Kronika Dovahkiinów

Kronika Dovahkiinów

Nowo zapisane karty Smoczych Dusz

IMG_40403354256935.jpeg
Hana
Bretoni · Kobieta · Klasyczny Mag · Łuk · Przywołanie
Profilowe grax.jpg
G'rax
Khajiici · Mężczyzna · Wojownik · Miecz jednoręczny · Przywracanie
Raksha profilowe.png
Raksha
Cesarscy · Kobieta · Skrytobójca · Sztylet · Iluzja

Dodaj swojego Dragonborna!

Najnowsze posty
Teraz jest 25 paź 2014, 06:24


Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 19 gru 2011, 14:59 
Casual
Casual

Dołączył(a): 19 gru 2011, 14:39
Posty: 4
Witam :)

To mój pierwszy post na forum i mam nadzieję, że nie nadaję się od razu go kosza ;) Poczytałem troszkę o alchemii (kilka poradników, przewodników, po polsku, po angielsku) i co nieco już o niej wiem ale na dwa pytanie nie znalazłem odpowiedzi (albo ją przeoczyłem).

1. Czy jeśli jako trzeci dodamy składnik o tej samej włąściwości jaka jest wspólna dla dwóch bazowych skłądników do osiągniemy napój z efektem mocniejszym niż przy połączeniu tylko dwóch składników?
Powszechnie opisywane i zupełnie zrozumiałe jest dla mnie to, że trzeci składnik dodaje dodatkowy efekt do napoju jeżeli choć jeden z bazwocyh dówch składników daje ubocznie ten sam efekt co nasz składnik dodatkowy. Trudno jednak uzyskać napoje o wszystkich pozytywnych i jednoczesnie użytecznych właściwościach ( no bo umówmy sie po co mi napój regenerujący zdrowie, który jednoczesnie zatrzymuje regeneracje wytrzymałości, albo po co mi napój na strzelectwo wzmaczniający też blok ;) ) czy zamiast kombinowania jaki 3 składnik dać aby uzyskać dodatkowy użyteczny efekt mogę dać coś co ma to samo działanie co dwa składniki bazowe i osiągnąć dzięki temu napój o jednym efekcie ale za to silniejszym?

2. Czy efekty napojów się łączą? A konkretnie czy mogę sobie chlupnąć napój odporności na ogień i napój odporności na magię i będę jednocześnie bardziej odporny i na ogień i na magię? (a jeśli tak to czy będę podwójnie odporny na ogiem magiczny?). Odpowiedz na to pytanie byłaby mi bardzo pomocna bo wielokrotnie mam ochote użyć napoju wzmacniającego strzelectwo a jednocześnie napoju ulepszającego umiejętność ukrywania się i nie wiem czy oba efekty będą się utrzymywać, czy działa tylko ten późniejszy?

Podzrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 19 gru 2011, 15:48 
Casual
Casual

Dołączył(a): 20 lis 2011, 08:58
Posty: 10
Trzeci składnik (opcjonalny) daje bonusowe efekty (np. wyniszczenie zdrowia + opcjonalny (zapomniałem jaki) = spowolnienie kondycji + wyniszczenie zdrowia) ale musi być odpowiedni (dopasowany).
Efekty mikstur nakładają się na siebie (jest nawet perk który usuwa negatywne efekty z mikstur i pozytywne z trucizn)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 19 gru 2011, 16:41 
Casual
Casual

Dołączył(a): 19 gru 2011, 14:39
Posty: 4
Jeśli efekty mikstur się nakładają to doskonale :) Pytanie pierwsze jednak dalej podtrzymuję. Wiem, że trzeci skłądnik jest opcjonalny i sluży w zamiarze twórców gry dodaniu efektów dodatkowych. Sęk w tym czy ten opcjonalny skłądnik można wykorzystać do wzmocnienia efektu głównego zamiast dodawania dodatkowych. Np zamiast:
Skrzydło księżycowej ćmy (Luna Moth Wing) + Korzeń nirnu (Nirnroot) + coś (dla uzsykania napoju niewidzilaności + cośtam )
zrobić:
Skrzydło księżycowej ćmy (Luna Moth Wing) + Korzeń nirnu (Nirnroot) + Wampirzy pył (Vampire Dust) aby wzmocnic efekt niewidzilaności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 19 gru 2011, 16:56 
Niedzielny gracz
Niedzielny gracz

Dołączył(a): 30 lis 2011, 21:37
Posty: 37
Akurat wcześniej przez przypadek zauważyłem, że gdy zmieszamy 3 składniki o takiej samej właściwości to nie uzyskamy lepszej mikstury, niż gdybyśmy użyli tylko dwóch składników.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 19 gru 2011, 16:57 
Casual
Casual

Dołączył(a): 20 lis 2011, 08:58
Posty: 10
To tak nie działa, efekty się nie wzmacniają, wzmacniać może tylko poziom (i bonus) alchemi. (100 alch + 30 bonusa = mocniejszy napar)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Alchemia - dodatkowy (3) składnik
PostNapisane: 27 gru 2011, 03:22 
Casual
Casual

Dołączył(a): 27 gru 2011, 01:58
Posty: 6
Tak jak wspomnieli przedmówcy, 3 skladnik o identycznej wlasciwosci jak 2 poprzednie nie wplywa na wzmocnienie efektu. Piszesz jednak, ze nie potrzebujesz 3 skladnika, skoro nie ma on dla Ciebie zadnego bonusu.
Hehe, nic bardziej mylnego - ma ogromny bonus, a mianowicie KOLOSALNY wzrost wartosci mikstury, za która niejeden NPC bedzie musial brac pozyczke w Providencie, aby zakupic od Ciebie chociazby 1 flakonik :)
Poswiecilem alchemii sporo czasu, wiec podziele sie moimi spostrzezeniami, jak wyciagnac z niej najwiecej korzysci. Oczywiscie, nie wszystko bedziesz w stanie wykorzystac, chociazby ze wzgledu na perki, na które mozesz juz nie miec punktów, ale moze sie to komus przyda. A wiec po kolei:

1. Zorganizuj warsztat pracy.

Zacznij kompletowac "Zestaw Malego Alchemika", czyli cale eq z bonusami do alchemii ( ja 3 rzeczy kupilem u NPC, a poniewaz nie moglem znalesc pierscionka, to sobie go sam zrobilem :p). Zanim przystapisz do warzenia mikstur, zalóz caly sprzet i na dzien dobry masz efeky o 60-70 % mocniejsze. Jesli masz domek, to obowiazkowo wykup Laboratorium i trzymaj w nim wszystkie skladniki i gadzety z bonusami.

2. Eksperymentuj.

Bierz sie za alchemie, kiedy skladniki z kufra zaczynaja wyplywac pod drzwi. Nie trzymaj sie sprawdzonych juz mikstur, tylko zawsze staraj sie szukac nowych. Mozna to oczywiscie zrobic szybciej, korzystajac z gotowych receptur na forach, tylko....po co? Gdzie tutaj zabawa i frajda z odnalezienia mikstury samodzielnie? Najbardziej efektywny sposób, to zaznaczyc jeden skladnik, nastepnie nastepny podswietlony na bialo a nastepnie 3 skladnik ( lista podswietlonych na bialo skladników ulegnie zmianie, bedzie ja determinowal poprzedni skladnik). Wazne, aby nie uzywac skladników, które przy pierwszym wyborze byly podswietlone na czarno. Zminimalizuje to marnotrawstwo surowca. W miare poznawania nowych kombinacji nie bedzie juz innego wyboru, bo i mozliwosci bedzie zostawalo mniej. Sposobem opisanym wczesniej czesto mozna znalesc bardzo uzyteczne kombinacje pomagajace na polu walki, ale i takie kombinacje, jak spowolnienie celu + regeneracja magii - na pierwszy rzut oka odpad produkcyjny, a okazuje sie, ze NPC to wezmie za 1000 golda.

3. Zarabiaj, Zarabiaj, Zarabiaj

Rozpoczynasz rundke po wszystkich sklepikarzach sprzedajacych skladniki, kupujac wszystko jak leci. Robisz doslownie kilka miksturek, które maja najwieksza wartosc ( swietnie sie sprawdza kombinacja spowolnienie-paraliz). Sprawdzasz, które 2 skladniki daja Ci najdrozszy eliksir, nastepnie z listy pozostalych skladników podswietlonych na bialo wyszukujesz taki, który da Ci najwyzsza cene. Udalo mi sie jak do tej pory uwazyc cacuszko za 2750 golda. Moze sie okazac, ze z mikstury za 700 szt. zlota masz nagle miksturke za 2000 przez dodanie glupiej pszenicy. Z reszty skladników robisz to, co kazdy szanujacy sie alchemik - eksperymentujesz.

Byc moze moja wypowiedz nie jest do konca tym, czego szukales/las, chociaz po czesci zahaczylem o kwestie 3 skladnika. Dajac 3 skladnik o efekcie identycznym jak 2 poprzednie, nie wzmocnisz dzialania mikstury. Kombinuj wiec z pozostalymi, a moze trafisz na jakas perelke. Jedynym wzmocnieniem pozostaje wiec tworzenie wywarów z zalozonym na siebie "Zestawem Mlodego Alchemika"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 6 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Daniel St. Jules