Teraz jest 27 lut 2020, 02:30


Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 5   [ Posty: 49 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 13:51 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
To znaczy nie za bardzo rozumiem... Co niby w tym nowym systemie jest fajnego i pasuje do klimatu? To że jest zbugowany i działa 10 razy gorzej w porównaniu z tym, z pierwszego Risena?

Ja nie narzekam na broń palną czy nowe ruchy bohatera (bloki, uniki kontry itd). Ale jak projektuje się system walki to musi on być WSZECHSTRONNY. A nie tak jak teraz. Walczysz z ludźmi - wszystko działa bardzo dobrze. Walczysz z potworami (co gorsza w grupie) - no cóż, radź sobie graczu, bo my nie mieliśmy pomysłu jak to rozwiązać (widać to niestety wyraźnie).

Wiem że to nie jest najlepsze miejsce na tłumaczenie ludziom takich rzeczy (wszak to forum RIsena, ostoja ludzi oceniających bezkrytycznie, patrząc na wszystko od PB przez różowe okulary), ale cóż poradzić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 13:57 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz

Dołączył(a): 23 gru 2011, 20:25
Posty: 25
a mnie rozwala animacja skoku podczas walki. że tak powiem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:03 
Casual
Casual

Dołączył(a): 02 maja 2012, 12:29
Posty: 15
Crow napisał(a):
To znaczy nie za bardzo rozumiem... Co niby w tym nowym systemie jest fajnego i pasuje do klimatu? To że jest zbugowany i działa 10 razy gorzej w porównaniu z tym, z pierwszego Risena?

Jak co? Od razu widac, ze nic nie kumasz Kolego. Walka z uzyciem kopniaków, papugi, sypaniem piachu w oczy i nagłym wyjęciem pistoletu zza pazuchy i strzeleniem przeciwnikowi w bęben- nie pasuje do pirackich klimatów?! Co Ty gadasz?! ...Nie mam tez żadnych szczególnych problemów przy walce z potworami- nic mi się nie buguje ani nie zacina... :p3: Ech Ci casuale- wszędzie ich pełno i kazdy ryczy za dziesięciu...Dwie lewe rece masz, ot i cały problem... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:09 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
Dziesiątki graczy i recenzentów się mylą. Ty przecież wiesz najlepiej...

Z resztą z nas 2, to Ty masz problemy ze zrozumieniem. Powtarzam ponownie: Podłe sztuczki, kontry, bloki, uniki są jak najbardziej OK. Tyle tylko, że mają zastosowanie w walce z ludźmi i najlepiej 1v1. W walce z potworami (a tym bardziej grupowo) ten system zwyczajnie zawodzi. Kto uderzy pierwszy, ten ma szansę "zaklikać" przeciwnika - zupełnie jak w Gothicu 3.
I bynajmniej nie jestem jedynym, który tak uważa. Rzuć okiem choćby na recenzję w prestiżowym magazynie gameinformer:
http://www.gameinformer.com/games/risen ... eview.aspx


Ostatnio edytowano 04 maja 2012, 14:22 przez Crow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:21 
Casual
Casual

Dołączył(a): 02 maja 2012, 12:29
Posty: 15
...Tak samo i ja miogę powiedziec- dziesiątkom graczy i recenzentów, walka wręcz bardzo sie podoba. Ba! Wielu twierdzi, ze jest świetna (po nabraniu w niej wprawy), nawet tu na forum. Oczywiscie poniewaz tobie "nie idzie" i jeszcze paru malkontentom to Ty MUSISZ miec racje. A Ci którym sie podoba- tak własciwie nie istnieją, są złudzeniem...

EDYTA:
A no widzisz Crow...Na większą ilośc przeciwników naraz- własnie jest VooDoo!! Powiedz to tym swoim "recenzentom" i niech juz nie bzdecą więcej... ;)


Ostatnio edytowano 04 maja 2012, 14:27 przez zdzichu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:24 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
Źródełka proszę. Daj mi recenzję, w której system walki w R2 jest obiektem pochwał. Tylko nie jakieś wypociny 12 latka. Prawdziwą recenzję branżową z czasopisma lub serwisu.

PS. Kto ma rację - jeszcze nie wiadomo. Tyle że z nas 2, to ja podaję argumenty a Ty jedynie inwektywy...

Moim recenzentom? oO


Ostatnio edytowano 04 maja 2012, 14:30 przez Crow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:28 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01 maja 2012, 15:51
Posty: 27
Teraz właśnie przeszedłem Risen 2.

Co prawda w Risen 1 grałem w 2009 i już nie wiele z niej pamiętam szczegółów ale jest duża różnica między tymi częściami.

1. Zmiana Klimatu a nawet epoki
Ogólnie między 1 a 2 jest taki skok w epoce. Risen 1 to dobrze znany Gothic czyli magia, kule ognia, miecze, kusze, łuki, a Risen 2 to już taki renesans~ "duża" magia umarła, do użytku weszła broń palna zamiast łuku i kusz oraz pozostałości szczątki magi to voodoo. Zabieg nawet dobry przetransformowanie tego na styl piratów dzięki czemu odchodzi się od stylu Gothiców które są dobrą gra ale nie ma sensu robić tego samego w innej grze.

2. Nowy styl umiejętności
Uproszczone umiejętności, nadanie im nowego "Stylu" właściwie z jednej strony to dobre bo widzi się coś nowego niż takie same ładowanie punktów jak w 3 Gothicach i Risenie 1 z drugiej może trochę za skąpmy ale na pewno dobre odejście jak już wspominałem od stylu Gothicowego.

3. Towarzysze bez duszy
Fajny pomysł ze statkiem i towarzyszami taki sam motyw jak z anime "One Piece" gdzie główny bohater zdobywał nowych członków na nowo odkrywanych wyspach ale według mnie członkowie załogi jakoś mało przydatni, choć mają swoje unikalne umiejętności ale czegoś mi brakowało a dokładnie misji gdzie by było potrzebne więcej członków załogi np. 3-4 osoby i podczas tej misji wymieniali by się poglądami, docinali sobie. itp. to by dało większe wrażenie że sa załoga, że rozmawiają i byśmy się z nimi kolokwialnie mówiąc "zżyli".
Dobrym przykładem może być Dragon Age 1 lub Drakensang gdzie takie coś występowało. Nie mówię też tu o tym by ciągle wszystkich ciągnąc za sobą tylko o różnorodne misje które potrzebują różną mieszankę naszej załogi która sama by się do nich zgłaszała, może takiego czegoś doczekamy się w Risen 3 :rotfl:

4. Długie a krótkie
Ogólnie w grze dużo się dzieje zostaliśmy członkiem załogi sławnego pirata, zostajemy kapitanem, zdobywamy okręt, zostajemy zostawieni na wyspie, zabijamy innych kapitanów ale jakoś to szybko zleciało każde z tych przygód było ale szybko "uciekło".
Na przykładzie tego jak byliśmy w załodze stalowobordego ja tego nie odczułem bo jedynie takie mam z tym do kontakt to w obozie piratów na wyspie ostrzy to właściwie "sam przechodzisz tą wyspe" gdy stalowobrody stoi przy latarni po czym ginie z okrętem a w tle tragiczna muzyka... może większe wrażanie by to zrobiło gdyby taki coś się zdarzyło po 3 wyspach i większa interakcją z nim i jego załogą ale wiadomo to by wymagało zrobienie większej gry. Ocena wszystkie motywy pirackie jak najbardziej dobre i jak najbardziej "pirackie" ale na szybko i nawet rzuciłbym hasłem "na szybko"

5. Trudność, finalna walka i ocena ogółem

Grałem na poziomie średnim i gra była takim jeszcze wyzwaniem kiedy było się początkującym na pierwszej wyspie i potem na wyspie ostrzy przez ograniczony dostęp do Rumu i grogu lecz po zdobyciu statku jak to się mówi poszło z górki. Jedynym wyzwaniem które się okazało puźniej to walka z Garciią przez małą ilość "medykamentów" po walce z pająkami stanowiła jakieś wyzwanie lecz finalna walka która mnie osobiście zaskoczyła przez fakt że po "świątyni wody" spodziewałem się Gothic-owych labiryntów, dużej ilości potworów i jakiś zagadek, zręcznościówek lub 4 etapowej walki związanej z tymi 4 przedmiotami dostałem kilka potworów przed świątynią i od razu walkę z Marą bez labiryntów (zaskakujące) i to dość łatwą... idąc na finalną walkę to jest się już "wytrenowany" w chwalę, najlepsze umiejętności i najlepszy sprzęt z gry a podczas wali z marą puszczą na ciebie Piaskowe Diabły :diablo: zamiast tego powinni puścić 4 pająki to by mnie zaskoczyło i mogło narobić problemów :p1:

Ogólnie gra dobra, powiew świeżości jako że to powiew świeżości i duchowy spadkobierca gothic-ów to wiele mu się wybacza i liczy się na lepiej w przyszłości bo i to już było dobre :p3:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:36 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04 maja 2012, 14:27
Posty: 34
Gra w: Risen 2 Dark Waters,Risen,Dragon Age 2,The Witcher,Gothic 2 NK,Blades Of Time
Sa bardzo fajne efekty :p1:

_________________
Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 14:43 
Casual
Casual

Dołączył(a): 02 maja 2012, 12:29
Posty: 15
Chryste...Z nas dwóch, to...ja gram stylem walki wręcz,a Ty NIE! Twoje tzw"argumenty", to zwykły bełkot i cudze opinie Jesli koniecznie potrzebujesz to przeczytaj recki Game Stara i Eurogamera- tam przynajmniej nie recenzowali tej gry "konsolowi miszczowie"... ;)

Dobra, nie mam juz czasu sie dłuzej wykłócac z Panem Mądralińskim, który przecież grał muszkietam, a wypowiada sie autorytarnie o stylu walki wręcz, bo tak w hamburgeroreckach "piszom"...Pa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wrażenia z gry w porównaniu do pierwszej części.
PostNapisane: 04 maja 2012, 15:24 
Pierwszy gamepad
Pierwszy gamepad

Dołączył(a): 02 maja 2012, 01:38
Posty: 95
1. Nie umiesz czytać ;(. Napisałem wyraźnie że gram obecnie z rapierem.
2. Nie masz argumentów, więc ucinasz temat - typowe.
3. Co masz na myśli pisząc "konsolowi miszczowie"? A grałeś może w coś takiego jak Demon's Souls? Przy tym to każdy Gothic czy Risen wymięka. Sam w to długo nie wierzyłem (bo nie miałem konsoli), ale taka jest prawda. Z resztą niedługo wychodzi ona na PC, wtedy pogadamy...
4. Ja podałem argumenty, dlaczego uważam ten system za słaby, Ty powołujesz się jedynie na "bo mi idzie dobrze a więc mam rację". Masz widzę problemy z przetwarzaniem informacji, więc pomogę i wypiszę JESZCZE RAZ czemu uważam tak a nie inaczej:

- Ciosów zwierząt i potworów nie można blokować ani unikać.
- Nasze ciosy NIE PRZERYWAJĄ ataków wroga, co jednak działa w drugą stronę.
- W walce (zwłaszcza grupowej) łatwo wpaść w swoisty "ciąg" obrażeń. Otrzymujemy cios i zanim zdążymy zareagować, to (z uwagi na dosyć słabą responsywność naszej postaci) otrzymujemy kolejny cios, a potem następny i następny, nie mogąc zrobić dosłownie nic (ani atakować, ani nawet się poruszyć). Giniemy, wczytujemy i walczymy od nowa...
- Z drugiej strony ten system potrafi być banalnie prosty. Ot dopadamy przeciwnika jako pierwsi i klikamy aż padnie (jak w Gothicu 3), nie dając szans na ripostę.


Wybacz, ale tego dobrym ani dopracowanym systemem nazwać nie można. Dziwnym trafem zwracają na to uwagę WSZYSCY recenzenci w Polsce i na świecie - ciekawe czemu?

Gameinformer:
http://www.gameinformer.com/games/risen ... eview.aspx

IGN:
http://uk.pc.ign.com/articles/122/1223508p1.html

PC GAMER
http://www.pcgamer.com/review/risen-2-review/1/

Nie lubisz czytać? Proszę bardzo, video od GameSpotu (od 02:15 zaczyna się opis walki):
http://www.gamespot.com/risen-2-dark-wa ... w-6374941/

Mało? To masz kilka cytatów z oficjalnego forum Risena:
Autorem tego jest André Feroi, tytułujący się jako Risen Game-Moderator:

I also appreciated the combat system in Risen 1. In an early interview, the game brand manager (doberlec at that time) mentioned that players didn't like the combat system in Risen 1 and they were opting for a more "dynamic" combat style in Risen 2. But I read much more negative posts about Risen 2 combat system than I read about Risen 1.

I jeszcze kilka opinii samych graczy z tegoż samego forum:

The combat is a major downer for me as well.. I loved the combat in Risen [...] Wild animal encounters are just STUPID because of the lack of dodge. I absolutely hate fighting wild animals, I pretty much just let my companion soak up the damage while I just spam my sword attack and the occasional pistol shot until it's dead... Sometimes though fights are SO bad that I'm in a stun lock, I can't do SHIT and I just end up dying and have to reload as well.


The combat does indeed suck. It says something that combat boils down to aggro'ing the enemy then letting them follow you back to populated area so NPC's can kill them for you.


the combat system really threatens to ruin it all. Combat system might be a wrong word since I can't see any system in there. None. There is no rhythm to phase your strikes or dodges. Well, there's also no dodge, so that's not a problem. How did this happen? Yes, it is not so bad when fighting humans, but there still isn't any room for player skill, it all comes to chance and trial and error. Press mouse1 like a crazy person and if it fails, load game and try to press mouse1 like a slightly more crazy person.

At first I thought that the skill system will somehow compensate this, but I was stunned to learn that even a kick was meant for retreating enemies, not to interrupt an attack. Kick could've been a poor mans dodge. When you see an animal or a creature in Risen 2, you'll think: "Oh man, wish I didn't have to fight them".

I guess the combat system is a result of a decision and therefore not "fixable", because it is supposedly working as it should. It really is not working, and I hate to say it, because I truly respect and love the work of PB. Since the spirit of Gothics has been carried along with Risen series too, I wonder why the awesome and clearly working combat system of Gothic 1 and 2 has been thrown away. If it works, DO NOT try to fix it.


Wierz mi, ja tak mogę cały dzień - w internecie jest tego pełno... A na drugi raz jak chcesz dyskutować na poziomie, to przygotuj się merytorycznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 2 z 5   [ Posty: 49 ]
Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules