Wczytywanie
Teraz jest 23 mar 2019, 19:29


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 2 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Elementarz Schola Progenium - Infromacje o W40k
PostNapisane: 26 kwi 2015, 19:15 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, 11:48
Posty: 3294
Lokalizacja: Holy Terra
Imperium Człowieka - To rozciągająca się na praktycznie całą galaktykę, domena człowieka oraz tolerowanych Odmieńców (Ogrynów czy Ratlingów ). Imperium to totalitarny, teokratyczny neo-feudalny byt polityczny, w którym nienawidzi się mutantów, zdrajców, heretyków oraz obcych. Na jej czele stoi nieśmiertelny Bóg-Imperator najpotężniejszy psionik w dziejach ludzkości którego czczą mieszkańcy ponad miliarda planet. Imperium istnieje już 10 tysięcy lat, ale balansuje na krawędzi upadku, atakowane ze wszystkich stron oraz od wewnątrz, cały czas zmaga się zagrożeniem walcząc nie o dominację, ale o przetrwanie i własne dusze. Imperium jest w stanie wiecznej wojny dlatego każda planeta od prostych feudalnych światów przez planety przemysłowe a skoczywszy na światach-ulach (hive worlds) ma obowiązek płacenia podatków i przeprowadzania fundacji które napędzają wieczną machinę wojny. A to właśnie sprawie że imperium nadal istnieje, gdyż armie Imperatora są najpotężniejszą siłą militarną galaktyki. Pierwszymi ze wszystkich są Kosmiczni marines (Space marines), elitarni super żołnierze, genetycznie zmodyfikowani herosi którzy w pojedynkę potrafią pokonać całą armie, wyposażeni w najlepszy ekwipunek i broń są postrachem wrogów Imperium. Obok nich kroczą siły Adeptus Mechanicus od cybernetycznie zmodyfikowanych Skitarii ( podstawowe siły zbrojne Adeptus Mechanicus) poprzez oddziały Legio Cybernetica i domach rycerskich a skończywszy na Centurio Ordinatus oraz górującymi nad wszystkim tytanami, fanatyczne Siostry Bitwy które oczyszczają nieczystych w imię Imperatora, legiony obrony planetarnej które stanowią pierwszą linie obrony przed mrokiem galaktyki. W cieniu przemykają inkwizytorzy, potężni tajni agenci na których rozkaz zabójcy z Officio Assassinorum dostarczają śmierć tym który sprzeciwiają się woli Imperatora. Przeciwko demonom i najpotężniejszym obcym wysyła się Szarych rycerzy i Deathwatch, jedne z najbardziej elitarnych zakonów kosmicznych marines. Jednak nawet największe lądowe maszyny nie mogą się równać z ciągnącymi się przez kilka kilometrów okrętami imperialnej marynarki, która za pomocą swoich potężnych dział bombardują z niskiej orbity wrogów ludzkości, a gdy zajdzie taka potrzeba marynarka atmosferyczna zapewnia bezpośrednie wsparcie dla sił lądowych. Jednak jest jeszcze jedna siła, największa ze wszystkich i najbardziej zróżnicowana, która często stanowi pierwszą i ostatnią line obrony,Astra militarum zwna potocznie Gwardia Imperialną.To właśnie dzięki nieustanym rzeziom i poświęceniu na niezliczonych bezimiennych pobojowiskach ludzkość nadal istnieje.
http://files-cdn.formspring.me/photos/20120606/n4fcf051ac4635.jpg


Kultura, władza, język imperialny oraz religia w Imperium -
Język - Choć każdy świat ma własną kulturę, jak i często własny język, to w Imperium są dwa oficjalne języki. Pierwszy z nich to Niski Gotyk, wspólny język którego uczą się mieszkańcy każdej planety. Ten język wywodzie się z staroterrańskiego angielskiego. Drugim jest Wysoki Gotyk, który jest uważany za język święty (gdyż używał go sam Imperator). Wszystkie nazwy takie jak Adeptus Terra czy Adeptus Astartes pochodzą właśnie z tego języka, ponadto zapisywane są w nim różne ważne dokumenty. Dla większości zwykłych ludzie ten język jest niezrozumiały, uczą się go urzędnicy, inkwizytorzy czy kapłani monitorium. Ten język wyewoluował z ziemskiej łaciny


Władza w Imperium-Rada Wysokich Lordów Terry znany również jako Senatorum Imperialis jest najwyższym organem władzy (oprócz samego imperatora ) składa się z dwunastu urzędników z najpotężniejszych organizacji imperium. Ponieważ Imperator nie może dłużej rządzić Imperium bezpośrednio to Zadaniem Wysokich Lordów jest interpretacja i wprowadzają woli władcy.Decyzje podejmowane przez lordów Terry wpływają na wszystkich obywateli imperium.
Każdą planetą w imienni imperium rządź tak nazwany Gubernator planetarny który jest bardzo niezależny do póki płaci podatki, przeprowadza fundacje, kontroluj poziom psioników oraz mutantów i oraz on jak i jego mieszka czą Imperatora.Może sprawować władze jak chce niezależnie czy będzie to demokracja, monarchia czy dyktatura wojskowa.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/7/78/High_Lords_of_Terra_by_MajesticChicken.jpg/revision/latest?cb=20120323201525

Imperialny Kult – to oficjalna i jedyna religia państwowa Imperium. Jest poświęcony czczeniu Imperatora Ludzkości jako boga i zbawiciela wszystkich ludzi. Kult prowadzony jest Adeptus Ministorum, zwane także Eklezją, którego członkowie poświęcili swoje życia by szerzyć słowo Imperatora i wykonywać Jego wolę. Istnieje wiele odmian i wersji kultu, które są tolerowane przez Eklezję pod warunkiem, że trzymają się Imperialnego Credo, którego głównymi założeniami są wiara w boskość Imperatora, absolutne posłuszeństwo przedstawicielom władzy Imperium i ich przełożonym, którzy wypełniają Jego wolę, zwalczanie herezji, mutantów i obcych w każdej postaci. Do pewnego stopnia punkty Credo mają swoje źródło w naukach samego Imperatora w 31-szym tysiącleciu, jednak ignorują jego najważniejszą naukę mówiącą o tym, że nie ma w sobie nic z boskości, zaś ludzkość powinna odrzucić przesądy i zorganizowane religie na rzecz naukowego racjonalizmu. Obecnie Eklezja jest jedną z najpotężniejszych organizacji w Imperium, a jej przywódca, Eklezjarcha jest jednym z Wysokich Lordów Terry, tak więc ma bezpośredni wpływ na politykę państwową.
Spoiler:


Inkwizycja – to organizacja istniejąca i działająca poza normalnymi ramami administracji Imperium, działająca jako tajna policja zwalczająca wszelkiego rodzaju zagrożenia dla istnienia Imperium, a jej działania są objęte całkowitą tajemnicą. Podzielona jest na „zakony” zajmujące się konkretnych rodzajem zagrożenia. Trzy największe – Ordo Majoris - to Ordo Hereticus, zwalczający heretyków i mutantów, Ordo Xenos zajmujący się zagrożeniem ze strony różnego rodzaju obcych, oraz Ordo Malleus mierzący się z demonami i ich poplecznikami. Oprócz tego istnieje wiele zakonów mniejszych – Ordo Minoris – zajmujących się mniejszymi i bardziej wyspecjalizowanymi problemami. Inkwizycja do wypełnienia swoich zadań może sięgnąć wszystkie dostępne środki, od zabójców, przez zakony Kosmicznych Marines, Gwardię Imperialną po flotę Exterminatusa niszczącą całe planety. Dla większości ludzi Inkwizycja to monolit, o którym lepiej nie mówić zbyt głośno, a najlepiej wcale. Jednak w rzeczywistości w Inkwizycji istnieje wiele wewnętrznych podziałów, a poszczególni inkwizytorzy często mają szukają tylko pretekstu by oskarżyć drugiego o herezję i zdradę.
Spoiler:



Adeptus Mechanicus – oficjalna nazwa Kultu Maszyny, w dawnych czasach nazywanego Mechanicum. Jego wyznawcy zgadzają się z założeniem, iż Imperator jest prawowitym władcą ludzkości, jednak nie podzielają prawd wiary Eklezji. Zamiast tego podążają za własnymi tajemnymi pismami i czczą Boga Maszyny (zwanego też „Omnissiah”, w polskiej wersji gry Dawn of War II występuje tłumaczenie tego „Omnizjasz”, jako że gra została uznana za kanon, chyba można przyjąć takie tłumaczenie). Adeptus Mechanicus wierzą, że wiedza jest jedyną prawdziwą manifestacją boskości we wszechświecie, a wszystkie istoty i przedmioty ją uosabiające są przez to święte. Imperator jest podstawowym obiektem czci dla ludzkości, jest żywym uosobieniem Boga Maszyny, gdyż jego wiedza i zrozumienie prawd wszechświata przewyższało każdą inną istotę jaka istniała. Adeptus Mechanicus uważają również organiczne części ciała za słabe, a ich zamianę na bioniczne protezy i używanie implantów za święte. Większość starszych kapłanów maszyny posiada niewiele organicznych elementów i są bardziej maszynami niż ludźmi. Główną siedzibą Adeptus Mechanicus jest Mars, pierwszy świat-kuźnia Imperium, którego są oni jedynymi władcami. Kapłani maszyny służą Imperium swoją wiedzą naukową i umiejętnościami technicznymi, zaś ich głównym celem jest ochrona technologii Imperium przed zapomnieniem. Z Adeptus Mechanicus wiąże się także pojęcie ducha maszyny. Jest to forma animistycznego ducha, który – jak wierzą członkowie Kultu Maszyny, a za ich przyczyną duża część populacji Imperium – zamieszkuje każde urządzenie mechaniczne lub elektroniczne, a fakt działania lub niedziałania danego urządzenia zależy od stanu owego ducha. Aby utrzymać ducha maszyny w odpowiednim stanie, należy przeprowadzać różnorakie rytuały (na przykład naprawy), jak również modlić się do Boga Maszyny. Pojęcie ducha maszyny odnosi się również do rzadkich przypadków mniej lub bardziej zaawansowanej sztucznej inteligencji spotykanej w Imperium, które są pozostałością po Ciemnej Erze Technologii.
http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/96/1414660-adeptus_mechanicus_wallpaper_by_kjiverx.jpg

Siły Obrony Planteraniej- Jest to podstawowa siła wojskowa indywidualnego Imperialnego świata. SOP jest pod kontrolą
lokalnego rządu planetarnego, a nie pod bezpośrednią kontrolą Imperium.Szkolenie, uzbrojenie, przywództwa, itp. takie rzeczy są całkowicie w rękach Gubernatora planetarnego . Zgodnie z prawem Imperialnym, wszystkie planety oprócz przeprowadzania fundacji i płacenia podatków muszą także utrzymywać armię, w celu utrzymania władzy rządu planetarnego (a więc i jednoczenie Imperialnego) nad światem w razie ewentualnej inwazji lub buntu. SOP nie ma standaryzacji jak Gwardia i może mieć dowolną postać. Z SOP jest też często główne źródło rekrutów do Gwardii Imperialnej.Zawsze, gdy jest to wymagane, najlepsi żołnierze w z obrony są przenoszeni się do Regimentów gwardii gdzie również otrzymuje dodatkowe szkolenia.Mimo ważnej funkcji jak pełni obrona planetarna nie jest to cieszące się wielka popularnością formacja ponieważ często to oni pierwsi przechodzą na stronę wroga.


Osnowa – zwana też Immaterium, jest innym wymiarem rzeczywistości zbudowanym z czystej energii psychicznej, która przenika i nakłada się na znane wymiary materialnego wszechświata. Jest także źródłem wszystkich psychicznych mocy i przejawów tak zwanego „czarnoksięstwa” i „magii”, jak również domem bogów i niezliczonych demonów. Osnowa to miejsce gdzie myśli i emocje nabierają namacalnych kształtów, jak również pozwala na podróże międzygwiezdne. W wielu kulturach, zarówno ludzkich jak i obcych gatunków, Immaterium opisywane jest jako ostateczne miejsce spoczynku zmarłych.
http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2011/137/5/5/the_warp_wh40k_by_mike_paine-d3gjpx5.jpg

Prometium-to ogólne określenie dla każdej formy paliwa w Imperium w tym różnych izotopów wodoru wykorzystywanych jako paliwo do generatorów plazmowych.Najczęściej spotykanemu Prometium dla Gwardzistów jest Substancja podobna do ropy ale o wiele wydajniejsza, po przerobieniu stosuje się ją także paliwo to miotaczy ognia i innej broń zapalającej.

Departmento Munitorum - zwane także Adeptus Munitorum, jest jednym z organów administracyjnych Adeptus Administratum, poświęconemu administracji ogólnej. Munitorium zajmuje się przydziałem personelu, dostaw i logistyki dla Gwardii Imperialnej. Munitorum ponosi też odpowiedzialność za rekrutację nowych regimentów gwardii, szkolenie nowych żołnierzy, dostarczania sprzętu i wyposażenia do wszystkich regimentów oraz transportu wojska i sprzętu do teatrów wojennych przy użyciu okrętów Imperialnej marynarki wojennej.
Spoiler:


Gwardia Imperialna - Zwana również "Młotem Imperatora" i Astra Militarum w wysokim gotyku składa się z niezliczonych miliardów mężczyzn i kobiet - setki tysięcy różnych regimentów które walczą na skalę, którą ludzki umysł może ledwie pojąć. Gwardia jest zróżnicowana, gdyż wygląd, rozmiar czy jego doktryna walki zależy od planety z której pochodzi dany regiment (jednak warto zauważyć, że liczba światów która skopiowały umundurowanie używane przez Regimenty Cadiańskie jest niezliczona, gdyż są postrzegane jako najbardziej skuteczne dla jednostek piechoty). Oczywiście są cechy wspólne takie jak struktura regimentu, minimum jeden komisarz oraz kapłan w regimencie oraz oczywiście słynny Lasgun (karabin laserowy), znak rozpoznawczy żołnierzy Imperium. Rekrutacja Gwardzistów również zależy od planety, na jednej są rekrutowanie z chłopstwa, na innej tylko szlachta ma prawo wstąpić do armii, na jeszcze innej plancie jest to wyłącznie zajęcie dla mężczyzn, a na drugiej również i kobiety mogą wstępować do GI. Gdy regiment poniesie straty, uzupełnienia bierze się przeważnie z planet na których walczy dana jednostka lub z obsługi cywilnej regimentu, ewentualnie łączy się dwa regimenty, wyjątkiem są tu Vostroyańscy Pierworodni, którzy niezależnie gdzie walczy regiment pochodzący z ich świata wysyłają uzupełnienia z swojej planety.
Doktryna walki - Gwardia nie jest tak zabójcza jak kosmiczni marines czy fanatyczna jak siostry bitwy, ale siłą gwardii jest jej liczebność i masa uzbrojenia oraz zwykła ludzka odwaga . Gwardia ma do swojej dyspozycji niezliczenie ilości lekkich, ciężki czy superciężkich pojazdów oraz uzbrojenia od broń ręcznej po gazy bojowych przez pociski atomowe czy plazmowe.W gwardii jest wiele rodzajów regimentów, piechota linowa i lekka , regimenty pancerne czy zmechanizowane, regimenty desantowe czy elitarnie szturmowe (zwane Militarum Tempestus Scions), ciężkie grenadierskie. Mimo to najczęściej stosowaną taktyką przez gwardię jest krwawa i brutalna wojna na wyczerpanie.
Spoiler:


Siły pomocnicze - Gdy Imperialna gwardia maszeruje na wojnę, czyni to z potęgą Imperium za plecami i sługami Imperatora, którzy wspierają gwardzistów:

Komisarze - To oficerowie polityczni, zadaniem komisarza jest dbanie o morale gwardzistów, ich sposób myślenia oraz o dyscyplinę w regimencie. Komisarz jest uprawniony do korzystania z jakichkolwiek środków niezbędnych do zapewnienia lojalności i czystości moralnej (od kar dyscyplinarnych po natychmiastową egzekucje). Dlatego może gdy uzna, że dana osoba nie spełnia obowiązków wobec boga imperatora wystosować dla niej karę niezależnie od stopnia. Komisarze służą również jako doradcy wojskowi dla oficerów. Komisarze wzbudzają ogólny strach w sercach prostych gwardzistów jak i oficerów.Są rekrutowani z najlepszych uczniów Schola Progenium.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/3/3a/FemaleCommissar.jpg/revision/latest?cb=20130215012043

Kapłani - Eklezja, znana również jako Adeptus Ministorum czy Kościół Boga-Imperatora wysyła kapłanów, aby utrzymać i umocnić wiarę sercach gwardzistów oraz przypomnieć o obowiązkach jakie każdy człowiek ma wobec Boga-Imperatora. Prowadzą oni nabożeństwa i są spowiednikami regimentu. A gdy dochodzi do bitwy, kapłani ruszają razem ze swoimi owieczkami by jeszcze bardziej umocnić wiarę oraz pokazać jak kara czeka tych którzy ośmielają się zagrażać ludzkość lub sprzeciwiają się woli imperatora.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/c/cb/Ecclesiarchy_Priest_Cadians.jpg/revision/latest?cb=20140509184442

Psionicy - To specyficzny rodzaj mutantów (jedyny tolerowany), którzy dzięki mutacji genów potrafią czerpać energię psychiczną z Immaterium, co daje im ogromną moc. Psionicy są zbyt niebezpieczni, aby pozostać na wolności gdyż niewyszkolony umysł jest niczym brama dla okropieństw zamieszkujących Osnowę, przez co psionik może stać się śmiertelnie niebezpieczny dla wszystkich wokół. Dlatego czarne statki Adeptus Astra Telepathica podróżują cięgle przez całe imperium zabierając psioników na Terrę, gdzie przechodzą szkolenia w Scholastia Psykana. Wielu z tych którzy ukończyli szkolenie trafia do GI.
Gwardia imperialna wykorzystuje psioników na wiele sposobów. Astropaci są wykorzystywani do komunikacji, gdyż potrafią wysyłać telepatyczne wiadomości na ogromne dystanse, a oprócz tego astropaci potrafią częściowo przewidywać przyszłość dzięki różnym rodzajom wróżb (np. imperialnym tarotem). GI korzysta również z pomocy psioników bojowych (Primaris psyker lub battle-psyker w oryginale) i psioników usankcjonowanych (sanctioned psyker), są to osoby które został uznane za bezpiecznie, by służyć na froncie. Mimo to nawet taki psionik cały czas musi się kontrolować, gdyż jeden błąd może kosztować go coś więcej niż życie, dlatego każdy psionik ma swego opiekuna który został odpowiednio przeszkolony aby pilnować i w razie potrzeby usunąć w porę zagrożenie jakie może stworzyć psionik. Dlatego ci ludzie nie są zbyt lubiani przez dowódców i prostych żołnierzy, jednak tylko głupek nie doceniłby ich potęgi i nie wykorzystał jej aby pokonać wrogów imperium.
Spoiler:


Tech-kapłani (a.k.a Kapłani maszyny, Enginseers) - Gwardia korzysta z szerokiego wachlarzu czołgów, artylerii, broni wsparcia, niezliczonych transporterów opancerzonych oraz innych maszyn. Wszystkim zajmują się właśnie kapłani Adeptus Mechanicus, którzy uważają, że wiedza stanowi jedyną prawdziwą boskość we wszechświecie. Tech-kapłani są opiekunami zaawansowanych technologii ludzkości , uczy się ich starożytnych tajemnic duchów maszyn i obrzędów, które rozbudzą maszynę sprawiając, że jest posłuszna dla człowieka. Wszelka technologia wykorzystywana przez Gwardię jest wykonana według starożytnych wzorów, utworzonych dawno temu przez ludzi, a jej zrozumienie oraz funkcjonowanie zostało w dużej mierze zapomniane. Tech-kapłani są wśród nielicznych, którzy wciąż potrafią pojąć ich tajemnice i tak ich obecność w regimentach gwardii jest niezbędna. Gdy maszyna została uszkodzona w bitwie i trzeba ją naprawić tech-kapłani są tymi których się wzywa, przy śpiewach modlitw do Boga maszyny (Omnissiah) oraz przeprowadzaniu na wraku świetnych obrzędów które po raz kolejny budzą go do wojny. Jak przystało członków jednej z najpotężniejszych organizacji w Imperium, tech-kapłani wstępują do GI dobrze wyposażeni. Chronieni przez wytrzymałe zbroje, oraz uzbrojeni w starożytną broń. Odziany w czerwień tech-kapłan zwyczaj zastępuje swoje kończyny bionicznymi odpowiednikami oraz wszczepia różne mechaniczne implanty, które przybliżają go do doskonałości Boga maszyny którego wielbi. Tech-kapłanom towarzyszą również sługi aby im pomóc w realizacji ich zadań. Serwitorzy działający w charakterze żywych narzędzi, z którymi kapłan wypełnia swoje zadania w imię Boga maszyny i na chwałe Marsa.
Spoiler:


Odmiency:
Ratlingi-To niscy przedstawiciele rasy odmieńców którym zagwarantowano imperialne obywatelstwo mimo zmutowanego statusu, są często wysyłanie do Regimentów IG mimo to wielu członków Inkwizycji wiązanych z stronnictwem purytańskim nadal im nie ufa. Ratlings są niskie i przysadzista, chociaż nie są silne w porównaniu do normalnych ludzi ponadto są hedonistyczne, towarzyski, przyjazne i seksualnie rozwiązłe. Ich życie spędził jedzenia oraz picia dużą ilością napoi alkoholowym i prokreacji w sposób niekontrolowany.Ratlings służące w Gwardii Imperialnej są znane z dwóch profesji pierwsza to Kucharze, druga to znakomici snajperzy i zawiadowców. Poza tym Ratingi są znane z tendencję do kleptomania oraz hazardu.Ratlingi znane są również do z handlu nie standardowym uzbrojeniem za które wielu gwardzistów jest gotów słono zapłacić
http://static1.wikia.nocookie.net/__cb20130224012845/warhammer40k/images/e/e1/Sniper_Ratling.jpg

Ogryni-są ogromne i fizycznie potężne gatunek odmieńców, Ogryni posiadają wiele cech cenione przez Imperium, są brutalne, silne, wytrzymałe i całkowicie wierne, choć są bardzo ograniczenie intelektualnie,przez co ich rolę na polu bitwy ogranicza się do prostych i bezpośrednich ataków Dlatego twarzy się z nich oddziały szturmowe w których można w pełni wykorzysta ich siłę i bardzo wytrzymało skórę, Ogryni używają również specjalnej broni zwanej Ripper gun.Ogryni są lojalni i bardzo wierni bardzo szybko się zaprzyjaźniał z gwardzistami poza tym są bardzo religii.Chociaż posiadają bardzo niski poziom inteligencji, niektórzy mają Ogrni mogą mieć nieco wyższy poziom inteligencji niż inni.Co zwiększa ich szanse, aby zostać wybrane jako kwalifikujące się do procedury BONE modyfikacji genetycznej która jeszcze bardzie zwiększa ich poziom inteligencji.Ogryni nie lubią ciasnych i ciemnych pomieszczeń.
Spoiler:


Uzbrojeni Gwardii Imperialnej-Gwardia jest ogromną siło militarno z która mierzy się z setkami rożnych zagrożenie na szczęście Imperialne zbrojownie są pełnie rożnego rodzaju uzbrojenia z którego korzysta gwardia imperialna.Warto zauważyć że każdy gwardzista musi dbać o swoją bron gdyż jest to podarunek od samego Imperatora.Gwardziści często modyfikują swoją bron o celownik, lufy i inne akcesoria nie jest to co prawda zakazane ale wielu Techkapłanów patrzy na to krzywo i nie jest z tego zadowolona.Warto dodać jeszcze że zbieranie obcej czy heretyckiej technologi jest surowo zabronione i karane śmiercią.Technologia standardowa nie jest zakazana wieli gwardzistów ma pamiątki z jakiś zdobycznych prostych broń taki jak rewolwery...choć nie zgodnie są one z regulaminem to kary za posiadanie czegoś takie nie są surowe.

Broń Laserowa-To najczęstszy rodzaj broń wykorzystywana przez siły Imperium.Tani w produkcji, nie zawodny, pojemne magazynki oraz łatwa w produkcji czynią to bronią idealną dla duży mas żołnierzy taki jak gwardia.Broń emituje wiązkę wysoko energetycznych, skupione, spójnych fotonów, który potrafią odcinać nie osłoniętą kończynę, występuję kilka wariatów tej broń:

Lasgun (karabin laserowy) - To podstawia broń piechoty Lekki precyzyjny i niezawodnych w każdych warunkach, lasgun występuje wielu wariantach i modelach jednym z najpopularniejszych jest model M36 Kantrael
Broń ma regulacje siły strzałów, oraz można zastosować pewnie trik polegający na przeładowni baterie tworząc z niego prowizoryczny granat jest to jednak ostateczność gdyż wiąże się to ze zniszczeniem broni
Dane techniczne (60 strzałów na jednej standardowych strzałów na jednej bateri, waga 4kg)

Lascarabine (karabinek laserowy)-Mniejsza i lżejsza wersja lasguna strzela szybciej ale za to słabszymi wiązkami
Dane techniczne(waga 2.5kg, pojemność baterii 60 strzałów)

Laspistol (pistolet laserowy) - Najmniejszy wariant broń laserowej, używanie głównie jaka zapasowa broń dla oficerów


Działo laserowe-Broń ciężką Służy do zwalczania pojazdów oraz mocno opancerzonej piechoty wroga.

Multilaser- Ciężka broń przeciw piechotna która wystrzeliwuje ogromną ilość wiązek lasera w krótkim czasie.Podobnie jak działo laserowe często montowane jest na pojazdach.


Hellgun i Hellpistol - Są to ciężkie i mocniejsze wersje karabinu laserowego ale muszą być zasilane ze specjalnego plecaka który nosi się na plecach.Używana głównie przez grenadierów i oddział tempestus scion.


Broń plazmowa-Wykorzystują one pola magnetycznego w celu przyspieszenia strumienia super gorącego zjonizowanego gazu w kierunku celu. bronie plazmowe są powszechnie stosowna w całym imperium.Broń plazmowa jest bardzo skuteczna ale co kilka strzałów wymaga chłodzenia.W gwardii spotykane są trzy rodzaje tej broń takie jak pistole plazmowy broń oficerów i służby imperialnych w gwardii.Karabin plazmowy broń piechoty skuteczny przeciwko wszystkim rodzajom przeciwników oraz działo plazmowe broń ciężka która jest jednak rzadko spotykana.



Broń Eksplodująca-Jako że gwardia walczy z wieloma rozdajmy adwersarzy wieli z nich jest opancerzony lub atakuje zwartymi grupami dlatego gwardia z powodzeniem stosuje różnej maści granty, moździerze, miny, oraz wyrzutnie rakiet którzy są doskonałe przeciwko takim rodzaje przeciwników.


Broń batalistyczna-Są to wszelkiej maści karabiny szturmowe i snajperskie, strzelby, ciężkie karabiny ręczne, pistolety czy rewolwery większości tego rodzaju broni został wyparta przez broń laserową która jest tańsza w produkcji i utrzymaniu.W gwardii z tego rodzaju broni najczęściej spotykane są działa automatyczne (zamiennik dla działa laserowego) i strzelby.Co niektórzy gwardziści posiadają egzemplarze broń krótkie z tego rodzaju.Ta broń często o spotykany jest wśród SOP.
http://vignette4.wikia.nocookie.net/war ... 0104175013

Broń ogniowa- Miotacze ognia jaki i ciężkie wersje to prosta ale bardzo skuteczna broń do walki z wrogą piechotą oraz zdobywania umocnień.Wszystkie siły zbrojne imperium korzystają z tego rodzaju uzbrojenie od prostych gwardzistów po potężnych komicznych marines.


Broń boltowa-Bolter i jego warianty są jednymi z najpotężniejszych broni ręcznej w użytku sił wojskowych Imperium Człowieka . Jest to potężny karabin strzelający wybuchowymi mini rakietami kalibru .75 Bolter jest bronią synonimem Adeptus Astartes.Jednak, mimo że Space Marines są jego głównym użytkownikiem tego oręża Bolter znajduje się w użytku w organizacjach wojskowych w całym Imperium(mimo to są to mniejsze wersje niż te używane przez siły AA) . Broń jest przerażająca,obrażenia jaki zadaje są potworne.W gwardii najczęściej spotykane są pistolety boltowe używany prze oficerów i komisarzy.Kolejnym rodzajem tej broń jest ciężki bolter broń używana przez drużny wparcia ostanie bronią jest zwykły bolter ale jest on bardzo rzadko używany w gwardii gdyż jest to bardzo droga broń.

Broń termiczna-Bardzo skuteczna broń przeciwko wszelkim rodzajem celów zwłaszcza przeciwko celom pancernym, świetnie też nadaje się do niszczenia fortyfikacji.Więc jest to bardzo ceniona broń jej wadą jest to że nie można używać jaj w zamkniętych pomieszczeniach oraz ma bardzo krótki zasięg mimo to jej potencjał niszczący jest niesamowity. Broń działa na zasadzie że mikrofale podgrzewają powietrze to temperatury kilku tysięcy stopni Celsiusza.Jest to broń dość rzadka.
http://vignette3.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/e/ea/ImperialWeapons2.jpg/revision/latest?cb=20130611041410


Broń to walki wręcz- Wyróżniamy tu trzy rodzinny tej broń
- Broń Niskiej technologi( od zwykłych noży bojowych po miecze,topory itp.) wykonanie z mniej lub bardziej egzotycznych stopów metali

-Broń łańcuchowa Broń zadająca straszliwe rany przypominająca w działaniu piłę łańcuchową.Adamentowe zęby tego rodzaju broń przegryzają się przez wszystko w IG spotykane są głownie dwa rozdaje ten broń miecza łańcuchowy oraz jego dwuręczna wersja zwana Eviscerator
Spoiler:


-Broń Energetyczna wykorzystanie ukierunkowane pola energetyczny to zwiększanie ostrości broń sprawia to że ten rodzaj oręża potrafi przeciąć dosłownie wszystko.Jest to broń bardzo rzadka i droga.Każda sztuka tej broń jest wykonywanie indywidualnie przez najlepszych rzemieślników
Spoiler:


Stopnie IG
Lord Commander Militant (Naczelny dowódca Gwardii Imperialnej i wysoki Lord Terry)
Warmaster (specjalna ranga przyznawana tylko dla dowódcy imperialnej krucjaty )
Lord Commander (najwyższy dowódca wojskowy w jednym z pięciu segmentów )
Lord General Militant (najwyższy dowódca wojskowy wyznaczonego teatru działań)
Generał
Pułkownik
Major
Kapitan
Porucznik
Sierżant
Kapral
Szeregowy

Struktura Regimentu
Regiment (Dowódca pułkownik lub wyżej)
Kompania (Dowódca major lub kapitan)
Pluton (Dowódca porucznik)
Drużyna (Dowódca sierżant)

Najsłynniejsze Regimenty Gwardii Imperialnej - Choć regimentów gwardii są niezliczone ilości, jest kilka regimentów które cieszą się zasłużoną sławą i słyszał nich każdy kto wstąpił do gwardii, gdyż te odziały się podawane przez dowódców jako przykłady jak powinni zachowywać i walczyć rekruci oraz wychwalane przez weteranów którzy walczyli u ich boku.

Stalowy Legion Armageddonu - Armageddon to przemysłowa planeta, która stała się synonimem 41-ego tysiąclecia, gdyż toczy tam się jedna z najkrwawszych i najważniejszych wojen miedzy siłami Imperium a orkowymi armiami, które sprowadził na planetę największy arcyherszt Ghazghkull Thraka. Przez to żołnierze Stalowego legionu stali się specjalistami w walki z tymi obcymi. Jako, że Armageddon słynie z produkcji transportowców opancerzonych typu Chimera. Stalowy Legion to głównie odziały piechoty zmechanizowanej i to jedne z najlepszych w całym w Imperium. Oprócz tego są specjalistami od walk miejskich, w ciężkich obszarach przemysłowych, ściekach i innych toksycznych regionach.
http://i.imgur.com/SCCwHea.png

Catachańscy wojownicy dżungli- ze wszystkich światów śmierci, najgroźniejszym i najbardziej znanym jest właśnie Catachan. Prawie każde zwierzę lub roślina na tej planecie zagraża dla ludzkiemu życiu. Dlatego też ludzi zamieszkujących tą planetę uważa się za jednych z najtwardszych w całym Imperium. Oddziały gwardii z catachanu to głównie lekka piechota, mistrzowie walki w dżungli, zastawiana pułapek i zasadzek, a także walki wręcz za pomocą noży bojowych (których największy rodzaj robi wrażenie nawet na orkach)
http://vignette3.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/7/74/Catachan_Male_Trooper.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20130619054648

Korpus Śmierci z Krieg - KSzK jednaj z najbardziej znanych regimentów IG.Krieg było niegdyś spokojną kwitnąca planeta sklasyfikowaną jako świat ul. Jednak w 433.M39 (433 roku 39 milenium) gubernator planetarny ogłosi niepodległość oraz wyrzekł się Imperatora. Był to początek wojny domowej miedzy buntownikami, a wiernymi oddziałami Imperium która trwała 500 lat, a była to krwawa wojna okopowa. Obecnie Krieg to wypalone, radioaktywne pustkowia, na których panuje atomowa zima, a ciągnące się przez całą planetę okopy, umocnienia i ruiny przypominają o jej strasznym losie. Mimo to ludzie z Krieg przez 5 wieków wojny nie siedzieli bezczynnie. Tworząli ciągnące się całymi kilometrami podziemnych miast, fabryk, bunkrów i schronów, w których ich potomkowie żyją do dzisiaj. Regimenty z Krieg są mistrzami walki pozycyjnej i oblężeń, a ich ulubioną taktyką jest walka na wyczerpanie. Gwardziści z korpusu słyną ze ponurego charakteru.Pogrady dla odwrotu lub poddania się oraz dla śmierci, uważając że żadna ofiara nie została uznana za zbyt wielką w służbie Imperatora. Dlatego wiec bez mrugnięcia okiem, nawet w obliczu pewnej śmierci ci gwardziści idą na stracenie bez strachu, fala za falą i tak aż to zwycięstwa i widzą swoją śmierć w wojnie jako zbiorową pokutę za herezję swoich przodków.
Spoiler:


Mordiańska Żelazna Gwardia - Żelazna Gwardia Mordianu to znakomicie zdyscyplinowane regimenty gwardii, które pochodzą planety Mordian. Ten ponury świat nie obraca się, co powoduje ze po jednej stronie panuje wieczny mrok, podczas gdy druga połowa jest ciągle skąpane w promieniach słońca, który wypala ja, tworząc martwe pustkowie. Dlatego wszystkie osady ludzkie na Mordian znajdują się na granicy jasnej i ciemnej strony. Mieszkańcy Mordian są ponurzy z natury, szanując tylko dyscyplinę i obowiązek. Tylko dzięki temu udaje się utrzymać porządek, gdyż panujące tam panujące warunki sprzyjają wysokiej przestępczości. W walce, ci wysoce zdyscyplinowani żołnierze tworzą doskonale uformowane szeregi żołnierzy, oddając precyzyjnie zsynchronizowane salwy. A gdy wróg podejdzie blisko czeka go spotkanie ze ścianą bagnetów. Niektórzy wrogowie Imperatora zostają wprowadzeni w błąd przez wyszukane i ozdobne mundury Mordianu, myśląc że skierowano do walki z nim nowicjuszy, jednak niewielu z nich przeżyło na tyle długo by zrozumieć swój błąd.
http://i.imgur.com/LZK1wlW.png

Valhallanscy Lodowi wojownicy - Są to słynne Regimenty pochodząc z lodowych pustyń planety Valhalla.Kiedyś owa planeta była rajem niestety, jakaś zabłąkana kometa weszła na kurs kolizyjny z planetą dzieła laserowe obrony planetarnej dały rade rozbić skałę i większość wpadł do oceanu tego świata jednak jeden odłamki o szerokości kilometra uderzył w północny kontynent.Co spowodowało podnoszenie się ogromach ilość kurzu oraz zmianę orbity planety trawle przekształcając klimat planety, ale nie było to koniec kłopotów jakiś czas po katastrofie nastąpiła inwazja orków.Mimo to nawet to nie osłabiło ducha Vallhalan, którzy w końcu pokonali najedzów.Ludzie obecnie żyją w podziemnych świat, w miastach kopach w którzy życie jest ciężkie.Właśnie z taki warunkową są rekrutowani gwardziści do tych znanych Regimetnow. A słyną one z odwagi, upartości oraz lekceważenie własnego życia.są specjalistami od walki w lodowym terenie oraz tam gdzie występują trudne warunki pogodowe słyną również że swoje nienawiści do orków.Dlatego te regimenty są cenione i podziwiane przez wielu oficerów.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/2/23/Valhallan_Trooper.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20140412035028

Tallaranscy jeźdźcy pustyni-Tallara to obecnie planet pustynia sklasyfikowana jako świat cywilizowany
ale nie zawsze tak było kiedyś ten świat był światem rolniczym jednak podczas mrocznych czasów herezji horusa planeta została zbombardowana z orbity bombami wirusowymi przez zdradziecki legion kosmicznych marines Żelaznych wojowników którzy chcieli zamienić ten świat w swój bastion jednak napotkali opór tych którum udało się przeżyć i tak doszło to słynnej bitwy o tarlaran, największego stracie pancernego w historii imperium w którym brały setki milionów pojazdów pancernych przez kilka miesięcy.Obecnie pustyni jeźdźcy są wysoko wykwalifikowani w walce pustynniej i mobilnej wojnie pancernej . Są one szczególnie znani z błyskawicznych radów Sentineli i bezkompromisowej szarż kompaniami czołgów i są mistrzami taktyki uderz i uciekaj.Mieszkańcy tej planety są niezwykle zaradni i pragmatyczne. Są cierpliwi, zdeterminowany.
http://vignette4.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/8/84/Tallarn_Brawler.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20130604170511



Pierworodni Vostroi- Pierworodni to jedne z najlepszych regimentów piechoty linowej jaki są w imperium specjaliści od walk miejskich którzy dzięki bardzo bliskim kontaktom z marsem sąbardzo dobrze uzbrojeni i wyposażeni.Regimenty słyną z jeszcze jednego powodu którzy każda rodzina od władców planety po zwykłych robotników ma obowiązek wysłać swoje pierwsze dziecko(oczywiście po osiągnie odpowiedniego wieku) do gwardii.Dzieje się tak z powód że w czasach gdy imperium było ogarnięto herezią horusa mieszkańcy Vostroi
odmówili wysłana ludzi do armii imperialnej.Po zakończeniu Herezji gdy urzędnicy odkryli czyny mieszkańców planety wydało się że spotka ich smutny los i dosięgnie ich imperialna sprawiedliwość jednak do akcji wkroczył sam patriarcha Ultramiarnes Robert Guilman który po nałożył na nich tą pokutę która trwa do dziś.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/5/5b/Vostroyan_Firstborn_Sgt.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20130209035635

Elysiańskie Oddziały Desantowe-Jednymi z najbardziej elitarnych regimenty są powietrznodesantowe a wśród tego rodzaju jednym z najbardziej się wyróżniających się są właśnie Elysiańskie Regimenty. Jako że Elysia leży na ważnym szlaku handlowym jest rajem dla piratów dlatego elyskiaskie odziały przez wieki doskonale przyswoili sobie taktykę walki desantowej przy użyciu plecaków anty-grawitacyjnych .Każdy kto chcę wstąpić tych Regimentów musi odsłużyć rok w SOP potakim okresie może wstąpić do IG.Zaleto tych regimentów że mogą walczyć z każdym wrogiem w każdym miejscu pola bitwy.
http://vignette4.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/8/81/Elysian_Drop_Troops_grav-chute.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20130208202145

Cadniskie oddziały uderzeniowe-
"Każdy Cadianczyky który nie umie złożyć i rozłożyć swego lasguna w wieku dziesięciu lat urodził się na złej planecie"
To najsłynniejsze regimenty gwardii imperialnej często podawane jak wzór są to wysoce zdyscyplinowane i wyszkolone oraz wyposażone regimenty pochodzące z Cadi planety fortecy jednej z najważniejszych w całym imperium która strzeże wejścia do oka grozy.W rezultacie mieszkańcy tego chłodnego świata, którzy zamieszkują potężnie miasta twierdze od najmłodszych lat są szkolenie w służbie wojskowej, dzieci na Cadi najpierw uczą się strzelać a dopiero potem czytać i pisać.Jako że każdy Cadninczyk przechodzi szkolenie wojskowe w wieku czternastu lat młodzież wstępuje to oddziałów tak zwanych biały tarcze gdzie szkoli się ich w taktyce wojskowej oraz umiejętnych bojowych.Większą nich trafie później to Cadiaskiej obrony planetarnej.Nawet ci którzy nie nie kontynuują czynnej służby wojskowi są przenoszeni to rezerwy gdzie dalej w inny sposób spierają wysiłek wojenny .Dzięki temu już od ponad dziecięciu tysięcy lat Cadina opiera się atakom sił chaosu.Cadina wysyła również ogromnie ilości żołnierzy do gwardi.Wiele z tych regimentów Piechoty, pancernych, artyleryjskich czy zmechanizowanych posiada zasłużoną reputacje.Cadnianie uwierzą, że dyscyplina jest najważniejszym czynnikiem w działaniu każdej armii. Są tacy, którzy nie zgadzają się z tym stwierdzeniem, ta jednak dobrze służył Cadianczykom niezliczone zwycięstwa można przypisać wysiłkowi i determinacji synów i córek Cadii.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/f/fe/CadianShockTrooper2.jpg/revision/latest/scale-to-width/250?cb=20130212005109


Wrogowie Imperium:

Eldarzy – rasa istot przypominająca elfy z dawnych ludzkich mitologii i literatury. Są oni najstarszą i najbardziej zaawansowaną technologicznie istniejącą obecnie rasą (oprócz Nekronów). Ich wygląda zewnętrzny z grubsza przypomina ludzki, jednak zazwyczaj są wyżsi, szczuplejsi, szybsi i zwinniejsi od ludzi. Mają także bardziej pociągłe twarze i szpiczaste uszy. Według ludzkich standardów Eldarzy są także długowieczni, zazwyczaj żyją dłużej niż tysiąc lat. Są także utalentowanymi psionikami, a na psionice opiera się znaczna część ich technologii. Przez wielki kataklizm zwany przez nich Upadkiem, który poskutkował zniszczeniem ich imperium i powstaniem czwartego boga chaosu, Slaanesha, większość Eldarów obecnie żyje na gigantycznych okrętach nazywanych światostatkami. Od tego czasu Eldarzy powoli wymierają i nie wydaje się by ta tendencja miała się szybko zmienić. Ich stosunki z ludźmi są niezwykle skomplikowane i niejednoznaczne. Oni sami uważają ludzi za prymitywnych, brutalnych i aroganckich (w istocie ludzie nie są bardziej aroganccy niż Eldarzy), irytuje ich fakt, że to ludzkość zdominowała galaktykę, której władcami byli niegdyś oni, a ludzi często nazywają (raczej pogardliwie) mon-keigh, co w ich języku znaczy dosłownie „ssaki”, chociaż wymowa tego słowa w niskim gotyku przypomina słowo „małpy”. Dla ludzi natomiast, według oficjalnej propagandy każdy obcy jest obrazą dla Boga-Imperatora i zagraża dominacji Imperium człowieka, a do tego Eldarzy mają opinię (poniekąd zasłużoną) oszustów, zdrajców i manipulatorów. Eldarzy nierzadko używali innych ras jako żywych tarcz i poświęcali całe ludzkie planety by uratować kilku swoich. Niemniej zarówno w przeszłości jak i teraz, w wielu miejscach Eldarzy i oddziały Kosmicznych marines, Inkwizycji i Gwardii Imperialnej walczą ramię w ramię ze wspólnym wrogiem jakim są orkowie, Chaos, czy coś jeszcze gorszego.
http://www.40kings.de/wp-content/uploads/2013/05/warhammer40000_eldar_eising_wallpaper_by_sade75311-wide.jpg

Orkowie (a.k.a Zielonoskórzy) – rasa dzikich, wojowniczych humanoidów o zielonej skórze, która rozprzestrzeniła się po całej galaktyce. Przez swoich wrogów (czyli wszystkich innych) uważani za prymitywnych, tępych i dzikich, ale też za gatunek, który odniósł wielki sukces w całym kosmosie. Liczebnością przewyższają wszystkich innych, z wyjątkiem tyranidów. Jednak ta ogromna populacja Orków rozbita jest pomiędzy setki małych imperiów rządzonych przez różnych watażków, którzy równie często walczą między sobą co z innymi rasami galaktyki. Jeżeli kiedykolwiek wszyscy orkowie zebrali by się pod jednym sztandarem, prawdopodobnie nic by ich nie zatrzymało, ale nie wygląda na to żeby taki scenariusz kiedykolwiek się spełnił. Fizycznie orkowie są dość nietypowi, gdyż są aseksualni. Nie mają płci, a ich struktura genetyczna sugeruje że mają wiele wspólnego z grzybami. Rozmnażają się poprzez zarodniki, które w początkowej fazie przypominają rośliny, które dzięki korzeniom pobierają z ziemi substancje odżywcze. Są także niebywale silni i wytrzymali. Orkowie rosną przez całe życie, tak więc niektórzy z nich osiągają wielkie rozmiary. Istnieje także kilka podgatunków orkoidów, z których najważniejszym są Gretchiny. To małe, zgarbione zielone istoty, które orkowie traktują jak niewolników. Są na samym dole hierarchii orkowego „społeczeństwa”, w tym także łańcucha pokarmowego. Zazwyczaj służą do odwalania brudnej i trudnej roboty, do której orkowie nie mają cierpliwości, a także jako mięso armatnie, jedzenie, a w niektórych przypadkach także jako amunicja. W walce orkowie używają wszystkiego co wpadnie im w ręce. Zasadniczo im większa i głośniejsza broń, tym większą popularnością cieszy się wśród orków. Sami orkowie tworzą prostą broń palną i pojazdy, jednak często można spotkać w ich oddziałach także zdobyczne pojazdy Gwiardii Imperialnej i Kosmicznych marines.
http://vignette1.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/a/a4/Orks_attack3.jpg/revision/latest?cb=20120214204344

Orkowy kult "SZYPKOŚCI"- Orkowie uwielbiają szybkość. Prędkość pozwala realizować jakieś głęboko ukryte w jestestwie potrzeby, podobnie jak wystrzały broni, grzechotanie gąsienic czy zgiełk bitwy. Uwielbiają wiatr na twarzy, chmury kurzu za nimi i potężny ryk podrasowanych silników. Nic więc dziwnego,że motóry i wszelkiego rodzaju wozy cieszą się wśród
Orków ogromną popularnością. Ich uzbrojone pojazdy nie są tak wytrzymałe, jak te, z których korzysta Imperium, ale
są tanie, dysponują potężną siłą ognia i przede wszystkim rozwijają nieprawdopodobne prędkości.Niektórzy Orkowie stają się tak uzależnieni od prędkości,że wstępują w szeregi Prendkoświrów – kultu, którego członkowie rzadko, o ile w ogóle, wstają z siodełek i foteli. Ci śliniący się szaleńcy z rykiem pędzą do walki w śmierdzących gruchotach i prymitywnych, acz skutecznych maszynach latających. Chcą dopaść przeciwnika szybciej niż ich kamraci, którzy poruszają się pieszo. Ze względu na znaczną liczbę pojazdów w każdej hordzie, często znajduje się wśród nich znaczna liczba Cudaków, zwanych Mekami, których zadaniem jest utrzymywanie pojazdów na chodzie.
http://vignette2.wikia.nocookie.net/warhammer40k/images/7/7b/Blood_Rippaz_Truk_Boyz.jpg/revision/latest?cb=20140723154700

Chaos – przez wielu wiernych Imperium nazywany też Arcywrogiem, jest siłą uosabianą przez czterech bogów zrodzonych z psychicznej energii wypełniającej Osnowę. Są to Khorne zwany Krwawym Bogiem i Panem Czaszek, bóg krwi, gniewu i Mordu, Tzeentch, Zmieniający Drogi, pan zmian, spisków, czarnoksięstwa i losu, Nurgle, Pan Plagi, bóg zarazy, rozkładu i zniszczenia oraz Slaanesh zwany Mrocznym Księciem i Księciem Przyjemności, który jest bogiem namiętności, cielesnych przyjemności i dekadencji. Chaosowi służą demony zrodzone z tej samej energii co bogowie chaosu i jak oni zamieszkujące Immaterium, jak również rzesze śmiertelników, którzy dali się zwieść złudzeniom o potędze. W całej galaktyce istnieje wiele kultów poświęconych bogom chaosu lub Chaosowi Niepodzielnemu jako całości i należą do nich ludzie na różnych szczeblach drabiny społecznej, od biedaków zamieszkujących slumsy po gubernatorów planetarnych. Jednak specjalne miejsce wśród tych heretyków zajmują zdradzieccy Kosmiczni Marines Chaosu, których zakony zaprzedały ciała i dusze mrocznym potęgom. Demony chaosu pojawiają się w materialnym świecie stosunkowo rzadko, a ich obecność jest zazwyczaj ograniczona czasowo, jednak nawet najsłabsze z nich stanowią śmiertelne zagrożenie.
http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20111015200815/warhammer40k/images/thumb/3/35/Forces_of_Chaos.jpg/130px-0,1059,13,950-Forces_of_Chaos.jpg

Tyranidzi – ciężko powiedzieć, że są oni gatunkiem, a raczej zbiorem gatunków pochodzących z jednego podstawowego kodu genetycznego, który ciągle ewoluuje i dostosowuje się do wymagań środowiskowa i taktyki. Tyranidzi pochodzą z poza galaktyki, a ich populacja jest niezliczona. To formy życia, których jedynym celem jest przetrwanie i rozmnażanie się, podróżujące w ogromnych flotach-rojach (wielkości nierzadko wielu systemów gwiezdnych) na pokładzie żywych statków kosmicznych. Tyranidzi posiadają niezwykle rozwiniętą świadomość roju wspomaganą przez potężną więź telepatyczną, która ma jednak dość ograniczony zasięg. Większe stworzenia działają jak przekaźniki, zwiększając efektywność i inteligencję całej „armii”. Małe stworzenia same w sobie są nie inteligentniejsze od zwierząt, lecz dowodzone przez te potężniejsze zamieniają się w świetnie zorganizowaną siłę, używającą błyskotliwej taktyki. Przez wielu Tyranidzi uważani są za najgroźniejszych wrogów, gdyż ich jedynym celem jest pochłonięcie całej biomasy galaktyki. Nie przejmują planet i nie pragną bogactw, gdy rój dotrze na planetę, dosłownie pożera ją żywcem, dopóki nie zostanie z niej martwa skała, po czym rusza na dalszy żer niczym kosmiczna szarańcza.
http://www.beastsofwar.com/wp-content/uploads/2013/12/Tyranid-Art.jpg

Dominium Tau – to młoda lecz szybko rozwijająca się rasa niebieskoskórych humanoidów zamieszkująca „wschodnie” rubieże galaktyki. Ich głównym celem jest powiększenie terytorium swojego państwa i szerzenie filozofii nazywanej „Większym Dobrem”. Tau chcą uchodzić za pokojowo nastawioną rasę i każdej napotkanej społeczności proponują dołączenie do ich sprawy, jednak jeżeli spotkają się z odmową, zazwyczaj decydują się na zajęcie planety siłą w imię Większego Dobra. Społeczeństwo Tau podzielone jest na kasty, z których każda odpowiedzialna jest za inne dziedziny życia. Kasta ognia to żołnierze, kasta ziemi to budowniczowie, technicy, naukowcy i rzemieślnicy, kasta powietrza odpowiada za komunikację oraz obsługę i utrzymanie floty kosmicznej, zaś kasta wody zajmuje się głównie handlem i dyplomacją. Piąta kasta, niebianie, to polityczni i religijni przywódcy Tau. Głównym ideałem Tau i istotą filozofii Większego Dobra jest kolektywna praca dla dobra całej społeczności. Tau stanowią większość populacji swojego państwa, jednak w ich szeregach można spotkać przedstawicieli ras, które zdecydowały się dołączyć (np.Krooci czy Vespidzi) do Tau by szerzyć Większe Dobro. Są to zazwyczaj rasy prymitywne, które i tak nie miałyby szans obronić się przed nowoczesnym arsenałem Tau. Choć oficjalnie Tau twierdzą, że oddziały tych ras pozwalają na uzupełnienie braków zdolności Tau na pewnych polach, to w praktyce zazwyczaj oznacza to rzucanie ich na pierwszą linię w charakterze mięsa armatniego. Nierzadko zdarza się, że i ludzie ulegają propagandzie Dominium i całe planety przechodzą pod ich panowanie bez jednego wystrzału. Dla Imperium tacy ludzie to najgorsi zdrajcy, traktowani na równi z tymi, którzy zaprzedali się Chaosowi. Różnice religijno-filozoficznie oraz ekspansywna polityka Tau doprowadzają do licznych i krwawych konfliktów między nimi a Imperium, jednak nierzadko zdarzało się, że obie te strony jednoczyły siły w walce ze wspólnym wrogiem, takim jak na przykład Tyranidzi.
http://static.comicvine.com/uploads/original/10/106251/2873245-taubattle.jpg


Nekroni – to tajemnicza rasa zrobotyzowanych humanoidów istniejąca od milionów lat. Niegdyś byli żywymi istotami, jednak w pogoni za nieśmiertelnością sprzedali własne dusze w zamian za niemal niezniszczalne metaliczne ciała. Od niepamiętnych czasów spali w gigantycznych podziemnych „grobowcach” czekając na odpowiedni moment do przebudzenia. Gdy nekroni powstają ze swego snu, niszczą każdego kogo spotkają na swojej drodze, nadal uważając daną planetę za swoją. Duża część obywateli Imperium w ogóle nie ma pojęcia o istnieniu tej rasy.
http://www.imgbase.info/images/safe-wallpapers/video_games/warhammer_40k/35336_warhammer_40k_necrons.jpg

Kosmiczni marines i gwardia - Dla zwykłych ludzi Adeptus Astartes są jak bogowie spacerujący wśród ludzi i dla większości zwykłych ludzi z Imperium, w tym dla oddziałów Gwardii Imperialnej, są rzadkim widokiem. W rzeczywistości większość gwardzistów nie będzie widzieć SM, nie mówiąc już o walce obok jednego z nich, są też przedmiotem wszelkiego rodzaju legend, mitów i przesądów, różne kultury i regimenty gwardii mają swoje przekonania o Kosmicznych Marines. Niektórzy widzą ich jako dosłownych synów Imperatora, podczas gdy inni obawiają się ich jako wykonawców boskich wyroków Imperatora.
http://buzzerg.com/wp-content/uploads/8589130584846-legion-warhammer-40k-science-fiction-space-marines-wallpaper-hd.jpg

typy planet - W imperium znajduje się miliony planet który się rozdzielane na kilka typów:

Światy kuźnie-Jest to termin stosowany dla wielu planet, które są bezpośrednio kontrolowane przez Adeptus Mechanicus . Wszystkie mają cechę wspólną, że są one całkowicie poświęcone produkcji różnych maszyn i urządzeń dla Imperium od maszyn rolniczych do maszyn wojennych, takich jak okręty, czołgi, pojazdy opancerzone, samoloty lub nawet tytany.Światy te wyglądają jak ogromne fabryki cała powierzchnia planety jest pokryta ogromnymi kompleksami fabrycznymi które rozciągają się na całym horyzoncie.Ekosystem takiej
planety został kompletnie zniszczony. Powietrze jest nasycone toksycznymi gazami rzeki stały się toksycznymi ściekami.W wielu przypadkach, nawet morza i oceany zostały celowo odparowane , aby zrobić miejsce dla jeszcze większej liczby fabryk i świątyń boga maszyny


Światy Zbrojownia-jest to planeta, która jest używana przez Departmento Munitorum jako miejsce gdzie przechowuję się ogromne ilości broni, amunicji i machin wojennych. Te światy są silnie ufortyfikowane i bronione



Światy ule- są to Najbardziej zaludnione światy w Imperium.Populacje tych planet są tak wielkie, że ludzie żyją w ogromnych miastach zwanych Ulami które są ogromnymi samo wystarczającymi, wielowarstwowymi strukturami, które sięgają wysoko w niebo.Większości z miliardowy mieszkańców (którzy są potencjalnymi rekrutami do gwardii) takich miast pracuje w manufakturach produkując góry materiałów wojennych i innych towarów, aby sprostać wymaganiom podatków imperialnych.Obszary poza murami miejskimi mogą być różne lodowe pustynie, zanieczyszczone i radioaktywne pustkowia, dzikie dżungle.Watro jest wspomnieć że istnieją tak zwane Super światy ule które już całą powierzchni planety pokrywa jedno ogromne miasto ul. Równie niebezpieczne mogą być same ule najniższe poziomy miasta są domem dla brutalnych gangów, zbrodniarzy i innymi szumowinami, jak również mutantów i heretyckich sekt, którzy ukrywają się tam przed władzami.Mówi się, że ofiara z ponad miliona gwardzistów warta jest"jednego dnia produkcji Świata ula"


Światy fortece-są planety w obrębie Imperium Człowieka , które służą jako bastiony obrony Imperium przeciwko stałemu i trwałemu zagrożeniu.Te światy są bardzo dobrze bronione, zwykle przez ogromne ilość regimentów GI i flotylli marynarki. Populacje i gospodarki tych planet są całkowicie nastawione wspomożenie wysiłku obrony.Najsłynniejszym i najważniejszym światem fortecą jest Cadia.

Martwe światy-Są to światy kompletnie martwe planty częstą bez własnej atmosfery przypominają one ogromną pustą skałę.Choć czasami takie planety są naturalne.Jednak większość takich światów powstała przez interwencje sił zewnętrznych taki jak imperialny Exterminatus, udana inwazja trynaidów lub zakończone sukcesem necroskie żniwa.


Agro-światy-Wiele planet w Imperium takich światy kuźnie czy światy ule, są całkowicie niezdolne do utrzymania ogromnej liczby ludzi, którzy żyją i pracują na nich. Aby wyżywić tych ludzi, jak również ogromne armie Gwardii imperialnej,wiele planet zostały całkowicie przekształcone w gigantyczne farmy.Większość z tych planet mają populacje mniej niż 100 milionów ludzi i mają tylko kilka dużych miast. Te planety na swój sposób, są niezbędne dla Imperium. Wiele świat ma całe kontynenty przeznaczony do hodowli zwierząt gospodarczych lub pól uprawnych.Niektóre Agri-Worlds są pokryte oceanami w których roi się od ryb. Kilka planet z tego rodzaju są wykorzystywane wyłącznie w celu zapewnienia czystej, wody pitnej do pobliskich światów uli


Światy cywilizowany- Lub światy imperialne jak zwą ja nie którzy jest planetą, której rozwój jest "naturalny", bez konkretnego celu.Te światy są zazwyczaj samowystarczalne pod względem zaopatrzenia i żywności mają różne zdolności produkcyjne, technologiczne i przemysłowe.Światy cywilizowane są podzielone na obszary geograficzne o zróżnicowanym poziomie zaawansowania technologicznego i kultury. W zależności od panujących rządów, mogą to być kraje, stany, bloki, prowincje, miasta pastwa.Wiele planet z tego rodzaju może być odpowiednikiem poziomu kultury i społeczeństwa na Starej Ziemi w czasach postępu na początku 3 tysiąclecia.



Światy raje-Są to światy które stanowią plac zabawa dla Imperialnej szlachty oraz arystokracji i elity imperium jak i najwyższych urzędników.Dlatego na tych światach znajduje się całe kompleksy kasyn, sal balowych restauracji itp. ludności tych planet jest przeznaczona wyłącznie do produkcji dzieł sztuki, muzyki i innych form rozrywki.Mimo to inkwizycja bacznie obserwuje tego typu światy gdyż częstą są miejsce narodzin herezji



Światy przemysłowe-To którego powierzchnie są poświęcone w całości do produkcji lub ciężkiego górnictwem lub działalnością rafineryjnych.Te światy mają zaskakująco nieliczne populacje w odniesieniu do światów uli lub światów kuźni , jako że większość pracy odbywa się za pomocą maszyn i innych form zaawansowanej automatyki.


Światy górnicze-są to planety bogate w jeden lub więcej surowców strategicznych Mieszkańcy światów górnicze mogą być niewolnikami lub pracownikami karnymi którzy całymi dani przewożą ogromne ilości rudy metali minerałów, zamarzniętych gazów lub innego użytecznego,strategicznego lub drogocennego Materiału.Światy górnicze są raczej niegościnnych miejsc


Światy Śmietniska-są planety w Imperium Człowieka , którego powierzchnie są poświęcone w całości do przechowywania odpadów chemicznych i biologicznych, i innych niepotrzebnych i toksycznych produktów ubocznych produkcji. Niewiele jest informacji na temat tych planet w Imperial ewidencji i nie wiadomo, czy te planety mają żadnych mieszkańców.

Światy Śmierć- Są to światy na których jest życie jest ekstremalnie niebezpieczne. Mogą bo być dżunglę pełnie niebezpiecznych drapieżników i roślin lub planety którą w całość wypełniają wulkany i nękają burze jonowe.Mimo i na takich świata żyją ludzie również często na takich światach są złoża rożnych cenny materiałów.Takie planety rodzą najtwardszych ludzi, którzy są dokonały i rekrutami do gwardii lub nawet w rzadkich wypadkach nawet potencjalnymi kandydatami na SM


Dzikie światy-Są to planety o bardzo niskim stopnieniu zaanonsowani technologicznego jaki i jak i mające bardzo niskie populacje.Światy są te zamieszkana przez rożne rodzaje barbarzyńców mogą to być plemiona koczowniwiczo-łowieckie, społeczeństwa rolniczych i które posiadają technologie równoważne Starym Ziemi epoki kamienia, epoki brązu i wczesnej epoki żelaza lub też techobarbarzycy zamieszkujący post-apokaliptyczne światy.Jak że żyją oni bez technologi życie na takich planetach jest bardzo ciężkie dlatego są dobrymi rekrutami do gwardii a nawet czasami kandydatami na SM. jednak wciela się ich gdy ich świat znajduje się w strefie przy frontonowej.Mieszkańcy tego świata mogą być świadomi istnienia Imperium w jakiś sposób, ale jest mało prawdopodobne, aby wiedzieli znacznie więcej niż coś o dużej grupy ludzi żyjących wśród odległych gwiazd.Gubernator imperialny tych światów zamieszkuję na stacji komiczniej warto pamiętać że na planecie jest rozmieszczonych spora ilość kapłanów imperialnych którzy pilnują aby ci ludzie przestrzegali wiary w imperatora oraz nie wkradły się tam heretyckie kulty.

Feudalne światy- Feudalne światy są podobne kulturowo i technologicznie do ziemskich społeczeństw w późnym średniowieczu i okresie renesansu choć znane są tam niektóre zaawansowane technologie głównie z dziedziny medycyny.Imperialny gubernator w większości wypadków żyje na stacji kosmicznej na orbicie planety.Takie planety są jednym z najbardziej spokojnych w imperium.Adeptus administratum w większości takich planet prowadzi długotrwała kompanie rozwijająca takie planety i stopiwo wprowadzające nowe technologie.

Światy Świątynie-Jest to specjalny rodzaj świata na którym miało miejsce jakiś akt cudu dokonany przez imperatora, miejsce narodzin jakiegoś słynnego świętego lub miała tu miejsca jakiś ważna wojna dla historii imperium.Świat świątynia może należy również jednocześnie to innego typy planety mimo to władza imperialnego kulty na takich planeta jest bardzo mocna.Często z takich planet rekrutuje się przyszłych kapłanów i sióstr bitwy.


Światy kardynalne- są to imperialne planety rządzone bezpośrednio przez Eklezje i całkowicie oddany dla kultu Boga-Imperatora.Kościoły i świątynie obejmują całe kontynenty. Oprócz tego który te planety ważnym ośrodkiem władzy Eklezji,celem dla niezliczonych pielgrzymów,służą również jako bazy dla Adepta Sororitas





Imperator Czuwa
Imperator Strzeże
PS. Chciał bym podziękować dla Radcat który pomógł przy tworzeniu tego małego poradnika.

_________________
IN THE GRIM DARKNESS OF THE FAR FUTURE THERE IS ONLY WAR
"Mess with the best, die like the rest" -8th Cadia
"In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement."- Death Korps of Krieg
Stand fast and die like Guardsmen!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Elementarz Schola Progenium - Infromacje o W40k
PostNapisane: 12 sty 2017, 20:59 
Nałogowiec
Nałogowiec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2012, 11:48
Posty: 3294
Lokalizacja: Holy Terra
Informację o 450-siątym



Dowódca: Pułkownik Ezear Istymian Melchet
Liczebność: ok 10 000 żołnierzy (+ ok 2000 personelu)
Budowa: 25 Kompanii (1-25)
Miejsce Sformowania : Cadia
Data Sformowania: 980.887M41
Motto: -"W Proch"
Hymn: -

NPC


Znane persony 450 Regimentu, które każda z postaci kojarzy bądź powinna kojarzyć.

Pułkownik Ezear Istymian Melchet - będący dobrze po czterdziestce, twardy jak plastal bunkra oficer cadiańskiej Gwardii Interioru o szlacheckim rodowodzie. Zawsze opanowany, wierzący w dyscyplinę i taktykę. Swych ludzi traktuje z góry i raczej chłodno ale trzeba mu przyznać iż nigdy nie poświęcał ich bez potrzeby. Z drugiej strony nigdy też nie wahał się przed ich poświęcaniem, gdy taka była cena zwycięstwa...
Nikt nie wie, jak robiący błyskotliwą karierę w SOP Cadii Melchet skończył jako byle pułkownik Imperialnej Gwardii. Być może ma to związek z tajemniczymi wysłannikami Adeptus Mechanikus, jacy zawsze są widoczni w jego najbliższym otoczeniu...
Pozycje przeciwnika są umocnione, jednak możliwe do zdobycia. Próba szturmu oznacza duże straty... I co tak stoicie, Honey? Dajcie sygnał do ataku.

Major Amelia Sharp - wielu już dało się zwieść niepozornej aparycji tej żylastej, fiołkowookiej blondynki. Jej podkomendni wiedzą jednak, że lepiej jest szarżować z bagnetami na orkowych Burszujów, niż zawieść swojego dowódcę na polu bitwy. Relatywnie młoda pani major ma reputację bezwzględnej, wymagającej i nieprzejednanej dla jakiejkolwiek formy niesubordynacji. Dlatego też, dowodzona przez nią 9 Kompania przezwana został nieoficjalnie "Karniakiem", gdyż każdy jej członek może spodziewać się rzucenia w najgorszy wir walki i najwyższego wymiaru kary za cokolwiek, co nie będzie pasowało pani major.
Nie obchodzi mnie żadna nawała ogniowa kapitanie! Macie zebrać swoich ludzi i zdobyć to wzgórze! Natychmiast!

Kapitan Perk "Kochanie" Honey" - Adiutant pułkownika Melcheta, pieszczotliwie nazywany przez resztę regimentu "Kochanie". Wydaje się, że pomylił miejsca, gdyż wygląda i zachowuje się bardziej jak biurokrata z Munitorium niż Cadiańczyk. Z niewyjaśnionych powodów niezmiernie nienawidzi, z wzajemnością oczywiście, kapitana Addera.
Poruczniku, rozkazy ze sztabu. Krwawy, bezlitosny dla waszych ludzi szturm na umocnione pozycje. Godzina ataku w porze obiadowej. Oh, patrzcie na chrono...za chwilę wystygnie mi befsztyk. No, to powodzenia na froncie!

Kapitan Rownan Adder - wiecznie negatywnie nastawiony, oportunistyczny z natury polowy dowódca 9 Kompanii. Rownan Adder, jak na Cadiańczyka, wykazuje małą ochotę na "umieranie za Imperatora" i najchętniej zmieniłby sobie przydział na jakieś siły pomocnicze, zamiast ryzykować życie wśród żołnierzy pierwszej linii. Ani jemu, ani jego podnóżkowi, zawsze kręcącemu się w pobliżu szeregowemu Baldrickowi, nie można jednak odmówić odwagi, nawet jeżeli podszyta jest ogromną dawką sakrastycznego fatalizmu.
Ach, kolejny dzień, kolejna bezsensowna rzeźnia pod huraganowym ogniem nieprzyjaciela, w którą z radością poślą nas niekompetentni imbecyle ze sztabu. Jakże wybornie...

Porucznik Klint Valler - Valler został porucznikiem w 892 M41, na Maurice. Był wtedy najmłodszym oficerem korpusu. W trakcie walk jego pluton został odcięty za liniami wroga. Wszyscy żołnierze, prócz dowódcy, ponieśli śmierć. Cokolwiek tam się stało, zmieniło młodego oficera.
Teraz Klint jest małomównym, wiecznie pochmurnym weteranem, którego boją się i szanują szeregowcy. Być może właśnie to zapewniło mu rolę dowódcy polowego awangardy całej kompanii. Inni jednak szepczą, że po Maurice Valler pokłócił się z dowództwem lub też, że nawet zrobił tam coś czym podpadł dla Melcheta i ten mści się teraz rzucając porucznika na największy ogień. Cokolwiek jednak jest prawdą, demony porucznika Vallera zrobiły z niego legendę 450'ego ale zarazem pozostawiły bolesną pustkę na dnie oczu...
To? Nieśmiertelniki. Każdego żołnierza, każdego dzielnego Cadiańczyka który służył w moim plutonie. Pamiętam ich wszystkich. I kiedy mnie wreszcie dopadnie śmierć, wykrzyczę te imiona prosto w jej parszywą gębę, a potem oddam te blaszki samemu Imperatorowi. Żadne z nich nie zostanie zapomniane. Żadne.

Doktor porucznik Gerg Trench - najbardziej sarkastyczny, najwredniejszy i najbardziej wkurzający z lekarzy na całej Cadii. Prawdą jest jednak, że równie legendarne co niesprawna serwonoga i poczucie humoru, są jego umiejętności składania do kupy pokiereszowanych gwardzistów. Czasami tylko zdarza mu się nadużyć środków przeciwbólowych ale do czasu aż nie zabije tym żadnego pacjenta, sztab przymyka na to oko.
Wysłali cię ze sztabu z pytaniem, czy są jakieś prośby z lazaretu? Tak, jedna: Przestańcie wreszcie umierać, bo nie mam już wolnych koi!

_________________
IN THE GRIM DARKNESS OF THE FAR FUTURE THERE IS ONLY WAR
"Mess with the best, die like the rest" -8th Cadia
"In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement."- Death Korps of Krieg
Stand fast and die like Guardsmen!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 2 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules