Teraz jest 23 mar 2019, 19:07


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Modyfikacje plików ini
PostNapisane: 21 sty 2016, 15:01 
ShadowCaster
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 sty 2014, 12:59
Posty: 2004
Lokalizacja: Poznań
Podstawą do modowania Fallout 4 jest właściwe przygotowanie plików ini. Początkowa wersja poprawek jaka funkcjonuje często w sieci została stworzona do instalowania modów ręcznie więc dla użytkowników managerów nie jest już aktualna i stosowanie się do niej może uniemożliwić dalszą zabawę z niektórymi modami.

chodzi o sekcję ArchiveInvalidation
aktualnie wiele kluczowych modów wymaga zapisu modów w trybie "Loose files", to znaczy, że luźne pliki lądują w folderze /data nadpisując już istniejące. Mato swoje plusy i minusy. Plusem jest większa kontrola nad zasobami dodawanymi przez mody, oraz podmianę pojedynczych składników moda. Minusem jest konieczność wyboru modów zmieniających konkretny element gry, ze względu na nadpisywanie się plików. Nie ma problemu jeśli użyjemy modów, które się nie nadpiszą, bo autor dodał im unikalne wpisy lub dodatkowe foldery zasobów w data.
Jeśli zainstalujemy kilka modów, które się nadpisują, to niestety w grze będzie działał tylko ostatni.

ten zapis Fallout4.ini jest nieaktualny
Kod:
sResourceDataDirsFinal=STRINGS\, TEXTURES\, MUSIC\, SOUND\, INTERFACE\, MESHES\, PROGRAMS\, MATERIALS\, LODSETTINGS\, VIS\, MISC\, SCRIPTS\, SHADERSFX


AKTUALNA WERSJA:

Fallout4.ini
(...\My Games\Fallout4\Fallout4.ini)
Kod:
[Archive]
bInvalidateOlderFiles=1
sInvalidationFile=
sResourceDataDirsFinal=


Fallout4Custom.ini
(...\My Games\Fallout4\Fallout4Custom.ini)
Kod:
[Archive]
bInvalidateOlderFiles=0
sInvalidationFile=
sResourceDataDirsFinal=

dodajemy do
Fallout4Prefs.ini
Kod:
[Launcher]
bEnableFileSelection=1

Powyższy zapis umożliwia poprawne działanie plików SWF w modach. Wersja Loose files wiąże się niestety z pogorszeniem wydajności gry podczas ładowania zasobów, co może być odczuwalne w momencie używania np ciężkich modów na tekstury 4K (bez których oczywiście nie możemy żyć ani grać ;) )

Naturalnie, jeśli wolicie używać pierwotnej wersji tweaków ini, bo macie taką fantazję by instalować mody ręcznie, to nie ma problemu, należy tylko uważnie czytać uwagi instalacyjne autora moda.
Temat będzie rozwijany w zależności od zainteresowania forumowiczów, zgłaszajcie więc zapotrzebowania na efekty w grze lub pytania dotyczące ini.

_________________
Galeria Skyrim


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 1 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules