Teraz jest 05 sie 2021, 22:49


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 07 sty 2015, 20:43 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2012, 12:51
Posty: 114
Gra w: Mass Effect 3 , Bioshock infinite , Dragon Age
Chciałam zainstalować moda z fryzurami najczęściej było to łatwe jednak zobaczyłam tego moda: http://www.nexusmods.com/dragonage/mods ... 3620&pUp=1
i postanowiłam zainstalować "Braids for Ferelden" jednak że nie jestem mistrzem angielskiego i informatyki nie za bardzo rozumiem notatkę o instalacji :watpliwosc: pewnie niektórzy na moim miejscu po prostu dali by sobie spokój ale je nie umiem i nie spocznę puki tych warkoczy nie zainstaluje
Pomoże mi ktoś?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 13 sty 2015, 22:28 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2014, 21:34
Posty: 57
Po ściągnięciu moda, archiwum wypakuj do folderu override. Musisz namierzyć folder override, najczęściej wg autora opisu ścieżka jest taka: "My DocumentsBiowareDragon AgePackagesCoreOverride" ale może też być inna (ja miałam inną ale już nie pamiętam jaką).
Następnie najprościej użyć specjalnego menedżera (np. wskazany w opisie CharGenMorph Compiler by TerraEx), który zrobi automatycznie plik chargenmorphcfg.xml. Taki plik może być tylko jeden ale może zawierać w sobie zawartość wielu modów (nie wszystkie są kompatybilne). Z tego co pamiętam można ten plik edytować samodzielnie w Notatniku (aplikacja systemowa windows), ale dużo prościej jest użyć w/w aplikacji kompilującej zawartość poszczególnych modów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 15 sty 2015, 17:14 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2012, 12:51
Posty: 114
Gra w: Mass Effect 3 , Bioshock infinite , Dragon Age
Nie za bardzo rozumiem jak mam edytować plik chargenmorphcfg.xml

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 15 sty 2015, 19:08 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2014, 21:34
Posty: 57
Tu jest wątek o modach viewtopic.php?t=15686
Najprościej użyć programu, który sam zainstaluje mody np. Dragon Age CharGenMorph Compiler v1.2.3 http://www.nexusmods.com/dragonage/mods/971/? Można poszukać wideoporadnika na yuotube.
Samodzielna edycja jest raczej dla wytrwałych i nie jest konieczna gdy używa się np. w/w aplikacji , ale jak ktoś się uprze to najprościej zmienić rozszerzenie pliku z "xml" na "txt" dodać (przekopiować) odpowiednie linie kodów, zapisać plik i na koniec ponownie zmienić rozszerzenie pliku z "txt" na "xml". Ja przed kolejnym eksperymentem tworzyłam sobie kopię pliku CharGenMorph.xml.


Ostatnio edytowano 17 sty 2015, 09:43 przez Neeshka, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 16 sty 2015, 18:24 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2012, 12:51
Posty: 114
Gra w: Mass Effect 3 , Bioshock infinite , Dragon Age
Tak tylko że w notatce piszę coś o przerabianiu plików?
oto ona ja jej za bardzo nie rozumiem nie jestem jak pisałam najlepsza z angielskiego jeszcze się uczę:
INSTALLATION/ USE
To use the braid retexture you can:
Just replace the old one or
Edit the files with the Toolset or a gff editor to use both versions. I prefer the pygff editor because it’s faster than the Toolset and pretty easy to use.

Don't panic! :D

Here you go:
As an example I will show you the procedure with the retex for Nouk10. This retexture isn’t available at the moment. It’s just an example how to edit the files!!

Copy all Nouk10 files in a new folder
Rename the files for example: 


File New Name
.mmh uh_har_Nouk10Braids.mmh
.msh uh_har_Nouk10Braids.msh
.mao pn_har_Nouk10Braids
.tga uh_har_Nouk10Braids



Of course you have now to open the files with your editor and changed there the lines too! Don't forget to save after every line you have changed!


The .mmh file:
Looks like that after you have opened the file:


Click on the line you want to change- the mmh.name. It will be highlighted blue, go to the "edit window" above and make your changes. Save it. Then the next line and so on. When you have made all you changes "save as" and overwrite your already renamed mmh. file. In our case it's: uh_har_NouksBraids_0.mmh.

The msh.file:


For the .msh file the same procedure. Click the line, rename the line and then "save as" and overwrite your already renamed .msh file.  (uh_har_Nouk10Braids_0.msh)

Now the mao files. (mao= Material object)

The mao file:
  <Texture Name="mml_tPackedTexture" ResName="uh_har_Nouk10Braids.tga"></Texture>

 and if you are using the other tint map then don't forget to edit this line:

 <Texture Name="mml_tTintNoise" ResName="uh_har_0ta.dds"></Texture>

Save it!
The last step is to edit your chargenmorphfile and put your “new hair” under the correct section. I think you know how to do this! ;) 
That's all! :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pomoc w instalacji moda
PostNapisane: 16 sty 2015, 19:36 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2014, 21:34
Posty: 57
Jak rozumiem przez zastosowanie tego dodatku do modu fryzury nabierają "warkoczykowatej" zamiast gładkiej tekstury (bajer, chyba raczej opcjonalny). Nie mam teraz zainstalowanego DA:O więc nie sprawdzę jak dokładnie to działa, ale z opisu wynika, że można podmienić zwykłe gładkie włosy na włosy, które wyglądają jakby składały się z warkoczyków albo edytować pliki z fryzurami samodzielnie (by przy kreacji postaci pojawiały się obie wersje fryzury).
Wybór między gładką a gotową "warkoczykowatą" wersją fryzury, jest chyba tylko dla kilku fryzur bo tyle jest w dodatkowym pliku (z warkoczami), więc szału nie ma.
Samodzielna edycja plików w programach, które są narzędziami dla modderów to wg mnie zajęcie dla zaawansowanych użytkowników, no i twórców modów oraz przede wszystkim coś zupełnie innego niż, względnie prosta, edycja pliku chargenmorph, który to plik po prostu zbiera informacje o możliwych do wyboru opcjach wyglądu wynikających z zainstalowanych modów.
Nie znam programów wskazanych w opisie, może się okazać, że wystarczy kilka kliknięć, żeby zadziałało, ale wydaje mi się, że te programy są raczej mało przyjazne dla niezaawansowanych użytkowników.
Proponuję najpierw opanować instalację prostych modów z użyciem menedżera.
Tworzenie/modyfikowanie modów to raczej kolejny etap wtajemniczenia, to trochę tak jakbyś chciała wykonać axla w trzecim dniu po pierwszym założeniu łyżew- tylko się zniechęcisz, a szkoda by było bo zabawa z modami jest przednia.
Gwarantuję, że i bez "warkoczykowatych" tekstur, możliwości kreacji postaci będzie aż za dużo, samych fryzur jest do wybory tylko w tym modzie kilkadziesiąt :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules