osób które uważają, że to Pawlik powinien zostać dowódcą Wolności.

Frakcja: Wolność

Kicenko


Obrazek


Jest dowódcą oddziału Powinności, stacjonującego przy Barze. Razem Wolnością strzegą tam porządku i pilnują, by niepożądani goście nie wdarli się do środka. Teren wokół baru 100 Radów można uznać za teren neutralny między Powinnością a Wolnością.

Frakcja: Powinność

Woronin


Obrazek


Jeden z założycieli frakcji “Powinność”. Odpowiada za święty kodeks frakcji. Zwerbował prawie wszystkich kluczowych członków. Uważa, że to on powinien zostać dowódcą Powinności, jednak Woronin nie zna wartości człowieka tak dobrze jak jego obecny dowódca.

Frakcja: Powinność

Barin


Obrazek


Jest kwatermistrzem Powinności. Można u niego kupić ich sptrzęt, jednak podobnie jak u Wolności - jest to strasznie drogi interes. Za to można dostać u niego sprzęt najwyższej jakości. Jednak trzeba uważać, bo należy do tych osób, które bardzo nie lubią być oszukiwane.

Frakcja: Powinność

Kryłow


Obrazek


Jest obecnym dowódcą Powinności. Zyskał poparcie dzięki swoim charyzmatycznym przemówieniom i zapalczywej walce przeciwko Zonie jak i Wolności. Uważa Zonę za coś, co należy wyplenić za wszelką cenę i ciągle do tego dąży. Wolność stanowi dla niego istotny problem, jednak uważa, że Ci ludzie po prostu się mylą i nie można ich tak po prostu wymordować. Stara się wymyślić sposób na zawarcie pokoju między tymi dwiema frakcjami. Coraz więcej osób jednak uważa, że Kryłow jest zwyczajnie mięczakiem, który jedynie zgrywa twardziela i boi się skrzywdzić drugiego człowieka.

Frakcja: Powinność

Major Kuzniecow


Obrazek


Można go odnaleźć w bazie wojskowej na terenie Wojskowych Magazynów. Dowodzi całą bazą. Nikt tak na prawdę nie wie po co oni siedzą w tej bazie, skoro ani razu nie było widać, aby się gdzieś wybierali. Może po prostu pilnują bazy, aby nikt niepożądany nie dostał się do ich magazynu. Musi być w niej mnóstwo sprzętu.

Frakcja: Wojsko

Siemion Trusia


Obrazek


Jest dowódcą posterunku pod mostem kolejowym w Kordonie. Do tej pory skutecznie pilnował przejścia. Oferował jednak możliwość przejścia na drugą stronę, pod warunkiem, że zostawi się sporo gotówki. Poza zabiciem ich, to jedyny sposób na przedostanie się przez nasyp. Tunel kilkadziesiąt metrów obok pod torami też kontrolują.

Frakcja: Wojsko

Lebiediew


Obrazek


Przywódca frakcji Czyste Niebo. Jest człowiekiem honoru i w przeciwieństwie do wszystkich innych frakcji prócz ekologów, jego celem jest dowiedzenie się, czym jest Zona. Nie jest już młodym człowiekiem, jednak Zona dostatecznie go zahartowała. Można go znaleźć w ich bazie.
Frakcja: Czyste Niebo

Susłow


Obrazek


Jest kwatermistrzem Czystego Nieba. Tak jak u innych frakcji, można u niego kupić dobry sprzęt, jednak za sporą sumę pieniędzy. Jest też dobrym kumplem, z którym zawsze można pogadać i pośmiać się. Pełni też funkcję mechanika

Frakcja: Czyste Niebo

Profesor Tyczkow


Obrazek


Jest naukowcem pracującym dla Czystego Nieba. Dużo wie o Zonie. Ciężko z nim porozmawiać, gdyż zazwyczaj jest całkowicie pochłonięty swoją pracą

Frakcja: Czyste Niebo

Kabel


Obrazek


Zagadkowy, wszystkowiedzący stalker. Handluje drogimi informacjami w Barze 100 Radów.

Frakcja: Brak

Profesor Sacharow


Obrazek


Weteran wśród badaczy Zony. Uczestniczył w pierwszych ekspedycjach w 2007. Znajduje się w mobilnym laboratorium naukowców nad Jantarem.

Frakcja: Naukowcy

Wilczarz


Obrazek


Obecny dowódca najemników. Anarchista, który gardzi każdym prawem oprócz prawa dżungli. Czasem zachowuje się gorzej niż bandyta, lecz najemnikiem nigdy nie przestał być. Za odpowiednią ceną wraz ze swoimi towarzyszami zgodzi się wykonać jakieś zadanie

Frakcja: Najemnicy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 21:09 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Klasy postaci


Możecie wybrać jedną spośród czterech różnych klas postaci. Nie zapominajcie jednak, że umiejętności możecie łączyć. Na przykład medyk może dobrze znać się na snajperkach, ale nigdy nie będzie tak dobry jak snajper. Z drugiej strony snajper również może znać się na medycynie, jednak nigdy nie opanuje jej tak dobrze jak medyk. Bez ani jednej ani drugiej osoby, oddział nie ma racji bytu.

Żołnierz


Obrazek


Żołnierze są wysoce wyszkoleni w walce i obsłudze broni. Jeśli lubisz walkę w zwarciu a nie lubisz babrać się w czyjeś krwi lub nie masz żyłki do dowodzenia, ta klasa jest dla Ciebie. Oddział bez żołnierza nie ma racji bytu. Potrafią poradzić sobie w wielu ciężkich sytuacjach i nadają się trudnych zadań, co czyni ich uniwersalną jednostką.

Zdolności bazowe:

~ Biegłość w obsłudze dwóch rodzajów broni
~ Walka wręcz
~ Siłacz

Medyk


Obrazek


Medyków nigdy nie wolno posyłać na pierwszą linię frontu. Poza tym, zawsze lepiej leczą niż strzelają. Potrafią zająć się ranami od zadrapania po postrzał. Są bardzo ważnym elementem oddziału i trzeba na nich uważać, bo jeśli medyk polowy zginie, reszta będzie musiała poradzić sobie sama.

Zdolności bazowe:

~ Pierwsza pomoc
~ Chirurgia
~ Szybka reakcja

Snajper


Obrazek


Są wyspecjalizowani w zdejmowaniu celów na dalekie dystanse. Niestety słabiej radzą sobie w zwarciu, jednak sprawny i doświadczony snajper nie pozwoli się zaskoczyć ani nie pozwoli do siebie podejść. Dzięki niemu można podejmować dużo śmielsze taktyki, gdyż potrafi niezauważony odstrzelić komuś łeb, gdy coś pójdzie nie tak.

Zdolności bazowe:

~ Biegła obsługa broni snajperskiej
~ Spostrzegawczość
~ Orientacja w terenie

Dowódca


Obrazek


Jest mózgiem całego oddziału. To właśnie on podejmuje wszystkie decyzje i od niego zależy życie reszty ekipy. Jest charyzmatyczny i można na nim polegać. Myśli logicznie i potrafi domyślić się taktyki przeciwnika o ile go zna, przez co wygrywa sporą część walk. Jeśli nie wygra bronią, może wygrać w walce na pięści, a jeżeli ma gdzieś nóż pod ręką to już nic go nie zatrzyma. Często stosuje złożone taktyki które opracowuje sam lub z pomocą jego oddziału.

Zdolności bazowe:

~ Biegła obsługa jednego rodzaju broni
~ Retoryka
~ Walka wręcz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Operacja Monolit - Leksykon
PostNapisane: 04 lip 2015, 21:14 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 kwi 2014, 16:54
Posty: 2750
Lokalizacja: Mentalnie Yokio
Gra w: Papers please, Dirt 3, World of Tanks, OSU!
Umiejętności


~ Obsługa broni (karabiny szturmowe, pistolety maszynowe, pistolety maszynowe, strzelby, pistolety, broń ciężka, karabiny maszynowe, karabiny snajperskie)
~ Walka wręcz
~ Otwieranie zamków
~ Orientacja w terenie
~ Rusznikarz
~ Elektronik
~ Tropienie
~ Retoryka
~ Zastraszanie
~ Lizus
~ Targowanie
~ Mistrz kłamstwa
~ Spostrzegawczość
~ Wyostrzony słuch
~ Pierwsza pomoc
~ Chirurgia (do ciężkich przypadków)
~ Siłacz (zwiększa udźwig)
~ Walka wręcz
~ Szybka reakcja
~ Wytrzymałość
~ Akrobatyka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 2   [ Posty: 16 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules